Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Gelooft u in de NWO? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54538)

exodus 17 augustus 2006 18:08

Gelooft u in de NWO?
 
Even een peiling om te zien hoe de gewichten op dit forum liggen. Met de NWO bedoel ik in deze poll de kern NWO-gedachte: dat een kleine machtige groep achter de schermen conflichten creert en aan een wereldregering werkt, en dat supranationale constructies zoals de U.N hun werk zijn, bedoeld als voorloper van een wereldregering.

Hieronder enkele quotes van bekende personen die deze gedachte illusteren:

Citaat:

"...the resolutions aim at a fundamental alteration of the United Charter, with a view to an eventual transformation of the United Nations into a WORLD GOVERNMENT." -- Albert Einstein

-----

"Behind the ostensible government sits enthroned an invisible government owing no allegiance and acknowledging no responsibility to the people. To destroy this invisible government, to befoul the unholy alliance between corrupt business and corrupt politics is the first task of the statesmanship of the day". -- Theodore Roosevelt

-----

The warning of Theodore Roosevelt has much timeliness today, for the real menace of our republic is this invisible government which like a giant octopus sprawls its slimy length over city, state and nation. Like the octopus of real life, it operates under cover of a self-created screen. It seizes in its long and powerful tentacles our executive officers, our legislative bodies, our schools, our courts, our newspapers, and EVERY agency created for the public protection. It squirms in the jaws of darkness and thus is the better able to clutch the reins of government, secure enactment of the legislation favorable to corrupt business, violate the law with impunity, smother the press and reach into the courts.

To depart from mere generalizations, let me say that AT THE HEAD of this octopus are the Rockefeller-Standard Oil interests and a small group of powerful banking houses generally referred to as the INTERNATIONAL bankers. The little coterie of powerful international bankers virtually run the United States government for their own selfish purposes. They practically control BOTH parties, write political platforms, make cats paws of party leaders, use the leading men of private organizations, and resort to every device to place in nomination for high public office only such candidates as will be amenable to the dictates of corrupt big business. They connive at CENTRALIZATION of government on the theory that a small group of hand-picked, privately controlled individuals in power can be more easily handled than a larger group among whom there will most likely be men sincerely interested in public welfare.

These international bankers and Rockefeller-Standard Oil interests control the majority of newspapers and magazines in this country. They use the columns of these papers to club into submission or drive out of office public officials who refuse to do the bidding of the powerful corrupt cliques which compose the invisible government." -- John Hylan new york city major 1922

-----

"...the dawn of a new age, a secular society on a planetary scale, we begin with humans not God, nature NOT deity, a system of world law and a WORLD ORDER based upon transnational federal government, THE TRUE REVOLUTION IS OCCURRING." -- Human manifesto II

-----

"I'll bet that within the next hundred years nationhood as we know it will be obsolete; all states will recognize a single, global authority. No matter how permanent and even sacred they may seem at any time, in fact they are all artificial and temporary. But it has taken the events in our wondrous and terrible century to CLINCH THE CASE FOR WORLD GOVERNMENT." -- Strobe Talbot , CFR director

-----

Now, we can see a new world coming into view. A world in which there is the very real prospect of a new world order. In the words of Winston Churchill, a "world order" in which "the principles of justice and fair play ... protect the weak against the strong ..." A world where the United Nations, freed from cold war stalemate, is poised to fulfil the historic vision of its founders. A world in which freedom and respect for human rights find a home among all nations. George H.W. Bush

exodus 17 augustus 2006 20:51

Misschien is het ook interessant voor diegene die nee zeggen, te zeggen waarom ze nee zeggen. (Diegene die dat nog niet gedaan hebben tenminste)

Heftruck 18 augustus 2006 02:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 1876006)
Misschien is het ook interessant voor diegene die nee zeggen, te zeggen waarom ze nee zeggen. (Diegene die dat nog niet gedaan hebben tenminste)

Laat ik het op de volgende manier zeggen; ik geloof niet in een organisatie die werelddominatie tracht te bekomen en alle verhalen van illuminati, vrijmetselaars en duivelsaanbidders daarbij. Ik acht het daarentegen wel mogelijk dat bepaalde individuen hier en daar belangrijke posten bezetten en daar hun voordeel proberen uit te halen, vooral economisch dan. 't Is niet moeilijk om daar bewijs voor te vinden. Kijk naar de Bush-administration en de olieoorlog in Irak.. Ik denk dus vooral aan olie, wapenindustrie en drugshandel.

Heftruck 18 augustus 2006 02:25

dubbelpost, sorry

styllo_ben 18 augustus 2006 15:10

ik vraag me af...

zaken zoals deze:

Citaat:

Parket daagt Suez voor strafrechter wegens spionage

De Brusselse openbaar aanklager vraagt dat de Franse nutsgroep Suez en zijn topmannen Jean-Pierre Hansen en Patrick Ouart voor de strafrechter verschijnen voor het bespioneren van de Belgische dochter Electrabel. Dat staat in de eindvordering van het parket.

Op 19 februari 2004 braken drie mannen 's nachts in in het computersysteem van Electrabel in Brussel. Enkele dagen later merkte Electrabel dat er spionagesoftware was geïnstalleerd.

In de eindvordering vraagt de Brusselse openbare aanklager de doorverwijzing van zes partijen naar de correctionele rechtbank. Hansen, toenmalig voorzitter van Electrabel en operationeel directeur van Suez, gaf zijn betrokkenheid bij het voorval toe. Volgens hem was het een test om de deugdelijkheid van Electrabels beveiligingssysteem na te gaan.

Als opdrachtgever van de spionage riskeert Suez een boete van 1 miljoen euro. De twee topmannen riskeren dezelfde boete en 5 jaar cel.

Bij Electrabel wilde niemand commentaar kwijt. "We hebben het nieuws donderdagochtend vernomen via de pers en nieuwe ontwikkelingen zijn bij ons gekomen via de communicatie van het parket aan de pers. We wensen geen commentaar te geven op deze lopende zaak", aldus Lut Vande Velde, de woordvoerster van Electrabel. (Belga 17:17)
Citaat:

Bush moet afluisterpraktijken stopzetten

Een Amerikaanse rechter heeft bevolen dat er een einde moet komen aan het controversiële afluisterprogramma dat de Amerikaanse president George Bush heeft goedgekeurd in de strijd tegen de terreur.

De rechter in Detroit oordeelde dat het staatshoofd zijn bevoegdheden te buiten is gegaan door personen af te luisteren tegen wie geen huiszoekingsbevel uitgeschreven is. Hij legde de omnmiddellijke stopzetting van de praktijken op.

Het Witte Huis heeft altijd gesteld dat het afluisterprogramma, dat in 2001 werd opgesteld en vooral telefoongesprekken met 'verdachte' landen viseerde, compleet legaal is.
(Belga / Eigen berichtgeving 18:33)
www.demorgen.be


zo te zien heeft die NWO-kliek geen carte blanche, als al het al bestaat tenminste. Er is toch duidelijk oppositie ertegen.

?

exodus 18 augustus 2006 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 1877205)
ik vraag me af...

zaken zoals deze:




www.demorgen.be


zo te zien heeft die NWO-kliek geen carte blanche, als al het al bestaat tenminste. Er is toch duidelijk oppositie ertegen.

?

Ja tuurlijk, het systeem werkt op zich, de NWO heeft geen detailcontrole op elk facet van de maatschappij, daarvoor is het bestuur van de NWO te onzichtbaar, ze kan de grote lijnen leggen. We spreken dan over conflichten en oorlogen, relatief kleine rechtszaken zoals deze is buiten haar interesse.

Gun 18 augustus 2006 15:33

JA

Met kleine nuance, ik ben overtuigd dat er machten boven ons hoofd zijn die aan de touwtjes trekken van de poppetjes die wij als, al dan niet democratisch verkozen, leiders beschouwen.

Ik denk dat iemand die zich een beetje interesseert in internationale politiek én beweert dat een wererld orde uit den boze is ziende blind is of angstig als een kwezel.

Of ik daarom één van de sporen van de 3 musketiers (Pindar, Exodus & Lex) volg is dan weer een andere vraag. Ik heb niet genoeg tijd om me te verdiepen in de materie en vind het daarom ook fantastisch dat vooral de 3 vernoemde kornuiten zich hier van tijd tot tijd eens goed laten gaan.:-)

styllo_ben 18 augustus 2006 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 1877228)
JA

Met kleine nuance, ik ben overtuigd dat er machten boven ons hoofd zijn die aan de touwtjes trekken van de poppetjes die wij als, al dan niet democratisch verkozen, leiders beschouwen.

Ik denk dat iemand die zich een beetje interesseert in internationale politiek én beweert dat een wererld orde uit den boze is ziende blind is of angstig als een kwezel.

Of ik daarom één van de sporen van de 3 musketiers (Pindar, Exodus & Lex) volg is dan weer een andere vraag. Ik heb niet genoeg tijd om me te verdiepen in de materie en vind het daarom ook fantastisch dat vooral de 3 vernoemde kornuiten zich hier van tijd tot tijd eens goed laten gaan.:-)

hé, nu ge het zegt. Waar is democratsteve?

styllo_ben 18 augustus 2006 15:42

"the deadly quartet"

:-)

Gun 18 augustus 2006 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 1877234)
hé, nu ge het zegt. Waar is democratsteve?

Hij is gisteren nog ff langs geweest in één van de 9-11 draden.

styllo_ben 18 augustus 2006 15:46

?

dan heb ik hem gemist. ik heb het idee dat hij al langer niet meer post.

Heftruck 18 augustus 2006 15:48

Volgens Lex zit hij momenteel in Turkije. ;-)

Pindar 18 augustus 2006 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 1877228)

Of ik daarom één van de sporen van de 3 musketiers (Pindar, Exodus & Lex) volg is dan weer een andere vraag. Ik heb niet genoeg tijd om me te verdiepen in de materie en vind het daarom ook fantastisch dat vooral de 3 vernoemde kornuiten zich hier van tijd tot tijd eens goed laten gaan.:-)


thanks!!!!fijn als 'ons' werk ook gewaardeerd wordt!
Geeft de burger moed.

Ik steek bijna al mijn vrije tijd er in. inclusief reizen naar lezingen in Londen!


Pin d'Ar

Gun 18 augustus 2006 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 1877256)
?

dan heb ik hem gemist. ik heb het idee dat hij al langer niet meer post.

Hier

styllo_ben 18 augustus 2006 16:02

ja, nu zie ik het. Sinds mei slechts 20 posts...

tja, waarschijnlijk valt de electriciteit wel om de haverklap uit in Turkije.

Twanne 18 augustus 2006 16:18

Nee ik geloof er niet in. En ik denk dat de huidige samenwerking binnen de VN en EU en NAVO dat op schitterende wijze illustreert.

_Yahya_ 18 augustus 2006 16:24

Om goed te weten of NWO bestaat moet je goed de films van hollywood volgen en analyseren ..
en bovendien 'geloven' mischien niet want 'geloven' is een niveau die boven 'onzekerheid' staat, maar het 'twijfelen' (staat onder onzekerheid) kan ook en zeker zijn niet, dus 'zekerheid' (staat boven 'geloven') niet, want er zijn mensen die denken dat VN, EU, NAVO.. genoeg zijn, en 'de kern van zekerheid' (staat in de top) nooit, want dan moeten wij wachten tot het verklaard wordt.

groetjes

Internaut 18 augustus 2006 16:33

Bon voor zover het waar zou zijn, in hoeverre zou die NWO nadelig zijn voor de Vlamingen ?
Als dat maakt dat we met zijn allen goedkopere mcdonalds hamburgers gaan kunnen eten (in new york is de prijs van een hamburger het goedkoopste ter wereld) en minder belastingen gaan moeten betalen en free speech mogen beoefenen in al zijn uitersten, why not dan ? ;)
Men spreekt van wereld regering maar het zijn nog altijd Belgen die hier de lakens uitdelen, niet Amerikanen. Misshien beter een NWO (dat sws rechts zal zijn) dan een linkse PS dictatuur in ons land zoals nu.
Ik verfoei liberalisme maar liever burgerlijks rechts of liberaal rechts dan om het even welke vorm van links!

Heftruck 18 augustus 2006 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 1877383)
Bon voor zover het waar zou zijn, in hoeverre zou die NWO nadelig zijn voor de Vlamingen ?
Als dat maakt dat we met zijn allen goedkopere mcdonalds hamburgers gaan kunnen eten (in new york is de prijs van een hamburger het goedkoopste ter wereld) en minder belastingen gaan moeten betalen en free speech mogen beoefenen in al zijn uitersten, why not dan ? ;)
Men spreekt van wereld regering maar het zijn nog altijd Belgen die hier de lakens uitdelen, niet Amerikanen. Misshien beter een NWO (dat sws rechts zal zijn) dan een linkse PS dictatuur in ons land zoals nu.
Ik verfoei liberalisme maar liever burgerlijks rechts of liberaal rechts dan om het even welke vorm van links!

Gij hebt duidelijk geen flauw benul wat de NWO inhoudt. ;-)

Leviathan 18 augustus 2006 16:48

Ik geloof er niet in omdat ten eerste voor een dergelijke samenzwering van wereldwijd formaat de medewerking van duizenden mensen nodig is, en het is uitgesloten dat niemand daarvan ooit de beerput open zal trekken. Dat is nog niet gebeurd en zal ook nooit gebeuren. Ten tweede zijn er wel een hoop theorieën en speculaties maar nul komma nul hard bewijs. Aanhangers van dit soort onzin argumenteren wel dat het gebrek aan bewijs een deel van het complot is maar dat noem ik bullshit. En tenslotte zijn samenzwerings-freaks meestal figuren die ik niet bepaald geloofwaardig en mentaal stabiel noem (linkse of rechtse extremisten, religieuze fanatici of gewoon knettergekke idioten).


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be