Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Wordt 2017 het einde van den Belziek? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235696)

Het Oosten 19 november 2017 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8292483)
Wat in 1830 gebeurde was dan ook een zuivere brutale francofiele Staatsgreep.

Helemaal niet. Wat er in 1830 gebeurde was het gevolg van de opstapeling van stommiteiten begaan door keizer-koster Willem I.

edwin2 19 november 2017 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8577093)
Helemaal niet. Wat er in 1830 gebeurde was het gevolg van de opstapeling van stommiteiten begaan door keizer-koster Willem I.

Dat zal wel gedeeltelijk het geval zijn de handelswijze van Koning Willem I, maar het was wel degelijk een staatsgreep tegen het toenmalige wettige gezag.

edwin2 19 november 2017 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 8503129)
Ik ben voorstander van drastische hervormingen van de EU .,d.w.z minder EU landen ,meer samenwerking op kerntaken ,meer daadkracht en een duidelijker geopolitiek.

Wanneer de EU een mislukking wordt, dan zie ik een confederale unie van de Benelux, Duitsland en Oostenrijk wel zitten.

Dadeemelee 20 november 2017 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 (Bericht 8577165)
Wanneer de EU een mislukking wordt, dan zie ik een confederale unie van de Benelux, Duitsland en Oostenrijk wel zitten.

Oostenrijk? Om te gaan skiën?

Ernst Niessen 21 november 2017 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 8290628)
Welke gevolgen kunnen een overwinning van Le Pen en Wilders hebben? Wilders reikt al enkele jaren de hand aan de Vlamingen terwijl Le Pen al heeft laten weten bij het einde van België te willen praten met de Walen.

Niet alleen Wilders, hoor. Er zijn genoeg politici uit onverdachte hoek die den Vlamingen de hand hebben gereikt ... en nog reiken.

Ernst Niessen 21 november 2017 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 (Bericht 8577165)
Wanneer de EU een mislukking wordt, dan zie ik een confederale unie van de Benelux, Duitsland en Oostenrijk wel zitten.

De Benelux heeft al een verdrag met Noordrijn-Westfalen, maar een confederale unie met Duitsland en Oostenrijk ... ?

Laat ons eerst onze energie steken in de Benelux. Wij zullen al genoeg te verhapstukken hebben met de Walen, de Luxemburgers en de Oostkantonners. Van die laatste twee groepen zijn er al Duitstaligen binnen de grenzen van de Benelux.

Ernst Niessen 21 november 2017 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8292483)
Wat in 1830 gebeurde was dan ook een zuivere brutale francofiele Staatsgreep.

Zeker. Een regressieve putsch, gesteund door Franse revolutionairen die moed putten uit de armoede die in Europa heerste.

Ernst Niessen 21 november 2017 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8577093)
Helemaal niet. Wat er in 1830 gebeurde was het gevolg van de opstapeling van stommiteiten begaan door keizer-koster Willem I.

Welke?

Ik verwacht een zedig overzicht met cijfers, data en verklaringen. Let wel: taalpolitiek is hier niet van toepassing.

edwin2 22 november 2017 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8577477)
Oostenrijk? Om te gaan skiën?

Zou kunnen, ik ski zelf niet.

edwin2 22 november 2017 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 8578598)
De Benelux heeft al een verdrag met Noordrijn-Westfalen, maar een confederale unie met Duitsland en Oostenrijk ... ?

Laat ons eerst onze energie steken in de Benelux. Wij zullen al genoeg te verhapstukken hebben met de Walen, de Luxemburgers en de Oostkantonners. Van die laatste twee groepen zijn er al Duitstaligen binnen de grenzen van de Benelux.

Ik heb het oude HHR in gedachten met de Bourgondische Nederlanden. Dus de Nederlanden als zelfstandige confederatie binnen de nieuw te vormen Unie. Kan ook zijn dat dan Saksen, Beieren en Oostenrijk ook een zelfstandige positie innemen daar.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be