Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Het Tesla aandeel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236085)

eno2 6 december 2016 15:57

Het Tesla aandeel
 
Hoe diep gaat het Tesla aandeel zakken?

Vandaag 183€. (van 232€ twee maand geleden)

Ik denk in te stappen op 175€ en winst te nemen op 200€ ooit.

Eduard Khil 6 december 2016 16:03

Ha Tesla. Het bedrijf dat zit te pochen auto's te bouwen die geen brandstof meer verbranden, maar zelf als bedrijf wel een gigantische cashburn heeft :lol:

Ze gaan daar serieus mogen oppassen bij Tesla, nu de grote jongens zich beginnen te moeien.

Tavek 6 december 2016 16:19

Ik blijf het herhalen: Tesla verkoopt autos maar is in essentie geen auto bedrijf. Het is een technologiebedrijf.

De winsten zullen zeker in het begin niet te rapen zijn bij de wagens, maar eerder bij de powerwalls, de zonnepanelen, de energiesystemen.....

Of dat genoeg is om de cashstokerij te compenseren bij de autos, valt te bezien.

Eduard Khil 6 december 2016 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8309917)
Ik blijf het herhalen: Tesla verkoopt autos maar is in essentie geen auto bedrijf. Het is een technologiebedrijf.

De winsten zullen zeker in het begin niet te rapen zijn bij de wagens, maar eerder bij de powerwalls, de zonnepanelen, de energiesystemen.....

Of dat genoeg is om de cashstokerij te compenseren bij de autos, valt te bezien.

ook bij powerwalls etc hetzelfde verhaal: wat gaat tesla nog waard zijn als de hele grote zich gaan komen moeien? Die wél hopen geld hebben om zich daarin te gooien?
Nu is er in die markt nog geen geld te rapen, daarvoor moet men eerst nog de omslag maken naar meer decentrale energieopwekking.
Tot zover is dat totaal oninteressant (zeker in onze landen, elek. is té goedkoop daarvoor, hoe vreemd dat ook moge klinken)

Tavek 6 december 2016 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8309970)
ook bij powerwalls etc hetzelfde verhaal: wat gaat tesla nog waard zijn als de hele grote zich gaan komen moeien? Die wél hopen geld hebben om zich daarin te gooien?
Nu is er in die markt nog geen geld te rapen, daarvoor moet men eerst nog de omslag maken naar meer decentrale energieopwekking.
Tot zover is dat totaal oninteressant (zeker in onze landen, elek. is té goedkoop daarvoor, hoe vreemd dat ook moge klinken)

Tesla's gigafactory is veruit de grootste en de goedkoopste batterijfabriek ter wereld.

De anderen zijn effectief dwergen vergeleken bij hun. Dus neen, in die markt zijn de rollen omgedraaid.

Johan Daelemans 6 december 2016 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8309970)
Tot zover is dat totaal oninteressant (zeker in onze landen, elek. is té goedkoop daarvoor, hoe vreemd dat ook moge klinken)

Is dat zo? Elektriciteit is goedkoper als je het zelf opwekt met een generator en tegelijk ook de warmte kan gebruiken. De zogenaamde warmte-kracht-koppeling. Ik beeld me een klein net in met een 10-tal woningen met elk hun bescheiden WKK. Voeg daarbij een stel zonnepanelen en de 'powerwall' s' waarvan sprake en de kring is rond. Een piekverbruik kan worden opgevangen doordat de woningen met elkaar verbonden zijn.

Mogelijk neemt binnen afzienbare tijd enkel nog de industrie stroom van het klassieke net.

geertvdb 7 december 2016 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 8310258)
Is dat zo? Elektriciteit is goedkoper als je het zelf opwekt met een generator en tegelijk ook de warmte kan gebruiken. De zogenaamde warmte-kracht-koppeling. Ik beeld me een klein net in met een 10-tal woningen met elk hun bescheiden WKK. Voeg daarbij een stel zonnepanelen en de 'powerwall' s' waarvan sprake en de kring is rond. Een piekverbruik kan worden opgevangen doordat de woningen met elkaar verbonden zijn.

Mogelijk neemt binnen afzienbare tijd enkel nog de industrie stroom van het klassieke net.

Interessante post.

En batterijen, hebben die ook nog een plaats?

De industrie zal toch ook alles doen om zelf bedruipend te zijn qua energie?

Johan Daelemans 7 december 2016 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8310408)
Interessante post.

En batterijen, hebben die ook nog een plaats?

De industrie zal toch ook alles doen om zelf bedruipend te zijn qua energie?

Batterijen die gebruikt worden als 'back-up' om netspanning te leveren krijgen de naam powerwall mee. Dus ja, die hebben dus zeker een plaats.

eno2 7 december 2016 11:54

error

Eduard Khil 7 december 2016 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 8310258)
Is dat zo? Elektriciteit is goedkoper als je het zelf opwekt met een generator en tegelijk ook de warmte kan gebruiken. De zogenaamde warmte-kracht-koppeling. Ik beeld me een klein net in met een 10-tal woningen met elk hun bescheiden WKK. Voeg daarbij een stel zonnepanelen en de 'powerwall' s' waarvan sprake en de kring is rond. Een piekverbruik kan worden opgevangen doordat de woningen met elkaar verbonden zijn.

Mogelijk neemt binnen afzienbare tijd enkel nog de industrie stroom van het klassieke net.

ja, zoals ik zei, dat is tot nader order zo.

En met de rest van uw post geef je mij gewoon gelijk, nl dat er éérst een omslag naar meer decentrale energieopwekking moet zijn alvorens er een markt komt voor dit soort dingen.
WKK's per gezinswoning zijn trouwens niet zo interessant. Beter wordt het wanneer men zo'n ding zet voor een hele wijk of zoiets. Daar heeft men trouwens amper nog warmte nodig (behalve voor warm water, als men al geen zonnecollectoren gebruikt) gezien nieuwbouw richting passiefwoning gaat. Maar de installatiekost per geinstalleerd KW gaat fors naar beneden bij grotere installaties (zoals bij windmolens ook bvb)

Vandaag in de krant: door de slimme meters komt er mogelijk een eind aan de terugdraaiende teller van de zonnepaneeleigenaars. Zo'n powerwall achtige dingen zou een oplossing bieden voor hen.

Eduard Khil 7 december 2016 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8310408)
Interessante post.

En batterijen, hebben die ook nog een plaats?

powerwall = batterijen

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 8310408)
De industrie zal toch ook alles doen om zelf bedruipend te zijn qua energie?

niet noodzakelijk. Sommigen doet dat nu al idd.
Wij zijn geen hele kleine maar ook geen hele grote afnemer van elektriciteit (zo'n 9MW geinstalleerd vermogen elektrisch) maar wij denken er op dit moment niet aan om zelf elektriciteit op te wekken (behalve wat zonnepanelen op het dak, voor de premies uiteraard)

We hebben wel al eens gekeken voor een WKK, maar het zou enkel interessant zijn indien we voldoende premies kunnen trekken. Anders is voor ons de investering te hoog tov het voordeel dat we zouden halen.

Johan Daelemans 7 december 2016 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8310886)
En met de rest van uw post geef je mij gewoon gelijk,

Mag dat dan niet?

eno2 7 december 2016 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8309894)
Hoe diep gaat het Tesla aandeel zakken?
.

Gister gekocht aan 185 vandaag verkocht aan 193.
3.8% winst....

Eduard Khil 10 december 2016 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 8310945)
Mag dat dan niet?

natuurlijk. Iedereen zou dat moeten doen :-D

Erw 11 december 2016 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8310888)
...(behalve wat zonnepanelen op het dak, voor de premies uiteraard)

We hebben wel al eens gekeken voor een WKK, maar het zou enkel interessant zijn indien we voldoende premies kunnen trekken. Anders is voor ons de investering te hoog tov het voordeel dat we zouden halen.

Of hoe staat onrendabiliteit creeert om het onrendabele rendabel te maken.

eno2 30 december 2017 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8311125)
Gister gekocht aan 185 vandaag verkocht aan 193.
3.8% winst....

Twee jaar later naar 385 en nu op 311. Straks stap ik weer long in.

Erw 30 december 2017 19:20

Gezien de beurzen bull markt van intussen 8 jaar lang, met aandelenprijzen die dubbel vorige recordprijzen zijn, lijkt snel massaal dumpen me iets voor de nabije toekomst.
De vraag is in hoeverre er, op dit moment, in dit stadium van de bull markt, aan deze prijsniveaus, nog tijd over is om een "long in" nog het risico waard te maken.

eno2 30 december 2017 20:03

De vraag ja. Het zou leuk zijn als we het omkeerpunt naar bear wisten. Ik ben niet ingestapt met Trump (dat zou mij gevoelsmatig niet goed afgegaan hebben) en heb veel winst moeten derven. Maar ik stap wel in naar beneden als hij voor het eerst serieus struikelt. Nu dit gaat over Tesla en ik gok erop dat <Tesla nog veel stijgend potentiaal heeft. Maakt het aandeel stijgt +- 20 ?* 30% schommelend. Op 300 stap ik zeker in. Misschien maandag al op 310.

Gambassi 6 januari 2018 20:36

Ik heb wel mijn posities gekeerd met Trump : trade what happens.
Melt-up in de VS sindsdien.
M. Armstrong had zoiet voorspeld : ik hield er rekening mee.
Begint 1929 allures te krijgen.
Maar de piano speelt nog altijd en nog lang nie gedaan.

Wat Tesla betreft : de maandcandle van december lijkt me de doodsklok.

Shorten die rommel.
Spaar nog wat cash voor TSLA aan 50$ straks.
;-)

Ik mot ze niet in elk geval.

eno2 6 januari 2018 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8611322)
Op 300 stap ik zeker in. Misschien maandag al op 310.

Tesla Ingestapt op 317 een paar dagen geleden. Long.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be