Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Forummer van de week (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=169)
-   -   Ask six (https://forum.politics.be/showthread.php?t=195122)

Koenraad Noël 4 december 2013 16:44

Als Bitcoin goud is, is Litecoin het zilver? Of is dat slechts ijdele hoop van de Litecoin-aanhangers?

Nietzsche 4 december 2013 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6914517)
Ik zie het niet als een allocatieve trade-off. "Minder geluk - meer nut". Leuk voor eerstejaarscursussen algemene economie op universiteiten, kan men toffe en volstrekt irrelevante grafiekjes mee tekenen.

Maar zo zit een mensenleven niet in elkaar. Een mensenleven is geen trade-off tussen op reis gaan en vrijwilligerswerk gaan doen.

Ik stel niet dat het mensenleven wel zo in elkaar steekt hé.

Het was slechts een benadering op je filosofische visie hoe een mens in het leven moet staan. Jij stelt eigenlijk dat een mens bestaat om voor een ander mens van nut te zijn (corrigeer mij als ik het fout heb). Hierin vraag ik mij dus af hoever jij daar in gaat.

Kijk, ik heb bepaalde dromen (die puur egoïstisch zijn). Bij veel van die dromen ga ik voor een relatief lange tijd niet nuttig zijn voor andere mensen, is dat dan verkeerd?

six 4 december 2013 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6914523)
Als Bitcoin goud is, is Litecoin het zilver? Of is dat slechts ijdele hoop van de Litecoin-aanhangers?

Ik ben daar nog zelf niet aan uit. Volgens mij is double spending een overroepen probleem en is het inderdaad slechts ijdele hoop van mensen die te laat een GPU hebben gekocht.

Thuleander 4 december 2013 16:48

Heb je een (of meer) youtube accounts?
Hoeveel subscribers heb je?

six 4 december 2013 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6914527)
Ik stel niet dat het mensenleven wel zo in elkaar steekt hé.

Het was slechts een benadering op je filosofische visie hoe een mens in het leven moet staan. Jij stelt eigenlijk dat een mens bestaat om voor een ander mens van nut te zijn (corrigeer mij als ik het fout heb). Hierin vraag ik mij dus af hoever jij daar in gaat.

Kijk, ik heb bepaalde dromen (die puur egoïstisch zijn). Bij veel van die dromen ga ik voor een relatief lange tijd niet nuttig zijn voor andere mensen, is dat dan verkeerd?

Dat kan verkeerd zijn, dat kan juist zijn. Je stelt hier vragen die je zomaar wil reduceren tot een eenvoudig model, terwijl juist over deze vragen honderden romans die als klassiek werk worden gerekend geschreven zijn.

Thuleander 4 december 2013 16:51

Je hebt 47+ berichten per dag.

Wat zijn de drie belangrijkste redenen voor je forumverslaving?

six 4 december 2013 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 6914540)
Je hebt 47+ berichten per dag.

Wat zijn de drie belangrijkste redenen voor je forumverslaving?

Ik heb er nu maar eentje: ik zit met een burnout en mag geen "serieus" werk doen.

six 4 december 2013 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 6914530)
Heb je een (of meer) youtube accounts?
Hoeveel subscribers heb je?

Ik heb er geen. Geen nood aan.

Nietzsche 4 december 2013 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6914531)
Dat kan verkeerd zijn, dat kan juist zijn. Je stelt hier vragen die je zomaar wil reduceren tot een eenvoudig model, terwijl juist over deze vragen honderden romans die als klassiek werk worden gerekend geschreven zijn.

Ik weet dat, maar dit topic heet niet voor niets "ask six " he. ;-)

Nietzsche 4 december 2013 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6914542)
Ik heb er nu maar eentje: ik zit met een burnout en mag geen "serieus" werk doen.

Serieus?

six 4 december 2013 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6914564)
Serieus?

Ja, feitelijk alles wat stress bezorgt. Het rare is dat het psychosomatische vermoeidheidsklachten zijn. De ene dag kan ik naar de fitness, de andere dag geraak ik niet uit mijn bed.

Nietzsche 4 december 2013 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6914565)
Ja, feitelijk alles wat stress bezorgt. Het rare is dat het psychosomatische vermoeidheidsklachten zijn. De ene dag kan ik naar de fitness, de andere dag geraak ik niet uit mijn bed.

Gaat dit samen met een depressief gevoel?

six 4 december 2013 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6914568)
Gaat dit samen met een depressief gevoel?

Soms. Zeker niet altijd. Ik ben melancholisch maar heb zelden last van depressie.

Nietzsche 4 december 2013 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6914574)
Soms. Zeker niet altijd. Ik ben melancholisch maar heb zelden last van depressie.

Hoe komt dit?

six 4 december 2013 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6914586)
Hoe komt dit?

Dat is iets wat men is. Zoals dat je enorm vrolijke mensen hebt die altijd het beste maken van alle situaties en altijd op zoek zijn naar plezier en een glimlach.

Het is een beleving.

Nietzsche 4 december 2013 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6914587)
Dat is iets wat men is. Zoals dat je enorm vrolijke mensen hebt die altijd het beste maken van alle situaties en altijd op zoek zijn naar plezier en een glimlach.

Het is een beleving.

Tja, maar dat hoeft niet he. Het kan ook zijn dat omgevingsfactoren je hebben gemaakt tot wie je bent.

Het aangeboren/genetische gedeelte is belangrijk maar niet alomvattend.

Maar goed, had jij liever diegene willen zijn die altijd opzoek was gegaan naar plezier en een glimlach of ben jij van mening dat zo,n melancholische houding ook positieve kanten heeft?

six 4 december 2013 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6914591)
Tja, maar dat hoeft niet he. Het kan ook zijn dat omgevingsfactoren je hebben gemaakt tot wie je bent.

Het aangeboren/genetische gedeelte is belangrijk maar niet alomvattend.

Maar goed, had jij liever diegene willen zijn die altijd opzoek was gegaan naar plezier en een glimlach of ben jij van mening dat zo,n melancholische houding ook positieve kanten heeft?

Ik doe niet aan had-je-lievers.

Nietzsche 4 december 2013 18:02

Zou het wenselijk zijn als dit soort zaken ook in België komen voor bepaalde personen?

http://www.bestgore.com/torture/assa...lagoas-brazil/

Let op: beelden kunnen als schokkend worden ervaren.

six 4 december 2013 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6914610)
Zou het wenselijk zijn als dit soort zaken ook in België komen voor bepaalde personen?

http://www.bestgore.com/torture/assa...lagoas-brazil/

Let op: beelden kunnen als schokkend worden ervaren.

Zulu- en Xhosanegers doen dat ook Zuid-Afrika. Het gevaar is dat het niet per se moet blijven bij een overvaller. Alles wat om eender welke reden de woede van de meute trekt riskeert deze behandeling.

Nietzsche 4 december 2013 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6914615)
Zulu- en Xhosanegers doen dat ook Zuid-Afrika. Het gevaar is dat het niet per se moet blijven bij een overvaller. Alles wat om eender welke reden de woede van de meute trekt riskeert deze behandeling.

Daarom ook mijn vraag "of het wenselijk zou zijn als BEPAALDE personen deze behandeling krijgen ". Het is hypothetisch hé. ;-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be