Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Forummer van de week (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=169)
-   -   Ask six (https://forum.politics.be/showthread.php?t=195122)

six 4 december 2013 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6914621)
Daarom ook mijn vraag "of het wenselijk zou zijn als BEPAALDE personen deze behandeling krijgen ". Het is hypothetisch hé. ;-)

Een ding komt steeds met al haar nevenwerkingen.

Nietzsche 4 december 2013 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6914624)
Een ding komt steeds met al haar nevenwerkingen.

Met die redenering kun je deze slachtpartijen ook goedpraten tegen mensen die downloaden.

Alles komt immers met haar nevenwerkingen.

six 4 december 2013 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6914629)
Met die redenering kun je deze slachtpartijen ook goedpraten tegen mensen die downloaden.

Alles komt immers met haar nevenwerkingen.

Jij begrijpt het niet.

Nietzsche 4 december 2013 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6914632)
Jij begrijpt het niet.

Ik begrijp het wel degelijk, neveneffecten zijn de gevolgen van bepaalde (be)handelingen.

En als je beweerd dat dat met alles zo is en dat dat gene dus deze slachtpartijen goedpraat dan kun je dat met alles doen. Zelfs met downloaden.

Als de meute kwaad wordt van het downloaden, dan heeft de downloader pech niet waar?

six 4 december 2013 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6914634)
Ik begrijp het wel degelijk, neveneffecten zijn de gevolgen van bepaalde (be)handelingen.

En als je beweerd dat dat met alles zo is en dat dat gene dus deze slachtpartijen goedpraat dan kun je dat met alles doen. Zelfs met downloaden.

Als de meute kwaad wordt van het downloaden, dan heeft de downloader pech niet waar?

Je snapt het echt echt niet he?

Nietzsche 4 december 2013 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6914639)
Je snapt het echt echt niet he?

Ik reageer slechts puur op wat je post. Maar dan ook echt puur en alleen op wat je post.

Als je iets wil duidelijk maken zou je toch wat concreter moeten wezen.

six 4 december 2013 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6914642)
Ik reageer slechts puur op wat je post. Maar dan ook echt puur en alleen op wat je post.

Als je iets wil duidelijk maken zou je toch wat concreter moeten wezen.

Men kan niet spreken over "wat als het gebeurde, maar enkel in de terechte gevallen". Dan moet jij heel het ding binnenpakken, met alle gevolgen dat het ding kan veroorzaken.
Dus niet enkel overvallers maar ook onschuldigen die op de verkeerde plek op het verkeerd moment zitten.
Dat is namelijk hoe het ding werkt.
Je kunt een ander ding bedenken, een ding dat op miraculeuze wijze kan opsporen wie schuldig is en wie niet, maar het lijkt mij onzinnig om over zulke ideale constructies te spreken.

Nietzsche 4 december 2013 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6914661)
Men kan niet spreken over "wat als het gebeurde, maar enkel in de terechte gevallen". Dan moet jij heel het ding binnenpakken, met alle gevolgen dat het ding kan veroorzaken.
Dus niet enkel overvallers maar ook onschuldigen die op de verkeerde plek op het verkeerd moment zitten.
Dat is namelijk hoe het ding werkt.
Je kunt een ander ding bedenken, een ding dat op miraculeuze wijze kan opsporen wie schuldig is en wie niet, maar het lijkt mij onzinnig om over zulke ideale constructies te spreken.

2

Ik heb daarentegen ook wel eens gelezen over een groep mensen die zagen hoe een vrouw gewoon op straat werd verkracht. Die verkrachter heeft toen dus deze behandeling gekregen.

Nietzsche 5 december 2013 15:15

Ik weet dat jij graag ziet dat wij een technocratie krijgen, maar hoe zie je dit precies voor je?

Kortom: beschrijf je perfecte systeem.

six 5 december 2013 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6915663)
Ik weet dat jij graag ziet dat wij een technocratie krijgen, maar hoe zie je dit precies voor je?

Kortom: beschrijf je perfecte systeem.

Ik handel niet in absoluta.

Nietzsche 5 december 2013 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6915665)
Ik handel niet in absoluta.

Naja, ik vroeg het mij af omdat veel technocratie fan-boys vaak afkomen met "democratie is de dictatuur van de meerderheid" geneuzel.

En dat terwijl een democratie in praktijk veel meer is dan dat.

Troubadour 5 december 2013 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6915665)
Ik handel niet in absoluta.

Zeker van?

six 5 december 2013 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 6915673)
Zeker van?

Wololo.

Demper 5 december 2013 16:12

Doe je graag anaal met vrouwen?

Nietzsche 6 december 2013 22:32

Is het kapitalisme over zijn hoogtepunt heen?

Ik bedoel een tijd lang was het nauwelijks mogelijk om kritisch te kijken naar de markteconomie. Dat is inmiddels toch wel veranderd.

Zo ja: welke kant zou dat dan opgaan?

six 6 december 2013 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6917653)
Is het kapitalisme over zijn hoogtepunt heen?

Ik bedoel een tijd lang was het nauwelijks mogelijk om kritisch te kijken naar de markteconomie. Dat is inmiddels toch wel veranderd.

Zo ja: welke kant zou dat dan opgaan?

Wat bedoel je met kapitalisme?

Nietzsche 6 december 2013 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6917655)
Wat bedoel je met kapitalisme?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapitalisme

Flauw antwoord (dat weet ik), maar dat komt meer omdat ik niet goed weet waar je met je vraag heen wil.

six 6 december 2013 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6917659)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapitalisme

Flauw antwoord (dat weet ik), maar dat komt meer omdat ik niet goed weet waar je met je vraag heen wil.

Dan weet ik ook niet waar jij met de jouwe heen wil.

Nietzsche 6 december 2013 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6917666)
Dan weet ik ook niet waar jij met de jouwe heen wil.

Precies wat er staat hé, is het over zijn hoogtepunt heen.

Neem nu het marktmechanisme. Een aantal jaren lang was kritiek daarop eigenlijk gewoon not done.

Mensen krijgen steeds meer door dat het marktmechanisme geen heilige basis is. Er moet immers ook nagedacht worden over de samenhang der dingen in o.a. biologische, psychologische, sociologische, politieke zin.

Ook zie je steeds meer dat het "kapitalisme" eigenlijk gewoon in verval is. Er komen steeds meer werklozen, banken worden steeds corrupter enz enz.

De bevolking is er steeds minder tevreden over.

six 6 december 2013 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6917670)
Precies wat er staat hé, is het over zijn hoogtepunt heen.

Neem nu het marktmechanisme. Een aantal jaren lang was kritiek daarop eigenlijk gewoon not done.

Mensen krijgen steeds meer door dat het marktmechanisme geen heilige basis is. Er moet immers ook nagedacht worden over de samenhang der dingen in o.a. biologische, psychologische, sociologische, politieke zin.

Ook zie je steeds meer dat het "kapitalisme" eigenlijk gewoon in verval is. Er komen steeds meer werklozen, banken worden steeds corrupter enz enz.

De bevolking is er steeds minder tevreden over.

Dus, wat is precies het kapitalisme nu eigenlijk?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be