Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wat schaft de pot vandaag? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258871)

IJsboer 2 mei 2021 16:42

Wat schaft de pot vandaag?
 
Ik heb echt geen idee vandaag... Ik dacht iets met rijst te doen maar ik heb niks in huis en de winkels zijn al twee dagen dicht.

Het zal een slaatje worden denk ik.

Marie van de koster 2 mei 2021 16:53

Boterhammen met hespenworst ;-)

bembem 2 mei 2021 16:57

#yummie!!

Henri1 2 mei 2021 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9668838)
Ik heb echt geen idee vandaag... Ik dacht iets met rijst te doen maar ik heb niks in huis en de winkels zijn al twee dagen dicht.

Het zal een slaatje worden denk ik.

Paardeworst, sta je kloek van.

maddox 2 mei 2021 18:02

Aspergesoep, en een zijschoteltje van met spekblokjes gebakken cornes de gatte.

Koenaard Depuydt 2 mei 2021 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9668888)
Paardeworst, sta je kloek van.

Geachte Hendrik de Eerste van Luik

Waar of van wie hebt u dit woord geleerd? Dit woord wordt alleszins niet aangeleerd tijdens de lessen Nederlands in het Luiks onderwijs.
Uw geloofwaardigheid als zogezegde Waal heeft bij dezen weer eens een stevige deuk gekregen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9668916)
Aspergesoep, en een zijschoteltje van met spekblokjes gebakken cornes de gatte.

Geachte Pjeirefretter

Het Nederlandstalig woord "geit" is in de meeste Waalse tongvallen als "gatte" doorgedrongen: Cwène di Gatte (Corne de Gatte) = Geitenhoorn. Men zegt echter in de Vrankrijkse hoogtaal: "chèvre".

Hoogachtend

Rudy 2 mei 2021 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9668851)
Boterhammen met hespenworst ;-)

Raar dat aan de kust ook het woord "espeworst" wordt gebruikt terwijl het in Mechelen gaat om "boterhamworst".

Koenaard Depuydt 2 mei 2021 22:20

Geachte heren

Er zit blijkbaar veel vlees in de pot. Dit zal in de nabije toekomst veranderen als jullie stelletje slappe vodden wederom laat hersenspoelen. Vlees was oorspronkelijk een teken van weelde of rijkdom. De echte machthebbers kunnen niet verdragen dat het gewone volk nu van dergelijke zaken dagelijks kunnen genieten. Daarom zetten zij heel wat verhaallijnen op poten om de bevolking bang te doen maken of hun denkwijze te doen wijzigen. Het volgend verhaaltje (na het huidige kroonverhaal) waarop de echte machthebbers "alles" zullen op zetten is de opwarming van de aarde die zogezegd een "ontzaggelijke stijging" van het zeepeil met zich mee zal brengen. Deze opwarming is wederom onze schuld omwille van verhoogde uitstoot van koolzuurgas (CO2). Opwarming en afkoeling van de aarde is echter van alle tijden. Het nieuwswezen en het onderwijs wijst vaak op de hoge koolzuurgasuitstoot door de veestapel. Het vlees wordt nu volop achter gesteld en vleesvervangers worden naar ons hoofd geslingerd.

Bij dezen graag wakker worden.

Bij voorbaat dank

koe de poing 2 mei 2021 22:43

potje met cuisine de maman
die het zelf echter ook maar kreeg van haar buurman.
ik voel me een beetje de geit die de overschotjes krijgt

Elio di Supo 3 mei 2021 01:32


Skobelev 3 mei 2021 06:19

Asperges met zalm en pasta.

Travis Bickle 3 mei 2021 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9669231)
:rofl:

Die driehoek vind ik wel schitterend.

NieuwNoors 3 mei 2021 09:51

Pizza.

Marie van de koster 3 mei 2021 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9669079)
Geachte heren

Er zit blijkbaar veel vlees in de pot. Dit zal in de nabije toekomst veranderen als jullie stelletje slappe vodden wederom laat hersenspoelen. Vlees was oorspronkelijk een teken van weelde of rijkdom. De echte machthebbers kunnen niet verdragen dat het gewone volk nu van dergelijke zaken dagelijks kunnen genieten. Daarom zetten zij heel wat verhaallijnen op poten om de bevolking bang te doen maken of hun denkwijze te doen wijzigen. Het volgend verhaaltje (na het huidige kroonverhaal) waarop de echte machthebbers "alles" zullen op zetten is de opwarming van de aarde die zogezegd een "ontzaggelijke stijging" van het zeepeil met zich mee zal brengen. Deze opwarming is wederom onze schuld omwille van verhoogde uitstoot van koolzuurgas (CO2). Opwarming en afkoeling van de aarde is echter van alle tijden. Het nieuwswezen en het onderwijs wijst vaak op de hoge koolzuurgasuitstoot door de veestapel. Het vlees wordt nu volop achter gesteld en vleesvervangers worden naar ons hoofd geslingerd.

Bij dezen graag wakker worden.

Bij voorbaat dank

Hartelijk dank voor uw uitleg en verduidelijking, geachte heer Depuydt.
Dit gezegd zijnde ga ik seffens lekker gehakt eten :lol:

De schoofzak 3 mei 2021 15:19

Gebakken schaamlippen in eigen nat.

NieuwNoors 3 mei 2021 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9669345)
Hartelijk dank voor uw uitleg en verduidelijking, geachte heer Depuydt.
Dit gezegd zijnde ga ik seffens lekker gehakt eten :lol:

:-D

N-VA 3 mei 2021 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9669079)
Geachte heren

Er zit blijkbaar veel vlees in de pot. Dit zal in de nabije toekomst veranderen als jullie stelletje slappe vodden wederom laat hersenspoelen. Vlees was oorspronkelijk een teken van weelde of rijkdom. De echte machthebbers kunnen niet verdragen dat het gewone volk nu van dergelijke zaken dagelijks kunnen genieten. Daarom zetten zij heel wat verhaallijnen op poten om de bevolking bang te doen maken of hun denkwijze te doen wijzigen. Het volgend verhaaltje (na het huidige kroonverhaal) waarop de echte machthebbers "alles" zullen op zetten is de opwarming van de aarde die zogezegd een "ontzaggelijke stijging" van het zeepeil met zich mee zal brengen. Deze opwarming is wederom onze schuld omwille van verhoogde uitstoot van koolzuurgas (CO2). Opwarming en afkoeling van de aarde is echter van alle tijden. Het nieuwswezen en het onderwijs wijst vaak op de hoge koolzuurgasuitstoot door de veestapel. Het vlees wordt nu volop achter gesteld en vleesvervangers worden naar ons hoofd geslingerd.

Bij dezen graag wakker worden.

Bij voorbaat dank

Geen zorgen, een leven zonder vlees kan ik mij moeilijk voorstellen.

wagner.666 3 mei 2021 16:54

Konijn met pluim hoor ik hiel achtel mijn nek fluistelen
:-D

DucDEnghien 3 mei 2021 17:04

Gevulde courgettes gegratineerd met truffelkaas en zelf gemaakte tagliatelli.

Rahowa 3 mei 2021 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9669726)
Gevulde courgettes gegratineerd met truffelkaas en zelf gemaakte tagliatelli.

Is er nog plaats aan uw tafel?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be