Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Bewijzen voor evolutie ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=108788)

dirk001 3 juli 2008 16:27

Bewijzen voor evolutie ?
 
Evolutionisten claimen steeds dat er zoveel bewijzen zijn voor hun theorie ... nu wil ik ze graag eens de kans geven om die bewijzen te tonen.

Laten we even beginnen bij de menselijke evolutie dus van aapmens tot mens of zoiets.
Ik zou graag eens jullie bewijzen zien voor menselijke evolutie ... .

okke 3 juli 2008 17:31

Komt dat niet onder andere hier aan de orde?

Bedoel je met evolutionisten mensen die de evolutietheorie niet verwerpen, of bedoel je met evolutionisten mensen die denken dat de aarde ontstaan is uit de Big Bang? Ofwel; gaat het je over de theorie van de overleving van de meest aangepaste of gaat het je om ideeën over het ontstaan van de aarde?

ElFlamencoLoco 3 juli 2008 17:38

De zoveelste discussiedraad over hetzelfde. Eigenlijk zou de moderator een klein beetje de hand mogen houden in zoveel wildgroei. Ik hoop dan ook dat deze draad gesloten wordt, er lopen immers al andere draden genoeg, waaronder bvb. De evolutieleer is een geloof.

Uit al de afgelopen discussies blijkt de enorme discrepantie tussen enerzijds de kritische zin tegenover de evolutieleer en anderzijds de kritische zin tegenover wat de Bijbel zegt. Die kritieken zijn echt niet meer met mekaar in verhouding. Daardoor alleen al wordt elke discussie zinloos, is elke discussie al bij voorbaat tot mislukken gedoemd en heeft de heropening van de ik-weet-niet-hoeveelste discussiedraad niet de minste zin.

Sluiten dus, die boel!!!

Andro 3 juli 2008 19:14

Not again please, of houden jullie er echt van om onsterfelijk belachelijk te zijn ?

dirk001 3 juli 2008 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door okke (Bericht 3544610)
Komt dat niet onder andere hier aan de orde?

Bedoel je met evolutionisten mensen die de evolutietheorie niet verwerpen, of bedoel je met evolutionisten mensen die denken dat de aarde ontstaan is uit de Big Bang? Ofwel; gaat het je over de theorie van de overleving van de meest aangepaste of gaat het je om ideeën over het ontstaan van de aarde?


Ik vroeg enkel om bewijzen ivm de menselijke evolutie. Dus iedereen die denkt dat we een gemeenschappelijke voorouder hebben met de apen mag hier zijn bewijzen daarvoor in dit topic zetten.

Eigenaardig genoeg na 3 reacties van van mensen die dit geloven nog geen inhoudelijke reactie op mijn vraag en blijkbaar willen ze die ook niet geven want ze willen dit topic zelfs laten sluiten ... .

ElFlamencoLoco 3 juli 2008 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 (Bericht 3545181)
Ik vroeg enkel om bewijzen ivm de menselijke evolutie. Dus iedereen die denkt dat we een gemeenschappelijke voorouder hebben met de apen mag hier zijn bewijzen daarvoor in dit topic zetten.

Eigenaardig genoeg na 3 reacties van van mensen die dit geloven nog geen inhoudelijke reactie op mijn vraag en blijkbaar willen ze die ook niet geven want ze willen dit topic zelfs laten sluiten ... .

Het probleem is niet dat er geen bewijzen zouden zijn voor een gemeenschappelijke voorouder mens/aap. Die bewijzen zijn al uitgebreid aan bod gekomen in alle andere topics waar evolutie ter sprake komt.

Het heeft dus geen zin meer om ook hiér nog eens daarop terug te komen.

Kijk, jij kan nu nog 1001 nieuwe draden openen: het blijft méér van hetzelfde. Zo wordt het op den duur eentonig. Wellicht dat mijn weigering om op jouw vraag (nog) in te gaan méér met pure verveeldheid te maken heeft dan met een gebrek aan bewijzen voor een gemeenschappelijke voorvader. En dan verzwijg ik niet dat die verveeldheid te maken heeft met jouw al te discrepante en niet vol te houden houding op de samenhang tussen de Bijbel en de evolutieleer.

Ik zou zeggen: Wil je bewijzen? Erken dan gewoon de verdienste van alle takken van de wetenschap, en hou dan niet op hypocriete manier staande dat je "de wetenschap erkent", terwijl je even zo leuk er een heel selectieve kijk op nahoudt van wat wetenschap is, en wat niet.

O ja: leer ook eens evolutie te onderscheiden van hoe het leven ontstaan is: Darwin mag dan Lemaître niet zijn, en Lemaître evenmin Darwin, beiden hebben wel degelijk hun wetenschappelijke verdienste.

Esperanza 3 juli 2008 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco (Bericht 3544620)
De zoveelste discussiedraad over hetzelfde. Eigenlijk zou de moderator een klein beetje de hand mogen houden in zoveel wildgroei. Ik hoop dan ook dat deze draad gesloten wordt, er lopen immers al andere draden genoeg, waaronder bvb. De evolutieleer is een geloof.

Uit al de afgelopen discussies blijkt de enorme discrepantie tussen enerzijds de kritische zin tegenover de evolutieleer en anderzijds de kritische zin tegenover wat de Bijbel zegt. Die kritieken zijn echt niet meer met mekaar in verhouding. Daardoor alleen al wordt elke discussie zinloos, is elke discussie al bij voorbaat tot mislukken gedoemd en heeft de heropening van de ik-weet-niet-hoeveelste discussiedraad niet de minste zin.

Sluiten dus, die boel!!!

De nagel op de kop. Volkomen mee akkoord.

Esperanza 3 juli 2008 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 (Bericht 3545181)
Eigenaardig genoeg na 3 reacties van van mensen die dit geloven nog geen inhoudelijke reactie op mijn vraag en blijkbaar willen ze die ook niet geven want ze willen dit topic zelfs laten sluiten ... .

En voel je je nu triomfantelijk?

Doorbomen dat het niet normaal meer is om vervolgens de "overwinning" op te eisen?

Get a life.

okke 4 juli 2008 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 (Bericht 3545181)
Ik vroeg enkel om bewijzen ivm de menselijke evolutie. Dus iedereen die denkt dat we een gemeenschappelijke voorouder hebben met de apen mag hier zijn bewijzen daarvoor in dit topic zetten.

Gezien de grote overeenkomsten tussen mensen en apen lijkt het mij aannemelijk dat ze een gemeenschappelijke voorouder hebben. Honden en wolven idem. Net zoals de katachtigen.

Tavek 4 juli 2008 01:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door okke (Bericht 3545644)
Gezien de grote overeenkomsten tussen mensen en apen lijkt het mij aannemelijk dat ze een gemeenschappelijke voorouder hebben. Honden en wolven idem. Net zoals de katachtigen.

Het DNA verschilt zo bitter weinig......

Pieke 4 juli 2008 13:23

om de woorden van T Dobzhansky te gebruiken:

Citaat:

nothing in biology makes sense except in the light of evolution

exodus 4 juli 2008 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 3546440)
om de woorden van T Dobzhansky te gebruiken:

Dat is wat een gelovige ook zou zeggen.

Pieke 4 juli 2008 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3546577)
Dat is wat een gelovige ook zou zeggen.

dat zijn dan ook de woorden van een orthodoxe christen

voor de rest pot, ketel, zwart

nog iets zinnigs te zeggen?

Argusx43 4 juli 2008 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door okke (Bericht 3545644)
Gezien de grote overeenkomsten tussen mensen en apen lijkt het mij aannemelijk dat ze een gemeenschappelijke voorouder hebben. Honden en wolven idem. Net zoals de katachtigen.

Wel, dat is hmm ....ongelooflijk wat een bewijzen! Ik ben echt aan de grond genageld.
Je kunt het ook zo zien, de voorouder van de tafel moet de stoel geweest zijn , of ze moeten toch een gemeenschappelijke voorouder gehad hebben. Een melkstoeltje misschien ? Dat is inderdaad evolutie.
By the way , zo een stoeltje heeft meer kans om door stom toeval te ontstaan uit oersoep dat iets gesoffisticeerd als een eencellig diertje. Helemaal niet ...dus.

okke 4 juli 2008 22:19

Stoelen en tafels planten zich niet voort.

Svennies 4 juli 2008 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 (Bericht 3544486)
Evolutionisten claimen steeds dat er zoveel bewijzen zijn voor hun theorie ... nu wil ik ze graag eens de kans geven om die bewijzen te tonen.
Laten we even beginnen bij de menselijke evolutie dus van aapmens tot mens of zoiets.
Ik zou graag eens jullie bewijzen zien voor menselijke evolutie ... .

Héél erg grappig, U beseft het niet,maar zelfs hier zijn bewijzen van evolutie te vinden op deze site...Neem nu mij en Uzelf,een erg aantoonbaar beeld van evolutie...
U bent namelijk nog blijven steken, zo'n kleine 6000 jaar geleden bij De door U zo aangehangen creatonistische visie..terwijl ik momenteel zover geëvolueerd ben dat ik in alle natuurverschijnselen de schaduw van onze planeet erken ,en dit terwijl U zich bukt om de toorn van Uw creator proberen te ontwijken...

Flippend Rund 5 juli 2008 04:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 (Bericht 3544486)
Evolutionisten claimen steeds dat er zoveel bewijzen zijn voor hun theorie ... nu wil ik ze graag eens de kans geven om die bewijzen te tonen.

Laten we even beginnen bij de menselijke evolutie dus van aapmens tot mens of zoiets.
Ik zou graag eens jullie bewijzen zien voor menselijke evolutie ... .

Was Adam een neger of een blanke?

Travis66 5 juli 2008 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 3547492)
Was Adam een neger of een blanke?

Dirk, kijk hier eens naar.
Dat is nu eens een bewijs zie.

Johan Bollen 5 juli 2008 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door svennies
terwijl ik momenteel zover geëvolueerd ben dat ik in alle natuurverschijnselen de schaduw van onze planeet erken ,en dit terwijl U zich bukt om de toorn van Uw creator proberen te ontwijken...

Angst tegenover overgave.

Johan Bollen 5 juli 2008 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door travis66
kijk hier eens naar.

Te ingewikkeld voor de meeste creationisten. Chomosomes....

Ik heb een vriend, 'gringo', die me vertelde overlaatst, 'I used to be one of them' toen hij het over creationisten had. Nu geloofde hij niet meer in sprekende slangen, en over de evolutietheorie zei hij 'If God is all mighty, he could have created evolution'.

Ik voeg hier aan toe: foei diegenen die God door de bijbel vervangen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be