Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Kristof Piessens 30 maart 2016 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8048853)
Ha ha. Moet dat haast?

Ik denk dat ook, ik heb ze nog nooit zien taxiën op een vliegveld, wachten op een teken van de control toren om te mogen opstijgen.

Laten we eerlijk blijven, als ze toch opgemerkt worden, gaan die tuigen ook niet zomaar zich laten zien dacht ik en toch werk je haast aan een soort van zinsbegoocheling waarbij de mensen die dat zien en zich daar vragen over stellen als gek worden verklaart.

ik denk meer in de richting dat de feiten van die meldingen van ongeïdentificeerde vliegend objecten bij de observeerder dikwijls heeft genoopt tot stilzwijgen juist omdat ze zich daardoor ook als gek konden worden beschouwd. Waar zit dan de crux van de mensen die daar belachelijk over doen waarna de vaak pas gepensioneerde piloten pas hierover de geïnteresseerden informeren, en openbaren over wat ze meegemaakt hebben als piloot...dan nog hebben ze vaak niet de maatschappijen mee waarvoor ze ooit hebben gevlogen...think twice....het heeft denk ik wel een grote impact op onze manier van reizen bij de gewone bevolking die daar al dan niet ook iets van willen zeggen of melden...en toch voor gek worden verklaart..vrij normaal dat hiermee iedereen zwijgt totdat het eerste echte bewijs boven water komt waarmee de hele manier van vervoer in 1 beweging kan omgegooid worden, en daar hebben de meeste mensen al dan niet terechte angst voor want ze kunnen er hier hun job mee verliezen !

praha 30 maart 2016 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8047999)
Het zal nog niet zijn!

Eén radar zou zich kunnen vergissen omdat hij bijvoorbeeld niet goed werkt. Maar, helaas voor u, het zijn veel radars die deze vliegprestaties vastleggen. Zij zouden zich dan allemaal vergissen.

kortom : je geeft het toe ... enkel radar, geen verificatie

Citaat:

Eén piloot zou zich kunnen vergissen, dat is waar. En twee piloten ook. Misschien zelfs drie. ¨Maar niet zovele piloten overal ter wereld.
Wanneer bovendien de bevindingen van die piloten vaak worden bevestigd door de grondradar, dan is het plaatje duidelijk.
Ah straf ... die bevestigen dat het 'ding' zich op hetzelfde ogenblik als wat de radar zegt met die snelheid links,rechts,naar boven bewoog ?
Hoe meten ze datte die respectabele piloten van je ?

Citaat:

Toch maar eens wat bijscholen op dit vlak. Ik raad u het zeer gedegen (en nuchter) boek aan van Leslie Kean, UFO ‘s. Een relatief recent boek uit 2010. Het is wel in het Engels, maar dat zal voor u wel geen probleem zijn.
Zou je jezelf niet eerst even bijscholen ?...tot nu toe is dat nodig gebleken

Leslie Kean :lol:
'voice of the Peoples’
(her initiation into the ranks of UFO proponents occurred in 1999 when she was given a copy of a French UFO report called COMETA)
:lol:

Citaat:

Dit natuurlijk indien u zich wilt informeren. Als u daarentegen zegt: “heel die ufo-geschiedenis, is larie en apekool”, tja dan zijn we uitgepraat.
maar neeje verre van
Zoals ik al zei : ufo's zijn echt waargenomen
UFO's daarentegen tssss

praha 30 maart 2016 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8048064)
Helemaal niet. U bent -weer eens- kortzichtig bezig. Deze tuigen zijn ‘unidentified’ omdat we hen nergens kunnen thuisbrengen. Men kan hen niet catalogiseren omdat ze er anders uitzien dan onze ‘vlieg’ tuigen die wij doorgaans kennen. Met andere woorden we (her)kennen ze niet. Zij lijken ook anders te ‘vliegen’ vermits ze geen vleugels hebben of wieken (heli’s) die hen dragen. En dus moeten ze gebruik maken van een andere niet gekende (of bekend gemaakte…) propulsie-kracht. De plotse geweldige acceleraties van deze tuigen vormen een enigma.

Weer veel veronderstellingen
1) het zijn tuigen
2) propulsie
3) geweldige acceleraties

Citaat:

Daarentegen zijn deze onbekende vliegende tuigen niet ‘unidentified’ voor wat hun vliegbewegingen betreft. Men kan die vaak volgen op de radar. En telkens weer staat men versteld van de snelheid en het plotse veranderen van richting. Dat zijn nu eenmaal de feiten. Ontkennen heeft geen zin. Radars over de hele wereld liegen niet.
Neen hoor
Noem maar eens een case waar dat echt vast staat.
Ga vervolgens even na of het ook vast staat dat het om een echt tuig ging.
Heb je datte ... verklaar dan hoe het komt dat het ding niet uiteen viel en er geen zon voor opgeofferd werd

praha 30 maart 2016 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8048078)
Kunnen we uitsluiten dat ze van slagroom zijn gemaakt?
Neen toch?
We mogen niks uitsluiten!

juist ja ... niks uistsluiten
Ik deed Het Oosten al het voorstel dat Grote Smurf er achter zit maar er kwam niet veel respons

praha 30 maart 2016 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8048177)
Ik introduceer niets. Ik ga door op verslagen van piloten.

Ja dat hadden we al door, onderwijl
Onfeilbare piloten die blijkbaar een cursus ufo's achter de kiezen hebben zitten en ons kunnen vertellen dat die dingen bestuurd zijn

Citaat:

Maar die zullen volgens u weer allemaal liegen veronderstel ik. Of zich zo maar iets voorgesteld hebben. Alleen, wat zij zien, ziet vaak ook de radar. Maar die radars zullen wel niet goed werken, neem ik aan.

Het is heel simpel: men moet kritisch zijn, maar wanneer kriticisme ontaardt in ontkenning omdat het niet past in een voorstellingswereld, niettegenstaande duidelijke feiten, dan is men niet goed bezig.
Ik wacht nog steeds op een goed onderbouwde case

praha 30 maart 2016 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8048198)
Lees eerst eens een ernstig boek hierover en kom dan terug. Dat zal u verhinderen om steeds weer uit uw nek te kletsen.

Nogmaals, ik introduceer niets. Piloten melden met de regelmaat van een goede klok dat deze tuigen hen een tijdje volgen. Dit veronderstelt dat ze bestuurd worden. Astronauten en kosmonauten doen overigens dezelfde waarnemingen en melden dit. Maar die zullen wel allemaal prietpraat vertellen.

:lol::lol::lol::lol:

Echt dringend bijscholen dus

Kristof Piessens 30 maart 2016 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8048929)
Weer veel veronderstellingen
1) het zijn tuigen
2) propulsie
3) geweldige acceleraties


Neen hoor
Noem maar eens een case waar dat echt vast staat.
Ga vervolgens even na of het ook vast staat dat het om een echt tuig ging.
Heb je datte ... verklaar dan hoe het komt dat het ding niet uiteen viel en er geen zon voor opgeofferd werd

Om het simplistisch te stellen wil je vaststellen dat het om tuigen gaat die niet terugverwijs baar zijn naar bekende vliegtechnieken ?

Kijk, in de eerste fase gaat het om waarnemingen waarvoor geen kader aan te knopen is, vervolgens zoeken ze aan de hand van beschrijvingen of die al dan niet afkomstig zijn van bekende projecten, met andere woorden ze van menselijke makelij zijn, maar wat als de beschrijvingen niet kloppen met wat bekend en waargenomen is, waar baseer je dan de referenties van de waargenomen beschrijvingenvan van de feiten op dat moment, 1 man is onvoldoende, 1zelfde feit op dat moment zou op zijn minst gestaaft kunnen worden door de mensen die daar ook getuige van zijn, dus meer dan 1 persoon zou bij voorkeur over dezelfde feiten moeten verhalen, dat laatste is niet altijd het geval...jammerlijk genoeg !

praha 30 maart 2016 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8048523)
Dat is allemaal mogelijk. Maar het zou wel moeten lukken dat alle piloten die deze tuigen zien, 'zo maar wat zouden zien' of zich dat 'inbeelden'. En zeker niet wanneer hun waarneming wordt bevestigd door een radar. Knoop dit eindelijk eens in uw oren.

Ik heb nooit gesteld dat het aliens zijn. Ik zeg alleen dat we dit niet mogen uitsluiten. Vermits de 'overheid' bij hoog en bij laag volhoudt dat zij niet beschikt over zulke tuigen. En dan zijn er niet veel andere mogelijkheden. Vraag is natuurlijk of we de overheid in deze moeten geloven.

We mogen niks uitstluiten stelt Het Oosten
( buiten slagroom, Grote Smurf ed ... zaken die Het Oosten blijkbaar de belachelijk voor woorden vindt )
Verder stelt Het Oosten het niet willen gezegd hebben dat hij stelt dat het aliens zijn maar : er niet veel andere mogelijkheden

Hoelang ga je nog warm en koud blazen ?

praha 30 maart 2016 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8048638)
We horen er zo weinig van de laatste jaren, zouden ze bang zijn voor een aanslag?

Nu ge het zegt !

Tenzij natuurlijk dat het een geheim wapen is van een mogendheid waar we tot nu toe nog niet veel van afwisten.
het kalifaat van het vliegende schaap bv

praha 30 maart 2016 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens (Bericht 8048919)
Laten we eerlijk blijven, als ze toch opgemerkt worden, gaan die tuigen ook niet zomaar zich laten zien dacht ik en toch werk je haast aan een soort van zinsbegoocheling waarbij de mensen die dat zien en zich daar vragen over stellen als gek worden verklaart.

ik denk meer in de richting dat de feiten van die meldingen van ongeïdentificeerde vliegend objecten bij de observeerder dikwijls heeft genoopt tot stilzwijgen juist omdat ze zich daardoor ook als gek konden worden beschouwd. Waar zit dan de crux van de mensen die daar belachelijk over doen waarna de vaak pas gepensioneerde piloten pas hierover de geïnteresseerden informeren, en openbaren over wat ze meegemaakt hebben als piloot...dan nog hebben ze vaak niet de maatschappijen mee waarvoor ze ooit hebben gevlogen...think twice....het heeft denk ik wel een grote impact op onze manier van reizen bij de gewone bevolking die daar al dan niet ook iets van willen zeggen of melden...en toch voor gek worden verklaart..vrij normaal dat hiermee iedereen zwijgt totdat het eerste echte bewijs boven water komt waarmee de hele manier van vervoer in 1 beweging kan omgegooid worden, en daar hebben de meeste mensen al dan niet terechte angst voor want ze kunnen er hier hun job mee verliezen !

komkom

Behalve op een handvol cirtici na is haast not done om niet met zulk een soort getuigenis af te komen dezer dagen
het internet staat vol van die nonsens ... zo vol dat elke serieuze repliek verdwijnt in dat bos
Dat geldt trouwens niet alleen voor ufo's maar voor heel die meute conspiracyrommel

praha 30 maart 2016 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens (Bericht 8048934)
Om het simplistisch te stellen wil je vaststellen dat het om tuigen gaat die niet terugverwijs baar zijn naar bekende vliegtechnieken ?

niet volledig
Voor mijn part mogen dat tuigen zijn waarvan is vastgesteld dat er een vermoeden is dat ze met conventionele technieken zich voortbewegen.
Het maakt niet uit

Het gaat hier over ufo's... zaken die we waarnemen maar waarvan we verder niks van afweten : incluis dat het om tuigen zou gaan

Citaat:

Kijk, in de eerste fase gaat het om waarnemingen waarvoor geen kader aan te knopen is, vervolgens zoeken ze aan de hand van beschrijvingen of die al dan niet afkomstig zijn van bekende projecten, met andere woorden ze van menselijke makelij zijn, maar wat als de beschrijvingen niet kloppen met wat bekend en waargenomen is, waar baseer je dan de referenties van de waargenomen beschrijvingenvan van de feiten op dat moment, 1 man is onvoldoende, 1zelfde feit op dat moment zou op zijn minst gestaaft kunnen worden door de mensen die daar ook getuige van zijn, dus meer dan 1 persoon zou bij voorkeur over dezelfde feiten moeten verhalen, dat laatste is niet altijd het geval...jammerlijk genoeg !
Je zegt veel en weinig
Uiteraard ga het van een beschrijving moeten hebben.
Maar waar is de zekerheid dat het om werkelijk fysisch object, laat staan een tuig ging, laat staan dat het bestuurd werd, laat staan dat het buitenaards zou zijn ?
Nochtans hét 'argument' bij uitstek bij believerkes gelijk Het Oosten

Het Oosten 1 april 2016 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8048925)
kortom : je geeft het toe ... enkel radar, geen verificatie


Ah straf ... die bevestigen dat het 'ding' zich op hetzelfde ogenblik als wat de radar zegt met die snelheid links,rechts,naar boven bewoog ?
Hoe meten ze datte die respectabele piloten van je ?


Zou je jezelf niet eerst even bijscholen ?...tot nu toe is dat nodig gebleken

Leslie Kean :lol:
'voice of the Peoples’
(her initiation into the ranks of UFO proponents occurred in 1999 when she was given a copy of a French UFO report called COMETA)
:lol:


maar neeje verre van
Zoals ik al zei : ufo's zijn echt waargenomen
UFO's daarentegen tssss

Radar is een verificatie, slimme. Het bevestigt wat de piloot ziet.

Het Oosten 1 april 2016 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8048925)
kortom : je geeft het toe ... enkel radar, geen verificatie


Ah straf ... die bevestigen dat het 'ding' zich op hetzelfde ogenblik als wat de radar zegt met die snelheid links,rechts,naar boven bewoog ?
Hoe meten ze datte die respectabele piloten van je ?


Zou je jezelf niet eerst even bijscholen ?...tot nu toe is dat nodig gebleken

Leslie Kean :lol:
'voice of the Peoples’
(her initiation into the ranks of UFO proponents occurred in 1999 when she was given a copy of a French UFO report called COMETA)
:lol:


maar neeje verre van
Zoals ik al zei : ufo's zijn echt waargenomen
UFO's daarentegen tssss

Hebt u het boek gelezen? Zo niet, lees het eerst in plaats van te leuteren.

Het Oosten 1 april 2016 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8048942)
komkom

Behalve op een handvol cirtici na is haast not done om niet met zulk een soort getuigenis af te komen dezer dagen
het internet staat vol van die nonsens ... zo vol dat elke serieuze repliek verdwijnt in dat bos
Dat geldt trouwens niet alleen voor ufo's maar voor heel die meute conspiracyrommel

Kom kom. U maakt het zich wat gemakkelijk. Te gemakkelijk.

Brian O' Leary, kreeg een opleiding als astronaut, is dr. in de fysica en/of astronomie, prof. aan universiteit van Princeton en hij meent het volgende:

https://www.youtube.com/watch?v=TTKFHc9z7-U

Let wel, ik zeg dit niet. O'Leary zegt dit. En hij zou toch moeten weten waarover hij praat . U daarentegen...

Het Oosten 1 april 2016 07:33

(half) Off Topic.

Brian O'Leary over het energieprobleem.

https://www.youtube.com/watch?v=ez6sgTlVj50

geertvdb 1 april 2016 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8050341)
Kom kom. U maakt het zich wat gemakkelijk. Te gemakkelijk.

Brian O' Leary, kreeg een opleiding als astronaut, is dr. in de fysica en/of astronomie, prof. aan universiteit van Princeton en hij meent het volgende:

https://www.youtube.com/watch?v=TTKFHc9z7-U

Let wel, ik zeg dit niet. O'Leary zegt dit. En hij zou toch moeten weten waarover hij praat . U daarentegen...

Ooit al gehoord van het argument of authority?

Het Oosten 1 april 2016 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8050367)
Ooit al gehoord van het argument of authority?

Dat is het traditioneel argument zonder al te veel inhoud. Een cliché dat maar al te graag wordt gebruikt door sommigen.

Bovendien, er zijn naar mijn aanvoelen te veel 'authorities' die hetzelfde beweren dan O' Leary. Men kan zich niet goedkoop ervan afmaken met de slagzin: 'ja maar , u buigt voor 'the argument of authority'.

Another Jack 1 april 2016 08:02

HO, als je daarin echt geïnteresseerd bent, er zijn duizenden van dat soort filmpjes hier in deze draad door oa Exodus..
Begin maar vanaf pagina 1.

Peche 1 april 2016 08:43

Citaat:

The net is a net for catching the alien mind. How will it come? Will it descend upon our websites in a flash of light? I don't think so. How it will come is hacked through human fingers. The alien is real, but it is within us. It can only communicate information, and that information has to be made real in this world by human coders. So if we were to set out... light-heartedly... to build a virtual reality as alien as we could make it... I maintain that three quarters of the way our hair would be standing on end. Because we would realize, we are not inventing this, we are discovering it. You know, Michelangelo said 'The form is in the block of marble, what I do is I take away the part that is unnecessary'. In the same way, the alien is already within us. But we must model it, we must call it forth into a dimension of potential dialogue. And I think that, ultimately this is what high-tech society can bring to the shamanic equation. Shamans have been dealing with spirits, entities, powers for more than a hundred thousand years, but it has always been on a one- to-one basis. But with virtual reality we have a technology that allows us to show each other our dreams. And as we begin to show each other the contents of our own heads, and as we begin to explore the alien Niagaras of beauty that pour through your consciousness we are going to discover that we are not what we thought we were. The monkey flesh is penetrated by something... dare I say it... divine. Or at least alien, trans- planetary, and beyond the power of human comprehension. I don't know, if we're talking about God almighty here. I don't know if we're talking about the God who hung the stars like lamps in heaven, as Milton says. That seems a tall order. Maybe what we're talking about is the god of biology. Something has happened to this planet. It has become infected with an informational... call it virus, call it force... that is using matter, and yes using our flesh and our thoughts, to bootstrap itself to higher and higher levels. And now the prosthesis of machinery and the possibility of an artificial intelligence, raises the real option of actually mid-wife-ing the birth of an entirely new order of biological intelligence in existence. The human-machine symbiot is upon us. It's been with us for a while, since the first wheel was carved, since the first stick was sharpened. But that was all very simple stuff. Now it's clear, that we are in partnership with an other mind which comes to us through our machineries and through the bio-sphere. Wherever we press beyond the thin curtain of rationalist culture, we discover the incredibly rich, erotic, scary, promising presence of this intelligent other. Which beckons us out of history and says you know, 'the galaxy lies waiting'.

Another Jack 1 april 2016 08:50



Na de eerste zin ben ik ermee gestopt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be