Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Wolvin Noëlla heeft welpjes op de wereld gezet, wolf August is papa (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253366)

Derk de Tweede 10 mei 2020 19:05

Wolvin Noëlla heeft welpjes op de wereld gezet, wolf August is papa
 

Derk de Tweede 10 mei 2020 19:13


Bobke 10 mei 2020 19:14

Wanneer is ‘t babyborrel?

Dadeemelee 10 mei 2020 19:16

Nu nog namen: Kevin en Shania?

Derk de Tweede 11 mei 2020 06:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9324117)
Nu nog namen: Kevin en Shania?

8O

reservespeler 11 mei 2020 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 9324110)

Papa, mama!


Wie is:
  • Opa
  • Oma
  • Meter
  • Peter
  • ...


Komaan, je kunt beter!

Feit is dat deze wolven, die volgens mij niet thuishoren in een dichtbevolkt gebied, iedere dag veel moeten eten.

Alhoewel Zuhal Demir (N-VA) enthousiast is, kan ik niet delen in haar vreugde. Wij hebben vijftig jaar overleefd zonder één wolf in onze contreien, ik vraag me dus af waar de noodzaak was om hier wolven te plaatsen.

Het sprookje dat ze hier uit zichzelf gekomen zijn, zal wel niemand meer geloven zeker.

reservespeler 11 mei 2020 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9324117)
Nu nog namen: Kevin en Shania?

Ann en Eefje

De schoofzak 11 mei 2020 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9324112)
Wanneer is ‘t babyborrel?

Dat weet ik niet, maar van 1 ding mag je zeker zijn. Wolf Gust en zijn lief gaan geen vegetarische babyborrel organiseren.
Veel groenen gaan er dus niet op af kunnen komen.

pajoske 11 mei 2020 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9324418)
Papa, mama!


Wie is:
  • Opa
  • Oma
  • Meter
  • Peter
  • ...


Komaan, je kunt beter!

Feit is dat deze wolven, die volgens mij niet thuishoren in een dichtbevolkt gebied, iedere dag veel moeten eten.

Alhoewel Zuhal Demir (N-VA) enthousiast is, kan ik niet delen in haar vreugde. Wij hebben vijftig jaar overleefd zonder één wolf in onze contreien, ik vraag me dus af waar de noodzaak was om hier wolven te plaatsen.

Het sprookje dat ze hier uit zichzelf gekomen zijn, zal wel niemand meer geloven zeker.

Ge gaat toch niet beweren dat er hier geen everzwijnen genoeg zitten om die wolven van genoeg voedsel te voorzien?

Dadeemelee 11 mei 2020 17:35

Ik vraag me af hoelang ze gaan blijven leven. Onlangs een interview gelezen met iemand die zegt dat hij weet wie de vorige doodgeschoten heeft en dat die nu elke dag in zijn schuilhok met zijn geweer klaarzit.

TheFourHorsemen 11 mei 2020 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9324983)
Ge gaat toch niet beweren dat er hier geen everzwijnen genoeg zitten om die wolven van genoeg voedsel te voorzien?

Inderdaad. Men jaagt toch deels met de reden om de wildpopulatie te beheren?

De jagers mogen dus blij zijn dat hun taak wat wordt verlicht door de nieuwe wolven. 8-)

TheFourHorsemen 11 mei 2020 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9324990)
Ik vraag me af hoelang ze gaan blijven leven. Onlangs een interview gelezen met iemand die zegt dat hij weet wie de vorige doodgeschoten heeft en dat die nu elke dag in zijn schuilhok met zijn geweer klaarzit.

Ze hebben hier nochtans recent zeer zware straffen voor ingevoerd.

Dadeemelee 11 mei 2020 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9325015)
Ze hebben hier nochtans recent zeer zware straffen voor ingevoerd.

Ja, maar probeer dat maar eens te bewijzen.

reservespeler 11 mei 2020 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9324983)
Ge gaat toch niet beweren dat er hier geen everzwijnen genoeg zitten om die wolven van genoeg voedsel te voorzien?

Als ze de keuze hebben tussen koeien, geiten schapen en everzwijnen ...

TheFourHorsemen 11 mei 2020 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9325019)
Ja, maar probeer dat maar eens te bewijzen.

In veel gevallen zal dit erg moeilijk zijn.

Het is uiteraard mogelijk dat het risico op een hoge straf meespeelt bij de overweging om de wolf al dan niet neer te schieten.

pajoske 11 mei 2020 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9325026)
Als ze de keuze hebben tussen koeien, geiten schapen en everzwijnen ...

Het bos zit vol everzwijnen. Die zijn vlak bij de hand. Die zijn halfblind. Mijn madam heeft ze met een hele groep zonder omkijken door een omheining zien lopen. Ge komt die zelfs tijdens de dag al tegen op de bospaden.

Tavek 11 mei 2020 18:35

Konijnen, Evers, Hertjes, Fazanten, Bosduiven,.....er is voedsel zat voor een top predator gelijk de wolf.

Jagers hebben hun handel vol om die beesten nu af te schieten. Ze zullen die triggerhappy figuren nu wel wat moeten intomen.

Bobke 11 mei 2020 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9324983)
Ge gaat toch niet beweren dat er hier geen everzwijnen genoeg zitten om die wolven van genoeg voedsel te voorzien?

Voorlopig zijn die evers wat te hoog gegrepen denk ik, misschien als hun jongen groot zijn.

De schoofzak 11 mei 2020 19:58

Die dieren die opgegeten worden door de wolven, da's allemaal nikske. Maar de roodkapjes ...

pajoske 11 mei 2020 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9325171)
Voorlopig zijn die evers wat te hoog gegrepen denk ik, misschien als hun jongen groot zijn.

Citaat:

De biggen, ook wel frislingen genoemd, worden geboren tussen februari en juni, maar de meesten worden in maart geboren.
bron: https://www.hogeveluwe.nl/nl/ontdek-...hap/wild-zwijn

Het lijkt me toch een goed moment nu.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be