Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   BUB : Ijzerwake : oproep tot terreur (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159537)

Politics.be 27 augustus 2011 14:00

BUB : Ijzerwake : oproep tot terreur
 
Zoals verwacht werd de Ijzerwake op 20.08.11 een bijzonder radicale bijeenkomst. We wisten al dat het om een beruchte fascistische bijeenkomst ging, maar nieuw was dit jaar een (verholen) oproep tot terreur. We citeren voorzitter Wim De Wit: “[we] moeten ons eerst zien te bevrijden van het Griekenland aan de Maas [het Waals gewest]. En ik herhaal het en ik zal het hier zo lang als nodig blijven herhalen: zonder België, omdat het niet anders kan! En desnoods tegen België, als het moet!”. De laatste zin valt op. In de “heilige oorlog” (‘jihad’) tegen België, waar vorig jaar al naar verwezen werd, is geweld desnoods een optie.

Nieuw is deze gedachte niet. Vorig jaar verklaarde de voorzitter van het zogezegd “meer gematigde” Ijzerbedevaartcomité Paul De Belder al: “Deze onderhandelingen zijn de laatste kans om het conflict in der minne te regelen.” (VRT journaal, 20.08.10). De Vlaams-nationalisten worden blijkbaar ongeduldig en zoeken nieuwe wegen op. De nationalistische conflicten gisteren en vandaag in Baskenland, Noord-Ierland, Joegoslavië en Israël tonen aan wat het resultaat van die tactiek kan zijn. Nationalisme is immers nooit geweldloos. Het uit zich door woordgeweld tov. de andere (taal)groep, door structuurgeweld (de staatshervormingen) en, tenslotte, door fysiek geweld.

Benieuwd naar wat straks de oproep zal zijn op de Ijzerbedevaart, de laatste religieuze bijeenkomst in Europa met een politieke boodschap.





Bron: politics.be

roger verhiest 27 augustus 2011 14:03

De enige terroristische daad na 1945 was nochtans een Belgisch Nationistische moord op
een communist ! Nu ja afgezien van wat slagen en verwondingen door "nationalisten"' toegebracht op een vredesfeest aan een kleurling, die netjes alles deed om zich te integreren. Vredesfeesten met nationalistische vlaagen (belgische, vlaamse of ivoriaanse..) ik heb er geen behoefte aan.

Karel Martel B 27 augustus 2011 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5654174)
De enige terroristische daad na 1945 was nochtans een Belgisch Nationistische moord op
een communist ! Nu ja afgezien van wat slagen en verwondingen door "nationalisten"' toegebracht op een vredesfeest aan een kleurling, die netjes alles deed om zich te integreren. Vredesfeesten met nationalistische vlaagen (belgische, vlaamse of ivoriaanse..) ik heb er geen behoefte aan.

Ge zijt Jacques Georgin nog vergeten!

De Brabander 28 augustus 2011 12:22

Het VMO al vergeten?

eno2 28 augustus 2011 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 5654184)
Ge zijt Jacques Georgin nog vergeten!

Wat is daar mee gebeurd?

Nee ik ga het niet zelf opzoeken.

eno2 28 augustus 2011 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5655570)
Het VMO al vergeten?

Welke terreurdaden heeft het VMO begaan?

Nee ik ga het niet zelf opzoeken.

Txiki 28 augustus 2011 13:43

waar precies is nu die oproep tot terreur?

Of is het BUB die een oproep tot terreur doet?


Ik snap het niet zo goed.

De Brabander 28 augustus 2011 14:58

Lees eens, zeg, vóór je nodeloos commentaar geeft:

"We citeren voorzitter Wim De Wit: “[we] moeten ons eerst zien te bevrijden van het Griekenland aan de Maas [het Waals gewest]. En ik herhaal het en ik zal het hier zo lang als nodig blijven herhalen: zonder België, omdat het niet anders kan! En desnoods tegen België, als het moet!”. De laatste zin valt op. In de “heilige oorlog” (‘jihad’) tegen België, waar vorig jaar al naar verwezen werd, is geweld desnoods een optie.

Nieuw is deze gedachte niet. Vorig jaar verklaarde de voorzitter van het zogezegd “meer gematigde” Ijzerbedevaartcomité Paul De Belder al: “Deze onderhandelingen zijn de laatste kans om het conflict in der minne te regelen.” (VRT journaal, 20.08.10)."

Waarom zegt Wim de Wit "tegen België als het moet"? Dit is toch minstens een bedenkelijke toevoeging. Vroeger was het "met België als het nbiet anders kan, zonder België als het moet". De Vlaams-nationalisten zijn dus op z'n zachtst gezegd aggressiever aan het worden.

omaplop 28 augustus 2011 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5655862)
Lees eens, zeg, vóór je nodeloos commentaar geeft:

De Vlaams-nationalisten zijn dus op z'n zachtst gezegd aggressiever aan het worden.

Hopelijk, het wordt hoog tijd!!!

Txiki 28 augustus 2011 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5655862)
Lees eens, zeg, vóór je nodeloos commentaar geeft:

"We citeren voorzitter Wim De Wit: “[we] moeten ons eerst zien te bevrijden van het Griekenland aan de Maas [het Waals gewest]. En ik herhaal het en ik zal het hier zo lang als nodig blijven herhalen: zonder België, omdat het niet anders kan! En desnoods tegen België, als het moet!”. De laatste zin valt op. In de “heilige oorlog” (‘jihad’) tegen België, waar vorig jaar al naar verwezen werd, is geweld desnoods een optie.

Nieuw is deze gedachte niet. Vorig jaar verklaarde de voorzitter van het zogezegd “meer gematigde” Ijzerbedevaartcomité Paul De Belder al: “Deze onderhandelingen zijn de laatste kans om het conflict in der minne te regelen.” (VRT journaal, 20.08.10)."

Waarom zegt Wim de Wit "tegen België als het moet"? Dit is toch minstens een bedenkelijke toevoeging. Vroeger was het "met België als het nbiet anders kan, zonder België als het moet". De Vlaams-nationalisten zijn dus op z'n zachtst gezegd aggressiever aan het worden.

En waar zit dan precies de oproep tot terreur?

De Brabander 29 augustus 2011 09:14

In alles wat ze zeggen zit de jihad.

eno2 29 augustus 2011 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5657141)
In alles wat ze zeggen zit de jihad.

De Jihad zit in jouw kop, niet in wat ze zeggen.

Pelgrim 29 augustus 2011 10:38







alfa16vjtd 29 augustus 2011 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5655862)
Lees eens, zeg, vóór je nodeloos commentaar geeft:

"We citeren voorzitter Wim De Wit: “[we] moeten ons eerst zien te bevrijden van het Griekenland aan de Maas [het Waals gewest]. En ik herhaal het en ik zal het hier zo lang als nodig blijven herhalen: zonder België, omdat het niet anders kan! En desnoods tegen België, als het moet!”. De laatste zin valt op. In de “heilige oorlog” (‘jihad’) tegen België, waar vorig jaar al naar verwezen werd, is geweld desnoods een optie.

Nieuw is deze gedachte niet. Vorig jaar verklaarde de voorzitter van het zogezegd “meer gematigde” Ijzerbedevaartcomité Paul De Belder al: “Deze onderhandelingen zijn de laatste kans om het conflict in der minne te regelen.” (VRT journaal, 20.08.10)."

Waarom zegt Wim de Wit "tegen België als het moet"? Dit is toch minstens een bedenkelijke toevoeging. Vroeger was het "met België als het nbiet anders kan, zonder België als het moet". De Vlaams-nationalisten zijn dus op z'n zachtst gezegd aggressiever aan het worden.

Als dit al een oproep is tot terreur,....

De Brabander 29 augustus 2011 14:02

Ja, als je het daarna niet meer in der minne kan regelen, wat ga je dan doen? Zitten en wachten?

alfa16vjtd 29 augustus 2011 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5657474)
Ja, als je het daarna niet meer in der minne kan regelen, wat ga je dan doen? Zitten en wachten?

Eenzijdig de onafhankelijkheid uitroepen. Als dit terreur is,....

De Brabander 29 augustus 2011 21:00

Op basis van wat? Dan zal er een referendum moeten komen zoals in Montenegro, maar dat winnen jullie nooit.

Txiki 29 augustus 2011 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5658216)
Op basis van wat? Dan zal er een referendum moeten komen zoals in Montenegro, maar dat winnen jullie nooit.

Dat is een heel andere kwestie. Hier gaat het erover waar precies die oproep tot terreur te lezen is.

CLAESSENS Joris 29 augustus 2011 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5655570)
Het VMO al vergeten?

Het RAF, Bader Mainhoff en de CCC al vergeten?8-)

Pelgrim 29 augustus 2011 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 5658371)
Het RAF, Bader Mainhoff en de CCC al vergeten?8-)

Wat hebben die er mee te maken?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be