Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Vlaams Belang; Antwerps Belang? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45484)

*M@g!C* 1 februari 2006 22:40

Vlaams Belang; Antwerps Belang?
 
Beste VB sympathisanten, vinden jullie niet dat het Vlaams Belang zich hoofdzakelijk afspeelt in grote steden en in verhouding maar een kleine rol speelt in de talrijke landelijke gemeentes die ons land telt. Indien het Vlaams Belang over heel Vlaanderen dezelfde cijfers haalde zoals het in Antwerpen-stad doet, dan zou het bij federale verkiezingen veel verder staan. Het zal zo zijn dat wanneer men op het platteland écht doorbreekt men in de stad al op de terugweg zal zijn. (door de andere etnische samenstelling van de bevolking). Moet het Vlaams Belang niet een inhaalbeweging doen in een provincie zoals Limburg waar zeg nu zelf weinig bekende kopstukken zitten. Zonder een gezamelijke 'boom' van stemmen zowel in de landelijke gemeentes als in de steden zal het VB nooit de absolute meerderheid halen.

Neko 1 februari 2006 22:45

Bij ons in Beveren zijn ze toch vrij populair hoor...ik geloof zelfs meer dan in Antwerpen. En aangezien wij in de ogen van de gemiddelde Antwerpenaar ons nog verplaatsen met paard en kar denk ik dat wij onder de noemer landelijk vallen ;)

*M@g!C* 1 februari 2006 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neko (Bericht 1530153)
Bij ons in Beveren zijn ze toch vrij populair hoor...ik geloof zelfs meer dan in Antwerpen. En aangezien wij in de ogen van de gemiddelde Antwerpenaar ons nog verplaatsen met paard en kar denk ik dat wij onder de noemer landelijk vallen ;)

Ok bedankt, maar ik wil nog specifieker ingaan op Limburg of de westhoek of dergelijke. Of heeft er misschien iemand ideeën hoe men ook daar de populariteit exponentieel kan laten stijgen?

Internaut 1 februari 2006 23:03

Beveren ligt niet ver van Antwerpen, een beetje zoals hoboken.
Dat speelt volgens mij wel wat mee.
In West Vlaanderen en Limburg heb je minder allochtonen en bij landelijke gemeenten word je minder geconfronteerd met het onveiligheidsgevoel.

jan hyoens 2 februari 2006 09:50

In landelijke gemeenten spelen ook andere factoren een rol bij de verkiezingen dan in de grootsteden. Kijk maar naar de sterke katholieke zuil in de Westhoek die het hele sociale leven beïnvloedt.
Politiek dienstvertoon is ook veel couranter in kleinere gemeenten waardoor lokale politici een trouw kiezerspubliek aan zich kan binden.
Langs een andere kant is het waar dat het VB zich soms te Antwerps opstelt ten opzichte van de lokale afdelingen en de plaatselijke affiniteiten over het hoofd ziet.

dominatrix 6 februari 2006 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 1530178)
Beveren ligt niet ver van Antwerpen, een beetje zoals hoboken.
Dat speelt volgens mij wel wat mee.
In West Vlaanderen en Limburg heb je minder allochtonen en bij landelijke gemeenten word je minder geconfronteerd met het onveiligheidsgevoel.

Vergeet niet dat wij in Limburg in de mijnstreek meer dan genoeg allochtonen hebben.

Jong N-VA'er 8 februari 2006 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neko (Bericht 1530153)
Bij ons in Beveren zijn ze toch vrij populair hoor...ik geloof zelfs meer dan in Antwerpen. En aangezien wij in de ogen van de gemiddelde Antwerpenaar ons nog verplaatsen met paard en kar denk ik dat wij onder de noemer landelijk vallen ;)

Ohw ik wist niet dat Beveren ook al het platteland is...

Steben 9 februari 2006 15:30

Vlaams Belang is altijd al op Antwerpse wijze geleid, door Antwerpse spilfiguren. De favoriete kleuren zijn zelfs altijd al rood(oranje) en wit geweest, tot in de Gentse strooipamfletten! (Je ziet tot nut toe trouwens telkens welke partij(en) het hoofddoelwit is(zijn) op voorhand als je naar de omringende kleurenkeuze kijkt op de boekses en de website...)

Ik vind zelfs dat Vanhecke een ietwat Antwerps accent kweekt op zijn klinkers...

lordoffaith 14 februari 2006 13:13

Bij de laatste verkiezingen zijn we toch al fameus doorgebroken in West-vlaanderen?
Maar mijn familie is west-vlaams en daar is het nog altijd een schande om te stemmen voor VB terwijl er sommige volledig akkoord zijn met hun programma

ViveLaBelgique 31 augustus 2012 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 1537438)
Vergeet niet dat wij in Limburg in de mijnstreek meer dan genoeg allochtonen hebben.

Denk je dat er daar veel potentiële Vlaams Belang stemmers bij zitten ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be