Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Politieke uitspraken prins Filip (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Het wraaksein is gegeven! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=25334)

Zeno! 2 december 2004 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Welnee. Dankzij onze monarchie beschikten wij immers over een rijke kolonie.

8O 8O 8O

Dus jij vind het een goeie zaak dat wij "rijk" zijn geworden op de kap van de Congolezen? Het land is door Leopold II leeggeplunderd, en men heeft er massamoorden gepleegd.

I'm shocked.









[size=1]en nu moet ik naar de les[/size] :-(

Yann 2 december 2004 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
8O 8O 8O

Dus jij vind het een goeie zaak dat wij "rijk" zijn geworden op de kap van de Congolezen? Het land is door Leopold II leeggeplunderd, en men heeft er massamoorden gepleegd.

I'm shocked.









[size=1]en nu moet ik naar de les[/size] :-(

Jij bent meer geobsedeerd door Leopold dan ik. :)

Distel 2 december 2004 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Welnee. Dankzij onze monarchie beschikten wij immers over een rijke kolonie.

"Dankzij" Hitler beschikte Duitsland over enkele rijke buurlanden.

Distel 2 december 2004 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Nee, een reden om niet over te schakelen van het ene naar het andere systeem, maar geen reden om de hele boel zomaar af te schaffen. Blijft immers de historische, culturele en emotionele waarde van de monarchie.

Plus het ondemocratische aspect en de discriminatie op basis van afkomst en politieke overtuiging. Dat soort "historische, culturele en emotionele waarde" ben ik liever kwijt dan rijk.

Raf 2 december 2004 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
8O 8O 8O

Dus jij vind het een goeie zaak dat wij "rijk" zijn geworden op de kap van de Congolezen? Het land is door Leopold II leeggeplunderd, en men heeft er massamoorden gepleegd.

I'm shocked.

De manier waarop een en ander gebeurde kan ik niet goedkeuren, maar dat is nu eenmaal zo. Het verleden kan niet ongedaan gemaakt worden. In die tijd werden de kolonies nu eenmaal uitgebuit door de overheersers. Feit blijft dat we daaraan voor een groot deel onze huidige welvaart te danken hebben. En dat zou NIET zo geweest zijn als koning Leopold daar destijds niet voor gezorgd had.









Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
[size=1]en nu moet ik naar de les[/size] :-(

Ja, doe eens iets nuttigs vandaag! ;-)

doornroosje 2 december 2004 12:13

Universitairen hoe oud zijn die eigenlijk,of laten ze die tegenwoordig toe recht na de papschool!

Bende kindjes.

Raf 2 december 2004 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
"Dankzij" Hitler beschikte Duitsland over enkele rijke buurlanden.

Ah ja? Hoe heeft Hitler bijgedragen aan de rijkdom van die buurlanden?

Raf 2 december 2004 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Plus het ondemocratische aspect en de discriminatie op basis van afkomst en politieke overtuiging. Dat soort "historische, culturele en emotionele waarde" ben ik liever kwijt dan rijk.

Wat een geouwehoer. Dat heeft helemaal niets met democratie of met discriminatie te maken en al zeker niet op basis van politieke overtuiging, aangezien het koningshuis niet over noemenswaardige politieke macht beschikt.

Herr Flick 2 december 2004 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Yann, kan je ook even laten weten welk merkteken ik moet dragen? Een ster misschien?


O ja, of allemaal ne swastika of een leeuwke, ... ?

jOOSt 2 december 2004 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
De manier waarop een en ander gebeurde kan ik niet goedkeuren, maar dat is nu eenmaal zo. Het verleden kan niet ongedaan gemaakt worden. In die tijd werden de kolonies nu eenmaal uitgebuit door de overheersers. Feit blijft dat we daaraan voor een groot deel onze huidige welvaart te danken hebben. En dat zou NIET zo geweest zijn als koning Leopold daar destijds niet voor gezorgd had.

Hadden Leo II en zijn kornuiten dat niet gedaan, dan was er misschien meer welvaart nu in Congo.

jOOSt 2 december 2004 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
O ja, of allemaal ne swastika of een leeuwke, ... ?

Of een zwart-geel streepjespak...

Herr Flick 2 december 2004 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
de mijne is VB 007


Ik had graag DVL 666 gehad, maar toen ik hoorde wat dat ging kosten, heb ik maar een gewoon gepakt. De staat verdient zo al genoeg.

Distel 2 december 2004 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ah ja? Hoe heeft Hitler bijgedragen aan de rijkdom van die buurlanden?

Dat heeft hij niet gedaan, en dat heb ik ook niet gezegd. Hij is echter, net zoals Leopold, wel verantwoordelijk voor een slachting in de door hem veroverde gebieden. Een "rijkdom", voorwaar. :roll:

Yann 2 december 2004 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ik had graag DVL 666 gehad, maar toen ik hoorde wat dat ging kosten, heb ik maar een gewoon gepakt. De staat verdient zo al genoeg.

Ik heb toevallig BEL 3000 . Niets voor moeten bijbetalen.

Distel 2 december 2004 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik heb toevallig BEL 3000 . Niets voor moeten bijbetalen.

Mooi. De eerste drie letters van de naam van het toekomstige onafhankelijke Wallonië, gevolgd door een telling van de BUB-kiezers. ;)

Raf 2 december 2004 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Dat heeft hij niet gedaan, en dat heb ik ook niet gezegd. Hij is echter, net zoals Leopold, wel verantwoordelijk voor een slachting in de door hem veroverde gebieden. Een "rijkdom", voorwaar. :roll:

Op welke manier is Duitsland er dan welvarender door geworden?

Distel 2 december 2004 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Op welke manier is Duitsland er dan welvarender door geworden?

Dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb het over massamoord, niet over centjes.

Philips Inc. 2 december 2004 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
We zijn hun tergen moe. Alle Belgen moeten alle nummerplaten noteren van automobilisten die enkel de VL als landkenteken kleven. Ook overdreven Vlaams-gezinden (bv. zwarte Leeuw aan woning of in tuin) komen op de lijst.

Tot op de dag van vandaag zijn daar nog geen concrete cijfers over. Nadien spelen we de databank door naar Staatsveiligheid. Ik begin vandaag alvast!

Succes!

Fascist!

Raf 2 december 2004 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb het over massamoord, niet over centjes.

Je antwoordt dus eens te meer compleet naast de kwestie. Ik wou dat maar eventjes benadrukken. ;-)

Philips Inc. 2 december 2004 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Universitair én vlaams-gezind? Is dat geen contradictie in terminis? ;)

Neen. Wel integendeel. Ik ben er het levende bewijs van. Heeft Prins Filip eigelijk wel een middelbaardiploma?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be