Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Als het Vlaams Belang in 2024 de grootste partij wordt, dreigt de chaos (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267774)

Drukazz 24 januari 2023 04:40

Als het Vlaams Belang in 2024 de grootste partij wordt, dreigt de chaos
 
Socioloog Luc Huyse: ‘Als het Vlaams Belang in 2024 de grootste partij wordt, dreigt de chaos’

BRON

Volgens mij leven we nu in chaotische tijden met een bloedrode begroting, scholen die kinderen indoctrineren met woke-, BLM- en LGBT-propaganda en grenzen die zo lek zijn als een mandje met alle gevolgen vandien.

Wij moeten zo snel mogelijk recht en orde in onze samenleving herstellen.

Kan het Vlaams Blok dit oplossen? Geen flauw idee. Het enige wat we wel met zekerheid weten is dat de Vivaldisten en N-VA niet de oplossing van het probleem zijn.

Een nieuwe, frisse wind in de Wetstraat is nodig.

maddox 24 januari 2023 06:29

Over een ivorentoren-academicus gesproken, en revisionist. Hij maakt wel duidelijk dat hij de "repressie" na WO 2 van alles en iedereen die maar enigzins niet negatief stond tegenover de Duitse bezetting er eigenlijk niet was. De opsluiting van velen op maar enigzins verdenking van collaboratie, da's maar een voetnoot.
Het kaalscheren en verkrachten van meisjes en vrouwen die wel positief interacteerden met Duitse jongemannen, da's geen represie, da's hun verdiende loon.

Dat jongeren niet mogen geviseerd worden, en al zeker geen deelgroep van "jongeren" duidelijk een probleem aan't vormen is, da's voor deze "historische achteruitkijker" toch de evidentie zelve.

Neen, het is een opiniestukje van een mei 68 KUL product. Eentje dat bedoeld is om het falen van de huidige "grote" partijen af te wimpelen en op te roepen tot het herhalen van een gefaald systeem. Dezelfde zure wijn in een andere verpakking dus.

Vlad 24 januari 2023 06:31

Men zal pas chaos zien als in 2024 alles hetzelfde blijft vermoed ik.

MORPHEUS 24 januari 2023 06:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 10105127)
Socioloog Luc Huyse: ‘Als het Vlaams Belang in 2024 de grootste partij wordt, dreigt de chaos’

BRON

Volgens mij leven we nu in chaotische tijden met een bloedrode begroting, scholen die kinderen indoctrineren met woke-, BLM- en LGBT-propaganda en grenzen die zo lek zijn als een mandje met alle gevolgen vandien.

Wij moeten zo snel mogelijk recht en orde in onze samenleving herstellen.

Kan het Vlaams Blok dit oplossen? Geen flauw idee. Het enige wat we wel met zekerheid weten is dat de Vivaldisten en N-VA niet de oplossing van het probleem zijn.

Een nieuwe, frisse wind in de Wetstraat is nodig.

De chaos dreigt niet door VBL

Maar door de twee democratieën in België
Keurig gescheiden door de Romeinse breuklijn
Beter gekend als de taalgrens

Die twee democratieën hebben nu als speerpunten
Enerzijds ps en PTB
Anderzijds N-VA en VBL

En het is het groeiend aandeel van die speerpunten die voor chaos gaan zorgen

Oplossing?
Respecteren van die breuklijn
Zodat elke kant eindelijk kan beginnen met speerwerpen
Elk in zijn richting
We zien welke speer het verst kan in de richting die het volk wilt

Zolang we moeten kogelstoten met een veel te zwaar Belgisch gewicht
Zal er chaos zijn bij regeringsvorming en regeren

Skobelev 24 januari 2023 07:15

Als het VB de grootste partij wordt is dat een democratisch signaal en keuze van de bevolking.

maddox 24 januari 2023 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10105142)
Als het VB de grootste partij wordt is dat een democratisch signaal en keuze van de bevolking.

Ik ben onder de indruk van de onderlegdheid van het kiesvee.

reservespeler 24 januari 2023 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 10105127)
Socioloog Luc Huyse: ‘Als het Vlaams Belang in 2024 de grootste partij wordt, dreigt de chaos’

BRON

Volgens mij leven we nu in chaotische tijden met een bloedrode begroting, scholen die kinderen indoctrineren met woke-, BLM- en LGBT-propaganda en grenzen die zo lek zijn als een mandje met alle gevolgen vandien.

Wij moeten zo snel mogelijk recht en orde in onze samenleving herstellen.

Kan het Vlaams Blok dit oplossen? Geen flauw idee. Het enige wat we wel met zekerheid weten is dat de Vivaldisten en N-VA niet de oplossing van het probleem zijn.

Een nieuwe, frisse wind in de Wetstraat is nodig.

Wij hebben de trofee van het grootste begrotingstekort in de EU zone (derde kwartaal 2022) toch al binnengehaald.

reservespeler 24 januari 2023 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10105142)
Als het VB de grootste partij wordt is dat een democratisch signaal en keuze van de bevolking.

Misschien wel.

Skobelev 24 januari 2023 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10105145)
Ik ben onder de indruk van de onderlegdheid van het kiesvee.

1 op 4 die zijn/haar keuze bewust en doordacht maakt? Dat is "gene vetten" hé...

Skobelev 24 januari 2023 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10105148)
Wij hebben de trofee van het grootste begrotingstekort in de EU zone (derde kwartaal 2022) toch al binnengehaald.

We zijn alweer in iets de beste :cheer:

Vette Pois(s)on 24 januari 2023 08:09

lang leve de chaos

maddox 24 januari 2023 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10105150)
1 op 4 die zijn/haar keuze bewust en doordacht maakt? Dat is "gene vetten" hé...

Exact mijn punt.

Het Verzet 24 januari 2023 08:34

Ik denk feitelijk meer aan geklungel als nu, vermoedelijk zelfs slechter.
Een holle slogan scandeert misschien mooi in een debat, maar het bouwt verder niks substantieel op.
Ik geloof ook niet dat ze dat kunnen, kijkend naar het hoge pensenkermisgehalte van hun acties steeds.

quercus 24 januari 2023 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10105145)
Ik ben onder de indruk van de onderlegdheid van het kiesvee.

Je hoeft het niet in het belachelijke te trekken Maddox. Dat het zogezegde “kiesvee” mag dan al lak hebben aan de financieel/technische terminologie van de openbare financiën. Maar dat kiesvee onthoudt zeer goed dat de Federale regering 2022 heeft beëindigd met een zwaar tekort. Zij horen (en lezen) ook wel dat België op dit ogenblik budgettair een luizige schooier is.

morte-vivante 24 januari 2023 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 10105164)
Ik denk feitelijk meer aan geklungel als nu, vermoedelijk zelfs slechter.
Een holle slogan scandeert misschien mooi in een debat, maar het bouwt verder niks substantieel op.
Ik geloof ook niet dat ze dat kunnen, kijkend naar het hoge pensenkermisgehalte van hun acties steeds.

en dus zitten we in een patstelling. De huidige beleidspartijen zijn knoeiers en amateurs. De alternatieven zijn om te lachen, zowel links als op rechts. Ik weet het echt niet op wie ik zou stemmen, moesten het morgen verkiezingen zijn

morte-vivante 24 januari 2023 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10105168)
Je hoeft het niet in het belachelijke te trekken Maddox. Dat het zogezegde “kiesvee” mag dan al lak hebben aan de financieel/technische terminologie van de openbare financiën. Maar dat kiesvee onthoudt zeer goed dat de Federale regering 2022 heeft beëindigd met een zwaar tekort. Zij horen (en lezen) ook wel dat België op dit ogenblik budgettair een luizige schooier is.

hebt gij al ooit gestemd met dat in het achterhoofd??

Universalia 24 januari 2023 09:03

Het blijft inderdaad altijd een keuze van het volk.

En stel dat het wel werkt. 8O

Als het Vlaams Belang in 2024 de grootste partij wordt, dreigt de chaos

Zijn dat diegenen die nu de scepter zwaaien die al wat bang krijgen en dan maar overgaan tot het al ver op voorhand veroordelen van??? :|

Henri1 24 januari 2023 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 10105127)
Socioloog Luc Huyse: ‘Als het Vlaams Belang in 2024 de grootste partij wordt, dreigt de chaos’

BRON

Volgens mij leven we nu in chaotische tijden met een bloedrode begroting, scholen die kinderen indoctrineren met woke-, BLM- en LGBT-propaganda en grenzen die zo lek zijn als een mandje met alle gevolgen vandien.

Wij moeten zo snel mogelijk recht en orde in onze samenleving herstellen.

Kan het Vlaams Blok dit oplossen? Geen flauw idee. Het enige wat we wel met zekerheid weten is dat de Vivaldisten en N-VA niet de oplossing van het probleem zijn.

Een nieuwe, frisse wind in de Wetstraat is nodig.

Alweer de paniek dat België het zogezegd niet gaat redden zonder dat het VB aan de knoppen zit.

quercus 24 januari 2023 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 10105177)
hebt gij al ooit gestemd met dat in het achterhoofd??

Het gaat hier niet over het stemmen in het verleden. Wel over de huidige toestand van de Belgische openbare financiën. En die is allesbehalve leuk.
Aangezien ik economie gestudeerd heb, er les over gegeven heb en de financiële actualiteit dagelijks zo goed als mogelijk volg weet ik wel waar de klepel hangt.

maddox 24 januari 2023 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10105168)
Je hoeft het niet in het belachelijke te trekken Maddox. Dat het zogezegde “kiesvee” mag dan al lak hebben aan de financieel/technische terminologie van de openbare financiën. Maar dat kiesvee onthoudt zeer goed dat de Federale regering 2022 heeft beëindigd met een zwaar tekort. Zij horen (en lezen) ook wel dat België op dit ogenblik budgettair een luizige schooier is.

U gaat er van uit dat het kiesvee daar van wakker ligt.
Verrassing, neen dus.

En het maakt ook geen zak uit wie er aan de "macht" komt. De put is al gegraven.
En diegene die die proberen te vullen, die rijden de rit niet uit.
Waardoor de put nog steeds niet gevuld wordt, en de "volgenden" hebben de keuze. Doen alsof ze hun werk doen, maar ondertussen wel graaien en zakkenvullen. Het dempen vand e put, da's aan de volgenden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be