Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Integratie (algemeen) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=1631)

Mustapha 21 januari 2003 16:38

Dat we over iets spreken waarvan we niet eens weten wat het is, is vrij zielig tot belachelijk.

Dat de regering integratiewetten wilt maken zonder een algemene defintie te formuleren voor het begrip 'integratie" is eveneens belachelijk.

Dat alle politieke partijen spreken over integratie met elks een eigen visie, is ook belachelijk.

Integratie is dus een belachelijk element dat dient als voer om de vreemdelingenhaat wat op te krikken.

Wat is nu integratie?
Hoe moet ik mij integreren?
Waarom moet ik mij integreren?
Wanneer moet ik mij integreren?

Niemand die daarop kan antwoorden. Tenzij "joenge, alst a ier ni aansto, bollet tan af é, go trug nor a eige land". :)

vlaanderen72 21 januari 2003 19:32

Intigratie:zich aanpassen aan het land waar men wenst te verblijven.
Hoe:je schikken naar de normen ,waarden en cultuur van het gastland.
Wetten na leven en niet enkel de rechten opeisen maar ook de plichten nakomen.
Je moet je intigreren om nu eenmaal mee te kunnen en aanvaard te worden in deze maatschappij ,waar jij wil wonen.
Anders getuigt dit ook van een minimum aan respect voor het gastland.
Als je dit gewoon niet wil.
Je moet je intigreren vanaf je hier een voet op vlaamse bodem zet en wenst te blijven.
Want anders inderdaad,als het je niet aanstaat bol het dan af.
Waarom wil je hier blijven?
Omdat het hier zo slecht nog niet is ,omdat er vrije meningsuiting is ,omdat je kan doen en laten wat je wil ,omdat de straffen hier zo zwaar niet zijn ,omdat je doodgeknuffelt word en eieren onder de kont gelegd worden,omdat alles hier meer te bieden heeft dan in het land van herkomst.
En nog zou je het respect niet hebben om je aan te passen en in te burgeren ,en maar klagen en zagen .
Zelfs je eigen nationaliteit van land van herkomst, boven degene die je hier kreeg dankzij geboorte stellen.
En met vreemde vlaggen zwaaien.
Wat wil je nu dat we zeggen ,hier heb je alles en doe je ding zoals jij het wil.
Neen ,daar zal weerstand tegen komen wees maar zeker.
Aanpassen of oprotten ,simpel maar waar!

Darwin 21 januari 2003 23:30

Wat de allochtonen willen is dat wij hun kont proper likken als ze naar het toilet zijn geweest.

En weet je wat?

Ik denk dat vele groenen en linksen dat nog een redelijke eis vinden ook!


:lol:

Supe®Staaf 22 januari 2003 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Wat de allochtonen willen is dat wij hun kont proper likken als ze naar het toilet zijn geweest.

En weet je wat?

Ik denk dat vele groenen en linksen dat nog een redelijke eis vinden ook!


:lol:

Darwin,
Van u zijn we iets geraffineerdere hyperbolen gewend...... :roll:

moon 22 januari 2003 12:29

jullie zeggen precies of er zijn geen marokanen geintegreerd
nou niet overdrijven hé
kijk maar naar de marokaanse familie Talhoui, ze waren met 8 kids thuis en hebben allemaal hogere opleiding gehad
Fauzaya Talhoui is van marokaanse origine en kijk eens wat ze allemaal heeft bereikt op 33-jarige leeftijd
wie weet hoeveel families Talhouis er buiten rondlopen?
ze kunnen moeilijk een lijst publiceren met succesvolle allochtonen hé :D

vlaanderen72 22 januari 2003 12:56

Dat ze zo geleerd zijn zoveel te beter ,kunnen ze eindelijk wat beschaving gaan brengen in het land van herkomst.
Ze zullen ze graag zien komen.

Supe®Staaf 22 januari 2003 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Dat ze zo geleerd zijn zoveel te beter ,kunnen ze eindelijk wat beschaving gaan brengen in het land van herkomst.
Ze zullen ze graag zien komen.

Beschaving brengen is blijkbaar niet aan iedereen gegeven...... :roll:
Erger is dat jij reeds in je land van herkomst bent....... :twisted:

Wat zijn trouwens jouw beweegredenen om blinde haat te koesteren tegen al wie ook maar enigszins van jouw (overigens bekrompen) visie of levenswijze afwijkt?
Wie lepelde jou dergelijke rassenhaat in?
Wie overtuigde jou ervan dat je toevallig geboren werd in een streek waar men dé enige juiste manier van leven beetheeft?

vlaanderen72 22 januari 2003 13:19

En inderdaad ik ben in MIJN land van herkomst dus mag en moet ik wel opkomen voor dit voor mij nauw aan het hart liggende deel van de wereld.
Over beschaving hoef jij ons inderdaad niets te leren.
Redenen te over en al meer dan eens gepost waarom ik niet omkan met vreemden.
Maar haat is wat te veel eer voor hen.
Rassenhaat ik ?!
Mja tuurlijk, het gedacht is alles dan kun je racist scanderen.
Ik ben er van overtuigd dat men het land (vlaanderen) waar ik geboren ben ten allen tijde moet koesteren en verdedigen net zoals mijn volk.
( de vlamingen )
Natuurlijk moet je je eigen land boven elk ander laten overstijgen,dat is zoiets als een nationalistisch gevoel .
En mijn cultuur waar ik in ben geboren en getogen zal steeds primeren op een andere.
Dat spreekt vanzelf.

moon 22 januari 2003 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Dat ze zo geleerd zijn zoveel te beter ,kunnen ze eindelijk wat beschaving gaan brengen in het land van herkomst.
Ze zullen ze graag zien komen.

no way !!
wij gaan geen hoger opgeleide mensen terug sturen zenne !!!

kijk ik vind als je heel je leven in belgie hebt gewoond en hebt mogen genieten van onze onderwijsbeleid dan is het ook normaal dat je hier blijft en hier werkt en belastingen betaalt om de gemeenschap terug te betalen

ik heb de indruk dat uw kritiek gericht is op alle marokanen
zowel degene die braafjes werken en degene die rellen schoppen
kijk ik kan enigziens begrijpen dat jij "haat" koestert tegen degene die voor problemen zorgen
maar ik vind dat je niet alles mag veralgemenen
er zijn wel geintegreerde marokanen
blijkbaar wil je niet alleen de "onaangepaste" buitengooien maar eigelijk alle marokanen, of ze al dan niet aangepast zijn maakt voor jou geen verschil
dus het is niet "aanpassen of oprotten" maar "allemaal oprotten" voor jou
nogaals ik benadruk dat ik de indruk heb dat je dat denkt
ik kan natuurlijk ook een verkeerde indruk hebben daarom i'm waiting to see ur reply

vlaanderen72 22 januari 2003 13:30

Moon voor mij mag jij elke indruk hebben die je wil mij niet gelaten.
Ik ben nu eenmaal geen moslimvriendje en dat is zeer zeker waar.
Als het erop aankomt dan zijn het allemaal dezelfde en trekken ze aan één zeel.
Aangepast (maar wanneer en hoe :) )of niet ze zijn moslim, blijven moslim en dus een reel gevaar voor de westerese wereld.
Jij kan dat anders zien maar ooit en die dag is nabij zul je anders spreken .
Wees maar zeker.

Supe®Staaf 22 januari 2003 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Over beschaving hoef jij ons inderdaad niets te leren.

Kan er echt geen greintje beschaving meer bij?

Citaat:

Redenen te over en al meer dan eens gepost waarom ik niet omkan met vreemden.
Benieuwd naar die redenen.

Citaat:

Maar haat is wat te veel eer voor hen.
Rassenhaat ik ?!
Mja tuurlijk, het gedacht is alles dan kun je racist scanderen.
Haat dus.
En vanwaar die haat?

Citaat:

Ik ben er van overtuigd dat men het land (vlaanderen) waar ik geboren ben ten allen tijde moet koesteren en verdedigen net zoals mijn volk.
( de vlamingen )
Je "land" vlaanderen bestaat niet eens, en dat volk is ook maar een fictie waar slechts een minderheid zich af en toe op beroept....

Citaat:

Natuurlijk moet je je eigen land boven elk ander laten overstijgen,dat is zoiets als een nationalistisch gevoel .
Gevoel dus.
Een achterhaald gevoel.
Nationalisme is iets uit de romantiek.
Toen godsdienst niet echt meer aansloeg om de massa te manipuleren en op één lijn te krijgen om oorlogen te voeren, vond men het nationalisme uit.

Citaat:

En mijn cultuur waar ik in ben geboren en getogen zal steeds primeren op een andere.
Iemand die van zijn eigen cultuur geniet en zijn eigen beschaving cultiveert, zal onvermijdelijk openstaan voor die van anderen ook.
Ik trek dus mijn conclusies aangaande úw beleving van cultuur.........

Nog steeds kreeg ik geen afdoende redenen voor uw haat tegenover andere cultuuruitingen dan de gebruikelijke alhier, behalve uw haat zelf.
Wiskundig gezien spreekt men hier van een kringverwijzing, en in excell zal je een foutmelding krijgen. :wink:

vlierbolleke 22 januari 2003 13:44

Ik stel voor aan mustapha dat hij dan maar al begint met zijn haar te blonderen en zeker niet meer in de zon mag zitten, teneinde er een beetje 'blanker' uit te zien. Voor de meeste Vlamingen is het nog steeds belangrijker hoe je er uit ziet. Ik ken een tot Belg genaturaliseerde afrikaan die hier reeds 25 jaar woont, plat Antwerps spreekt, hier gehuwd is, een eigen huis heeft en al meer dan 20 jaar dokwerker is. Die mens wordt nog alle dagen gediscrimineerd op zijn zwarte huidskleur. Voor de rest betaald hij wel al 25 jaar belastingen en onderhoud hij zo de Vlaamse steuntrekkers en werkweigeraars!
Wat een vreemdeling ook doet, het zal nooit goed genoeg zijn.
Ik ken een meisje dat als baby door Vlaamse ouders geadopteerd werd, zij is afkomstig uit Bangladesh. Elke dag mag zij uitleggen van waar ze is, hoe ze hier gekomen is enz. Ze neemt het openbaar vervoer niet meer omdat ze zo al dikwijls problemen had met Vlamingen (Antwerpenaren) die haar voor vuile makak uitscholden. Het is gewoon zielig hoe de mensen zijn.
Daarom mijn goede raad aan allochtonen: doe geen moeite! :twisted:

vlaanderen72 22 januari 2003 13:50

Jouw versie van beschaving laat ik links van me liggen. :wink:
Redenen te over inderdaad:ik vind ze gewoon niet hier horen met hun cultuur die totaal verschillend is als de mijne.
En waar ze totaal geen moeite voor doen om er in thuis te horen.
Ze willen enkel rechten en de plichten leggen ze naast zich neer.
En ze worden nog grof in de watten gelegd ook.
Haat neen ken ik niet. :roll:
Vlaanderen is een feit net als zijn vlaamse inwoners, belgie is een kunstmatig ding dat nog niet zolang bestaat en bijna terug verdwenen is.
Klamp je maar goed vast aan deze(NU NOG )natte droom.
Nationalisme is een gevoel dat in hart en nieren zit.
Het opkomen voor volk en vaderland. (vlaanderen en de vlamingen.)
Openstaan voor een cultuur of die de mijne laten vertrappen zijn twee zeer verschillende dingen.
Conclusies trek je maar zoveel je wil,ik lig er alvast niet wakker van.
Jij krijgt wiskundig een NUL. :wink:
Inderdaad vlierbolleke ,ze hoeven geen moeite te doen, inpakken en wegwezen. :twisted:

vlierbolleke 22 januari 2003 14:13

Gelukkig is jullie 'soort' in de minderheid. :roll:

Supe®Staaf 22 januari 2003 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Jouw versie van beschaving laat ik links van me liggen. :wink:

Begrijp ik hoor. Ze is iets té moeilijk voor jou. :wink:

Citaat:

Redenen te over inderdaad:ik vind ze gewoon niet hier horen met hun cultuur die totaal verschillend is als de mijne.
Verschillen zijn toch geen redenen om iets totaal af te keuren?
Ik geef je een voorbeeld:
Erwtjes en worteltjes zijn totaal verschillende groenten.
Ze zijn nochtans allebei lekker.
Zowel apart als samen.

Citaat:

En waar ze totaal geen moeite voor doen om er in thuis te horen.
Ze willen enkel rechten en de plichten leggen ze naast zich neer.
En ze worden nog grof in de watten gelegd ook.
Dat zijn foute veralgemeningen.
Voor elke niet-aangepaste allochtoon kan ik je er een vinden die het wel is, én een minstens even onaangepaste autochtoon.

Citaat:

Haat neen ken ik niet. :roll:
Herlees je postings eens.

Citaat:

Vlaanderen is een feit net als zijn vlaamse inwoners, belgie is een kunstmatig ding dat nog niet zolang bestaat en bijna terug verdwenen is.
Klamp je maar goed vast aan deze(NU NOG )natte droom.
Wie beleeft hier natte dromen,
Buiten de N-VA wil geen enkele andere partij de splitsing van de bestaande staat België.
Het vb laat ik buiten beschouwing wegens
1/ het cordon
2/hun slechts zijdelingse interesse voor het opdoeken van België nu ze in het migrantenthema hun electoraal heil zoeken.

Voor mijn part mag je beide partijen hun stemmenaantal nog samen in rekening brengen, het is en blijft een minderheid dewelke hengelt naar vlaamse secessie.

Citaat:

Nationalisme is een gevoel dat in hart en nieren zit.
Inderdaad. Meer dan een aangepraat gevoel is het niet.
Stoort het jou niet, dat in de naam van dergelijk opgeklopt en aangeleerd voorbijgestreefd gevoel reeds zoveel leed werd veroorzaakt?

Citaat:

Conclusies trek je maar zoveel je wil,ik lig er alvast niet wakker van.
Jij krijgt wiskundig een NUL. :wink:
't Is lang geleden, maar er kan er nog wel eentje bij. :wink:

Nog steeds kreeg ik geen enkel antwoord te lezen, waarin staat wat jou precies stoort in andermans levenspatroon, maatschappelijk gedrag of cultuuruitingen die afwijken van de weinige waar jij mee vertrouwd bent.
Doe nog maar eens een gooi.

vlaanderen72 22 januari 2003 15:04

Seg superstaaf ,tegen jou kan je bezig blijven ofwel ben jij ziende blind of ben je gewoon iemand die uit is op belachelijke twisten waar jij jouw zelfde onzinnen blijft scanderen.
Ik heb al meer dan ééns aangetoond waarom ik zo tegen dat hele multicuterele gezwam ben.
Als het dan geschreven staat lees het dan eens een keer.
In plaats van steeds hetzelfde gelul te herhalen.
Inderdaad die interpretatie van beschaving van jou LIGT me wat moeilijk omdat die mijn zienswijze op alles totaal niet aanvult.
Integendeel.
En het is wat al te makkelijk om wortelen en erwtjes te vergelijken met de mix der culturen en bovenal totaal ongepast.
Ik blijf erbij dat ze allemaal hetzelfde zijn als het erop aan komt.
Ook bij hen zal het dan eigen volk eerst zijn.
Het verschil is ,ik ben hier thuis en zij nooit.
En haat ken ik niet nee ,als het niet gepast is. :wink:
Het cordon is gebroken dankzij de groep beysen.
En je zou versteld staan van de hoeveelheid mensen die zou kiezen als er een referendum zou gehouden worden ,om belgie te laten barsten.
Meer dan je kan bevatten.
En het blok is de vlaams nationalistische partij bij uitstek,en niet enkel het vreemdelingenbeleid is een proriteit ,vlaanderen en de onafhankelijkheid staan eerst.
Nationalisme is geen aangepraat gevoel waar haal je het ,wat sta jij dan met je belgische vodje te zwaaien?!
Toch ook omdat je daar in geloofd nietwaar.
En vlierbolleke:wij zijn met velen zenne. :twisted:
O ja gooien doe ik graag maar naar wat is de vraag. :wink: :lol:

Otto 22 januari 2003 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Dat we over iets spreken waarvan we niet eens weten wat het is, is vrij zielig tot belachelijk.

Dat de regering integratiewetten wilt maken zonder een algemene defintie te formuleren voor het begrip 'integratie" is eveneens belachelijk.

Dat alle politieke partijen spreken over integratie met elks een eigen visie, is ook belachelijk.

Integratie is dus een belachelijk element dat dient als voer om de vreemdelingenhaat wat op te krikken.

Wat is nu integratie?
Hoe moet ik mij integreren?
Waarom moet ik mij integreren?
Wanneer moet ik mij integreren?

Niemand die daarop kan antwoorden. Tenzij "joenge, alst a ier ni aansto, bollet tan af é, go trug nor a eige land". :)

Beste Mustapha,

Het is gewoon gebleken dat als we culturele minderheden als Marokkanen en Turken in hun eigen cultuur laten, dat zei zich crimineler gedragen en vaker werkeloos zijn. Wel nu wanneer we hen intergreren in onze cultuur met de bijbehorende normen en waarden, zoals respect voor de vrouw, en respect voor de wet. Dat er dan een grotere kans is dat zij zich wel gedragen zoals een belg betaamt.

moon 22 januari 2003 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlierbolleke
Daarom mijn goede raad aan allochtonen: doe geen moeite! :twisted:

weest niet zo pessimistisch
ik geloof erin
alles kan alleen beter worden, misschien vind je me wel naïef maar ja zo ben ik => optimistische moon :D

ik vind dat als er nog meer allochtonen (zoals Fauzaya) zijn dan klopt het beeld van VB over de marokanen niet meer
geleidelijk aan zullen dan andere autochtonen dat ook inzien en zullen ze hun mening herzien

democratsteve 22 januari 2003 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Ik blijf erbij dat ze allemaal hetzelfde zijn als het erop aan komt.

Dat is nu al de 7é keer dat ik dat zinnetje lees in uw postings.
Wat bedoelt u eigenlijk met "als het erop aankomt"?
Als het op WAT op aankomt?

vlaanderen72 22 januari 2003 23:03

Democratsteve:daarmee bedoel ik ,als ze moeten kiezen tussen hun afkomst en ons ,als de clash eraan komt tussen hen en ons ,dat ze ook voor eigen volk eerst zullen kiezen. :twisted: :wink:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be