Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

jogo 1 mei 2021 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668255)
Het ware gelaat van ufo's volgens de debunkers-religie


Een zwerm wilde ganzen.

Zoals alle religie iets heeft tegen de natuur, stomme ganzen daar kunnen we niet met verwondering naar kijken, vliegende marsmannetje daarentegen...

kiko 1 mei 2021 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668125)
En Louis Elizondo en Nick Pope zeggen nog veel meer: het volledig falen van de Amerikaanse inlichtingendiensten.

https://www.youtube.com/watch?v=1MbJpTQD2Uk
(Fox News, verleden week)

(De stijfkoppige en niet zo pientere debunkers moeten nu wel op hete kolen zitten... Het zal hen leren!)

De ene zegt dit... de andere zegt dat...

Is er een gegronde reden waarom we al die fantasten ernstig moeten nemen ? Ze hebben tot nu toe letterlijk 0 pct. bewezen dat buitenaardse UFO's bestaan.

Tot zolang ze dat niet doen, blijven ze onherroepelijk geklasseerd als zijnde "fantasten".

Het Oosten 1 mei 2021 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 9668289)
De ene zegt dit... de andere zegt dat...

Is er een gegronde reden waarom we al die fantasten ernstig moeten nemen ? Ze hebben tot nu toe letterlijk 0 pct. bewezen dat buitenaardse UFO's bestaan.

Tot zolang ze dat niet doen, blijven ze onherroepelijk geklasseerd als zijnde "fantasten".

De favoriete ufo van de debunkers

De weerballon.

En dit wanneer de Amerikaanse overheid in juni gaat gebriefd worden over wat er nu eigenlijk loos is in het Amerikaans luchtruim. Briefing omdat onbekende tuigen er constant binnendringen en de politiek meer over wil weten over deze indringers.

kiko 1 mei 2021 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668311)
De favoriete ufo van de debunkers

Uiteraard antwoord je naast de kwestie.

Ik weet waarom.

Het Oosten 1 mei 2021 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 9668314)
Uiteraard antwoord je naast de kwestie.

Ik weet waarom.

Droom maar wat verder en blijf maar verder ontkennen. Niet lang meer.

parcifal 1 mei 2021 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668311)
De favoriete ufo van de debunkers

De weerballon.

De favoriete UFO van US Navy piloten, inderdaad.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668311)
En dit wanneer de Amerikaanse overheid in juni gaat gebriefd worden over wat er nu eigenlijk loos is in het Amerikaans luchtruim. Briefing omdat onbekende tuigen er constant binnendringen en de politiek meer over wil weten over deze indringers.

De ervaring leert dat al te grote verwachtingen (en de bijhorende emotionele investering) altijd op een ontgoocheling uitlopen.

Verwacht niets en je zal niet ontgoocheld zijn. ;-)

Het Oosten 1 mei 2021 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9668344)
De favoriete UFO van US Navy piloten, inderdaad.



De ervaring leert dat al te grote verwachtingen (en de bijhorende emotionele investering) altijd op een ontgoocheling uitlopen.

Verwacht niets en je zal niet ontgoocheld zijn. ;-)

Een relatief recente en vrij modern aandoende verklaring voor ufo's bij debunkers:

Lens distortions

Alleen, niet alleen bij de vliegtuigen, of bij de mensen aan de grond, maar ook bij de satellietbeelden zouden de beelden van ufo's gewoon 'lens distortions' zijn. Volgens de debunkers dan. Zou kunnen af en toe, maar niet altijd natuurlijk.

jogo 1 mei 2021 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668319)
Droom maar wat verder en blijf maar verder ontkennen. Niet lang meer.

Wat is uw schatting van tijd dat er moet verlopen tot wanneer er volgens u geen twijfel meer mogelijk is, dan kunnen we toch ergens een houvast hebben.

Het Oosten 1 mei 2021 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 9668365)
Wat is uw schatting van tijd dat er moet verlopen tot wanneer er volgens u geen twijfel meer mogelijk is, dan kunnen we toch ergens een houvast hebben.

We gaan kijken rond de maand juni wat er zal gezegd worden. Verplichte inlichtingen die de Amerikaanse diensten moeten overmaken over uap's of ufo's. Verplichting die verbonden zijn aan het toekennen een serieus pak geld voor ondersteuning van covid-19.(1)

___________
(1) De verplichting om deze informatie vrij te geven, maakte deel uit van een Covid-stimuluspakket dat voormalig president Donald Trump – na lang onderhandelen en weigeren – eind december eindelijk toch goedkeurde. Door de gegevens van deze onverklaarbare waarnemingen vrij te geven, hopen de inlichtingsdiensten toch tot logische verklaringen te komen.

Yog Sothoth 1 mei 2021 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9666371)
Dat is nog maar de vraag...

Nee, dat is niet 'nog maar de vraag', dat is een afgesloten piste. Ze hebben er inderdaad onderzoek naar verricht, en er is niets nuttigs uitgekomen. Dat onderzoek is zelfs openbaar gemaakt, en alle betrokkenen kunnen en mogen erover vertellen. De conclusie was heel duidelijk: het is kwatsch!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9666371)
Indien ik (als militaire wetenschappelijke onderzoeker) in zulk onderzoek wél resultaten zou boeken, dan zou ik dit natuurlijk nooit aan de grote klok hangen. Ik zou zeggen: "Na al die jaren onderzoek hebben we zo goed als niets gevonden." Dit, in de hoop dat mijn concurrenten en/of politieke tegenstanders en vijandige staten dit zouden geloven.

Net zoals alle andere ernstige onderzoeken ivm parapsychologie. De experimenten van de Amerikaanse overheid waren lang niet de enige, eerder de zoveelste in een lange rij die niets konden vinden. Zoals altijd wanneer paranormale "fenomenen" op de proef gesteld worden verdwijnen die dan plots als sneeuw voor de zon, en komt het grootste en waarschijnlijk enige talent van de paragnosten boven, namelijk het verzinnen van uitvluchten.

Er worden al jaren grote prijzen beloofd aan wie onder gecontroleerde omstandigheden dergelijke fenomenen kan aantonen, en geen enkele van die prijzen is ooit uitgereikt. De bekendste is de intussen opgedoekte "Million Dollar Challenge" van wijlen James Randi, maar er zijn er nog veel meer dan dat; dichter bij huis heeft Skepp ook een flinke prijzenpot hiervoor klaarliggen. En weer zijn er altijd uitvluchten! Ze spelen niet eerlijk, veranderen de regels, blablabla. Toch wel opmerkelijk dat geen enkele van die paragnosten dan ooit naar het gerecht trekt om hun miljoen op te eisen, als ze toch zo recht in hun schoenen denken te staan? Ik weet niet hoor, maar ik zou een miljoen toch niet zomaar laten schieten, en al zeker niet de kans om mijn grootste critici met hun mond vol tanden te zetten...

En vergeet ook niet, dat tot vandaag de dag nog geen enkele misdaad opgelost is door dit soort charlatans, of nog geen enkele vermiste persoon teruggevonden is. Olie- en mijnbouwbedrijven gebruiken nog steeds peperdure apparatuur en methodes om olie of ertsen op te sporen, en geen wichelroedeloper (wat die bedriegers ook mogen beweren). Inlichtingendiensten maken nog steeds gebruik van spionagesattelieten, en geen 'remote viewers', en geen enkel beleggingsfonds heeft een fortuin gemaakt door te rekenen op astrologie. Dus stop met jezelf deze onzin wijs te maken!

Het Oosten 1 mei 2021 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 9668381)
Nee, dat is niet 'nog maar de vraag', dat is een afgesloten piste. Ze hebben er inderdaad onderzoek naar verricht, en er is niets nuttigs uitgekomen. Dat onderzoek is zelfs openbaar gemaakt, en alle betrokkenen kunnen en mogen erover vertellen. De conclusie was heel duidelijk: het is kwatsch!



Net zoals alle andere ernstige onderzoeken ivm parapsychologie. De experimenten van de Amerikaanse overheid waren lang niet de enige, eerder de zoveelste in een lange rij die niets konden vinden. Zoals altijd wanneer paranormale "fenomenen" op de proef gesteld worden verdwijnen die dan plots als sneeuw voor de zon, en komt het grootste en waarschijnlijk enige talent van de paragnosten boven, namelijk het verzinnen van uitvluchten.

Er worden al jaren grote prijzen beloofd aan wie onder gecontroleerde omstandigheden dergelijke fenomenen kan aantonen, en geen enkele van die prijzen is ooit uitgereikt. De bekendste is de intussen opgedoekte "Million Dollar Challenge" van wijlen James Randi, maar er zijn er nog veel meer dan dat; dichter bij huis heeft Skepp ook een flinke prijzenpot hiervoor klaarliggen. En weer zijn er altijd uitvluchten! Ze spelen niet eerlijk, veranderen de regels, blablabla. Toch wel opmerkelijk dat geen enkele van die paragnosten dan ooit naar het gerecht trekt om hun miljoen op te eisen, als ze toch zo recht in hun schoenen denken te staan? Ik weet niet hoor, maar ik zou een miljoen toch niet zomaar laten schieten, en al zeker niet de kans om mijn grootste critici met hun mond vol tanden te zetten...

En vergeet ook niet, dat tot vandaag de dag nog geen enkele misdaad opgelost is door dit soort charlatans, of nog geen enkele vermiste persoon teruggevonden is. Olie- en mijnbouwbedrijven gebruiken nog steeds peperdure apparatuur en methodes om olie of ertsen op te sporen, en geen wichelroedeloper (wat die bedriegers ook mogen beweren). Inlichtingendiensten maken nog steeds gebruik van spionagesattelieten, en geen 'remote viewers', en geen enkel beleggingsfonds heeft een fortuin gemaakt door te rekenen op astrologie. Dus stop met jezelf deze onzin wijs te maken!

U hebt blijkbaar nog niet zoveel gelezen over de parapschologie. Veel bombarie natuurlijk en rommel, maar niet alles is bombarie en rommel. U kunt het vergelijken met filmpjes over ufo's: veel rommel en fake filmpjes, maar niet alle filmpjes zijn fake.

Het Oosten 1 mei 2021 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 9668381)
Nee, dat is niet 'nog maar de vraag', dat is een afgesloten piste. Ze hebben er inderdaad onderzoek naar verricht, en er is niets nuttigs uitgekomen. Dat onderzoek is zelfs openbaar gemaakt, en alle betrokkenen kunnen en mogen erover vertellen. De conclusie was heel duidelijk: het is kwatsch!



Net zoals alle andere ernstige onderzoeken ivm parapsychologie. De experimenten van de Amerikaanse overheid waren lang niet de enige, eerder de zoveelste in een lange rij die niets konden vinden. Zoals altijd wanneer paranormale "fenomenen" op de proef gesteld worden verdwijnen die dan plots als sneeuw voor de zon, en komt het grootste en waarschijnlijk enige talent van de paragnosten boven, namelijk het verzinnen van uitvluchten.

Er worden al jaren grote prijzen beloofd aan wie onder gecontroleerde omstandigheden dergelijke fenomenen kan aantonen, en geen enkele van die prijzen is ooit uitgereikt. De bekendste is de intussen opgedoekte "Million Dollar Challenge" van wijlen James Randi, maar er zijn er nog veel meer dan dat; dichter bij huis heeft Skepp ook een flinke prijzenpot hiervoor klaarliggen. En weer zijn er altijd uitvluchten! Ze spelen niet eerlijk, veranderen de regels, blablabla. Toch wel opmerkelijk dat geen enkele van die paragnosten dan ooit naar het gerecht trekt om hun miljoen op te eisen, als ze toch zo recht in hun schoenen denken te staan? Ik weet niet hoor, maar ik zou een miljoen toch niet zomaar laten schieten, en al zeker niet de kans om mijn grootste critici met hun mond vol tanden te zetten...

En vergeet ook niet, dat tot vandaag de dag nog geen enkele misdaad opgelost is door dit soort charlatans, of nog geen enkele vermiste persoon teruggevonden is. Olie- en mijnbouwbedrijven gebruiken nog steeds peperdure apparatuur en methodes om olie of ertsen op te sporen, en geen wichelroedeloper (wat die bedriegers ook mogen beweren). Inlichtingendiensten maken nog steeds gebruik van spionagesattelieten, en geen 'remote viewers', en geen enkel beleggingsfonds heeft een fortuin gemaakt door te rekenen op astrologie. Dus stop met jezelf deze onzin wijs te maken!

Hmm...Ik geef het verhaal maar voor wat het waard is.

’Op zaterdag 29 augustus 1953 om 2 uur 's middags ging de tien jaar oude Dirk Zwenne uit Velsen - gelegen bij het Noordzeekanaal - naar buiten om te spelen. Toen de jongen aan het begin van de avond nog niet thuis was gekomen, werden zijn ouders ongerust. Ze belden het politiebureau, zonder er iets wijzer van te worden. Toen na twee dagen nog geen spoor van de jongen was gevonden, belde een oom Croiset (was een helderziende) op, wiens telefoonnummer en adres - in Enschede - hij had gekregen van een politiecommissaris. De helderziende zag meteen dat Dirk verdronken was: 'Ik zie een kleine haven, een vlotje en een zeilbootje. De jongen was op het vlot aan het spelen. Hij gleed uit en viel in het water. Bij zijn val liep hij aan de linkerkant van zijn hoofd een verwonding op, doordat hij de zeilboot raakte. Het spijt me zeer. Er was een sterke stroming in de haven. Het lichaam van de jongen zal over een paar dagen worden gevonden in een ander haventje, dat in verbinding staat met het eerste haventje.

Vijf dagen nadat hij was verdwenen werd het lichaam van Dirk Zwenne inderdaad, helaas, gevonden in het tweede haventje. En, precies zoals Croiset had gezien, had de jongen een wond aan de linkerkant van zijn hoofd. Het vlot en het zeilbootje werden teruggevonden in het eerste haventje - wederom precies zoals de paragnost het had beschreven. 'Het is zeer waarschijnlijk dat alles precies is gegaan zoals de paragnost het heeft gezien,' was het commentaar van professor Tenhaeff'
.

Moest u twijfels hebben over het verhaal dan kunt u zeker gaan uitvissen of het verhaal klopt. De gegevens zijn immers bekend. Sommigen beweren dat het hele verhaal bedrog is.

Yog Sothoth 1 mei 2021 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668389)
U hebt blijkbaar nog niet zoveel gelezen over de parapschologie. Veel bombarie natuurlijk en rommel, maar niet alles is bombarie en rommel. U kunt het vergelijken met filmpjes over ufo's: veel rommel en fake filmpjes, maar niet alle filmpjes zijn fake.

Kijk, het is heel simpel. Het enige dat mij interesseert is serieus wetenschappelijk bewijs, onder streng gecontroleerde omstandigheden, en reproduceerbare resultaten. Je kan zoveel filmpjes, getuigenissen en anekdotes bovenhalen, die zijn waardeloos zonder degelijk bewijs, punt!

Yog Sothoth 1 mei 2021 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668396)
Hmm...Ik geef het verhaal maar voor wat het waard is.

’Op zaterdag 29 augustus 1953 om 2 uur 's middags ging de tien jaar oude Dirk Zwenne uit Velsen - gelegen bij het Noordzeekanaal - naar buiten om te spelen. Toen de jongen aan het begin van de avond nog niet thuis was gekomen, werden zijn ouders ongerust. Ze belden het politiebureau, zonder er iets wijzer van te worden. Toen na twee dagen nog geen spoor van de jongen was gevonden, belde een oom Croiset (was een helderziende) op, wiens telefoonnummer en adres - in Enschede - hij had gekregen van een politiecommissaris. De helderziende zag meteen dat Dirk verdronken was: 'Ik zie een kleine haven, een vlotje en een zeilbootje. De jongen was op het vlot aan het spelen. Hij gleed uit en viel in het water. Bij zijn val liep hij aan de linkerkant van zijn hoofd een verwonding op, doordat hij de zeilboot raakte. Het spijt me zeer. Er was een sterke stroming in de haven. Het lichaam van de jongen zal over een paar dagen worden gevonden in een ander haventje, dat in verbinding staat met het eerste haventje.

Vijf dagen nadat hij was verdwenen werd het lichaam van Dirk Zwenne inderdaad, helaas, gevonden in het tweede haventje. En, precies zoals Croiset had gezien, had de jongen een wond aan de linkerkant van zijn hoofd. Het vlot en het zeilbootje werden teruggevonden in het eerste haventje - wederom precies zoals de paragnost het had beschreven. 'Het is zeer waarschijnlijk dat alles precies is gegaan zoals de paragnost het heeft gezien,' was het commentaar van professor Tenhaeff'
.

Moest u twijfels hebben over het verhaal dan kunt u zeker gaan uitvissen of het verhaal klopt. De gegevens zijn immers bekend. Sommigen beweren dat het hele verhaal bedrog is.

Wauw, een verhaal uit 1953! En dan nog een verdrinkingsdood in een haven, ja dat is zo onwaarschijnlijk, dat kan hij onmogelijk geraden hebben!

Kunnen die clowns zich misschien ook eens nuttig maken in meer recente onopgeloste zaken? Om er maar één te noemen, Maddy McCan?
Echt kerel, denk eens een beetje na! Als dit soort charlatans werkelijk van nut was, zou dan niet ieder politiekorps ter wereld paragnosten in vaste dienst hebben? Of, om met het grootste cliché van al af te komen, waarom winnen die types niet iedere week de lotto? Of weten ze perfect beurskoersen te voorspellen?

Het Oosten 1 mei 2021 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 9668428)
Kijk, het is heel simpel. Het enige dat mij interesseert is serieus wetenschappelijk bewijs, onder streng gecontroleerde omstandigheden, en reproduceerbare resultaten. Je kan zoveel filmpjes, getuigenissen en anekdotes bovenhalen, die zijn waardeloos zonder degelijk bewijs, punt!


Daar ben ik het mee eens. Maar als zo'n tuig is vastgelegd op film door navy- piloten (zelfs door piloten van de burgerluchtvaart met hun zeer performante
persoonlijk I-phones vanuit de cockpit), of op satellietbeelden, ja dan moet men zich neerleggen bij de feiten. Het kan niet allemaal fake zijn. Of die tuigen nu buitenaards zijn of niet, maakt hier voorlopig niet zoveel uit. De realiteit is dat ze bestaan als uiterst performante vliegende tuigen van onbekende oorsprong waartegen de bestaande luchtmacht niets vermag, of toch zeer weinig. En daar gaat het om.

Het Oosten 1 mei 2021 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 9668433)
Wauw, een verhaal uit 1953! En dan nog een verdrinkingsdood in een haven, ja dat is zo onwaarschijnlijk, dat kan hij onmogelijk geraden hebben!

Kunnen die clowns zich misschien ook eens nuttig maken in meer recente onopgeloste zaken? Om er maar één te noemen, Maddy McCan?
Echt kerel, denk eens een beetje na! Als dit soort charlatans werkelijk van nut was, zou dan niet ieder politiekorps ter wereld paragnosten in vaste dienst hebben? Of, om met het grootste cliché van al af te komen, waarom winnen die types niet iedere week de lotto? Of weten ze perfect beurskoersen te voorspellen?

Ja dat is wel zo. Alhoewel ik geloof dat meer dan één politiekorps (stiekem) beroep doet op een of andere paragnost wanneer ze het zelf niet kunnen oplossen. Bovendien denk ik toch dat sommige mensen een ander waarnemingsvermogen bezitten of een gevoeligheid aan de dag kunnen leggen en dingen kunnen aanvoelen of 'zien' wat anderen niet kunnen.

Een mooi en eenvoudig voorbeeld is dat de moeder instinctief soms aanvoelt wanneer haar jonge kind in een andere kamer in gevaar is. Ook is het alom bekend dat eeneiige tweelingen dingen van mekaar aanvoelen zonder één woord te hebben gewisseld met mekaar. Hetgeen impliceert dat gedachtenoverbrenging potentieel kan.

Zo de gebroeders Borlée:
"Ze voelen hetzelfde 'Als mijn broer een goede zaak doet, dan ben ik daar natuurlijk wel blij om. Maar bij eeneiige tweelingen is dat allemaal veel intenser. Zij hebben hetzelfde waardesysteem en redeneren identiek. Er is ook veel meer harmonie tussen tweelingen. Als de ene een zin half uitspreekt, kan de andere onmiddellijk aanvullen.' Vlietinck (prof KUL) heeft daar zelfs experimenten mee gedaan, waarbij de toehoorder niet kon zien wie aan het woord was, maar ook niet merkte dat er van spreker gewisseld werd.

(...)

Hun gevoelens zijn telepathisch. Het meest merkwaardig vindt Vlietinck hoe tweelingen elkaar buitenzintuiglijk aanvoelen. Als de ene pijn heeft, dan voelt de andere dat."

(Nieuwsblad)

Het Oosten 2 mei 2021 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668457)
Ja dat is wel zo. Alhoewel ik geloof dat meer dan één politiekorps (stiekem) beroep doet op een of andere paragnost wanneer ze het zelf niet kunnen oplossen. Bovendien denk ik toch dat sommige mensen een ander waarnemingsvermogen bezitten of een gevoeligheid aan de dag kunnen leggen en dingen kunnen aanvoelen of 'zien' wat anderen niet kunnen.

Een mooi en eenvoudig voorbeeld is dat de moeder instinctief soms aanvoelt wanneer haar jonge kind in een andere kamer in gevaar is. Ook is het alom bekend dat eeneiige tweelingen dingen van mekaar aanvoelen zonder één woord te hebben gewisseld met mekaar. Hetgeen impliceert dat gedachtenoverbrenging potentieel kan.

Zo de gebroeders Borlée:
"Ze voelen hetzelfde 'Als mijn broer een goede zaak doet, dan ben ik daar natuurlijk wel blij om. Maar bij eeneiige tweelingen is dat allemaal veel intenser. Zij hebben hetzelfde waardesysteem en redeneren identiek. Er is ook veel meer harmonie tussen tweelingen. Als de ene een zin half uitspreekt, kan de andere onmiddellijk aanvullen.' Vlietinck (prof KUL) heeft daar zelfs experimenten mee gedaan, waarbij de toehoorder niet kon zien wie aan het woord was, maar ook niet merkte dat er van spreker gewisseld werd.

(...)

Hun gevoelens zijn telepathisch. Het meest merkwaardig vindt Vlietinck hoe tweelingen elkaar buitenzintuiglijk aanvoelen. Als de ene pijn heeft, dan voelt de andere dat."

(Nieuwsblad)


Ik bedoel hier: u hebt gelijk in deze.

Het Oosten 2 mei 2021 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 9668428)
Kijk, het is heel simpel. Het enige dat mij interesseert is serieus wetenschappelijk bewijs , onder streng gecontroleerde omstandigheden, en reproduceerbare resultaten. Je kan zoveel filmpjes, getuigenissen en anekdotes bovenhalen, die zijn waardeloos zonder degelijk bewijs, punt!

Misschien een interessant nieuwsje voor u:


Former Sen. Harry Reid thinks Lockheed Martin may have UFO fragments.
"Former Nevada Sen. Harry Reid believes U.S. defense contractor Lockheed Martin may have once had fragments of a crashed UFO in its possession, it was revealed Friday."

(Fox News, gisteren)

jogo 2 mei 2021 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668378)
We gaan kijken rond de maand juni wat er zal gezegd worden. Verplichte inlichtingen die de Amerikaanse diensten moeten overmaken over uap's of ufo's. Verplichting die verbonden zijn aan het toekennen een serieus pak geld voor ondersteuning van covid-19.(1)

___________
(1) De verplichting om deze informatie vrij te geven, maakte deel uit van een Covid-stimuluspakket dat voormalig president Donald Trump – na lang onderhandelen en weigeren – eind december eindelijk toch goedkeurde. Door de gegevens van deze onverklaarbare waarnemingen vrij te geven, hopen de inlichtingsdiensten toch tot logische verklaringen te komen.

OK, eind juni staat in de agenda.

Het Oosten 2 mei 2021 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 9668644)
OK, eind juni staat in de agenda.

Former Nevada Senator Harry Reid, once a major leader in the Democratic party before his retirement, has claimed that defense contractor Lockheed Martin may have had fragments of a crashed UFO in its possession.

Reid, age 81, told The New Yorker that he had never actually seen proof of the remnants, but was rebuffed in his efforts to get Pentagon approval to find them. Reid was the longtime Senator from Nevada, the home of military base Area 51, long rumored to house UFOs and possibly even live aliens.

“I was told for decades that Lockheed had some of these retrieved materials,” the Democrat told the media outlet.“And I tried to get, as I recall, a classified approval by the Pentagon to have me go look at the stuff. They would not approve that. I don’t know what all the numbers were, what kind of classification it was, but they would not give that to me.”

Reid was interviewed as part of a New Yorker story on government probes into UFOs.

A government report is expected in June that will further detail what the US government knows about UFOs.




Toemaatje.



LAS Renamed Harry Reid International Airport.
Visitors to Las Vegas will no longer arrive at McCarran International Airport, which was renamed on Tuesday during a meeting by the Clark County Commission.
(AIN on line, Februari 2021)

Micele 2 mei 2021 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668692)
Former Nevada Senator Harry Reid, once a major leader in the Democratic party before his retirement, has claimed that defense contractor Lockheed Martin may have had fragments of a crashed UFO in its possession.

UFO-musea hebben ook brokstukken van UFOs in hun bezit.

Het is quasi onmogelijk dat de militairen toen alles 100% opgekuist hebben van 7 crash sites.

Citaat:

https://static1.squarespace.com/stat...FO_Crashes.pdf

Seven UFO Crashes & Retrievals in New Mexico 1945–1948

Presented to Highlands Ranch Historical Society June 17, 2017

Greetings.
My name is Chuck Wade. I truly feel it is an honor to stand before you today to give you my presentation entitled. “ Seven UFO Crashes and Retrievals in New Mexico, 1945 – 1948.”

The picture on this page is from my website’s home page. In my hands I am holding two pieces of foil that Mr. Art Campbell and I retrieved from the UFO crash site on the Plains of San Augustin, New Mexico.
De relatieve abundantie van die brokstukken is aangetoond in die pdf. (page 30)

M.a.w. eigenlijk zeer sterke aanwijzingen dat deze buitenaards zijn

Citaat:

One of the most significant tests that Steve has run is the isotopic ratio of three stable isotopes of antimony, copper, and nickel. Some of the results are in the chart below. The control (earth) sample and the testing (Wade 1) isotopes would be close to the same number if the sample were terrestrial. These two sets of numbers are skewed by a large amount, indicating a strong probability that these samples are extraterrestrial!!!

Well, that’s my presentation. We went through seven UFO Crashes and Retrievals in New Mexico from 1945 to1948. We ended with the foils that we retrieved from the 1947 UFO crash site on the Plains of San Augustin, which appear to be extraterrestrial.
Thank you.
Citaat:



Finding the UFO Crash at San Augustin documents the crash site of a UFO in early July 1947 in west-central New Mexico. Many extremely unusual finds, including an I-beam and part of an anti-gravity system, were put through rigorous testing, making Art's book a first. "Superbly researched," says Tim Good, a well known U.K. author. "Something out of this world crashed here in 1947." - George Noory. Dr. Brooks Agnew, a noted talk show host says, "Few have the ability to keep listeners interested the way Art Campbell does." Scholars say, "The finds Art and his team have made are phenomenal." Art's research was outstanding. He located the lost archeologists at Harvard University. Over 15 independent labs across the country were involved in this decade-plus long research. In depth interviews from those closely associated with eyewitnesses are revealed in these pages. “He has an exciting story to tell. I highly recommend his book.” – Stanton T. Friedman, nuclear physicist.

https://www.amazon.com/Finding-UFO-C.../dp/1491221941

Het Oosten 2 mei 2021 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9668738)
UFO-musea hebben ook brokstukken van UFOs in hun bezit.

https://static1.squarespace.com/stat...FO_Crashes.pdf

De relatieve abundantie van die brokstukken is aangetoond in die pdf. (page 30)

M.a.w. eigenlijk zeer sterke aanwijzingen dat deze buitenaards zijn


Het kan echter ook zijn dat een lezer op een site gelijke heeft. En dat Lockheed Martin inderdaad een stuk of stukkken van een (gecrashde) ufo in zijn bezit heeft en (snel) gerecupereerd heeft met de hulp van de militairen voor wie het bedrijf werkt. Maar dan in de volgende context:

” Why are they in Lockheed Martin’s possession? Because to them it wasn’t a UFO. It was part of something they made, and they retrieved it.

Kortom, geheime technologie.

Het Oosten 2 mei 2021 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9668738)
UFO-musea hebben ook brokstukken van UFOs in hun bezit.

Het is quasi onmogelijk dat de militairen toen alles 100% opgekuist hebben van 7 crash sites.



De relatieve abundantie van die brokstukken is aangetoond in die pdf. (page 30)

M.a.w. eigenlijk zeer sterke aanwijzingen dat deze buitenaards zijn

Wat de crashes betreft, spreekt men meestal over Roswell. Maar een andere 'ufo-crash' is deze in Kingman Arizona. Het was dat neergestorte 'alien tuig' waaraan Bill Uhouse werkte volgens zijn zeggen en dat men probeerde 'revers te engeneeren' . (1)


Crash details

"Preston Dennett says the UFO crashed May 21, 1953, about eight miles northeast of the Kingman Airport and that government officials sent a team of about 40 scientists to the crash site to investigate.

"The object was described as metallic, 30 feet wide and three and a half feet high, oval-shaped with portholes,” he says. “Inside were two to four, four-foot tall humanoids, deceased according to most sources, with large eyes and wearing metallic suits.” The object was quickly scooped up and taken to either Area 51 air base in Nevada or Wright-Patterson Air Force Base in Ohio, Dennett says.

Among the scientists assisting in the recovery was engineer Arthur Stancil, Dennett writes in "UFOs Over Arizona." After making measurements and studying the crash site, Stancil concluded that the craft struck the ground at 1,200 miles per hour, but was strangely undamaged and definitely not human-made.

“The object was not built by anything, obviously, that we know about on Earth,” Stancil says. “It was more like a tear-drop-shaped cigar ... like a streamlined cigar.”

Not from earth.
Metallurgist Leonard Stringfield also was on-scene, and after spending two days analyzing the craft and materials concluded that “the object was not constructed on Earth.”

Next to the spacecraft was a tent being guarded by military police, Stancil says.

“I managed to glance inside at one point and saw the dead body of a 4-foot human-like creature in a silver metallic suit,” he says. “The skin on its face was dark brown.”

Covered up.

As you might imagine, the public knew nothing about the Kingman event at the time, which remained covered up for years, Dennett says.

“The first break in the case came from columnist Frank Scully, whose book 'Behind the Flying Saucers' mentioned the crash,” he says. “Other researchers soon found additional witnesses.”

Dennett cites other personnel on-site who tell tales of aliens packed in dry ice, ancient sanskrit-like type, alien interest in copper, and other fantastic tidbits.

Whether you believe or not, there's no denying that the story out of Kingman is out of this world."


Waar of onwaar?? Wie zal het zeggen.


________

(1) Merk op dat er een verschil is in het relaas. Volgens Bill Uhouse waren de 'aliens' nog levend uit het tuig gehaald en naar Los Alamos overgebracht. In deze versie zijn ze overleden.

Yog Sothoth 2 mei 2021 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668692)
Former Nevada Senator Harry Reid, once a major leader in the Democratic party before his retirement, has claimed that defense contractor Lockheed Martin may have had fragments of a crashed UFO in its possession.

Reid, age 81, told The New Yorker that he had never actually seen proof of the remnants, but was rebuffed in his efforts to get Pentagon approval to find them. Reid was the longtime Senator from Nevada, the home of military base Area 51, long rumored to house UFOs and possibly even live aliens.

“I was told for decades that Lockheed had some of these retrieved materials,” the Democrat told the media outlet.“And I tried to get, as I recall, a classified approval by the Pentagon to have me go look at the stuff. They would not approve that. I don’t know what all the numbers were, what kind of classification it was, but they would not give that to me.”

Reid was interviewed as part of a New Yorker story on government probes into UFOs.

)

Daarmee is de kous af. Hij heeft nooit iets gezien, het blijft weer eens bij geruchten. Sorry, niet goed genoeg! En dat er een luchthaven naar hem vernoemd is is compleet irrelevant.

Het Oosten 2 mei 2021 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 9668867)
Daarmee is de kous af. Hij heeft nooit iets gezien, het blijft weer eens bij geruchten. Sorry, niet goed genoeg! En dat er een luchthaven naar hem vernoemd is is compleet irrelevant.


Hij heeft het willen zien maar kreeg geen toestemming van het Pentagon. Als er niet zoveel te zien was, waarom werd dan de toestemming geweigerd? Raar land, de VS. Men weigert de vertegenwoordiger van het volk, een senator, de toegang tot een bedrijf.

Edoch, het is allemaal maar uitstel van executie. Want als er wel degelijke brokstukken zijn of zelfs een gans alien tuig (zoals hardnekkig wordt beweerd), dan is het een kwestie van tijd dat men dit zal moeten toegeven. Net zoals nu de overheid het bestaan van ufo's heeft moeten toegeven.

Yog Sothoth 2 mei 2021 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668457)
Ja dat is wel zo. Alhoewel ik geloof dat meer dan één politiekorps (stiekem) beroep doet op een of andere paragnost wanneer ze het zelf niet kunnen oplossen. Bovendien denk ik toch dat sommige mensen een ander waarnemingsvermogen bezitten of een gevoeligheid aan de dag kunnen leggen en dingen kunnen aanvoelen of 'zien' wat anderen niet kunnen.

Dat kan goed zijn, dat af en toe een paragnost erbij gesleurd wordt als ze ten einde raad zijn, maar dat doet er niet toe. Het enige dat telt is het resultaat dat ze boeken, en dat is bedroevend.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668457)
Een mooi en eenvoudig voorbeeld is dat de moeder instinctief soms aanvoelt wanneer haar jonge kind in een andere kamer in gevaar is. Ook is het alom bekend dat eeneiige tweelingen dingen van mekaar aanvoelen zonder één woord te hebben gewisseld met mekaar. Hetgeen impliceert dat gedachtenoverbrenging potentieel kan.

Weer verhaaltjes, anekdotes, ... Interesseert me niet! Bij goed opgezette experimenten verdwijnen die bijzondere gaven steevast, er is maar één logische conclusie die je daaruit kan trekken.

Het Oosten 2 mei 2021 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 9668870)
Dat kan goed zijn, dat af en toe een paragnost erbij gesleurd wordt als ze ten einde raad zijn, maar dat doet er niet toe. Het enige dat telt is het resultaat dat ze boeken, en dat is bedroevend.



Weer verhaaltjes, anekdotes, ... Interesseert me niet! Bij goed opgezette experimenten verdwijnen die bijzondere gaven steevast, er is maar één logische conclusie die je daaruit kan trekken.

Neen! Dat zijn geen anekdotes. De prof van de KUL,Vleetinck, zegt wat hij meemaakt met tweelingen. Op basis van de (zijn) praktijk.

kiko 2 mei 2021 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668872)
Neen! Dat zijn geen anekdotes. De prof van de KUL,Vleetinck, zegt wat hij meemaakt met tweelingen. Op basis van de (zijn) praktijk.

Iemand die vertelt wat hij meemaakte, vertelt een anekdote (al dan niet echt gebeurd).

Het Oosten 2 mei 2021 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 9668878)
Iemand die vertelt wat hij meemaakte, vertelt een anekdote (al dan niet echt gebeurd).

Hetgeen Vletinck zegt, is eigenlijk een publiek geheim. En indien u wat meer gelezen had over tweelingen, meer bepaald over ééneiige tweelingen, dat had u het ook geweten.

Yog Sothoth 2 mei 2021 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668885)
Hetgeen Vletinck zegt, is eigenlijk een publiek geheim. En indien u wat meer gelezen had over tweelingen, meer bepaald over ééneiige tweelingen, dat had u het ook geweten.

Dan ligt er een mooie prijs op hem te wachten:

https://skepp.be/nl/prijzen

Het Oosten 2 mei 2021 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 9668889)
Dan ligt er een mooie prijs op hem te wachten:

https://skepp.be/nl/prijzen

Uw cliché-antwoorden doen hier niet ter zake. Het ging over het feit dat ééneiige tweelingen blijkbaar ook buitenzintuigelijk met mekaar kunnen communiceren. Buitenzintuigelijke waarneming en/of communicatie bestaat dus. Hoe het werkt weten we (nog) niet . En dat is nu juist het voorwerp van onderzoek.

parcifal 2 mei 2021 17:50

Interessant en zeer uitgebreid artikel in The New Yorker over de relatie tussen de Amerikaanse overheid / Het pentagon en het UFO-fenomeen, met focus op Leslie Kean en ook wel deels Jozef Hynek.

Korte samenvatting:
Er zijn normale verklaringen voor de recent vrijgegeven US Navy video's, geheim Pentagon-programma (op initiatief van ufo-enthousiaste senatoren) leverde weinig op, anonieme bronnen in Pentagon zeggen echter dat er meer is...

https://www.newyorker.com/magazine/2...ufos-seriously

Citaat:

How the Pentagon Started Taking U.F.O.s Seriously
Greer komt er niet zo goed uit.

Citaat:

Greer’s “Executive Summary” was woolly, but discerning readers could find within it answers to many of the most frequently asked questions about U.F.O.s—assuming, as Greer did, that U.F.O.s are helmed by extraterrestrials. Why are they so elusive? Because the aliens are monitoring us. Why? Because they are discomfited by our aspiration to “weaponize space.” Have we shot at them? Yes. Should we shoot at them? No. Really? Yes. Why not? They’re friendly. How do we know? “Obviously, any civilization capable of routine interstellar travel could terminate our civilization in a nanosecond, if that was their intent. That we are still breathing the free air of Earth is abundant testimony to the non-hostile nature of these ET civilizations.” (One obvious question seems not to have occurred to Greer: Why, if these spacecraft are so advanced, do they allegedly crash all the time?)
Grappig, dezelfde vraag die ik me ook al jaren stel :

Citaat:

Ufologists have perpetual faith in the imminence of Disclosure, a term of art for the government’s rapturous confession of its profound U.F.O. knowledge. In the years after the press conference, the expected announcement was apparently postponed by the events of September 11th, the War on Terror, and the financial crisis. In 2009, Greer issued a “Special Presidential Briefing for President Barack Obama,” in which he claimed that the inaction of Obama’s predecessors had “led to an unacknowledged crisis that will be the greatest of your Presidency.” Obama’s response remains unknown, but in 2011 ufologists filed two petitions with the White House, to which the Office of Science and Technology Policy responded that it could find no evidence to suggest that any “extraterrestrial presence has contacted or engaged any member of the human race.

Citaat:

Although Kean regards pilots as “the world’s best-trained observers of everything that flies,” even Hynek determined, in 1977, that pilots are particularly prone to error. (He asserted, however, that “they do slightly better in groups.”) As West has written, “You can’t be an expert in the unknown.”

kiko 2 mei 2021 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668885)
Hetgeen Vletinck zegt, is eigenlijk een publiek geheim. En indien u wat meer gelezen had over tweelingen, meer bepaald over ééneiige tweelingen, dat had u het ook geweten.

Hetgeen Vlietinck beweert, zou hij nochtans gemakkelijk kunnen bewijzen.

Toch heeft hij dat nooit gedaan. Het enige wat hij doet, is afgaan op sterke verhalen die bij elke vertelbeurt net iets straffer worden.

En dat noemt zich wetenschapper.

Het Oosten 2 mei 2021 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9668907)
Interessant en zeer uitgebreid artikel in The New Yorker over de relatie tussen de Amerikaanse overheid / Het pentagon en het UFO-fenomeen, met focus op Leslie Kean en ook wel deels Jozef Hynek.

Korte samenvatting:
Er zijn normale verklaringen voor de recent vrijgegeven US Navy video's, geheim Pentagon-programma (op initiatief van ufo-enthousiaste senatoren) leverde weinig op, anonieme bronnen in Pentagon zeggen echter dat er meer is...

https://www.newyorker.com/magazine/2...ufos-seriously



Greer komt er niet zo goed uit.



Grappig, dezelfde vraag die ik me ook al jaren stel :

U doet wat gekscherkend over het begrip 'disclosure'. Disclosure is er al. Wanneer een overheid zelf uiteindelijk toegeeft dat er in het luchtruim vliegende tuigen razen die qua snelheid en techniek ongekend zijn, ja dan is dit een disclosure. Alleen wachten we nog op details. En in juni zouden die er -misschien- moeten komen.

In ieder geval kan men niet meer naast de ufo's als reële vliegende tuigen kijken, of deze negeren zoals dit vroeger nogal het geval was. Indien het bovendien waar is wat John Ratcliffe, voormalig Director of National Intelligence, beweert dat ook satellieten deze vliegende tuigen observeren, dan is 't plaatje duidelijk. Satellieten liegen niet.

jogo 2 mei 2021 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668935)
U doet wat gekscherkend over het begrip 'disclosure'. Disclosure is er al. Wanneer een overheid zelf uiteindelijk toegeeft dat er in het luchtruim vliegende tuigen razen die qua snelheid en techniek ongekend zijn, ja dan is dit een disclosure. Alleen wachten we nog op details. En in juni zouden die er -misschien- moeten komen.

In ieder geval kan men niet meer naast de ufo's als reële vliegende tuigen kijken, of deze negeren zoals dit vroeger nogal het geval was. Indien het bovendien waar is wat John Ratcliffe, voormalig Director of National Intelligence, beweert dat ook satellieten deze vliegende tuigen observeren, dan is 't plaatje duidelijk. Satellieten liegen niet.

How, zijt ge aan't terugkrabbelen ?

Het Oosten 2 mei 2021 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9668907)
Interessant en zeer uitgebreid artikel in The New Yorker over de relatie tussen de Amerikaanse overheid / Het pentagon en het UFO-fenomeen, met focus op Leslie Kean en ook wel deels Jozef Hynek.

Korte samenvatting:
Er zijn normale verklaringen voor de recent vrijgegeven US Navy video's, geheim Pentagon-programma (op initiatief van ufo-enthousiaste senatoren) leverde weinig op, anonieme bronnen in Pentagon zeggen echter dat er meer is...

https://www.newyorker.com/magazine/2...ufos-seriously



Greer komt er niet zo goed uit.



Grappig, dezelfde vraag die ik me ook al jaren stel :

Wat het crashen van de Ufo's betreft, zijn er twee mogelijkheden:

Ofwel zijn ze van aardse makelij en wat mensen maken, vertoont gebreken.

Ofwel zijn die zogezegde 'aliens' toch niet in alles zo volmaakt en maken ze fouten. Net als wij.

Wat mij stoort bij Greer is dat bij hem 'kassa kassa' nogal een constante is. Hij vraagt voor alles en nog wat geld. Maar het is onmiskenbaar dat hij veel bijdroeg om het onderwerp UFO's bespreekbaar te maken. Soms overdrijft hij. Bijvoorbeeld wanneer hij het heeft over het aantal soorten 'aliens. Ik heb daar mijn grote twijfels bij. Maar goed, nobody is perfect.

Het Oosten 2 mei 2021 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 9668941)
How, zijt ge aan't terugkrabbelen ?

Helemaal niet. Maar ik wil toch eerst horen wat ze te vertellen hebben.

kiko 2 mei 2021 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668935)
U doet wat gekscherkend over het begrip 'disclosure'. Disclosure is er al. Wanneer een overheid zelf uiteindelijk toegeeft dat er in het luchtruim vliegende tuigen razen die qua snelheid en techniek ongekend zijn, ja dan is dit een disclosure.

Dat wil ik allemaal graag geloven.

Het buitenaardse aspect ontgaat me evenwel.

jogo 2 mei 2021 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668943)
Wat het crashen van de Ufo's betreft, zijn er twee mogelijkheden:

Ofwel zijn ze van aardse makelij en wat mensen maken, vertoont gebreken.

Ofwel zijn die zogezegde 'aliens' toch niet in alles zo volmaakt en maken ze fouten. Net als wij.

Ofwel is er niets neergestort en is het gewoon bedrog.

Maar niet getreurd , eind juni komt de ontknoping niemand kan nog ontkennen.
Ik verwacht dan dat de wereldmedia daar melding van maken , de hele wereldgemeenschap van topwetenschappers in fysica daar interesse in hebben .



of niet.

jogo 2 mei 2021 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9668948)
Helemaal niet. Maar ik wil toch eerst horen wat ze te vertellen hebben.

Jawel ge zijt u aan het indekken met het woordje misschien
waar ge het eerder met stellige zekerheid over had.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be