Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Peter Tom Jones (Groen!) - 5 tot 11 maart (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=152)
-   -   anti-globalistisch en ecologische rechts (https://forum.politics.be/showthread.php?t=83149)

IlluSionS667 8 maart 2007 12:50

anti-globalistisch en ecologisch rechts
 
We weten allemaal dat u als lid van Attac en Groen! een linkse rakker bent. Als rechtse anti-globalist en ecologist had ik graag gehad dat u een goed geargumenteerde mening gaf over de volgende bewegingen :Ook had ik graag geweten wat u vindt van samenwerking tussen anti-globalistische ecologisch rechts en anti-globalistisch ecologisch links. Mijns inziens is er meer dat ons bindt dan wat ons scheidt en wordt elke poging tot samenwerking vooral afgeblokt door de linkse intolerantie tav andersdenkenen.

IlluSionS667 8 maart 2007 19:10

Nog geen antwoord...

Peter Tom Jones 9 maart 2007 10:39

Beste,

Om heel eerlijk te zijn. Ik heb weinig zin om samen te werken met rechtse stromingen. Ik ben voor een andere globalisatie, één die vertrekt vanuit respect voor andere culturen, mondiale rechtvaardigheid en ecologische duurzaamheid. IN die zin hou ik een pleidooi tegen vrijhandel, zeker op het vlak van essentiêle zaken zoals voedsel. Want dat leidt tot drama's... cf nieuwe film van Dirk Barrez, We Feed the World, het verhaal van Victoriabarsfilets etc.

mvg
petertomjones
www.petertomjones.be

IlluSionS667 9 maart 2007 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Tom Jones (Bericht 2504326)
Om heel eerlijk te zijn. Ik heb weinig zin om samen te werken met rechtse stromingen.

U bent tenminste eerlijk, al vind ik het spijtig dat u net als velen voor u de uitgereikte hand weigert en daardoor de linkse onverdraagzaamheid bevestigt.

Zoals ik al zei, is er meer dat ons bindt dan wat ons scheidt. Als u de moeite zou doen om de stromingen in kwestie wat beter te bestuderen, zou u dat ook beseffen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Tom Jones (Bericht 2504326)
Ik ben voor een andere globalisatie, één die vertrekt vanuit respect voor andere culturen, mondiale rechtvaardigheid en ecologische duurzaamheid.

Je kunt ook respect hebben voor andere culturen en mondiale rechtvaardigheid en ecologische duurzaamheid nastreven zonder het belang van de culturele en ethnische identiteit te ontkennen.

Ik heb alvast oprechte bewondering voor oa de Arabische, Perzische, Japanese, Chinese en Indische culturen. Ik heb respect voor mens en dier, voor volk en natie, voor cultuur en taal. Het is juist dat respect dat mij dwingt een traditionalist te zijn en jouw internationalisme en jouw postmodernisme af te wijzen in het voordeel van de volksgemeenschap en de traditie. Internationalisme en postmodernisme leiden tot culturele en morele achteruitgang en een sterk individualisme alsook een verwatering van eeuwenoude culturele pracht.

steven66 9 maart 2007 21:57

u zegt respect voor andere culturen, dat is allemaal zeer mooi

Maar wat doet u eraan als die andere cultuur geen respect heeft voor u cultuur. Ik weet het want ik leef in een dorp vol met turken en marokkanen, en iedere avond spuiten ze met graffiti op de kerk WEG MET BELGEN LA MORT AUX SALE BELGE LA BELGIQUE EST A NOUS

Dus

spokus 9 maart 2007 23:07

Groen betekent toch niet automatisch internationalistisch en postmodern? Je hebt de twee perspectieven nodig: een globale oplossing voor de globale problemen die zich stellen, en een lokale invulling, lokale culturen, lokale teeltwijzen enzovoort.

IlluSionS667 10 maart 2007 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spokus (Bericht 2506841)
Groen betekent toch niet automatisch internationalistisch en postmodern? Je hebt de twee perspectieven nodig: een globale oplossing voor de globale problemen die zich stellen, en een lokale invulling, lokale culturen, lokale teeltwijzen enzovoort.

Volledig mee akkoord, al moet het globale mijns inziens beperkt worden tot die zaken die noodzakelijk zijn om de verschillende volkeren in onderlinge harmonie met elkaar en de omgeving te laten samenleven. Doorgedreven soevereiniteitsbeperkingen dient geen enkel volk.

Winterhamer 24 maart 2007 02:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Tom Jones (Bericht 2504326)
Beste,

Om heel eerlijk te zijn. Ik heb weinig zin om samen te werken met rechtse stromingen. Ik ben voor een andere globalisatie, één die vertrekt vanuit respect voor andere culturen, mondiale rechtvaardigheid en ecologische duurzaamheid. IN die zin hou ik een pleidooi tegen vrijhandel, zeker op het vlak van essentiêle zaken zoals voedsel. Want dat leidt tot drama's... cf nieuwe film van Dirk Barrez, We Feed the World, het verhaal van Victoriabarsfilets etc.

mvg
petertomjones
www.petertomjones.be

is de islam geen rechtse stroming dan :lol:

IlluSionS667 24 maart 2007 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer (Bericht 2552266)
is de islam geen rechtse stroming dan :lol:

Daarom gaan ze ook alleen om met de meer "verwesterde" islamieten. Andere zijn te "fundamentalistisch" voor hen.

Wat een hypocrieten, die "toleranten" :|


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be