Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Forummer van de week (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=169)
-   -   Geert C is de vijfenveertigste forummer van de week (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103336)

Pluche 22 maart 2008 13:52

Geert C is de vijfenveertigste forummer van de week
 
Het is weer zaterdag tijd voor een nieuwe forummer van de week, de gegadigde is Geert C.

Geert C omschrijft zichzelf als volgt:

Ik ben 19 jaar oud en ik studeer momenteel politieke en sociale wetenschappen in Leuven. Mijn hobby's omvatten onder andere lezen (vooral non-fictie tegenwoordig), fietsen, wandelen en spammen in k&k en daarbuiten (). Velen onder jullie zullen al wel gemerkt hebben dat ik een fan ben van de legendarische Britse reeks Yes Minister, maar ook Blackadder is één van mijn favorieten.

Ik heb veel interesses, maar de voornaamste zijn waarschijnlijk toch Europa, internationale politiek, internationaal recht, de toekomst van België, mensenrechten, rechtvaardigheid en geschiedenis (interesse impliceert op generlei wijze enige kennis terzake ). Ik ben erg pro-Europees, eurofederalistisch zelfs, dat zullen de meesten hier al wel gemerkt hebben. Momenteel ben ik niet politiek actief, ik heb zelfs geen partijlidkaart, maar de kans bestaat dat ik dat in de toekomst wel wordt.

Er is niet echt één ideologie waar ik me mee identificeer, maar politiek zit ik ergens in het centrum of daar toch kort tegenaan, ongeveer tussen de sociaal-democratie en het liberalisme, maar ik neig toch eerder naar de sociaal-democratie. Ik ben op ideologisch vlak wat opgeschoven over de jaren heen. Vroeger was ik een stuk rechtser, als je nog in termen van links en rechts mag denken.

Ik erken dat geen enkele ideologie alle antwoorden biedt en dat de waarheid vrijwel altijd in het midden ligt, dat is deels de reden waarom ik veel belang hecht aan overleg en consensus in de politiek. Ik probeer zoveel mogelijk naar alle argumenten te luisteren en op basis daarvan een standpunt in te nemen.

Ik ben hier waarschijnlijk heel wat dingen vergeten te vermelden, dus aarzel niet om over vanalles en nog wat vragen te stellen.


Voor wie een andere omschrijving van mij wil, Firestone heeft mij ooit eens als volgt omschreven:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
(…)

Zo slim, zo gematigd en evenwichtig (…), zoveel feitenkennis (…)

(…)
(de onbelangrijke delen van het bericht heb ik eventjes achterwege gelaten )

Pluche 22 maart 2008 13:52

De traditionele openingsvraag: hoeveel keer eet je frieten per maand en wat is je lievelingssaus?

Dronkoers 22 maart 2008 13:56

Ach, Geert C is fvdw :cheer:

Ben je een aangenaam cafémakker?

Dronkoers 22 maart 2008 13:57

waarom heb je het leukste uit die quote gehaald?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
(…)

Zo slim, zo gematigd en evenwichtig (…), zoveel feitenkennis (…)

(…)
(de onbelangrijke delen van het bericht heb ik eventjes achterwege gelaten )

Dronkoers 22 maart 2008 13:58

Hoeveel keer neem je een douche/bad per week?

Percalion 22 maart 2008 14:06

Ken je Polle Tieker persoonlijk?

En wanneer gaan we samen iets drinken?

Dronkoers 22 maart 2008 14:13

Teensletsen of slettebotten?

Dronkoers 22 maart 2008 14:13

Hoeveel lagen heeft uw wc-papier?

Dronkoers 22 maart 2008 14:14

Denk je een politieke vraag te krijgen?

StevenNr1 22 maart 2008 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 3316229)
Momenteel ben ik niet politiek actief, ik heb zelfs geen partijlidkaart, maar de kans bestaat dat ik dat in de toekomst wel wordt.

Hoe / waar dan?

AdrianHealey 22 maart 2008 14:40

Wat geeft u het recht over andere mensen hun leven te beslissen?

;)

Pluche 22 maart 2008 14:57

Moet Belgie de olymische spelen boycotten?

Dronkoers 22 maart 2008 15:08

Europa, of Eurabië?

toccata 22 maart 2008 15:13

Kate ryan of Ishtar?

Dronkoers 22 maart 2008 15:14

Hoeveel vriendinnetjes heb je al gehad?

toccata 22 maart 2008 15:31

Wat zeg je tegen mensen die ervan overtuigd zijn dat de wereld plat is?

Den Duisteren Duikboot 22 maart 2008 17:08

Welke slag zwem je het liefst? De schoolslag, de crawl, de vlinderslag of de rugslag?

Den Duisteren Duikboot 22 maart 2008 17:12

Welk politicologisch inzicht zou in de eindtermen van het secundair onderwijs moeten worden opgenomen?

Savatage 22 maart 2008 17:12

Hoe waren de examens meegevallen?

Savatage 22 maart 2008 17:12

Favoriete Belgische politicus?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be