Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Het nadenkstoeltje van politics.be (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242056)

Thuleander 18 januari 2018 22:19

Het nadenkstoeltje van politics.be
 



Om tot een beter wederzijds begrip tussen forummers te komen heb ik het idee opgevat om een nadenkstoeltje op het forum te zetten.
Hier kunnen mensen met een slecht of onvolledig begrip van de politiek, bijvoorbeeld wegens decennialange hersenspoeling en desinformatie, (hallo boomers en genX'ers) komen om even rustig na te denken over waarom ze niet tot de juiste inzichten komen.
Enkele vragen die hen daarbij kunnen helpen zijn:

- Waarom blijf ik de leugens en de propaganda van de mainstream media geloven?
- Waarom ben ik zo bang om de dingen anders te zien?
- Waarom blijf ik vasthouden aan wat ik ken en waarmee ik vertrouwd ben, ook al is het vals en leugenachtig?
- Als de kennis en inzichten van mijn generatie juist en waardevol zijn, waarom heeft die er dan zo'n ongelofelijke puinhoop van gemaakt?
- Waarom verandert geen enkele partij zijn visie op migratie fundamenteel ondanks dat het nu voor iedereen duidelijk is wat de negatieve gevolgen zijn?
- Als de kennis en inzichten die ik geleerd heb van het systeem juist en waardevol zijn, waarom lijkt de realiteit dan steeds meer op wat zogenaamde racisten, 'populisten' en 'antidemocraten' al jaren voorspellen?
- Waarom worden mensen die blijkbaar de waarheid aan hun kant hebben door het systeem consequent 'racisten', 'populisten' en 'antidemocraten' genoemd?



Veel succes!

Eyjafjallajökull 18 januari 2018 22:21


Diego Raga 18 januari 2018 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8627122)

Dat groene pakje staat je beeldig, maar is helaas wat te groot om op het nadenkstoeltje plaats te nemen.

Eduard Khil 18 januari 2018 22:40


The Paulus Experience 18 januari 2018 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8627118)



Om tot een beter wederzijds begrip tussen forummers te komen heb ik het idee opgevat om een nadenkstoeltje op het forum te zetten.
Hier kunnen mensen met een slecht of onvolledig begrip van de politiek, bijvoorbeeld wegens decennialange hersenspoeling en desinformatie, (hallo boomers en genX'ers) komen om even rustig na te denken over waarom ze niet tot de juiste inzichten komen.
Enkele vragen die hen daarbij kunnen helpen zijn:

- Waarom blijf ik de leugens en de propaganda van de mainstream media geloven?
- Waarom ben ik zo bang om de dingen anders te zien?
- Waarom blijf ik vasthouden aan wat ik ken en waarmee ik vertrouwd ben, ook al is het vals en leugenachtig?
- Als de kennis en inzichten van mijn generatie juist en waardevol zijn, waarom heeft die er dan zo'n ongelofelijke puinhoop van gemaakt?
- Waarom verandert geen enkele partij zijn visie op migratie fundamenteel ondanks dat het nu voor iedereen duidelijk is wat de negatieve gevolgen zijn?
- Als de kennis en inzichten die ik geleerd heb van het systeem juist en waardevol zijn, waarom lijkt de realiteit dan steeds meer op wat zogenaamde racisten, 'populisten' en 'antidemocraten' al jaren voorspellen?
- Waarom worden mensen die blijkbaar de waarheid aan hun kant hebben door het systeem consequent 'racisten', 'populisten' en 'antidemocraten' genoemd?



Veel succes!

:roll:

Zalig Pasen!

Eduard Khil 18 januari 2018 22:42


Eduard Khil 18 januari 2018 22:43


Libro 18 januari 2018 22:57

Voor minder dan dit denk ik niet na:



:silly:

Wapper 19 januari 2018 00:27

Goed opletten!


kojak 19 januari 2018 00:30


fbpolitics 19 januari 2018 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8627118)
Het nadenkstoeltje van politics.be

Om tot een beter wederzijds begrip tussen forummers te komen heb ik het idee opgevat om een nadenkstoeltje op het forum te zetten.
Hier kunnen mensen met een slecht of onvolledig begrip van de politiek, bijvoorbeeld wegens decennialange hersenspoeling en desinformatie, (hallo boomers en genX'ers) komen om even rustig na te denken over waarom ze niet tot de juiste inzichten komen.
Enkele vragen die hen daarbij kunnen helpen zijn:

- Waarom blijf ik de leugens en de propaganda van de mainstream media geloven?
- Waarom ben ik zo bang om de dingen anders te zien?
- Waarom blijf ik vasthouden aan wat ik ken en waarmee ik vertrouwd ben, ook al is het vals en leugenachtig?
- Als de kennis en inzichten van mijn generatie juist en waardevol zijn, waarom heeft die er dan zo'n ongelofelijke puinhoop van gemaakt?
- Waarom verandert geen enkele partij zijn visie op migratie fundamenteel ondanks dat het nu voor iedereen duidelijk is wat de negatieve gevolgen zijn?
- Als de kennis en inzichten die ik geleerd heb van het systeem juist en waardevol zijn, waarom lijkt de realiteit dan steeds meer op wat zogenaamde racisten, 'populisten' en 'antidemocraten' al jaren voorspellen?
- Waarom worden mensen die blijkbaar de waarheid aan hun kant hebben door het systeem consequent 'racisten', 'populisten' en 'antidemocraten' genoemd?

Veel succes!

Mooi initiatief :thumbsup:

Waarom is inderdaad het links gedachtengoed de enige echte waarheid?
Leven we niet in een democratie?

Enkele bijkomende vragen voor links:
- wat als het links dromenland een nachtmerrie wordt? Heeft links dan een oplossing?
- met het ontkennen van de feiten, demonstreert links dat de cultuur van de import - zijnde het zich niet moeten aanpassen - DE manier van leven is?
- wat wint links met het achteruitstellen van de autochtone bevolking?
.

kojak 19 januari 2018 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics (Bericht 8627183)
...Enkele bijkomende vragen voor links:...

Geen vragen voor de hoofdbrok centrum ?

Mooi, dan is ons huiswerk snel gemaakt.

kojak 19 januari 2018 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics (Bericht 8627183)
- met het ontkennen van de feiten, demonstreert links dat de cultuur van de import - zijnde het zich niet moeten aanpassen - DE manier van leven is?
- wat wint links met het achteruitstellen van de autochtone bevolking?
.

Ik heb wel een vraag voor jou, zelf al gaat het over een 'links' gedachtengoed.

Kan je bovenstaande ergens staven ?
Want moest dat zo zijn, dan ga ik van mijn voeten gaan maken.

fbpolitics 19 januari 2018 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8627185)
Geen vragen voor de hoofdbrok centrum ?

Mooi, dan is ons huiswerk snel gemaakt.

Het is toch vooral links dat ik hoor roepen als het op migratie aankomt.
Het centrum is iets gematigder in hun woorden, en dus ook in hun standpunt.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8627188)
Ik heb wel een vraag voor jou, zelf al gaat het over een 'links' gedachtengoed.

Kan je bovenstaande ergens staven ?

Kan jij aantonen dat zij zich aanpassen aan ons?
Maw: alles wat wij reeds hebben toegegeven, en ik neem nu inderdaad de meest gangbare zaken zoals halal en het niet meer mogen aanwezig zijn van een kruisbeeld, kan dus probleemloos worden terug gedraaid.
Of toch niet... En waarom zou dat dan toch zijn... ?
.

kojak 19 januari 2018 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics (Bericht 8627192)
Het is toch vooral links dat ik hoor roepen als het op migratie aankomt.
Het centrum is iets gematigder in hun woorden, en dus ook in hun standpunt.

Op dit forum hoor ik alleen of links of rechts.
En dat geeft een totaal verkeerd beeld weer van wat de politiek in België nu juist is.
De grootste brok is echter wel centrum, te samen met de partijen die lichtjes naar links of rechts overhellen.

Haal er beide extremen uit, en je houdt een heel grote meerderheid over.

Een stuk was mijn vorige poting ook wat ironisch bedoeld en ik denk dat die laatste smiley dat ook duidelijk gemaakt heeft.
Hoop ik toch....

Citaat:

Kan jij aantonen dat zij zich aanpassen aan ons?
Maw: alles wat wij reeds hebben toegegeven, en ik neem nu inderdaad de meest gangbare zaken zoals halal en het niet meer mogen aanwezig zijn van een kruisbeeld, kan dus probleemloos worden terug gedraaid.
Of toch niet... En waarom zou dat dan toch zijn... ?
.
Wat aanpassen betreft... ik zie nergens dat zij dingen mogen doen die tegen onze wetgeving zijn, dus ik zie daar nu niet echt een probleem in.
Maar tja, het woordje 'aanpassen' kan je nu wel héél ruim gaan interpreteren ook. Je zou zelfs ook kunnen eisen dat ze ook varkensvlees gaan eten, maar dat is wel een brug te ver vind ik.

Mss één puntje, en dat is hun halal gedoe op school. Daar heb je wél een punt, maar ook daar zijn dat eigenlijk meer uitzonderingen dan wat anders die serieus opgeblazen geweest zijn in de media.

Maar ook het woordje 'aanpassen'... af-en-toe iets toegeven, maar dat moet dan wel wederzijds zijn, kan nooit kwaad.
Als ik zie wat wij mogen in hun landen, dan hebben zij al heel veel toegegeven. Alcohol, vrouwen in bikini, enz, enz.... Passen wij ons aan als wij naar ginder gaan ?

Achteruitstelen ? Dat zie ik zelfs helemaal niet. Soms mss eens dat er ergens iemand voorang krijgt op een sociale woning, maar dat heeft dan meestal wel een andere reden.
Op werkaanbiedingen is het zelfs net het tegenovergestelde, dus daar zie ik al helemal geen graten in.

Wat dat kruisbeeld betreft, dat hebben we aan onszelf te danken.
'Geen religieuze symbolen meer op school'....
De wetten gelden dan voor iedereen hé.
Beetje dom, maar tja.... stuk onze eigen schuld ook.
Wat kan je daar nu meer op zeggen ?

kojak 19 januari 2018 01:34

Maar we zitten hier nu wel op K&K hé.
De laatste postings hier hadden eigenlijk beter elders op het forum gestaan. ;)

Jay-P. 19 januari 2018 03:23

Niks links of rechts: recht door, erop en erover!

Pandareus 19 januari 2018 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8627118)



Om tot een beter wederzijds begrip tussen forummers te komen heb ik het idee opgevat om een nadenkstoeltje op het forum te zetten.
Hier kunnen mensen met een slecht of onvolledig begrip van de politiek, bijvoorbeeld wegens decennialange hersenspoeling en desinformatie, (hallo boomers en genX'ers) komen om even rustig na te denken over waarom ze niet tot de juiste inzichten komen.
Enkele vragen die hen daarbij kunnen helpen zijn:

- Waarom blijf ik de leugens en de propaganda van de mainstream media geloven?
- Waarom ben ik zo bang om de dingen anders te zien?
- Waarom blijf ik vasthouden aan wat ik ken en waarmee ik vertrouwd ben, ook al is het vals en leugenachtig?
- Als de kennis en inzichten van mijn generatie juist en waardevol zijn, waarom heeft die er dan zo'n ongelofelijke puinhoop van gemaakt?
- Waarom verandert geen enkele partij zijn visie op migratie fundamenteel ondanks dat het nu voor iedereen duidelijk is wat de negatieve gevolgen zijn?
- Als de kennis en inzichten die ik geleerd heb van het systeem juist en waardevol zijn, waarom lijkt de realiteit dan steeds meer op wat zogenaamde racisten, 'populisten' en 'antidemocraten' al jaren voorspellen?
- Waarom worden mensen die blijkbaar de waarheid aan hun kant hebben door het systeem consequent 'racisten', 'populisten' en 'antidemocraten' genoemd?



Veel succes!


Vlad 19 januari 2018 06:39

Linkse indoctrinatie : we eindigen allen in armoede, de blanken gaan op in de Afrikanen
Rechtse indoctrinatie : weeral oorlog, geweld, reusachtige ongelijkheid
En daar tussenin niets als corruptie, nepotisme, waanzin, egoïsme, geloof, valsheid, eigenbedrog, ... .

Hoomer 19 januari 2018 06:56

Goed initiatief, alleen verloren moeite, moesten onze linkse medemensen zelfstandig kunnen nadenken in plaats van alles wat hen door hun grote voorbeelden aka leiders voorgekauwd wordt te papegaaien dan zouden ze niet meer links zijn. ;-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be