Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Marc Platel - 18 april t.e.m. 24 april (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=96)
-   -   proficiat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=32948)

driewerf 22 april 2005 22:29

proficiat
 
Meneer Platel,
als marxist en LSP-lid behoor ik tot een politieke familie die mijlenver van de Uwe ligt. Maar als forumlid heb ik regelmatig de bijdragen aan deze forumsessie gelezen. Geen enkele van de 'prominenten' of academici hebben zo vaak en zo uitgebreid geantwoord als U. Zelfs de 'moeilijke start' met Hans1 heeft U goed opgevangen, en heeft U niet weerhouden om Uw week van forumsessies met uitzonderlijk enthousiasme waar te nemen.
Vandaar deze hartelijke proficiat.


Forumleden die deze mening delen, gelieve hieronder mee iets te posten.


driewerf

instromaniac 23 april 2005 08:40

Ik kan niet echt spreken over de meeste andere forumsessies want ik heb er maar 3 serieus gevolgd, maar van die 3 is deze inderdaad wel de beste. Het is eerlijk gezegd een uitzondering op dit forum dat er iemand wat genuanceerder uit de hoek komt en een uitzondering voor de sessies dat de gast echt in discussie treedt (met uitzondering van Jos Verhulst voor zover ik weet).
De sessie met Boudewijn Bouckaert viel ook wel te pruimen alhoewel ik ideologisch mijlen ver van hem sta (behalve dan voor VL-nationalisme). Maar de sessie met Ludo Dierickx was echt wel ondermaats; dat zeg ik heus niet omdat het een federalist is maar omdat hij zelden of nooit wilde discussiëren en een mening heeft die nergens nuances legt.
Dus chapeau voor dhr. Platel zou ik zeggen.

Supe®Staaf 23 april 2005 09:53

Ook van mijnentwege een dikke proficiat Mijnheer Platel.

Lordrazer 23 april 2005 13:20

Inderdaad proficiat aan Dhr. Platel.
Ookal post ik hier niet veel, toch lees ik regelmatig de forumsessies met prominenten, en deze sessie is veruit de beste. Waarvoor dank.

Yann 23 april 2005 14:27

Mr. Platel heeft ook mijn waardering gekregen. Dat hij de vereringen van WOII-collaborateurs verwerpt, siert hem. Daarom:

Proficiat!

Bourne 23 april 2005 16:36

Dhr. Platel was, en hopelijk geeft hij het nog niet op, één van de betere uitgenodigden op dit forum.

Confucius 23 april 2005 17:42

Ik sluit me hier bij aan, al moet ik zeggen dat de opmerkingen van Knuppel, Super..., en anderen zeker bijgedragen hebben aan de sfeer van het debat. Bedankt Mr.Platel voor Uw open houding. PC journalisten zijn er al genoeg en ik ben blij dat U zich daar toe niet leende.

marc platel 24 april 2005 18:47

proficiat
 
Geachte,


Is me dat even schrikken, ik dacht juist dat ik niet voldoende reageerde, te lang gewacht heb. Maar goed, uw dankwoorden doen deugd. Ik moet zeggen dat ik zelf heel wat leerde door de gestelde vragen of gemaakte opmerkingen. Als ik zelf één vraag mag stellen, ik had het wel gewaardeerd als de schrijvers geen schuilnamen zouden gebruiken, maar men zegt dat het voor de meesten niet kan. Begrip dus maar toch.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Ik sluit me hier bij aan, al moet ik zeggen dat de opmerkingen van Knuppel, Super..., en anderen zeker bijgedragen hebben aan de sfeer van het debat. Bedankt Mr.Platel voor Uw open houding. PC journalisten zijn er al genoeg en ik ben blij dat U zich daar toe niet leende.


driewerf 24 april 2005 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marc platel
Geachte,


Is me dat even schrikken, ik dacht juist dat ik niet voldoende reageerde, te lang gewacht heb. Maar goed, uw dankwoorden doen deugd. Ik moet zeggen dat ik zelf heel wat leerde door de gestelde vragen of gemaakte opmerkingen. Als ik zelf één vraag mag stellen, ik had het wel gewaardeerd als de schrijvers geen schuilnamen zouden gebruiken, maar men zegt dat het voor de meesten niet kan. Begrip dus maar toch.

het zou mij, in mijn positie als interimarbeider, in een te lastige positie brengen om met naam en toenaam als millitant marxist bekend te zijn.

Supe®Staaf 24 april 2005 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marc platel
Is me dat even schrikken, ik dacht juist dat ik niet voldoende reageerde, te lang gewacht heb. Maar goed, uw dankwoorden doen deugd.

Terechte dank.
Ik vind persoonlijk de sessies met ideologen veel beter gestoffeerd dan de vorige met politici (Karel De Gucht zero antwoorden)

Citaat:

Als ik zelf één vraag mag stellen, ik had het wel gewaardeerd als de schrijvers geen schuilnamen zouden gebruiken, maar men zegt dat het voor de meesten niet kan. Begrip dus maar toch.
What's in a name?
Op een forum zijn het de ideeën waarop er dient gereageerd te worden, niet de forumschim die erachter zit.
Ik vind het persoonlijk heel objectiverend om te focussen op de inhoud, zonder enige bias door toegeschreven eigenschappen aan een nader gedefinieerd persoon.
Stel je voor dat we als invité een gekende flamingantische Limburger voorgeschoteld krijgen. Eer wij doorhebben dat het géén archaïsche, geretardeerde, slome duikelaar betreft, is de forumsessie reeds half voorbij.:twisted: :-P

Wat is trouwens de meerwaarde van 'echte namen'?
Vertaalt Cyriel Coupé de Ilias poëtischer dan Antoon Van Wilderode?
Zijn de films van Stewart Konigsberg tragikomischer dan die van Woody Allen?
Zijn de borsten van Mary Cathleen Collins appetijtelijker dan die van Bo Derek?

Bourne 25 april 2005 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marc platel
ik had het wel gewaardeerd als de schrijvers geen schuilnamen zouden gebruiken, maar men zegt dat het voor de meesten niet kan. Begrip dus maar toch.

Schuilnamen betekent de vrijheid van anonimiteit, en dus meteen ook de zekerheid dat men werkelijk zegt wat men denkt. Bvb: De reactionair hoeft geen schrik te hebben dat zijn werkgever hem om zijn mening een promotie ontzegt.

En zoals Superstaaf zegt, wat is een naam? Hier gaat het hem tenslotte om de mening. Zou uw antwoord veranderen als u weet dat ik Jos noem?

AVV 25 april 2005 16:00

Wat mij vooral stoort is dat mensen van de slag Platel, weinig forum krijgen in de Vlaamse media.
Het doet dan ook deugd dat zoiets bij politics.be wel kan.

Want zeg nu zelf : de trieste paarse eenheidsworst die de Vrt dagelijks door de strot van de Vlaming wil duwen, bevestigt dit toch.

Ook bij de schrijvende pers : zoals hierboven.

Mag ik dan in dit verband een vraag aan de Heer Platel stellen : Wat is de reden dat U destijds bij HBVL bedankt werd voor bewezen diensten ( U zegt toch zelf op dit forum dat U niet uit eigen beweging de krant verlaten hebt)

Is mijn stelling een deel van het antwoord, Mr.Platel??

AVV 25 april 2005 16:05

Pardon, maar U mag mij ook aan de lijst 'proficiat' toeveogen.
Toch ook even herhalen dat ik de sessie met Mr. Storme erg goed vond.

Wat mij echter het meeste deugd heeft gedaan, is het antwoord van de heer Platel op de vraag : Komt er een onafhankelijke staat Vlaanderen!
Allen aan het werk zou ik zeggen !!

Yann 25 april 2005 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marc platel
Geachte,


Is me dat even schrikken, ik dacht juist dat ik niet voldoende reageerde, te lang gewacht heb. Maar goed, uw dankwoorden doen deugd. Ik moet zeggen dat ik zelf heel wat leerde door de gestelde vragen of gemaakte opmerkingen. Als ik zelf één vraag mag stellen, ik had het wel gewaardeerd als de schrijvers geen schuilnamen zouden gebruiken, maar men zegt dat het voor de meesten niet kan. Begrip dus maar toch.

Voornaam: Yann
Achternaam: Verbeeck

Ik heb er totaal geen probleem mee om mijn identiteit vrij te geven. Ik heb dan ook niets te verbergen.

Pelgrim 25 april 2005 18:02

Helaas geldt dat niet voor mensen die politiek niet compatibel zijn met vadertje staat en het establishment, zoals bvb vlaamsgezinden of communisten. Dat zijn mensen die beter niet te koop lopen met hun 'echte' identiteit.

Wat het topic zelf betreft, ik ben niet iemand die snel met grote woorden uitpakt, maar de discussies met Platel waren, voor zover ik ze gevolgd heb, inderdaad wel sterk boven het gemiddelde, waarvoor dus een verdiende proficiat.

Knuppel 27 april 2005 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Wat mij vooral stoort is dat mensen van de slag Platel, weinig forum krijgen in de Vlaamse media.
Het doet dan ook deugd dat zoiets bij politics.be wel kan.

Want zeg nu zelf : de trieste paarse eenheidsworst die de Vrt dagelijks door de strot van de Vlaming wil duwen, bevestigt dit toch.

Ook bij de schrijvende pers : zoals hierboven.

Mag ik dan in dit verband een vraag aan de Heer Platel stellen : Wat is de reden dat U destijds bij HBVL bedankt werd voor bewezen diensten ( U zegt toch zelf op dit forum dat U niet uit eigen beweging de krant verlaten hebt)

Is mijn stelling een deel van het antwoord, Mr.Platel??

Hier staat het antwoord op je vraag.


http://forum.politics.be/showthread....8&page=1&pp=20

Wiens brood men eet , diens woord men spreekt.

Knuppel 27 april 2005 07:38

Bij deze eveneens een welgemeende dank-u-wel van iemand die toch liever 'Knuppel' blijft.;-)
Fijn dat ik niet de eerste, en enige ben, die vindt dat we meer Vlaamse voormannen moesten hebben zoals u.
Ook dank aan Politics.be die deze sessies mogelijk maakt.

Supe®Staaf 27 april 2005 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bourne
En zoals Superstaaf zegt, wat is een naam? Hier gaat het hem tenslotte om de mening. Zou uw antwoord veranderen als u weet dat ik Jos noem?

Komkom, iedereen weet dat je naam Jason is. ;-)

Bourne 27 april 2005 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Komkom, iedereen weet dat je naam Jason is. ;-)

Oef, eindelijk weet ik wie ik ben. :-D

AVV 27 april 2005 12:18

@ knuppel

Dank u wel voor het antwoord op mijn vraag. Zat er dus idd. niet ver naast

Groetjes uit Limburg !


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be