Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   War on drugs totaal verloren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265955)

fred vanhove 9 augustus 2022 08:43

War on drugs totaal verloren
 
Voor de zoveelste maal het bewijs dat de huidige war on drugs totaal heeft gefaald. Gebruik neemt toe....geweld neemt toe.

Het is dweilen met de kraan open.

Vraag is of veel regeringen wel een andere aanpak willen gezien het vele witwasgeld er is in verweven.

https://www.demorgen.be/nieuws/war-o...nnen~b6eb46d5/

morte-vivante 9 augustus 2022 09:52

gewoon meer geld tegen aansmijten. Nog even volhouden, nadat we den Totalen Krieg hebben gewonnen wordt dit het land van melk en honing, zonder Drugs, enkel alcohol

CUFI 9 augustus 2022 11:00

All warfare is based on deception. Als ik een cashflow van miljoenen/miljarden krijg door een probleem aan te pakken, en ik ben corrupt; dan is het niet in mijn belang het probleem op te lossen maar te verergeren en budget te verhogen.

Hoe dan ook, het probleem kan nooit de oplossing bieden.

Lof der Zotheid 9 augustus 2022 11:23

Laat mij toch gewoon vreedzaam stoned zijn in mijn geheime bunker.

patrickve 9 augustus 2022 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10011068)
Voor de zoveelste maal het bewijs dat de huidige war on drugs totaal heeft gefaald. Gebruik neemt toe....geweld neemt toe.

Dat is er de bedoeling van. Ik zie dus niet waarom je zegt dat die faalt. De bedoeling van de War on Drugs is om een steenrijke en uitgebreide drugsmaffia te kunnen in stand houden. Ik zou denken dat dat behoorlijk gelukt is. En de bedoeling om een drugsmaffia in stand te houden is om een excuus kunnen te hebben voor staatsinterventies allerhande, waaronder het bestendigen van War on Drugs. Ik zou die operatie 200% geslaagd noemen.

Dat is zoals ontwikkelingshulp, waar de bedoeling ook van is om:
1) met veel snotterverhalen, laat staan chantage praktijken, een heel lucratieve handel op te zetten in ontwikkelingshelpers met alle al dan niet seksuele voordelen van dien

2) vooral te zorgen dat de ontwikkelingsgeholpenen vast blijven zitten in ontwikkelingshulp zodat die lucratieve zaak blijft bestaan.

War on Drugs is exact hetzelfde, he, en dat werkt heel goed in beide gevallen.

fred vanhove 9 augustus 2022 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10011194)
Dat is er de bedoeling van. Ik zie dus niet waarom je zegt dat die faalt. De bedoeling van de War on Drugs is om een steenrijke en uitgebreide drugsmaffia te kunnen in stand houden. Ik zou denken dat dat behoorlijk gelukt is. En de bedoeling om een drugsmaffia in stand te houden is om een excuus kunnen te hebben voor staatsinterventies allerhande, waaronder het bestendigen van War on Drugs. Ik zou die operatie 200% geslaagd noemen.

Dat is zoals ontwikkelingshulp, waar de bedoeling ook van is om:
1) met veel snotterverhalen, laat staan chantage praktijken, een heel lucratieve handel op te zetten in ontwikkelingshelpers met alle al dan niet seksuele voordelen van dien

2) vooral te zorgen dat de ontwikkelingsgeholpenen vast blijven zitten in ontwikkelingshulp zodat die lucratieve zaak blijft bestaan.

War on Drugs is exact hetzelfde, he, en dat werkt heel goed in beide gevallen.

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Ik kan er ook niets anders van denken.

Vette Pois(s)on 9 augustus 2022 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10011194)
Dat is er de bedoeling van. Ik zie dus niet waarom je zegt dat die faalt. De bedoeling van de War on Drugs is om een steenrijke en uitgebreide drugsmaffia te kunnen in stand houden. Ik zou denken dat dat behoorlijk gelukt is. En de bedoeling om een drugsmaffia in stand te houden is om een excuus kunnen te hebben voor staatsinterventies allerhande, waaronder het bestendigen van War on Drugs. Ik zou die operatie 200% geslaagd noemen.

Dat is zoals ontwikkelingshulp, waar de bedoeling ook van is om:
1) met veel snotterverhalen, laat staan chantage praktijken, een heel lucratieve handel op te zetten in ontwikkelingshelpers met alle al dan niet seksuele voordelen van dien

2) vooral te zorgen dat de ontwikkelingsgeholpenen vast blijven zitten in ontwikkelingshulp zodat die lucratieve zaak blijft bestaan.

War on Drugs is exact hetzelfde, he, en dat werkt heel goed in beide gevallen.

hee, dat lijkt op die vreemdelingenimportcommerce

De schoofzak 9 augustus 2022 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10011068)
Voor de zoveelste maal het bewijs dat de huidige war on drugs totaal heeft gefaald. Gebruik neemt toe....geweld neemt toe.

Het is dweilen met de kraan open.

Vraag is of veel regeringen wel een andere aanpak willen gezien het vele witwasgeld er is in verweven.

https://www.demorgen.be/nieuws/war-o...nnen~b6eb46d5/

Dik foutief.
De war on drugs is niet eens begonnen.
Er is één (01) burgemeester die de alarmklok luidt en zijn politie aanspoort. Maar die tegelijk ook heel wat andere zorgen heeft, waarvan immigratie er maar één van is.

De belangrijkste motor van zo'n oorlog, zou het het gevangeniswezen moeten zijn. Maar daar strooien ze met één en twee derden, en met zes maanden d'office korting.
De volgende motor: het gerecht. Onderbemand
De volgende: het parket. Nog erger onderbemand en geen centen.
De volgende: de federale gerechtelijk recherche. Helemaal onderbemand.
De volgende: douane. Bezig met brexit en dergelijke.
De volgende: allerhande inspecties zoals de sociale, de economische ... onzichtbaar.

Het is een schande.

morte-vivante 9 augustus 2022 14:24

jaja, tis altijd de schuld van iemand anders. Classic NVA

patrickve 9 augustus 2022 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 10011266)
hee, dat lijkt op die vreemdelingenimportcommerce

Ja, dat is ontwikkelingshulp van thuis uit :-)

maddox 9 augustus 2022 15:37

The war on drugs. Gaan de oorlogsverklaarders alle gistcellen een nekschot geven, omdat ze alcohol uitpissen? Alle klaprozen en soortgelijken met wortel en al uit de grond blazen met zwaar geschut?

Iedereen die 3 hersencellen tegen elkaar kan laten wrijven en een chemiehandboek kunnen lezen een korte wandeling door die lange mixer laten maken?

Sinds de eerste charlatansjamaan een verkeerd besje probeerde, of wijze vrouw een excuus verzon om de oude graanpap toch te kunnen gebruiken, is de mensheid bezig met "te intoxiceren".

De schoofzak 9 augustus 2022 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 10011281)
jaja, tis altijd de schuld van iemand anders. Classic NVA

Het is zeker niet de schuld van de nva dat wij een laffe federale regering hebben.
Het is zeker niet de schuld van de nva dat wij een staatsschuld hebben die zo diep is als de diepste zee.
dat onze pensioenen zo laag zijn, de belastingen zo hoog, de werkloosheidsvergoedingen zo laag en zo lang, de sociale lasten zo hoog ...

Lof der Zotheid 9 augustus 2022 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 10011281)
jaja, tis altijd de schuld van iemand anders. Classic NVA

Eerlijk gezegd een klassieker bij elke politicus. Maakt niet uit waar op het spectrum.

fred vanhove 9 augustus 2022 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10011272)
Dik foutief.
De war on drugs is niet eens begonnen.
Er is één (01) burgemeester die de alarmklok luidt en zijn politie aanspoort. Maar die tegelijk ook heel wat andere zorgen heeft, waarvan immigratie er maar één van is.

De belangrijkste motor van zo'n oorlog, zou het het gevangeniswezen moeten zijn. Maar daar strooien ze met één en twee derden, en met zes maanden d'office korting.
De volgende motor: het gerecht. Onderbemand
De volgende: het parket. Nog erger onderbemand en geen centen.
De volgende: de federale gerechtelijk recherche. Helemaal onderbemand.
De volgende: douane. Bezig met brexit en dergelijke.
De volgende: allerhande inspecties zoals de sociale, de economische ... onzichtbaar.

Het is een schande.

99% van de experts en wetenschappers zullen Uw betoog weerleggen.

Maar ja jij luistert en leest ook alleen maar naar de wetenschap als het in uw plaatje past. Indien niet vertellen die alleen maar onzin.

Het is als uw leider...die neemt ook altijd een voorbeeld aan landen als NL en D maar dan ook alleen aan de dingen die in zijn plaatje passen.

Maar bon met de NVA wordt Vlaanderen misschien ooit de enige drugsvrije regio ter wereld:-D

fred vanhove 9 augustus 2022 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10011338)
Het is zeker niet de schuld van de nva dat wij een laffe federale regering hebben.
Het is zeker niet de schuld van de nva dat wij een staatsschuld hebben die zo diep is als de diepste zee.
dat onze pensioenen zo laag zijn, de belastingen zo hoog, de werkloosheidsvergoedingen zo laag en zo lang, de sociale lasten zo hoog ...

De Verandering is blijkbaar op een sisser uitgelopen.

Xenophon 9 augustus 2022 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10011407)
De Verandering is blijkbaar op een sisser uitgelopen.

Van de vette vis in de pan is maar weinig overgebleven.

maddox 9 augustus 2022 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10011443)
Van de vette vis in de pan is maar weinig overgebleven.

Plofvis?

De Rode Willem 9 augustus 2022 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10011407)
De Verandering is blijkbaar op een sisser uitgelopen.

Blij om zien dat meer en meer mensen dit inzien.
Onlangs was er een reportage over het fiasco van de Diepestraat
Die begon met dhr De Wever zoveel jaar geleden (2012) en zijn uitspraak dat de problemen daar rap opgelost zouden zijn.
Nope dus
Fiasco...sisser
De ontploffingen in mijn achtertuin zijn ook niet bepaald van dien aard dat ik zou gewagen van een groot succes van zijn war on drugs.
Rechts is geen enkel alternatief, ook niet in deze.

fred vanhove 9 augustus 2022 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10011460)
Blij om zien dat meer en meer mensen dit inzien.
Onlangs was er een reportage over het fiasco van de Diepestraat
Die begon met dhr De Wever zoveel jaar geleden (2012) en zijn uitspraak dat de problemen daar rap opgelost zouden zijn.
Nope dus
Fiasco...sisser
De ontploffingen in mijn achtertuin zijn ook niet bepaald van dien aard dat ik zou gewagen van een groot succes van zijn war on drugs.
Rechts is geen enkel alternatief, ook niet in deze.


Volgens mij speelt Bart een spelletje. Je gaat me niet wijsmaken dat de historicus hij is nog nooit zou hebben gehoord over de drooglegging ?

Hij zou toch als geen ander moeten weten dat de WOD nergens ter wereld zoden aan de dijk heeft gebracht ? Ook niet in landen waar het leger met scherp schiet ....

Maar ja hij moet dan ook Jan Bolleke Koninck het gevoel geven van ...:-)

Mensen zullen altijd op zoek blijven naar genot en genotsmiddelen. Het grote geld doet de rest.

patrickve 9 augustus 2022 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10011453)
Plofvis?

Burka vis ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be