Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Floozy 23 september 2013 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6814200)
Geef eens één onweerlegbaar bewijs dat buitenaards leven de Aarde bezocht heeft.

Eéntje is goed, we zijn niet onredelijk.

Je kan niet claimen dat de fermi-paradox klopt door te claimen dat er absoluut geen bewijs is, terwijl er wél bewijs is. Of dat bewijs 100% sluitend is, is irrelevant. Het gaat er niet om dat de paradox verkeerd is of niet, maar dat het, in het licht van mogelijk bewijs niet als bewijs op zich gebruikt kan worden. Ergo, cirkelredenering.

Lijkt mij vanzelfsprekend.

kiko 23 september 2013 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Floozy (Bericht 6814390)
Je kan niet claimen dat de fermi-paradox klopt door te claimen dat er absoluut geen bewijs is, terwijl er wél bewijs is. Of dat bewijs 100% sluitend is, is irrelevant. Het gaat er niet om dat de paradox verkeerd is of niet, maar dat het, in het licht van mogelijk bewijs niet als bewijs op zich gebruikt kan worden. Ergo, cirkelredenering.

Lijkt mij vanzelfsprekend.

Eens te meer: over welk bewijs heb je het precies ?

meneer 24 september 2013 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6814253)
Maar niet zo slim dat we naar hen kunnen reizen?

Voila sé, hij heeft het eindelijk begrepen !
Inderdaad, de Aliens hebben een bepaalde technologische voorsprong op ons.
Nu is er nog een andere theorie, maar dat ga je helemaal te gek vinden !:-)
En ... volgens die theorie zouden UFO's in feite geen Aliens zijn, maar uit de toekomst komen ! Menselijke tijdreizigers ! Die uiteraard het recht niet hebben om hier dingen te doen en met ons te praten, want dan zouden ze de loop van de geschiedenis veranderen.:-)
Volgens mij is dat best mogelijk, maar persoonlijk denk ik toch eerder dat Aliens ons bezocht hebben, en nog steeds geregeld bezoeken. Maar dat zij zo hun redenen hebben om niet open en bloot contact te zoeken.

meneer 24 september 2013 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6814278)
Je probeert om de vraag heen te fietsen. Zoals altijd als je geen antwoord hebt.

Ik heb geen antwoord op mijn vragen, en jij ook niet. Ik kan niks bewijzen en jij ook niet.
Dus stel je niet aan, je hebt NIKS, totaal NIKS op tafel te leggen.:lol:

meneer 24 september 2013 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Floozy (Bericht 6814390)
Je kan niet claimen dat de fermi-paradox klopt door te claimen dat er absoluut geen bewijs is, terwijl er wél bewijs is. Of dat bewijs 100% sluitend is, is irrelevant. Het gaat er niet om dat de paradox verkeerd is of niet, maar dat het, in het licht van mogelijk bewijs niet als bewijs op zich gebruikt kan worden. Ergo, cirkelredenering.

Lijkt mij vanzelfsprekend.

Die fameuze " Fermi paradox " is helemaal geen bewijs. Mijnheer Fermi stelde zich vragen, dat is alles. Het antwoord had hij niet.

kiko 24 september 2013 05:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6814866)
Ik heb geen antwoord op mijn vragen, en jij ook niet. Ik kan niks bewijzen en jij ook niet.
Dus stel je niet aan, je hebt NIKS, totaal NIKS op tafel te leggen.

Het verschil is: ik heb nooit beweerd dat ik iets kan bewijzen.

De believers daarentegen beweren dat onder elke steen wel een bewijs verscholen zit. Tot je hen om nader uitleg vraagt uiteraard.

exodus 24 september 2013 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6814907)
Het verschil is: ik heb nooit beweerd dat ik iets kan bewijzen.

De believers daarentegen beweren dat onder elke steen wel een bewijs verscholen zit. Tot je hen om nader uitleg vraagt uiteraard.

Ik heb hier al talloze cases gegeven. Het zijn jullie die steeds claimen dat er geen bewijs is, terwijl het er wel is. Het probleem ligt duidelijk bij jullie, die de cases kost wat kost willen afschieten. "Stone walling" is jullie techniek.

Zolang jullie niet bereid zijn echt openminded naar het bewijs te kijken dan zal je geen meter verder geraken. Het probleem ligt bij jullie, zo simpel is het.

JBM 24 september 2013 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6814958)
Ik heb hier al talloze cases gegeven. Het zijn jullie die steeds claimen dat er geen bewijs is, terwijl het er wel is. Het probleem ligt duidelijk bij jullie, die de cases kost wat kost willen afschieten. "Stone walling" is jullie techniek.

Zolang jullie niet bereid zijn echt openminded naar het bewijs te kijken dan zal je geen meter verder geraken. Het probleem ligt bij jullie, zo simpel is het.

Zolang jij niet afgeraakt van je kinderlijk idee van bewijs zal er niets veranderen hoor.

parcifal 24 september 2013 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6814958)
Ik heb hier al talloze cases gegeven. Het zijn jullie die steeds claimen dat er geen bewijs is, terwijl het er wel is. Het probleem ligt duidelijk bij jullie, die de cases kost wat kost willen afschieten. "Stone walling" is jullie techniek.

Zolang jullie niet bereid zijn echt openminded naar het bewijs te kijken dan zal je geen meter verder geraken. Het probleem ligt bij jullie, zo simpel is het.

Nee, het probleem is dat jij een andere definitie voor bewijs hanteert dan rationele mensen.
Volgens jouw definitie zijn ook spoken, het monster van loch ness, de yeti, bigfoot, vampiers en stoute mummies bewezen.
Als je geen yota (zelf)kritiek aan de dag kan en wil leggen is het natuurlijk makkelijk.

Waar het op neer komt au fond is dat 'jouw bewijs' tot niets leidt, het is irrelevant of jouw bewijs nu klopt of niet aangezien er geen stabiele en open communicatie mogelijk is.

Er zijn geen alien bedrijven op deze aarde, geen alien medische centra, geen alien websites die we kunnen bezoeken, geen televisie, boeken of radio-uitzendingen van aliens die ons iets kunnen bijbrengen.
We kunnen geen aliens onderzoeken of hun technologie aangezien er niets tastbaars is om te onderzoeken.

Bijgevolg is jouw voortdurende gezaag dat er bewijs is hoop en al nuttig als mentale zelfbevrediging voor jezelf, enige werkelijke waarde heeft het niet.
Het brengt niets bij.

Op jouw soort 'bewijs' past dus eigenlijk maar 1 reactie : schouderophalend zeggen : 'et alors?' en misschien nog eens verwijzen naar de fermi-paradox die sterker dan ooit geldig is.

JBM 24 september 2013 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6814864)
En ... volgens die theorie zouden UFO's in feite geen Aliens zijn, maar uit de toekomst komen ! Menselijke tijdreizigers ! Die uiteraard het recht niet hebben om hier dingen te doen en met ons te praten, want dan zouden ze de loop van de geschiedenis veranderen.

Wat een achterlijke theorie is dat nu weer. Ze laten zich tientallen of zelf honderden keren betrappen, wat betekent dat ze de loop van de geschiedenis al even dikwijls zouden gewijzigd hebben. Zo geavanceerd zijn ze dan precies toch ook weer niet.

NognenNVAer 24 september 2013 08:34

Sup, ik ben een alien.

parcifal 24 september 2013 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6814998)
Wat een achterlijke theorie is dat nu weer. Ze laten zich tientallen of zelf honderden keren betrappen, wat betekent dat ze de loop van de geschiedenis al even dikwijls zouden gewijzigd hebben. Zo geavanceerd zijn ze dan precies toch ook weer niet.

Uiteraard, maar die theorie is wel oneindig waarschijnlijker dan dat aliens uit een zonnestelsel op 800 miljoen lichtjaar afstand naar hier zouden komen.
Tijdreizigers weten ten minste onze locatie al, dat zou dus al een van de onmogelijkheden opheffen. ;-)

exodus 24 september 2013 08:54

Jullie zijn gewoon niet eerlijk in de evaluatie van bewijs.

Ik heb hier al veel gehoord dat UFO's en aliens evenredig zijn aan verschijningen van maria's en vampiers etc... maar dat is niet zo.

- We hebben de disclosure project met 400+ getuigen met een professionele achtergrond in die sectoren waar men logischerwijs verwacht dat met met UFO's te maken hebben, als ze bestaan

- We hebben onafhankelijke reports zoals het COMETA report (en kom niet af dat het fake is want dat maak je jezelf ongelooflijk belachelijk).

- We hebben cases met radardata, getuigenverklaringen, officiële documenten, waarbij de personen die op de eerst lijn stonden zelf van mening waren dat het buitenaards was.

- We hebben abduction gevallen die bevestigd zijn door leugendetectorstests.

- We hebben beeldmateriaal waarvan bevestigd is dat ze niet fake zijn.

Dit alles in duizendvoud. Iemand die claimt dat aliens niet bestaan zit echt met zijn kop in het zand. Natuurlijk zijn er de skeptici die blijven beweren dat het bullshit is. Maar in vele cases zie je dat de debunkingen niet afdoende zijn. Bovendien moeten we rekening houden met het feit dat bepaalde elementen in de overheid actief de waarheid over UFO's willen onderdrukken, zoals vele getuigen in deze cases ook zeggen, dat ze moesten zwijgen.

Maar ze hebben dus niet gezwegen. Het argument dat het toch ooit zou uitkomen is dus ook geen argument, want het komt uit.

Het bewijs voor UFO's en aliens is massief. Aan de ene kant heb je de mensen die het bewijs bekeken hebben, en die zien rationeel in dat ze bestaan. In het midden heb je de mensen die het niet echt weten, die nooit echt het bewijs bekeken hebben. Aan de andere kant heb je een minderheid skeptici die het bewijs onder hun neus geschoven kregen maar hun neus ophalen omdat ze het niet willen en kunnen geloven.

Deze mensen zijn gewoon het exemplarisch fenomeen, het uiting van de menselijke tendens om alles dat buiten het wereldbeeld valt aan te vallen. Elke groep toont een aspect van de menselijke tendens aan. Zij die naar waarheid zoeken, zij die het niet echt intereseert, en zij die aan de "oude" waarheden blijven vastklampen.

De parcifals en JBM's van vandaag waren de katholieke gelovigen en priesters van gisteren.

parcifal 24 september 2013 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6815019)
Dit alles in duizendvoud. Iemand die claimt dat aliens niet bestaan zit echt met zijn kop in het zand.

Weeral een stroman want niemand beweert dat.
Wat we wel beweren is dat we niet objectief kunnen vaststellen dat ze hier zijn en dat bijgevolg uw jarenlange gezaag over aliens in feite 1 grote irrelevante hoop lettertjes zijn die geen enkele waarde heeft.
Want er is geen overdracht van informatie op welk vlak dan ook. Bijgevolg : 'et alors?' op al uw 'bewijs'.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6815019)
De parcifals en JBM's van vandaag waren de katholieke gelovigen en priesters van gisteren.

Tiens, nochtans zijn wij net de ongelovige thomassen die weigeren te geloven tot ze de hand kunnen leggen op iets tastbaars.
Jij bent het zweefkonijn die blijkbaar een trip meemaakt die nu al jaren duurt. :-D

exodus 24 september 2013 09:06

Hier nog een interessante account van de ziener Edgar Cayce. Als we zijn visie moeten geloven, vliegen we in de 22se eeuw rond in in UFO's.

Nu, een woord over de toekomst te voorspellen, ik geloof niet dat je de toekomst exact kunt voorspellen, er zijn verschillende tijdlijnen.

En, moesten the powers that be willen, zouden we in principe volgend jaar al kunnen rondvliegen in UFO's, moesten ze het niet achterhouden in de black projects.

Maar het is wel een feit dat onze samenleving zal veranderen, en deze technologien zullen ooit uitkomen voor het gebruik door gans de mensheid.

Citaat:

"I had been born again in 2100 A.D. in Nebraska. The sea apparently covered all of the western part of the country, as the city where I lived was on the coast. The family name was a strange one. At an early age as a child I declared myself to be Edgar Cayce who had lived 200 years before. Scientists, men with long beads, little hair, and thick glasses, were called in to observe me. They decided to visit the places where I said I had been born, lived, and worked in Kentucky, Alabama, New York, Michigan, and Virginia.


"Taking me with them the group of scientists visited these places in a long, cigar-shaped metal flying ship which moved at a high speed.


"Water covered part of Alabama. Norfolk, Virginia, had become an immense seaport. New York had been destroyed either by war or an immense earthquake and was being rebuilt. Industries were scattered over the countryside. Most of the houses were built of glass. Many records of my work as Edgar Cayce were discovered and collected.


"The group returned to Nebraska, taking the records with them to study... These changes in the Earth will come to pass, for the time and times and half times are at an end, and there begins those periods for the readjustments..."

NognenNVAer 24 september 2013 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6815025)
Hier nog een interessante account van de ziener

En van hier verlies je alle credibiliteit.

JBM 24 september 2013 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6815025)
Hier nog een interessante account van de ziener Edgar Cayce.

Nuff said.

meneer 24 september 2013 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer (Bericht 6815000)
Sup, ik ben een alien.

Bewijs dat eens ?:-)

meneer 24 september 2013 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 6814998)
Wat een achterlijke theorie is dat nu weer. Ze laten zich tientallen of zelf honderden keren betrappen, wat betekent dat ze de loop van de geschiedenis al even dikwijls zouden gewijzigd hebben. Zo geavanceerd zijn ze dan precies toch ook weer niet.

Misschien zijn die tijdreizigers jouw afstammelingen. Dat zou dan verklaren waarom ze niet zo geavanceerd zijn !:-)
Want maak je geen illusie's hoor : zélfs in een verre toekomst waar de mens technologisch oneindig verder staat als vandaag zul je nog steeds dommerikken en ezels tegenkomen !:lol:

meneer 24 september 2013 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6814907)
Het verschil is: ik heb nooit beweerd dat ik iets kan bewijzen.

De believers daarentegen beweren dat onder elke steen wel een bewijs verscholen zit. Tot je hen om nader uitleg vraagt uiteraard.

Gelukkig maar dat je nooit beweerd hebt dat je bewijs zou hebben dat Aliens NIET bestaan, en NIET onze planeet bezocht hebben. Dat zou nog al een afgang zijn zeg !:-)
En waar zeg ik bvb dat onder elke steen bewijs zit voor mijn theorieën ?:-) Een link graag ?:-)
Ik denk dat je die niet kan geven, hé, je waart weer aan het beuzelen, kwajongen !!:magniet:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be