Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Forummer van de week (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=169)
-   -   Geert C is de vijfenveertigste forummer van de week (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103336)

Pluche 22 maart 2008 13:52

Geert C is de vijfenveertigste forummer van de week
 
Het is weer zaterdag tijd voor een nieuwe forummer van de week, de gegadigde is Geert C.

Geert C omschrijft zichzelf als volgt:

Ik ben 19 jaar oud en ik studeer momenteel politieke en sociale wetenschappen in Leuven. Mijn hobby's omvatten onder andere lezen (vooral non-fictie tegenwoordig), fietsen, wandelen en spammen in k&k en daarbuiten (). Velen onder jullie zullen al wel gemerkt hebben dat ik een fan ben van de legendarische Britse reeks Yes Minister, maar ook Blackadder is één van mijn favorieten.

Ik heb veel interesses, maar de voornaamste zijn waarschijnlijk toch Europa, internationale politiek, internationaal recht, de toekomst van België, mensenrechten, rechtvaardigheid en geschiedenis (interesse impliceert op generlei wijze enige kennis terzake ). Ik ben erg pro-Europees, eurofederalistisch zelfs, dat zullen de meesten hier al wel gemerkt hebben. Momenteel ben ik niet politiek actief, ik heb zelfs geen partijlidkaart, maar de kans bestaat dat ik dat in de toekomst wel wordt.

Er is niet echt één ideologie waar ik me mee identificeer, maar politiek zit ik ergens in het centrum of daar toch kort tegenaan, ongeveer tussen de sociaal-democratie en het liberalisme, maar ik neig toch eerder naar de sociaal-democratie. Ik ben op ideologisch vlak wat opgeschoven over de jaren heen. Vroeger was ik een stuk rechtser, als je nog in termen van links en rechts mag denken.