Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Morgen paracommando's in Antwerpen -- want Antwerpenaren voelen zich onveilig... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=212986)

C2C 16 januari 2015 23:32

Morgen paracommando's in Antwerpen -- want Antwerpenaren voelen zich onveilig...
 
Om 7 uur zouden de eerste soldaten al bewakingsopdrachten uitvoeren, onder het bevel van de politie. Het wordt geen belegerde stad, benadrukt burgemeester Bart De Wever (N-VA).
De mogelijke inzet van het leger was voorzien in het regeerakkoord, op voorwaarde dat het algemeen dreigingsniveau in ons land zou worden opgetrokken tot niveau 3. Dat is sinds gisterenavond het geval.

Antwerpen zet die plannen dus morgen al meteen in de praktijk. De para's zullen vanaf 7 uur bewakingsopdrachten uitvoeren, onder bevel van de politie. "Er komen concreet enkele tientallen paracommando's naar Antwerpen en op dit moment wordt met de politie doorgesproken hoe, wat en wanneer er precies dingen gaan gebeuren", zei De Wever aan Radio 2 Antwerpen.

Hij benadrukte dat de politie de bevoegdheid voor de beveiliging behoudt. "Defensie komt in ondersteuning, defensie neemt het hier niet over. We zijn geen belegerde stad, we zijn alleen een stad waar we graag proberen alle voorzorgsmaatregelen te nemen om onze burgers te beveiligen en hun een veilig gevoel te geven."

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/bi...?eid=1.2210342

Bart De Wever wil "onze burgers een veilig gevoel geven". Werd er gepeild of de Antwerpenaren zich eigenlijk wel onveilig voelen?

Oppassen dat er onder het mom van on/veiligheid niet met onze vrijheden wordt gesold.

Soldaten op straat is niks, want een tijdelijk fenomeen. Maar intussen worden er wellicht controlemechanismen ontworpen die ons voortdurend monitoren, en die na het wegtrekken van die soldaatjes wel permanent blijven bestaan.

Ik dacht wel na Charlie Hebdo dat de Belgjes hetzelfde zouden doen als de Amerikaantjes. Het druppelt in Parijs, dan doen we Washington na.

De Patriot Act kan niet lang meer op zich laten wachten.

Nietzsche 16 januari 2015 23:34

Zie hier: de politici doet een vreugde dansje bij terrorisme-gevaar, zum kotzen.

C2C 16 januari 2015 23:42

Herinnert er zich iemand Jean Charles De Menezes?

Nietzsche 16 januari 2015 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 7503888)
Herinnert er zich iemand Jean Charles De Menezes?

Die Braziliaanse (dacht ik?) man die is doodgeschoten in Londen?

fbpolitics 17 januari 2015 01:21

En waarom zouden ze niet mogen??
Hoeveel moet er nog gebeuren voordat men begint te begrijpen dat het knuffelbeleid de Belg zal "doodknuffelen" !!

.

Nietzsche 17 januari 2015 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics (Bericht 7504131)
En waarom zouden ze niet mogen??
Hoeveel moet er nog gebeuren voordat men begint te begrijpen dat het knuffelbeleid de Belg zal "doodknuffelen" !!

.

2

Iedere gezonde burger wil een politiestaat. Kijk naar de VS, alles loopt op rolletjes.

circe 17 januari 2015 01:26

Ik ken mensen die in antwerpen stad wonen en die zijn wel blij met de para's.

Nietzsche 17 januari 2015 01:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7504144)
Ik ken mensen die in antwerpen stad wonen en die zijn wel blij met de para's.

Wow, circe kent mensen.

Stormram 17 januari 2015 01:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7503877)
Zie hier: de politici doet een vreugde dansje bij terrorisme-gevaar, zum kotzen.

Dat is precies wat het is ... recuperatie clean and simple.

Alsof die rotsenklimmers en rambo's één moer uithalen wanneer het serieus wordt. In het beste geval zijn het wandelende schietschijven met hun rode baretten en hun vlekkenkostuum, in het slechtste geval veroorzaken ze mee een 5.56mm kogelregen waartussen degenen die ze zogezegd moeten beschermen, gesandwichet zitten.

Het enige wat die aantrekken da's aandacht van omstaanders. Mannen dagen hen uit, vrouwen krijgen een vals veiligheidsgevoel en voor kinderen is het een attractie.

Hoeveel van die bontkraagjes zullen hen morgen als verzetje wat gaan uitdagen denk je? Als dat spelletje lang genoeg duurt, dan worden die soldaten dat gewoon. Al wat een jihadistje dan nog nodig heeft, is een 9mm pistool en een nekschot. Jood, flik of para ... Voor hen maakt het toch geen donder uit.

Stormram 17 januari 2015 01:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7504144)
Ik ken mensen die in antwerpen stad wonen en die zijn wel blij met de para's.

De mensen in Antwerpen waren ook blij met de "pompombrug" ...

zonbron 17 januari 2015 02:15

Uit een ander topic genomen :

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7504219)
Correct. Nu gaan we het andere plezier beleven. Het falen van de multikul, binnenlands en buitenlands beleid blijkt nu totale haat, drang naar mishandeling en moord te rechtvaardigen.

Het opgeven van verworven rechten is een vrije keuze, sommigen denken dat dit de 'oplossing' is.


Terzijde: waarom militairen op straat in Antwerpen en elders niet? Testing 1... 2... 3... Hallo?


lamenielachen 17 januari 2015 06:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7504144)
Ik ken mensen die in antwerpen stad wonen en die zijn wel blij met de para's.

Wel of niet, ik denk niet dat de Antwerpenaar er iets op tegen heeft.
Het is in ieder geval het eerste duidelijke teken na het pamberbeleid dat er iets aan het veranderen is en dat was hoognodig.
Vroeger incasseerden we maar en "mochten" zelfs de naam allochtoon niet uitspreken.

zonbron 17 januari 2015 06:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 7504271)
Wel of niet, ik denk niet dat de Antwerpenaar er iets op tegen heeft.
Het is in ieder geval het eerste duidelijke teken na het pamberbeleid dat er iets aan het veranderen is en dat was hoognodig.
Vroeger incasseerden we maar en "mochten" zelfs de naam allochtoon niet uitspreken.

Blijkbaar benodigde U enkel een pamperverversende militair.

Indomitable 17 januari 2015 06:42

Nog geen rode baretten te bespeuren.

Scherven A. Mok 17 januari 2015 06:56

De Wever leutert al van dag 1 in het stadhuis over het inzetten van het leger. Het is zowat zijn stokpaardje. De helft van de tijd als hij in de media verschijnt gaat het over het leger. De fetish van een extreem rechts man. Ik voel me eerlijk gezegd helemaal geen zak veiliger met het leger in de straat. Integendeel zelfs. Ik voel me door zo'n machtsvertoon geïmponeerd of hoe zegt men dat in negatievere zin. Geef mij maar deftig opgeleide politie in burger. Die militairen trekken waarschijnlijk de terroristen nog aan ook. Die staan daar gewoon als schietschijf of vermoeden in elke baard een terrorist en zijn helemaal niet opgeleid om de lont uit bepaalde situaties te halen of adequaat op te treden bij terrorisme.

Het zal vermoedelijk van het type mens afhangen; ik stel me zo voor dat een bange oude koningsgezinde wrekkige weduwe behangen met familiejuwelen die militairen wel ziet zitten maar bij mij werkt het averechts. Ik voel me er helemaal niet veiliger door. Ik ben er vrij zeker van dat het ook totaal geen nut heeft.

Knuppel 17 januari 2015 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7504154)
Wow, circe kent mensen.

WOW, wat een tegenargument!

Knuppel 17 januari 2015 07:48

Citaat:

Oppassen dat er onder het mom van on/veiligheid niet met onze vrijheden wordt gesold.
Het is maar een onveiligheidsgevoel.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken.

Knuppel 17 januari 2015 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7504283)
De Wever leutert al van dag 1 in het stadhuis over het inzetten van het leger.

Juist.....

Knuppel 17 januari 2015 07:54

Citaat:

ik stel me zo voor dat een bange oude koningsgezinde wrekkige weduwe behangen met familiejuwelen die militairen wel ziet zitten
Bart De Wever voelt dan ook iets voor vrekkige, koningsgezinde weduwen behangen met familiejuwelen.

Jay-P. 17 januari 2015 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7504283)
De Wever leutert al van dag 1 in het stadhuis over het inzetten van het leger.

Juist, tijd dat hij iets doet


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be