Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Thaise 'Nieuwe Belgen' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248655)

bembem 24 mei 2019 01:30

Thaise 'Nieuwe Belgen'
 
Bron:

https://www.thailandforum.be/Forum/i...?topic=7046.15

Citaat:

eventjes opmerking
5 jaar geleden heb ik de nationaliteit van een thaise vrouw in orde gekregen (misschien is het nu veranderd?)
ze was getrouwd in thailand met een belg, huwelijk ingeschreven in belgie (tienen)
haar man verlaten wegens geweld
daarna met ne indier gaan wonen, ze had nog steeds niet de belgische nationaliteit
ze kon wel bewijzen dat ze 7 jaar in belgie woonde
naar de provincie gegaan, en na drie maanden was ze belg, ze sprak geen woord nederlands en kon ook niet schrijven, niks in thais ook niks in het engels
trouwens ik ben bij haar naar de thaise ambassade geweest voor nieuw paspoort, waar ik alles in het engels invulde
Citaat:

Hou er rekening mee dat wat betreft de talenkennis men tegenwoordig het niveau A2 moet hebben daar waar voordien A1 volstond.

http://www.kruispuntmi.be/thema/proc...d-met-een-belg
Nu, blijkbaar verloopt het niet altijd zo simpel:

Citaat:

Mijn vrouw heeft de Belgische nationaliteit aangevraagd en deze week een brief ontvangen van
het Parket dat de Nederlandse taal blijkbaar onvoldoende is. Alle papieren waren in orde evenals
de vereiste attesten wat betreft haar Nederlandse cursussen.
Op een dag werd ze opgebeld door een (norse) agent om de papieren binnen te brengen. Na
een paar zinnen gezegd te hebben, mocht ze huiswaarts keren.
Dit bleek het zogezegd interview te zijn en op die basis was het oordeel over haar talenkennis
geveld.
Morgen naar het Parket voor inzage van het dossier en die desbetreffende agent heeft nog
een "appeltje" tegoed van mijnentwege. Daar kan hij op rekenen. :hihi:
Dus hier kan men concluderen dat het subjectief oordeel van een agent behoorlijk
roet in het eten kan gooien wat betreft aanvraag van Belgische nationaliteit.
Ook:
Citaat:

Mijn vrouw heeft de Belgische nationaliteit aangevraagd en deze week een brief ontvangen van
het Parket dat de Nederlandse taal blijkbaar onvoldoende is. Alle papieren waren in orde evenals
de vereiste attesten wat betreft haar Nederlandse cursussen.
Op een dag werd ze opgebeld door een (norse) agent om de papieren binnen te brengen. Na
een paar zinnen gezegd te hebben, mocht ze huiswaarts keren.
Dit bleek het zogezegd interview te zijn en op die basis was het oordeel over haar talenkennis
geveld.
Morgen naar het Parket voor inzage van het dossier en die desbetreffende agent heeft nog
een "appeltje" tegoed van mijnentwege. Daar kan hij op rekenen. :hihi:
Dus hier kan men concluderen dat het subjectief oordeel van een agent behoorlijk
roet in het eten kan gooien wat betreft aanvraag van Belgische nationaliteit.
Citaat:

Eerste keer dat ik weet heb van een interview bij aanvraag naturalisatie.
Ik weet wel dat de toepassing van de nieuwe richtlijnen van plaats tot plaats kan verschillen.
Zelfs op de kruispuntbank migratie kunnen ze geen duidelijkheid verschaffen.
Vervelend als het voor interpretatie vatbaar is.
Citaat:

Dat interview voor het verkrijgen van de Belgische nationaliteit heeft altijd al bestaan.
Mijn vrouw is al 12 jaar Belg en reeds toen werden we uitgenodigd om naar de politie in Turnhout te komen voor een interview.
Al de Thai hier in onze gemeente zijn Belg en hebben dat zelfde interview gedaan.
Ik moet er wel bij zeggen dat in die tijd de taalkennis van geen belang was.
Het interview was toen meer om vast te stellen dat er na drie jaar huwelijk nog een relatie was.
Maar tijden zijn veranderd, en taalkennis speelt nu ook een rol
In elk geval ,al de Thai die ik ken en de Belgische nationaliteit hebben zijn uitgenodigd geweest voor een interview bij de politie
Maar al bij al blijkt het een redelijke simpele procedure om dus als Thaise 'Nieuwe Belg' te worden.

Citaat:


Citaat:

Misschien is het na de 'snel Belg wet' opnieuw veranderd. Bij ons enkel weet van buurtonderzoek door wijkagent, wat meestal resulteert in het invullen van een verslag.
Eerlijk gezegd : Wij hebben nooit geen interview gehad , niet door het parket , niet door de politie.
Ik heb papieren binnen gedaan die de ambtenaar van de gemeente me vroeg.
Hij heeft dossier binnen gestuurt en 4 maand later was alles in orde.
Hij heeft mijn vrouw 1 keer gezien tijdens de aanvraag, en een keer nadien om haar Belgische ID te overhandigen.
Gewoon gevolgd wat de gemeente/Staat vroeg en het was geen probleem.
Citaat:

Zelfde verhaal hier , wel bijna 10 jaar geleden.
Citaat:

Bij ons dit jaar , in april :)
And the list goes on...

+ Niet onbelangrijk:

Citaat:

Na goedkeuring heeft ze uiteraard 2 nationaliteiten.
Voor België is ze Belg
Voor Thailand is ze Thaise
...
Wat vinden de self-righteous zelfverklaarde (extreem)rechtse Vlaamse heren hier feitelijk van? Mogen deze Thaise hoertjes (grapje lol :lol: ) in BE verblijven als nieuwe Belg... Of moeten zij ASAP terug naar Thailand -mits vooraf hun nieuw verworven identiteit ontnomen.

Discuss pls, thx.

Boa 24 mei 2019 06:51

Misschien is de vraag niet of die Thaise 'Nieuwe Belgen 'ASAP terug naar Thailand moeten, maar waarom (westerse) mannen het nodig vinden om 10.000km verder een vrouw te zoeken?

bembem 24 mei 2019 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boa (Bericht 9023783)
Misschien is de vraag niet of die Thaise 'Nieuwe Belgen 'ASAP terug naar Thailand moeten, maar waarom (westerse) mannen het nodig vinden om 10.000km verder een vrouw te zoeken?

Goed opgemerkt :rofl:

bembem 24 mei 2019 07:01

Ik vraag me dat ook wel eens af wihihi :rofl:

Het Verzet 24 mei 2019 07:38

Ze zouden dat beter eerder toepassen op die mannen uit de zuidelijke en oostelijke zandbakken.
Ik ken er maar een paar, maar daar heeft er eentje een goed draaiend restaurant en een andere gaat gewoon werken. Perfect geintegreerd.
En als ze dan hun godsdienst meebrengen, is het toch al niet die hatelijke abrahamistische zever.
Trouwens, Thaïs is superlekker, hoe meer er komen, hoe meer kans dat er misschien een Thai in mijn gemeente wordt geopend :-P

bembem 24 mei 2019 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9023808)
Ze zouden dat beter eerder toepassen op die mannen uit de zuidelijke en oostelijke zandbakken.
Ik ken er maar een paar, maar daar heeft er eentje een goed draaiend restaurant en een andere gaat gewoon werken. Perfect geintegreerd.
En als ze dan hun godsdienst meebrengen, is het toch al niet die hatelijke abrahamistische zever.
Trouwens, Thaïs is superlekker, hoe meer er komen, hoe meer kans dat er misschien een Thai in mijn gemeente wordt geopend :-P

Dat is waar :BIG:

Tavek 24 mei 2019 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boa (Bericht 9023783)
Misschien is de vraag niet of die Thaise 'Nieuwe Belgen 'ASAP terug naar Thailand moeten, maar waarom (westerse) mannen het nodig vinden om 10.000km verder een vrouw te zoeken?

Kapotte genen

Tavek 24 mei 2019 12:11

Thai is trouwens inderdaad lekker eten

En die mensen, daar hebt ge geen miserie mee. Die werken hard en vallen niet op.

DewareJakob 24 mei 2019 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9024031)
Thai is trouwens inderdaad lekker eten

Inderdaad, heel lekker (het eten bedoel ik);-)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9024031)
En die mensen, daar hebt ge geen miserie mee. Die werken hard en vallen niet op.

Toch niet in Vlaanderen...:lol::lol::lol:

fred vanhove 24 mei 2019 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9023757)
Bron:

https://www.thailandforum.be/Forum/i...?topic=7046.15

...
Mogen deze Thaise hoertjes (grapje lol :lol: )
Discuss pls, thx.

Kan U bij dit persoonlijk (wansmakelijk) grapje een woordje uitleg geven ? Op wat baseert U zich om dergelijke uitspraken te doen ?
Kent U deze meisjes persoonlijk ?
Discuss pls,thx.

fred vanhove 24 mei 2019 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9023788)
Ik vraag me dat ook wel eens af wihihi :rofl:

Om dezelfde reden als jij waarschijnlijk.

bembem 24 mei 2019 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9024135)
Kan U bij dit persoonlijk (wansmakelijk) grapje een woordje uitleg geven ? Op wat baseert U zich om dergelijke uitspraken te doen ?
Kent U deze meisjes persoonlijk ?
Discuss pls,thx.

Het was maar een grapje Fred :oops::oops:

metten 24 mei 2019 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boa (Bericht 9023783)
Misschien is de vraag niet of die Thaise 'Nieuwe Belgen 'ASAP terug naar Thailand moeten, maar waarom (westerse) mannen het nodig vinden om 10.000km verder een vrouw te zoeken?

In de vruchtbare leeftijd zijn er in België vrouwen tekort. Het overschot aan vrouwen begint pas boven de 55 jaar. Als je jaarlijks de nieuwsbrief van statbel.fgov.be over de Belgische bevolkingscijfers analyseert zal je dat kunnen zien aan de diagrammen, de cijfers per leeftijdscategorie mannen/vrouwen staan er naast.

Jay-P. 24 mei 2019 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9024031)
Thai is trouwens inderdaad lekker eten

En die mensen, daar hebt ge geen miserie mee. Die werken hard en vallen niet op.

Alleen de maskes als ze ontluisd zijn, enfin net als in de Limburg dus:cry:.

Jay-P. 24 mei 2019 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9024158)
Het was maar een grapje Fred :oops::oops:

Zwak antwoord

Steben 24 mei 2019 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9024122)
Inderdaad, heel lekker (het eten bedoel ik);-)

Vietnamees is ietsje meer mijn stijl.

Maar beiden torenhoog boven Chinees.

Gipsy 24 mei 2019 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 9024265)
Vietnamees is ietsje meer mijn stijl.

Maar beiden torenhoog boven Chinees.

Het pseudo Chinees dat ge hier geserveerd krijgt in pseudo Chinese restaurants trekt in de verste verte niet op echt Chinees eten.

Steben 24 mei 2019 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9024288)
Het pseudo Chinees dat ge hier geserveerd krijgt in pseudo Chinese restaurants trekt in de verste verte niet op echt Chinees eten.

Maar dat weet ik.

fred vanhove 25 mei 2019 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9024288)
Het pseudo Chinees dat ge hier geserveerd krijgt in pseudo Chinese restaurants trekt in de verste verte niet op echt Chinees eten.

Net als het Thaise eten hier is aangepast aan onze westerse smaakpapillen. Als ik zie wat men in het binnenland van Thailand (het 'echte' Thailand volgens sommigen:-)) allemaal vreet denk ik niet dat dat in de smaak valt van de doorsnee westerling.

Anna List 25 mei 2019 10:27

Ik vind ze wel schattig die Thaise vrouwen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be