Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   België - Brazilië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244170)

Hypochonder 3 juli 2018 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 8751861)
Het zou al een succes zijn als de RD niet belachelijk gemaakt worden.
Het hoogst haalbare zal zijn met maximum 2 doelpunten verschil te verliezen: 2 - 0 of 3 - 1.
Dan kan men best tevreden zijn.
Al de rest over "winnen" is supportersgezwam.

Feit is wel dat de Brazilianen echt gegroeid zijn in dit WK. De Belgen waren vanaf het begin redelijk goed maar gisteren was het algemene spelniveau doorgaans gewoon slecht (te wijten aan stress volgens analisten)

Als ze al stress hebben tegen Japan, wat gaat dat dan geven tegen Brazilië?

Ik zeg niet dat de Belgen kansloos zijn maar het zal toch heel wat voeten in de aarde hebben om te winnen tegen dit Brazilië.

Witte Kaproen 3 juli 2018 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8751872)
Kom kom, het is de eerste keer in een jaar of 5,6 dat Belgie niet als favoriet aan een wedstrijd begint. Dat gaat ze deugd doen, ze gaan misschien niet eens dominant proberen te spelen. Dan kan er veel met deze groep topvoetballers.

Niet beginnen zweven.
Wat deden de Duivels tot hier toe;

2X gewonnen van een smurfenlandje.
1X gewonnen van Engeland ,dat liever zelf niet won.
1X gewonnen van een Aziatisch land waar voetbal een bijkomstige sport is.

En nu al denken dat deze ploeg gaat winnen van een reusachtig land waar iedereen voetbal speelt:roll:

JimmyB 3 juli 2018 12:23

Was het laatste doelpunt niet subliem? Lukaku, topscorer, die safe speelt en ervoor zorgt dat Chadli het kan afwerken?

Had hij dit niet gedaan en toch zelf geprobeerd, mislukt en er kwamen verlengingen waar gingen we dan geëindigd hebben?

Het is een mooi voorbeeld van hoe sterk men kan zijn als men in team speelt en niet als een groepje individualisten.

En dit zullen ze m.i. moeten blijven doen en dit kunnen ze.

JimmyB 3 juli 2018 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8751880)
Niet beginnen zweven.
Wat deden de Duivels tot hier toe;

2X gewonnen van een smurfenlandje.
1X gewonnen van Engeland ,dat liever zelf niet won.
1X gewonnen van een Aziatisch land waar voetbal een bijkomstige sport is.

En nu al denken dat deze ploeg gaat winnen van een reusachtig land waar iedereen voetbal speelt:roll:

Ze hebben wel alle matchen gewonnen tot nu toe? Hoeveel zijn er zo op het WK momenteel?

Dat Engeland liever zelf niet won zegt genoeg over hen en hun zelfvertrouwen. Winnen, het is al wat telt.

fred vanhove 3 juli 2018 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8751880)
Niet beginnen zweven.
Wat deden de Duivels tot hier toe;

2X gewonnen van een smurfenlandje.
1X gewonnen van Engeland ,dat liever zelf niet won.
1X gewonnen van een Aziatisch land waar voetbal een bijkomstige sport is.

En nu al denken dat deze ploeg gaat winnen van een reusachtig land waar iedereen voetbal speelt:roll:

Wil je geloven dat het me worst zal wezen :roll:

Zephyrkaos 3 juli 2018 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8751880)
Niet beginnen zweven.
Wat deden de Duivels tot hier toe;

2X gewonnen van een smurfenlandje.
1X gewonnen van Engeland ,dat liever zelf niet won.
1X gewonnen van een Aziatisch land waar voetbal een bijkomstige sport is.

En nu al denken dat deze ploeg gaat winnen van een reusachtig land waar iedereen voetbal speelt:roll:

maar ze winnen , de niet voorhandene vlaamse nationale voetbalploeg gaat nooit op n wk spelen, nooit

Tavek 3 juli 2018 13:49

De vlaams nationale voetbalploeg: kortje broekjes en bretellen, en dan maar sturmen achter de bal.

"Vlaanderen boven allellleeees"

En toen werd witte wakker.

Witte Kaproen 3 juli 2018 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos (Bericht 8751932)
maar ze winnen , de niet voorhandene vlaamse nationale voetbalploeg gaat nooit op n wk spelen, nooit

Wacht maar tot 2022 :-)

Mindset 3 juli 2018 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8751875)
Feit is wel dat de Brazilianen echt gegroeid zijn in dit WK. De Belgen waren vanaf het begin redelijk goed maar gisteren was het algemene spelniveau doorgaans gewoon slecht (te wijten aan stress volgens analisten)

Als ze al stress hebben tegen Japan, wat gaat dat dan geven tegen Brazilië?

Ik zeg niet dat de Belgen kansloos zijn maar het zal toch heel wat voeten in de aarde hebben om te winnen tegen dit Brazilië.

Ik geloof niet in winkansen voor RD

daiwa 3 juli 2018 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8751784)
op vijf ballen, kopt hij er zeker twee binnen. Als die Japanners tegen hem moesten opspringen, geraakten ze hooguit tot aan zijn schouders.
En adrenaline zal imo niet voldoende zijn vrijdag. Brazilië is iedere match beter geworden, en gisteren waren ze ronduit heel goed tegen een sterk Mexico.
Ook opgevallen hoe verschroeiend hoog dat ritme was tijdens Mex-Braz ?

De Brazilianen wonnen die wedstrijd met de vingers in de neus. Telkens ze het tempo verhoogden moesten de Mexicanen naar adem happen.

djoebidoebidoe 3 juli 2018 15:09

En ik weet al wat het zal zijn na verlies tegen Brazilië! "We hadden niet mogen winnen tegen engeland!!!":lol:

Zipper 3 juli 2018 15:21

Nu vrijdag, is het weeral de eerste keer in twee jaar dat die "gouden generatie" Rode Duivels, tegen een echte tegenstander zullen spelen. Aan hen om zich te bewijzen.

fox 3 juli 2018 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8751670)
Iedere wedstrijd is anders. Bij Japan was het 50/50 bij de start en dat zal vrijdag ook zo zijn.

Ook hier is dat onzin.

Of ga jij hier lopen beweren dat het puur toeval is dat Luxemburg nog nooit wereldkampioen geworden is en Brazilie 5 keer?

Lof der Zotheid 3 juli 2018 15:22

Als patriottische Vlaming hoort men Brazilië te steunen tegen het belgiksken.

Vrijheideerst 3 juli 2018 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8751853)
mij ook, en ze zijn het gewoon om in warm weer te spelen.
Brazilië - Uruguay zou imo trouwens een heel mooie finale zijn.

Was uw favoriet team dan misschien?

Boca Juniors?

FC Sao Paulo?

... ;-)

fred vanhove 3 juli 2018 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8751873)
Neymar beschouw ik nochtans als een komediant eerste klasse.

Ik begrijp niet wat men zo interessant vindt aan die voetballer.

Ik weet ook niet wat men zo interessant vindt aan een Donald Trump. Maar ja de massa is nu éénmaal niet geboeid in interessante mensen:-)

kiko 3 juli 2018 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8751993)
Nu vrijdag, is het weeral de eerste keer in twee jaar dat die "gouden generatie" Rode Duivels, tegen een echte tegenstander zullen spelen. Aan hen om zich te bewijzen.

Hopla, weer die "wacht maar af, de volgende match wacht een èchte tegenstander !"

Dat soort zever hoor ik bij elke match van de Rode Duivels.

Het Oosten 3 juli 2018 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8752126)
Hopla, weer die "wacht maar af, de volgende match wacht een èchte tegenstander !"

Dat soort zever hoor ik bij elke match van de Rode Duivels.

Deze keer is het zo goed als zeker waar. Tenzij de Brazilianen een baaldag hebben. Nu, de Belgen kunnen hen wel aan. Maar als we niet beter spelen dan tegen de Japanners, worden we in de kortste keren ingeblikt als sardienen.

quercus 3 juli 2018 20:16

Hoog tijd dat er aan het voetbalgezwam op TV een einde komt. Deze avond op het VRT-nieuws had ik de indruk dat zowat driekwart van de zendtijd besteed werd aan voetbal. Alle andere, veel belangrijker nieuws-items werden op een drafje erdoor gejaagd. Want dat waren, in vergelijking met het sacro-sancte voetbal, natuurlijk trivialiteiten.

Het overgroot gedeelte van die in het stadion uitzinnig brullende en geschminkte, zotskapdragende kloothommels allerhande verdienen op een jaar nog niet eens hetgeen de over-gehypte voetbalgladiatoren op een week verdienen. Om maar te zwijgen over de idioten die van hun allesbehalve royaal netto-inkomen ook nog eens een deel besteden om te zitten gokken op de wedstrijd-uitslag. Iets dat zelfs door een overheidsinstelling gepromoot wordt. Wanneer aan de collectieve hysterie (naar ik hoop zo vlug mogelijk) eindelijk een halt wordt toegeroepen met een ferme nederlaag zal het aantal "burn-out" gevallen weer de hoogte ingaan zeker?

Het Verzet 3 juli 2018 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8751935)
De vlaams nationale voetbalploeg: kortje broekjes en bretellen, en dan maar sturmen achter de bal.

"Vlaanderen boven allellleeees"

En toen werd witte wakker.

Och, neuten op alles gelijk ouwe viswijven.
Als dat het Vlaanderen is dat ze beogen, pfff, nee merci


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be