Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

420yeahbaby 5 augustus 2009 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 4255428)
Ik ben niet geheel tegen practical jokes, bedreef er zelf heel af en toe doch niet te grootschalig en absoluut gevaarloos; deze ballonnen zijn grappig genoeg maar er komt vuur aan te pas dus er kunnen dingen een keer zwaar uit de hand mee lopen.

Willem toch :)
Ik begrijp niet dat jij zo koel over het feit heen kan kijken dat die Belgian Triangle echt wel het nodige aandacht waard is.
Daarbovenop die massa ufo VLOTEN (dus duizenden) boven Mexico dat NEEN geen ballonnen waren. Duizenden getuigen, honderden opnames...

De Mexicaanse overheid doet er ook niet geheimzinnig over.
Research zelf dat die overheid daar bij god niet weet wat daar boven hun kop gebeurd.

Dan die Phoenix Lights hoe een ex gouverneur van de states erover praat, die toenmalig daar gouverneur was.

Aanschouw willem, aanschouw... it is real and it's been happening for thousands if not millions of years!

Stel U ook deze vraag:
Het universum bestaat naar schatting meer dan 12 miljard jaar.
De mens paktweg maximum een half miljoen jaar. (en dan schat ik wel heel ruw)
Maar wij ontwikkelen pas een kleine 6000 jaar. We zijn bijgod nog geen 100 jaar bezig met effectieve ruimtevaart.
Kan het niet zijn, is er geen inimini petieterig kansje dat er ergens in ons melkwegstelsel en/of verder een beschaving is dat technologisch uw wildse dromen tart?
Could it not be dat daar ergens een beschaving is met duizenden, if not miljoenen jaren voorsprong op ons?

parcifal 5 augustus 2009 17:10

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4262549)
Willem toch :)
Stel U ook deze vraag:
Het universum bestaat naar schatting meer dan 12 miljard jaar.
De mens paktweg maximum een half miljoen jaar. (en dan schat ik wel heel ruw)
Maar wij ontwikkelen pas een kleine 6000 jaar. We zijn bijgod nog geen 100 jaar bezig met effectieve ruimtevaart.
Kan het niet zijn, is er geen inimini petieterig kansje dat er ergens in ons melkwegstelsel en/of verder een beschaving is dat technologisch uw wildse dromen tart?
Could it not be dat daar ergens een beschaving is met duizenden, if not miljoenen jaren voorsprong op ons?

Stel uzelf eens de vraag hoeveel energie het kost om een ruimteschip van 10 kton te versnellen tot 99,9999% van de lichtsnelheid, dat is zowat de snelheid die nodig is om naar andere sterrenstelsels te reizen als ge er geen generaties over wil doen.

kiko 5 augustus 2009 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4262549)
Stel U ook deze vraag:
Het universum bestaat naar schatting meer dan 12 miljard jaar.
De mens paktweg maximum een half miljoen jaar. (en dan schat ik wel heel ruw)
Maar wij ontwikkelen pas een kleine 6000 jaar. We zijn bijgod nog geen 100 jaar bezig met effectieve ruimtevaart.
Kan het niet zijn, is er geen inimini petieterig kansje dat er ergens in ons melkwegstelsel en/of verder een beschaving is dat technologisch uw wildse dromen tart?
Could it not be dat daar ergens een beschaving is met duizenden, if not miljoenen jaren voorsprong op ons?

Geen enkel probleem om te erkennen dat het heelal misschien tjokvol superieure beschavingen zit.

Dit betekent echter nog steeds niet dat een dergelijke beschaving hier wat mysterieus komt doen. Daar is geen enkel bewijs voor.

Geen enkele mens op de gehele aarde kan zich ook maar een klein beetje inbeelden hoe waanzinnig gigantisch het heelal is. Eventuele superieure beschavingen moeten niet enkel het halve heelal doorkruisen, ze moeten nog weten dat we bestaan én ons vinden (als ze al geïnteresseerd zijn).

parcifal 5 augustus 2009 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4262588)
Geen enkele mens op de gehele aarde kan zich ook maar een klein beetje inbeelden hoe waanzinnig gigantisch het heelal is. Eventuele superieure beschavingen moeten niet enkel het halve heelal doorkruisen, ze moeten nog weten dat we bestaan én ons vinden (als ze al geïnteresseerd zijn).

idd. en het grappig is, dan zouden die superieure beschavingen een aanzienlijk deel van de energievoorraad van hun lokale zonnestelsel er moeten doordraaien om hier te geraken binnen een paar jaar en dan arriveren ze hier en dan doen ze .... niets......behalve dan een paar decennia verstoppertje spelen en wazige foto's van zichzelf laten maken.

Toch wel duidelijk tekenen van een superieure beschaving. :-D

Micele 5 augustus 2009 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos (Bericht 4262421)
De enige reden waarom ik hierover post is eigenlijk omdat ik andere mensen dezelfde teleurstellende reis in het paranormale wil besparen.. Uren docu's en boeken heb ik versleten.. Enternainend en spannend.. Maar het is absoluut noodzakelijk om steeds eerlijk met zichzelf te blijven... Er zijn momenten in het leven die je raken, periodes van filosofische zelfreflectie, het zoeken naar zingeving enz.. Het UFO verhaal spreekt tot onze verbeelding omdat het ons een vluchtweg biedt om alle voorgaande paradigma's van ons af te schudden..

Andere mensen ?

Vertel dat die inboorlingen maar of die analfabeten die voor het eerst zo´n ding gezien hebben, en enkel willen overleven; vertel het die landbouwers en cowboys maar die het geen bal interesseert hoe andere mensen over hun denken, die vertellen toch gewoon maar wat ze van dichtbij gezien hebben, ook al kunnen ze hun ogen niet geloven.

Laat die mensen toch vertellen wat ze gezien hebben, de normaalste zaak van de mensenwereld. En nadien willen ze het liefst gerust gelaten worden.

Citaat:

filosofische zelfreflectie, het zoeken naar zingeving enz.. Het UFO verhaal spreekt tot onze verbeelding
Onze mss wel, maar vele onvrijwillige UFO-getuigen interesseert die fiilooso... zelfreflec jawadde doe maar gewoon hé ... ;-)

En zijt er maar zeker van dat bij die 13500 mensen waarvan sprake is in het Be-dossier er vele bij waren die "filosofische zelfreflectie, het zoeken naar zingeving" helemaal niet kennen, zwijg stil er ooit aan gedacht te hebben.

- - - - - - - - - -

Even een licht aangepaste tekst citeren om af te sluiten:
Citaat:

‘Negatieve’ UFO-onderzoekers:

Hun doel is (maar vraag me niet waarom) te bewijzen dat UFO’s alleen, maar dan ook alleen maar verkeerd geïnterpreteerde aardse voertuigen of natuurverschijnselen zijn. Daarbij laten zij gemakshalve de feiten weg die hun hypothese dwars zitten. Zij zijn dus het tegenovergestelde van de ‘positieve’ UFO-onderzoekers die willen aantonen dat er wel degelijk zeer onbekende objecten in het aardse luchtruim rondvliegen en op zoek zijn naar de enkele waarnemingen en voorvallen die echt onverklaarbaar lijken en dat na gedegen onderzoek ook blijken te zijn. De oprechte positieve UFO-onderzoeker zal nooit beweren voor 100% zeker te zijn dat het om buitenaardse voertuigen gaat, maar veel feiten duiden daar wel op.

Een tweede doel van de negatieve onderzoekers is om, zodra de positieve onderzoekers hun bevindingen openbaar maken, het onderzoek, de bevindingen alsook de onderzoeker in een kwaad daglicht te stellen of zelfs belachelijk te maken. Maar vraag mij weerom niet wat hun drijfveer daartoe is.

Trachten zij opzettelijk controversiële standpunten naar voren te brengen om zoveel mogelijk verwarring te zaaien? Of trachten zij zichzelf een imago te geven van kritisch-objectief Ufoloog, om aldus regelmatig in de belangstelling te komen. In feite zijn hun stellingen kritisch-negatief, op de rand van het oneerlijke.

420yeahbaby 5 augustus 2009 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4262581)
Stel uzelf eens de vraag hoeveel energie het kost om een ruimteschip van 10 kton te versnellen tot 99,9999% van de lichtsnelheid, dat is zowat de snelheid die nodig is om naar andere sterrenstelsels te reizen als ge er geen generaties over wil doen.

Tjah, ik denk dat die mannen al lang energie, materie en lichtsnelheid vanuit een ander perspectief (leef dimensie) ervaren.
Nadruk op denk. Maar ik denk ook niet dat we als mens arrogant mogen denken "wij kunnen het niet dus niemand kan het".
We zijn bijgod nog geen honderd jaar bezig met effectieve ruimtevaart en we zijn bemand nog ni verder dan de maan geraakt, met robotjes op mars en voyager in to the beyond.

Point is zowiezo, we maken vooruitgang en staan nog maar in kinderschoentjes.
Hoe is dat voor een beschaving met duizenden jaren voorsprong op ons? Daar we nog geen half millennia bezig zijn.
Daarbovenop kan het evengoed miljoenen jaren voorsprong zijn.

God knows, maar het feit blijft dat er sightings zijn ! En dat sommige wel heel buitenongewoon zijn en alles behalve gehoaxed.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4262588)
Geen enkel probleem om te erkennen dat het heelal misschien tjokvol superieure beschavingen zit.

Dit betekent echter nog steeds niet dat een dergelijke beschaving hier wat mysterieus komt doen. Daar is geen enkel bewijs voor.

Geen enkele mens op de gehele aarde kan zich ook maar een klein beetje inbeelden hoe waanzinnig gigantisch het heelal is. Eventuele superieure beschavingen moeten niet enkel het halve heelal doorkruisen, ze moeten nog weten dat we bestaan én ons vinden (als ze al geïnteresseerd zijn).

Tuurlijk dat ze interesse hebben. dat is een universele eigenschap, nieuwsgierigheid. Stel is voor dat wij leven ontdekken op een andere planeet en daar geraken... Gaat gij daar u direct moeien en uw ruimteschip uitlopen?

Ik ben van mening dat zij niet persé heel het heelal hoeven te doorkruisen hoor. Wie weet trekken die zwaartekracht gewoon samen.

Die chinese wetenschapper had daar schoon theoriën over.

Zowiezo blijf ik resoluut believer in aliens... ik heb daar zo mijn rare ideekes over. Too weird to make sense in an adult conversation like this.

doubled 5 augustus 2009 17:53

in alle ernst ik vraag mij soms af of die aliens niet allemaal komieke zijn.
Want ze zijn al zo lang met ons voeten aan het spellen :roll:
effekes komen piepen en dan weet weg telkens weer .
IN GODS NAAM... land nu toch is, trek het mij nog eens niet meer aan als het nu en lizard of een gemuteerde kat is.

willem1940NLD 5 augustus 2009 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 4262539)
Aha ge concentreerd u blijkbaar enkel op die foto´s, voor mij zijn die sowieso niet zò belangrijk, belangrijker zijn me die duizenden Oostkantonners die de beelden nog in hun geheugen opgeslagen hebben...

Natuurlijk is het een complot van die meer als 13.500 mensen uit alle beroepscategorieen, uit alle richtingen... gelukkig zijn die het toch eens met mekaar.

En 2500 hebben zelfs een schriftelijke verklaring afgelegd.

Maar wacht eens, moet ik nu bewijzen dat die Oostkantonners echt bestaan ?
Moet ik al hun verklaringen hier citeren ?
Natuurlijk hebben die duizenden het allemaal verzonnen... hun motief was euhm hun streek toeristisch bekend te maken , jaja dat moet het geweest zijn, ze waren het allemaal eens van boerelummel tot Kolonel van de Luchtmacht, de Oostkantons moesten wereldbekend gemaakt worden, en daar hebben ze zelfs 2 jaar moeten over doen.


Kijk spring eens in/op je vervoermiddel en rij eens naar de Oostkantons rond Eupen, zeker een mooie streek, en van die getuigen van toen zullen de meesten nog leven. Dus gewoon een paar mensen op de straat eens vragen en je zult ze wel vinden, die ooggetuigen.

Gelooft ge eigenlijk wel dat gijzelf nog klaar kunt denken ?
Bewijs het eens ?



Vooral weten , Willem

Of wilden al die wetenschappers de Oostkantons op de wereldkaart zetten, mss weten die niet dat daar het Formule 1 circuit in de omgeving ligt, mss kennen die de Hoge Venen niet of drinken die geen Spawater, of zat Spa er wel niet achter ?

Natuurlijk verdienen Oostkantonners net zoveel respect als die van Lourdes, Spawater heeft ook minstens de vereiste kwaliteit en uiteraard mogen daar geen getuigenissen/registers/handtekeningen betreffende "sightings" bij ontbreken. Ik bezoek beide niet want vallende stenen / chute de pierres vind ik al riskant genoeg en al die UFO's daar maken het nog gevaarlijker.

kiko 5 augustus 2009 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4262632)
Tuurlijk dat ze interesse hebben. dat is een universele eigenschap, nieuwsgierigheid. Stel is voor dat wij leven ontdekken op een andere planeet en daar geraken... Gaat gij daar u direct moeien en uw ruimteschip uitlopen?

Neen, nieuwsgierigheid is een menselijke eigenschap, geen universele.

Een koe is niet nieuwsgierig, die zal ten hoogste eens komen aansjokken om twee seconden te kijken, en verder gaat dat niet. Een boom is ook niet nieuwsgierig, evenmin als een kwal of een wesp.

Enkel de mens - en misschien een handvol dieren - zijn echt nieuwsgierig.

420yeahbaby 5 augustus 2009 19:08

zeer bekrompen gedacht beste kiko....
spring snel in een nieuw/wijder pespectief en zet je wereld op zijn kop :p
vlugger vlugger gaston begint

kiko 5 augustus 2009 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4262672)
zeer bekrompen gedacht beste kiko....
spring snel in een nieuw/wijder pespectief en zet je wereld op zijn kop :p
vlugger vlugger gaston begint

Niks van, is gewoon de waarheid. Bekrompenheid heeft hier niets mee te maken.

420yeahbaby 5 augustus 2009 19:13

koeien zijn nu eenmaal wel nieuwsgierig.

Niet gierig naar nieuws... maar nieuwsgierig in de term van, ze zullen omkijken om te zien wie er in hun schuur komt... tenzij ze de betrouwde geluidjes al begrijpen.

Man ik woon hier op den boerenbuiten he... en verdomme, kan u garanderen dat koeien/stieren nieuwsgierig zijn.

Zet nieuwsgierig eens in een wijder perspectief en ge zult zien dat waarheid twee kanten bevat.
Truth is relative in a (created) world like this!

Een een intelligent wezen (opperwezen van een planeet) dat de ruimte in gaat zal HOOGSTWSS heel nieuwsgierig zijn te weten wat ie zal ontdekken, niet waar?

willem1940NLD 5 augustus 2009 19:27

De thuis- of tussenbasis van de UFO's schijnt bekend te zijn:

http://www.lochness.co.uk/exhibition/ufo.html

http://www.lochness.co.uk/exhibition/radiation.html


straddle 5 augustus 2009 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4262581)
Stel uzelf eens de vraag hoeveel energie het kost om een ruimteschip van 10 kton te versnellen tot 99,9999% van de lichtsnelheid, dat is zowat de snelheid die nodig is om naar andere sterrenstelsels te reizen als ge er geen generaties over wil doen.

Als ge de techniek hebt/kent om "wormholes" te gebruiken / te creeren, dan valt heel uw tegenwerping toch direct in t water niet?

kiko 5 augustus 2009 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4262677)
Zet nieuwsgierig eens in een wijder perspectief en ge zult zien dat waarheid twee kanten bevat.
Truth is relative in a (created) world like this!

Een een intelligent wezen (opperwezen van een planeet) dat de ruimte in gaat zal HOOGSTWSS heel nieuwsgierig zijn te weten wat ie zal ontdekken, niet waar?

Ik vind persoonlijk dat je de fout maakt om er steevast van uit te gaan dat buitenaardse wezens toch in min of meer mate menselijke eigenschappen hebben.

Dat is pure speculatie, gebaseerd op niets. Sommigen hier - jij niet - zijn bijzonder snel om sceptici bekrompenheid te verwijten, maar ik heb tenminste wel fantasie voor 10.

Wie zegt bv. dat buitenaardse wezens geen tweedimensionale wezens zijn die enkel ultra-violet kunnen waarnemen ? Of misschien bestaan er levende sterren die met elkaar communiceren door te pulseren en hun rotatiesnelheid aan te passen ? Of wie weet zijn er aliens die elke dag op een uur achteruitgaan in de tijd ? Of misschien zijn de planeten slechts eieren van ruimtegoden, waarvan er enkele slechts leven bevatten ?

Enzoverder enzovoort.

djimi 5 augustus 2009 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4262594)
idd. en het grappig is, dan zouden die superieure beschavingen een aanzienlijk deel van de energievoorraad van hun lokale zonnestelsel er moeten doordraaien om hier te geraken binnen een paar jaar en dan arriveren ze hier en dan doen ze .... niets......behalve dan een paar decennia verstoppertje spelen en wazige foto's van zichzelf laten maken.

Toch wel duidelijk tekenen van een superieure beschaving. :-D

Stel dat de reputatie van de mens hem al vooruit gesneld is, en dat zo'n superieure beschaving dus niet alleen van ons bestaan op de hoogte is, maar ook onze geschiedenis kent.
Wellicht beseffen ze dat wij wel wat tijd zullen nodig hebben vooraleer we met hen in contact kunnen komen zonder dat daar voor hen risico's aan verbonden zijn.
We beginnen langzamerhand te leren hoe we kunnen omgaan met mensen met een andere huidskleur/taal/cultuur/... dan de onze, we beginnen geleidelijk aan ook dieren beter te begrijpen en als wezens met een eigen waarde/waardigheid te zien, maar met 'aliens' zullen we nog wel niet overweg kunnen, vrees ik.
Dikke kans dat we daar direct groten ambras mee krijgen, en misschien hebben die gewoon geen goesting om met ons te vechten.
Of zouden ze op versterking wachten?

straddle 5 augustus 2009 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4262939)
Stel dat de reputatie van de mens hem al vooruit gesneld is, en dat zo'n superieure beschaving dus niet alleen van ons bestaan op de hoogte is, maar ook onze geschiedenis kent.
Wellicht beseffen ze dat wij wel wat tijd zullen nodig hebben vooraleer we met hen in contact kunnen komen zonder dat daar voor hen risico's aan verbonden zijn.
We beginnen langzamerhand te leren hoe we kunnen omgaan met mensen met een andere huidskleur/taal/cultuur/... dan de onze, we beginnen geleidelijk aan ook dieren beter te begrijpen en als wezens met een eigen waarde/waardigheid te zien, maar met 'aliens' zullen we nog wel niet overweg kunnen, vrees ik.
Dikke kans dat we daar direct groten ambras mee krijgen, en misschien hebben die gewoon geen goesting om met ons te vechten.
Of zouden ze op versterking wachten?


Ik meende net hetzelfde aan te zeggen.

De mens is nog te veel een dier, een species dat zichzelf voortdurend uitmoordt, bedriegt, de wreedste dingen aandoet. Als hier een paar aliens met superieure technologie neerstrijken zullen de usual suspects er als de kippen bijzijn om die technologie te verwerven voor puur geldgewin en de rest van de mensheid te domineren.

Ik peins dat een eventueel buitenaardse beschaving met duizenden/miljoenen jaren voorsprong, die hier wat studies maakt/gemaakt hebben dat ook wel doorhebben dat ze meer kwaad dan goed gaan doen met hun hier kenbaar tre maken.

En nog iets, is er niet zoiets als een universele wet van non-interventionisme of hoe heet dat juist, waarbij wij niet mogen ingrijpen in de natuur, hoe wreed die ook kan zijn? Als een leeuw een van zijn eigen welpen afslacht, of twee andere primaten vechten voor territorium, dan grijpen wij toch ook niet in...

doubled 5 augustus 2009 23:11

Wellicht beseffen ze dat wij wel wat tijd zullen nodig hebben vooraleer we met hen in contact kunnen komen zonder dat daar voor hen risico's aan verbonden zijn.
het zal wel eder andersom om zijn vermits ze van ons bestaan afweten.

We beginnen langzamerhand te leren hoe we kunnen omgaan met mensen met een andere huidskleur/taal/cultuur/...
hahaha...ha ja natuurlijk :roll:

dan de onze, we beginnen geleidelijk aan ook dieren beter te begrijpen en als wezens met een eigen waarde/waardigheid te zien
,

Met alle respeckt, maar ik moet het zeggen... droom verder.
de helft van de dierenpopulatie is al uit gestroven.
En bekijk deze docu is ;:
http://www.youtube.com/watch?v=mbgth0k8VRM

maar met 'aliens' zullen we nog wel niet overweg kunnen, vrees ik.Dikke kans dat we daar direct groten ambras mee krijgen, en misschien hebben die gewoon geen goesting om met ons te vechten.
Of zouden ze op versterking wachten?[/quote]

als aliens hier geraken is dat meestal niet goed voor ons .
En als wij die aliens vinden is dat niet goed voor die aliens.

willem1940NLD 5 augustus 2009 23:23

Misschien zien ze er wel uit als 1 of 2 van de al eerder bekende soorten Nieuwe Nederlanders en maken ze ook vergelijkbare geluiden; dan hebben ze al lang paspoorten (enzovoort) en wij weten van niets, betalen alleen maar.

Sodomis 6 augustus 2009 01:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4262581)
Stel uzelf eens de vraag hoeveel energie het kost om een ruimteschip van 10 kton te versnellen tot 99,9999% van de lichtsnelheid, dat is zowat de snelheid die nodig is om naar andere sterrenstelsels te reizen als ge er geen generaties over wil doen.

Veel, maar is dat geen argument om te claimen dat we niet interstellair zouden kunnen reizen.

Het atoombom aangedreven prototype van Project Orion zou volgens berekeningen zelf een hele stad de ruimte kunnen doorsturen vriend.
(en dat met materialen uit 1956). Onbemand geraak je met die aandrijving op 1 generatie tot in het volgend sterrestelsel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Project...ear_propulsion)

Er heeft dus ooit een testpiloot met zo'n prototype gevlogen hé.
http://www.youtube.com/watch?v=E3Lxx2VAYi8

Dus waarom zou een andere beschaving niet tot hier geraken met sondes?
We beschikken zelf al over alle know-how.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be