Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   De rechten van het forumlid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=119438)

Karma 19 februari 2009 23:44

De rechten van het forumlid
 
Ja .. 'k heb het forumreglement eens grondig doorgenomen. maar 'k mis toch het één en ander ...

Aan jullie om te zeggen wat ik mis ...

Jedd 20 februari 2009 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 3988352)
Ja .. 'k heb het forumreglement eens grondig doorgenomen. maar 'k mis toch het één en ander ...

Aan jullie om te zeggen wat ik mis ...

een leven ?

Flanelcondoom 20 februari 2009 00:32

Een forumlid heeft recht op een leven buiten het forum.

420yeahbaby 20 februari 2009 00:34

Jow, ikkan niet posten in de sectie rechts?

Hertog van Gelre 20 februari 2009 01:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 3988352)
Ja .. 'k heb het forumreglement eens grondig doorgenomen. maar 'k mis toch het één en ander ...

Aan jullie om te zeggen wat ik mis ...

De universele rechten van het lid?

Hertog van Gelre 20 februari 2009 01:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 3988352)
Ja .. 'k heb het forumreglement eens grondig doorgenomen. maar 'k mis toch het één en ander ...

Aan jullie om te zeggen wat ik mis ...

Groentje-18?

Hertog van Gelre 20 februari 2009 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 3988352)
Ja .. 'k heb het forumreglement eens grondig doorgenomen. maar 'k mis toch het één en ander ...

Aan jullie om te zeggen wat ik mis ...

Karma?

Flanelcondoom 20 februari 2009 01:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 3988499)
De universele rechten van het lid?

Dat zou erg stijf zijn, met een formulering van rechten van het lid.

abou Anis 20 februari 2009 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 3988352)
Ja .. 'k heb het forumreglement eens grondig doorgenomen. maar 'k mis toch het één en ander ...

Aan jullie om te zeggen wat ik mis ...

uw vroegere nick?

vlijmscherp 20 februari 2009 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 3988430)
Een forumlid heeft recht op een leven buiten het forum.

maar niet teveel hé, anders post hier nog niemand meer!

Zwartengeel 20 februari 2009 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 3988434)
Jow, ikkan niet posten in de sectie rechts?

Je moet daarvoor een speciale aanvraag doen bij de beheerder van het subforum in kwestie.

Karma 20 februari 2009 20:09

Wat ik vooral mis is één of andere procedure dat de rechten van het forumlid behoed.
Uiteraard moeten de regels zo goed mogelijk worden nageleefd door ieder forumlid en daar sta ik achter alhoewel ikzelf eigenlijk voorstander ben van het nalezen naar de geest eerder dan naar de letter.
Goed .. zolang er geen strafpunten aan te pas komen is er natuurlijk niets aan de hand. Van zodra er wel strafpunten aan te pas komen moeten die kunnen ongedaan gemaakt worden indien men kan aantonen dat ze niet op een correcte manier zijn gegeven of dat een bepaald forummer bijvoorbeeld geen waarschuwingen heeft ontvangen.
M.a.w. ... als men aankondigt dat men eerst waarschuwt moet men ook zo fair zijn om, indien die stap is genegeerd (daarom niet opzettelijk), terug te komen op de beslissing.
De realiteit is echter dat een geband forumlid, eens geband, "zijn/haar gelijk" niet meer kan verdedigen.

De_Laatste_Belg 20 februari 2009 20:29

Het forum verleent u geen rechten. Het geeft u een gunst (anoniem posten). Het forum kan die gunst willekeurig en zelfs zonder een reden op te geven intrekken. Te vergelijken met wanneer gij een vriend de gunst verleend om bij u te logeren. U kan een grens aan de gunst stellen door het invoeren van een reglement. Zoals: je mag bij mij logeren zolang je niet aan mijn vrouw raakt. Daarbij is het intrekken van die gunst geenszins beperkt tot enkel die regel. Ook verwerft jouw vriend het recht niet om bij jouw in te wonen. Je kan je vriend ten alle tijden en zonder een reden op te geven buiten gooien. Het forumreglement is van dezelfde aard. Het omschrijft de grenzen van de verleende gunst, maar de opsomming is niet en behoeft niet volledig te zijn.

Karma 20 februari 2009 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg (Bericht 3989660)
Het forum verleent u geen rechten. Het geeft u een gunst (anoniem posten). Het forum kan die gunst willekeurig en zelfs zonder een reden op te geven intrekken. Te vergelijken met wanneer gij een vriend de gunst verleend om bij u te logeren. U kan een grens aan de gunst stellen door het invoeren van een reglement. Zoals: je mag bij mij logeren zolang je niet aan mijn vrouw raakt. Daarbij is het intrekken van die gunst geenszins beperkt tot enkel die regel. Ook verwerft jouw vriend het recht niet om bij jouw in te wonen. Je kan je vriend ten alle tijden en zonder een reden op te geven buiten gooien. Het forumreglement is van dezelfde aard. Het omschrijft de grenzen van de verleende gunst, maar de opsomming is niet en behoeft niet volledig te zijn.

Een eenvoudig antwoord hierop is dat het forum je de rechten geeft dat het forum je wil geven. Noem het een gedragscode die men zichzelf oplegt.

De_Laatste_Belg 20 februari 2009 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 3989682)
Een eenvoudig antwoord hierop is dat het forum je de rechten geeft dat het forum je wil geven. Noem het een gedragscode die men zichzelf oplegt.

Het forum kan jouw geen rechten geven, niet met de beste wil ter wereld.

Flanelcondoom 20 februari 2009 21:00

Als je bij mij een pintje komt drinken nodig ik je uit. Je hebt geen recht om bij mij thuis binnen te roken, noch luid te roepen. Schoenen moeten ook uit. Meer zelfs: je hebt geen recht om bij mij te zijn, maar je hebt toestemming van mij. Ga je moeilijk doen en denken dat je recht hebt op een of ander gedrag, kom ik met het breekijzer.


Idem hier, alleen virtueel.

Bobke 20 februari 2009 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 3988352)
Ja .. 'k heb het forumreglement eens grondig doorgenomen. maar 'k mis toch het één en ander ...

Aan jullie om te zeggen wat ik mis ...

Een lief.

Flanelcondoom 20 februari 2009 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 3989712)
Een lief.

Een lief is voor mensen die hun begeerten niet kunnen bedwingen.

Pietje 20 februari 2009 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 3989710)
Als je bij mij een pintje komt drinken nodig ik je uit. Je hebt geen recht om bij mij thuis binnen te roken, noch luid te roepen. Schoenen moeten ook uit. Meer zelfs: je hebt geen recht om bij mij te zijn, maar je hebt toestemming van mij. Ga je moeilijk doen en denken dat je recht hebt op een of ander gedrag, kom ik met het breekijzer.


Idem hier, alleen virtueel.

Mrs. Buckett ??? 8-)

Nynorsk 20 februari 2009 21:03

rechten van de forumlid.
omg.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be