Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   bezoek eens een kloteland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199914)

(neo)geopolitiek 23 maart 2014 07:41

bezoek eens een kloteland
 
Al gemerkt dat er hier verschillende posters zitten die zich in het buitenland bevinden, wel misschien een idee om anderen de kans te geven om eens te genieten van uw dagelijkse beslommeringen. Hierbij nodig ik uit, voor zij die het willen Kinshasa te bezoeken, logeren mag gratis bij mij. Misschien zijn er anderen die leukere locaties hebben.

D'ARTOIS 24 maart 2014 01:09

Woon je in het Quartier Funa?

Op zich was Kin nog niet eens zo slecht, maar het is alweer te lang geleden.

Mambo 24 maart 2014 01:31

Ik en mijn 99 familie leden willen graag gratis komen logeren.
Kan u de menu eens geven?

(neo)geopolitiek 24 maart 2014 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 7070628)
Woon je in het Quartier Funa?

Op zich was Kin nog niet eens zo slecht, maar het is alweer te lang geleden.

Nop, socimat (Gombe)

Frankenstein 25 maart 2014 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek (Bericht 7068851)
Al gemerkt dat er hier verschillende posters zitten die zich in het buitenland bevinden, wel misschien een idee om anderen de kans te geven om eens te genieten van uw dagelijkse beslommeringen. Hierbij nodig ik uit, voor zij die het willen Kinshasa te bezoeken, logeren mag gratis bij mij. Misschien zijn er anderen die leukere locaties hebben.

Graag zou ik wederzijds het verzoek ten uitvoer willen brengen zij het niet dat ik 2 kleine kids heb en derhalve op mijn verdieping geen vreemde gasten kan ontvangen. Desalniettemin mijn ondersterse vedieping - in eigen bezit - is nochtans buitenlucht met de nodige draagkolommen en kan je wellicht een tentje opslaan ter bescherming van de muskieten, scheelt immers weer de nodige guesthousekosten.

Indien je dit geen goed plan lijkt, dan moet je de nodige jaren geduld hebben, nml dan is benedenverdieping ook verbouwd, met ramen, douche endergelijke..

Rest de vraag wat moet ik me in godsnaam bij Kinshasa voorstellen ?

zonbron 25 maart 2014 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek (Bericht 7071338)
Nop, socimat (Gombe)

Toch helemaal niet slecht, prima buurt.

(neo)geopolitiek 25 maart 2014 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7072341)
Toch helemaal niet slecht, prima buurt.

idd vergeleken met andere delen van Kin, niet zo slecht

D'ARTOIS 25 maart 2014 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 7072244)
Graag zou ik wederzijds het verzoek ten uitvoer willen brengen zij het niet dat ik 2 kleine kids heb en derhalve op mijn verdieping geen vreemde gasten kan ontvangen. Desalniettemin mijn ondersterse vedieping - in eigen bezit - is nochtans buitenlucht met de nodige draagkolommen en kan je wellicht een tentje opslaan ter bescherming van de muskieten, scheelt immers weer de nodige guesthousekosten.

Indien je dit geen goed plan lijkt, dan moet je de nodige jaren geduld hebben, nml dan is benedenverdieping ook verbouwd, met ramen, douche endergelijke..

Rest de vraag wat moet ik me in godsnaam bij Kinshasa voorstellen ?

Ik kan proberen daar een antwoord op te geven:

De stad kent weinig hoogbouw: 1) Gecamines, 2) Interconti en VS ziekenhuis,
In de kern van de binnenstad (wat noem je binnenstad) staat een aantal gebouwen met meerdere verdiepingen (Sabena) en voor de rest is het niet veel anders dan een enorme zwerm van wijken rondom de kern.
Ik vond o.a. de illegale bottelarij van Fourcroye ergens in een buitenwijk achter stalen deuren en bewaakt door een slapende soldaat.
In die bottelarij werd een of ander vies drankje afgevuld dat op gin moest lijken.

We reden langs de rivier waarvan de oevers onder een enorme hoeveelheid afval gebukt ging - ik meen zelfs een paar crocs gezien te hebben. In een van de buitenwijken exploiteerde Bemba een grote GB supermarkt met een goed assortiment aan producten.

Je ziet hier duidelijk dat de gemiddelde Congolees totaal geen kaas gegeten heeft van onderhoud. De discipline ontbreekt ze gewoon. Maar wat is het gemiddelde?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be