Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   De reus >> cel groep Diane>> extreem ultra rechts… (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240911)

Zeus 22 oktober 2017 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8554355)
JP Van Rossem beweert op zijn FB pagina dat dit zaakje toegedekt werd door CD&V omdat de rechtse vleugel van hun Waalse zusterpartij de PSC achtet de aanslagen zouden zitten.

Dan zit mr. de oplichter er ferm naast.

Het was een wetsontwerp van Geens dat door het parlement werd gejaagd om de verjaringstermijn met 10 jaar te verlengen.

Xenophon 22 oktober 2017 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 8554356)
Geen persconferentie van de minister van justitie....Of binnenlandse zaken over deze terroristische aanslagen?

Mag niet, het geheim van het onderzoek...

Xenophon 22 oktober 2017 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8554360)
Dan zit mr. de oplichter er ferm naast.

Het was een wetsontwerp van Geens dat door het parlement werd gejaagd om de verjaringstermijn met 10 jaar te verlengen.

Omdat het volk nog niet klaar was om de verjaring klakkeloos te aanvaarden zonder op het VB te stemmen.

Geens, de Arcofraude-architect bedoel je toch...

Xenophon 22 oktober 2017 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8554360)
Dan zit mr. de oplichter er ferm naast.

Het was een wetsontwerp van Geens dat door het parlement werd gejaagd om de verjaringstermijn met 10 jaar te verlengen.

Omdat het volk nog niet klaar was om de verjaring klakkeloos te aanvaarden zonder massaal op het VB te stemmen.

Geens, de Arcofraude-architect bedoel je toch...

dalibor 22 oktober 2017 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8554366)
Omdat het volk nog niet klaar was om de verjaring klakkeloos te aanvaarden zonder op het VB te stemmen.

Geens, de Arcofraude-architect bedoel je toch...

De vermoedelijke daders en het VB hebben ongeveer een zelfde soort samenleving voor ogen, Xeno.

Xenophon 22 oktober 2017 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8554368)
De vermoedelijke daders en het VB hebben ongeveer een zelfde soort samenleving voor ogen, Xeno.

Bron?

Ik strijd het niet af, maar ik weet niet welke maatschappij men beoogt. Daarom mijn vraag.

Rahowa 22 oktober 2017 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8554259)
De vraag blijft of we ooit de ware motieven zullen kennen.

Nooit,want dan wordt le rwa Albert mee in de beerput getrokken.

dalibor 22 oktober 2017 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8554370)
Bron?

Ik strijd het niet af, maar ik weet niet welke maatschappij men beoogt. Daarom mijn vraag.

Johan Demol was rijkswachter en zat in de leiding van het Front de la Jeunesse. Na zijn ontslag bij de rijkswacht omwille van zijn lidmaatschap bij die uiterst rechtse privémilitie werd hij het Brussels kopstuk van het VB.

Rahowa 22 oktober 2017 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8554368)
De vermoedelijke daders en het VB hebben ongeveer een zelfde soort samenleving voor ogen, Xeno.

:roll:

Xenophon 22 oktober 2017 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8554375)
Johan Demol was rijkswachter en zat in de leiding van het Front de la Jeunesse. Na zijn ontslag bij de rijkswacht omwille van zijn lidmaatschap bij die uiterst rechtse privémilitie werd hij het Brussels kopstuk van het VB.

Hm, maar DeMol had toch niets te zien met de Bende?

Ik heb rijkswachters gekend die drugs kochten en gebruikten, en ik heb er gekend die enkel verkochten. Dat heeft toch niets te zien met het VB?

Hoomer 22 oktober 2017 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8554378)
Hm, maar DeMol had toch niets te zien met de Bende?

Ik heb rijkswachters gekend die drugs kochten en gebruikten, en ik heb er gekend die enkel verkochten. Dat heeft toch niets te zien met het VB?

Breng die linkse hier nu ni op gedachten hee xeno. ;-)

Bach 22 oktober 2017 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8554363)
Mag niet, het geheim van het onderzoek...

Vooral dit onderzoek dan.

Xenophon 22 oktober 2017 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 8554399)
Vooral dit onderzoek dan.

Je zou nochtans denken, er werkten leden van de bende mee aan het onderzoek, die mensen moeten toch weten hoe het in elkaar stak? :D

De gemuilkorfde 22 oktober 2017 14:37

Dat het onderzoek van in het begin gesaboteerd werd, lijkt mij wel duidelijk.
Ook in de jaren '80 werd al geïnsinueerd dat VDB (de pijprokende ex-premier) erachter zat, ik volgde toen "Actueel" op de VRT radio, en je hoorde regelmatig insinuaties in die richting, er werd verwezen naar de Cépic, de extreem-rechtse vleugel van de PSC.
Het is ook tekenend dat het onderzoek overgeheveld werd naar Wallonië, waar men altijd weigerde te geloven in politieke pistes, of in een complot rond extreem-rechts.
Niet voor niets spreken ze daar van de "Tueurs de Brabant", in plaats van de "Bende van Nijvel".
Zij bleven halsstarrig zoeken in de milieus van het gewone banditisme.

Nierika 22 oktober 2017 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8554243)
Wat ik nogal bizar vind aan het hele verhaal: Bonkoffsky vertelt aan zijn broer dat hij de reus is, maar zwijgt dan in alle talen over de rest van de bende.

2

Geen motief, geen mededaders, etc...

Gewoon: "Ik was de reus".

Niet dat ik het persé wil in twijfel trekken, maar als hij dat inderdaad heeft opgebiecht lijkt de kans me bijzonder klein dat hij enkel dat heeft gezegd...

Nierika 22 oktober 2017 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8554245)
Deed hij niet. Hij vertelde dat hij lid is geweest van "de bende", meer niet.
Door zijn groot postuur, werd er geconcludeerd dat hij die fameuze "reus" zal geweest zijn.

Blijft hetzelfde toch?

"Ik was lid van de bende".

Dan vraag je toch door naar het waarom en hoe?

Bach 22 oktober 2017 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 8554405)
2

Geen motief, geen mededaders, etc...

Gewoon: "Ik was de reus".

Niet dat ik het persé wil in twijfel trekken, maar als hij dat inderdaad heeft opgebiecht lijkt de kans me bijzonder klein dat hij enkel dat heeft gezegd...

Uiteraard. Maar dan zitten we weer bij dat eeuwig geheim onderzoek. De interessante vraag is wie nu de zaak tegen houdt.

De gemuilkorfde 22 oktober 2017 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 8554405)
2

Geen motief, geen mededaders, etc...

Gewoon: "Ik was de reus".

Niet dat ik het persé wil in twijfel trekken, maar als hij dat inderdaad heeft opgebiecht lijkt de kans me bijzonder klein dat hij enkel dat heeft gezegd...

Waarschijnlijk zal hij wel meer verteld hebben, maar misschien is er angst voor de nog overlevende bendeleden?
Het gaat per slot van rekening om gewetenloze moordenaars.

Nierika 22 oktober 2017 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 8554408)
Uiteraard. Maar dan zitten we weer bij dat eeuwig geheim onderzoek. De interessante vraag is wie nu de zaak tegen houdt.

Inderdaad. Waar blijven onze kritische media?

Dit zijn toch de eerste vragen die je verwacht te zien opduiken in alle kranten?

Nierika 22 oktober 2017 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 8554409)
Waarschijnlijk zal hij wel meer verteld hebben, maar misschien is er angst voor de nog overlevende bendeleden?
Het gaat per slot van rekening om gewetenloze moordenaars.

Heel plausibel, maar dan nog, waar blijven de vragen daarrond?

Wat een lamme ontvangst...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be