Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

illwill 9 januari 2014 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6966662)
Ei incumbit probatio qui dicit, non qui negat.
Of niet? En waarom?

Spreek in een taal die mensen verstaan ok.
Of is dit een zoveelste poging om intelligent over te komen?

parcifal 9 januari 2014 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 6966895)
Spreek in een taal die mensen verstaan ok.
Of is dit een zoveelste poging om intelligent over te komen?

Welke taal versta jij dan wel? Latijn dus niet (QED), Nederlands ook niet natuurlijk, dat is ondertussen duidelijk.

Iets anders?
Het Xhossa geklik van de bosjesmannen?

illwill 9 januari 2014 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6966899)
Och, precies of jij hebt ooit al 'iets' gedaan behalve gillend weglopen?
We stellen hier nogmaals vast dat jij een repetitieve leugenaar bent.
Dat mag gezegd worden aangezien het duidelijk de waarheid is, zoals keer op keer aangetoond met harde bewijzen.

Ik antwoord op ieders vragen. Maar niet op de vragen die in dit geval jij zelf niet beantwoord. Ik vraag al 3 dagen om mij te quoten...je ontwijkt dat...en nu zou ik jou moeten quoten? :-)
Ik zou niet weten waarom.

illwill 9 januari 2014 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6966905)
Welke taal versta jij dan wel? Latijn dus niet (QED), Nederlands ook niet natuurlijk, dat is ondertussen duidelijk.

Iets anders?
Het Xhossa geklik van de bosjesmannen?

Wauw jij bent intelligent kerel. Je hebt wat latijn van het net geplukt :-)

parcifal 9 januari 2014 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 6966927)
Wauw jij bent intelligent kerel. Je hebt wat latijn van het net geplukt :-)

De meeste mensen met een klassieke opleiding verstaan dat zonder meer,
de meeste mensen met een opleiding kennen dat aangezien het een courante uitdrukking is en de basis van het westers recht.
De anderen reageren zoals jij hierboven... Tja. :roll:

praha 9 januari 2014 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6966274)
Tja, een deskundige is gewoon iemand die meer over het onderwerp weet dan de doorsnee mens, en dan is Coen Vermeer wel. Ik zou mezelf ook kunnen "deskundige" noemen over het onderwerp, want ik ben er al jaren mee bezig en heb er talloze boeken over gelezen, en ik heb sommige cases tot in detail uitgespit.

Zoals ik al zei, mensen die het onderwerp niet bestudeert hebben en die vasthangen aan vastgeroeste overtuigingen die ze ingelepeld kregen via hun ouders en de mainstream wetenshap, geloven niet dat ufo's en aliens bestaan.

Van mij mag jij je gerust een deskundige noemen hoor zelfs eentje met een uitgesproken ondeskundige persoonlijke mening.

Maar van een deskundige zou men toch net iets meer verwachten dan het af dreunen van een mantra, plaatsen van nietszeggende filmpjes en links

peter1962 10 januari 2014 00:35

Onze vriend Illwill vraagt dus in alle ernst aan Parcifal om onweerlegbare bewijzen op tafel te leggen van zijn bewering dat ufo's niet bestaan. :?

zou Illwill familiaal verwant zijn aan meneer ?

Sonny Crockett 10 januari 2014 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6967318)
Onze vriend Illwill vraagt dus in alle ernst aan Parcifal om onweerlegbare bewijzen op tafel te leggen van zijn bewering dat ufo's niet bestaan. :?

zou Illwill familiaal verwant zijn aan meneer ?

Illwill is vriendelijker ...

peter1962 10 januari 2014 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett (Bericht 6967319)
Illwill is vriendelijker ...

:lol: ja, dat is zo.

Micele 10 januari 2014 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6966297)
Ik geloof je niet, volgens mij zit je hier te liegen, tenzij je skeptische boeken bedoeld :-). Nu dat doet er niet toe. Het bewijs is er. Zoals Paul Heyler ook bevestigd, iedereen die het onderwerp seriues bestudeert ziet in dat het geen hoax is.

Maar geloof wat je wil hoor. De waarheid komt mee aan het licht. En als de wind van de mainstream zal draaien, zal jij ook wel draaien.



Met hun technologien is dit geen probleem. Sommige aliens komen ook uit andere dimensies. Ze moeten geen afstanden overbruggen, dat is een verouderde gedachte.

Zoals het hoofd van Lockhead Skunk Works ook zei, toen iemand hem vroeg hoe het aandrijfsysteem van UFO's werkt: "all points in time and space are connected".


http://www.youtube.com/watch?v=LX7q--QLz1k

:thumbsup:

illwill 10 januari 2014 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6967318)
Onze vriend Illwill vraagt dus in alle ernst aan Parcifal om onweerlegbare bewijzen op tafel te leggen van zijn bewering dat ufo's niet bestaan. :?

zou Illwill familiaal verwant zijn aan meneer ?

Is dat de enige bewering die hij heeft gemaakt?

The Bold Revenger 10 januari 2014 08:53

Illwill vraagt dus om te bewijzen dat Ufo's, zijnde grijze mannetjes die rondtoeren met één of ander tuig, niet bestaan.

Kan Illwill bewijzen dat het monster van Loch Ness niet bestaat, dat er geen bigfoots zijn, dat er geen kabouters in het bos zitten, dat het vliegend spaghettimonster niet bestaat, ... ?

De bewijslast ligt bij diegene die de bewering maakt, Illwill. Dus jij moet bewijzen dat die aliens wel bestaan. Tot op heden is er geen enkel serieus bewijs. Geen enkel. Schimmige filmpjes van wat lichten zijn geen bewijs van aliens

En dan geldt het scheermes van Ockham. HEt scheermes van Ockham zegt dat het plausibeler is dat die ufonauten zich wat inbeelden dan dat er effectief allerlei soorten schepen vol aliens uit een ver sterrenstelsel of dimensie ons al eeuwen bezoeken zonder zich kenbaar te maken.

exodus 10 januari 2014 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger (Bericht 6967431)
Tot op heden is er geen enkel serieus bewijs. Geen enkel. Schimmige filmpjes van wat lichten zijn geen bewijs van aliens

Totaal onwaar, je moet het geheel aan informatie bekijken, die wijst ondubbelzinnig op het bestaan van tuigen met een voor ons ongekende menselijke technologie en het bestaan van aliens:

Ik geef enkele cases:

Iran 1976:

http://en.wikipedia.org/wiki/1976_Tehran_UFO_incident

Met verklaring van de piloten die erbij betrokken waren:

http://www.youtube.com/watch?v=GCNFrl4lq-o

http://www.youtube.com/watch?v=7cAi9AIHdxo

Bentwaters case:

http://www.youtube.com/watch?v=tYU_tr5K5ws

http://www.youtube.com/watch?v=IB_itwvRo9k

De orinigele tape toen ze de ufo zagen:

http://www.youtube.com/watch?v=vaOz7xfAwBM

http://www.youtube.com/watch?v=7KQdhPApJhY

Travis Walton abduction case:

http://www.youtube.com/watch?v=7wJf_Aef5k0

http://www.youtube.com/watch?v=XWaoEcIZzdI

http://www.youtube.com/watch?v=b5-gcVF9cng

http://www.youtube.com/watch?v=P4fSCzT0yzI

http://en.wikipedia.org/wiki/Travis_Walton

The Bold Revenger 10 januari 2014 10:25

Voil�*, je geeft het zelf aan: er is geen enkel serieus bewijs. Enkel vage verklaringen van halve zolen, schimmige filmpjes zonder enige bewijswaarde, enz. Ondertussen verdienen die kerels die die filmpjes op het internet zwieren mooi geld door de goedgelovigheid van halve zolen.

exodus 10 januari 2014 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger (Bericht 6967507)
Voil�*, je geeft het zelf aan: er is geen enkel serieus bewijs. Enkel vage verklaringen van halve zolen, schimmige filmpjes zonder enige bewijswaarde, enz. Ondertussen verdienen die kerels die die filmpjes op het internet zwieren mooi geld door de goedgelovigheid van halve zolen.

Je raaskalt, moest je de informatie tenminste wat bekeken hebben dan weet je dat de iran en bentwaters case alleen al bevestigd zijn in officiele publicaties. Die halve zolen zijn trouwens getrainde en psychologisch geteste miltairen en piloten, waarvan sommigen moesten waken over kernwapens...

Je ziet wat je wil en je doet de moeite niet de informatie te bekijken, dan is verder discussie ook onmogelijk.

The Bold Revenger 10 januari 2014 10:43

Neen, jij raaskalt. Beide "cases" zijn al lang weerlegd. Enkel halve zolen negeren wat weerlegd is.

Wat die halve zolen van ufo-believers -en ook conspiracy artiesten trouwens- meestal doen, is alle logische verklaringen proberen te elimineren. Het kon geen weerballon zijn want blablabla, het kon geen vliegtuig zijn, want blablabla... tot er geen verklaringen meer zijn. En dan, dan is de enige logische verklaring volgens hen dat het een ufo is. Maar dat klopt niet. Want voor die ufo hebben ze geen enkel concreet bewijs

In de Teheran-case weet iedereen al lang dat het een samenloop van drie omstandigheden zijn: Jupiter stond helder aan de hemel, er passeerde een kleine meteorietenregen, en één van de toestellen (niet allemaal!) kampte al maandenlang met electrische defecten. Via allerlei leugens (zoals: het is bevestigd in officiële rapporten) proberen ufologen die verklaringen af te doen als zijnde onvoldoende, en maken ze het verhaal straffer dan het werkelijk is, om dan met een logischere verklaring te komen: het waren aliens.

Zoals ik al zei: het scheermes van Ockham zegt dat het veel logischer is dat de piloten overkwam wat al veel andere piloten overkwam (namelijk: Jupiter en een paar meteorieten gecombineerd met een electronisch defect) en het fout interpreteerden dan dat ze een alien schip achtervolgden.

De piloten zijn niet de halve zolen. Diegenen die het gelul van die ufologen geloven, wel.

exodus 10 januari 2014 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger (Bericht 6967539)
Neen, jij raaskalt. Beide "cases" zijn al lang weerlegd. Enkel halve zolen negeren wat weerlegd is.

Wat die halve zolen van ufo-believers -en ook conspiracy artiesten trouwens- meestal doen, is alle logische verklaringen proberen te elimineren. Het kon geen weerballon zijn want blablabla, het kon geen vliegtuig zijn, want blablabla... tot er geen verklaringen meer zijn. En dan, dan is de enige logische verklaring volgens hen dat het een ufo is. Maar dat klopt niet. Want voor die ufo hebben ze geen enkel concreet bewijs]

Hier gaan we weer.... Die cases zijn niet weerlegt. En dat jij psychologisch geteste en getrainde militairen halve zolen noemt, gewoonweg omdat ze claimen iets te zien te hebben waar jij niet in gelooft, zegt al genoeg over de manier hoe je de informatie bekijkt.

Je argument van eliminatie is ook niet correct. De UFO's vertonen performantie capaciteiten die ver boven elke gekende menselijke technolgie gaat, er is trouwens wel bewijs in de vorm van radardata en de visuele bevestiging van de piloten en het gedrag van de UFO op de aanwezigheid van de straaljagers.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger
In de Teheran-case weet iedereen al lang dat het een samenloop van drie omstandigheden zijn: Jupiter stond helder aan de hemel, er passeerde een kleine meteorietenregen, en één van de toestellen (niet allemaal!) kampte al maandenlang met electrische defecten.

Dat is het standaard debunkverhaaltje dat al zovele keren naar de prullenbak is verwezen. De piloten zijn trouwens zelf van mening dat het een UFO was, zij hebben het object met eigen ogen gezien, en zijn zelfs achtervolgd door een object die uit de ufo kwam. Het jupiter verhaal klopt al gans niet:

Citaat:

The bright object was first noticed by witnesses in Shemiran, the northernmost district of Tehran. One of the witnesses in the northeastern part of Tehran was Gen. Yousefi himself, who ordered the jet interceptions. The jets were scrambled from Shahrokhi AFB in Hamadan, about 175 miles (282 km) west-southwest of Tehran, and vectored to a point 40 miles (64 km) north of central Tehran. However, Jupiter was in the east. Thus the UFO was approximately 90 degrees away from Jupiter at the time. In addition, the second F-4 chased the UFO from northern to southern Tehran. Again, Jupiter would be at nearly 90 degrees to the pursuit trajectory.

Furthermore, both F-4's picked up and tracked something on their radar, impossible for an astronomical object like a star or planet. Many more details of the encounter do not match Klass' proposed explanation, such as both F-4's and the control tower losing their electronics with close approach to the UFO and a third civilian plane in the region also losing communications.

Jerome Clark commented, "Klass's theory presumes a remarkable lack of even rudimentary observing and technical skills on the parts of the Iranian participants.

Sonny Crockett 10 januari 2014 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6967481)
Totaal onwaar, je moet het geheel aan informatie bekijken, die wijst ondubbelzinnig op het bestaan van tuigen met een voor ons ongekende menselijke technologie en het bestaan van aliens:

Daar zegt u het.

Ongekende menselijke technologie?

Over welke technologie heeft u het?

The Bold Revenger 10 januari 2014 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6967563)
Hier gaan we weer.... Die cases zijn niet weerlegt. En dat jij psychologisch geteste en getrainde militairen halve zolen noemt, gewoonweg omdat ze claimen iets te zien te hebben waar jij niet in gelooft, zegt al genoeg over de manier hoe je de informatie bekijkt.


Ik noem die piloten geen halve zolen. Ik noem diegenen die die zever geloven halve zolen. MEnsen als jij dus..

Die piloten kwamen trouwens van een basis die zeer slecht scoorde.

En in geloof doe ik inderdaad niet. Ik geloof niet in goden, allahs, bigfoot, homeopathie, alien ufo's, kaboutertjes, waarzeggingen, enz. Ik doe in harde wetenschappelijke bewijzen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 6967563)
Je argument van eliminatie is ook niet correct. De UFO's vertonen performantie capaciteiten die ver boven elke gekende menselijke technolgie gaat, er is trouwens wel bewijs in de vorm van radardata en de visuele bevestiging van de piloten en het gedrag van de UFO op de aanwezigheid van de straaljagers.

Dat is het standaard debunkverhaaltje dat al zovele keren naar de prullenbak is verwezen. De piloten zijn trouwens zelf van mening dat het een UFO was, zij hebben het object met eigen ogen gezien, en zijn zelfs achtervolgd door een object die uit de ufo kwam. Het jupiter verhaal klopt al gans niet:

De Ufo's vertonen niets en er is geen enkel bewijs.

En verder doe je exact wat ik al voorspelde. Zuivere weerleggingen proberen af te doen als onwaar aan de hand van allerlei detaillistisch gewauwel om uiteindelijk met de conclusie te komen: als het Jupiter niet was, dan moet het vast en zeker een toestel vol aliens uit de toekomst geweest zijn.

Die zogenaamde 90°-theorie is al lang weerlegd en klopt niet.

Verder hebben piloten al honderden malen onterecht gedacht dat een meteoriet of Jupiter een ufo was. Het object dat zogezegd uit de ufo kwam was een meteorietje, net zoals al vaak is gebeurd dat piloten evasieve maneouvres deden bij een meteoriet. En het zogenaamd neerleggen van het radarsysteem was een electrische panne die voorheen en nadien nog gebeurde in dat toestel. Dat het in meerdere toestellen gebeurde is een leugen, dat er officiële geheime documenten zijn, eveneens.

Het scheermes van Ockham zegt dat de meest plausibele verklaring de juiste is. En de verklaring dat de piloten Jupiter en een meteoriet per ongeluk voor een ufo hielden is veel plausibeler dan dat ze een ufo vol aliens uit een ver sterrenstelsel achtervolgden. Het scheermes van Ockham zegt ook dat een paar ufologen er uit geldgewin nog wat leugens bij verzonnen ook plausibeler is.

illwill 10 januari 2014 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger (Bericht 6967431)
Illwill vraagt dus om te bewijzen dat Ufo's, zijnde grijze mannetjes die rondtoeren met één of ander tuig, niet bestaan.

Kan Illwill bewijzen dat het monster van Loch Ness niet bestaat, dat er geen bigfoots zijn, dat er geen kabouters in het bos zitten, dat het vliegend spaghettimonster niet bestaat, ... ?

De bewijslast ligt bij diegene die de bewering maakt, Illwill. Dus jij moet bewijzen dat die aliens wel bestaan. Tot op heden is er geen enkel serieus bewijs. Geen enkel. Schimmige filmpjes van wat lichten zijn geen bewijs van aliens

En dan geldt het scheermes van Ockham. HEt scheermes van Ockham zegt dat het plausibeler is dat die ufonauten zich wat inbeelden dan dat er effectief allerlei soorten schepen vol aliens uit een ver sterrenstelsel of dimensie ons al eeuwen bezoeken zonder zich kenbaar te maken.

Dat heb ik nergens gevraagd. Ik denk dat je spoken ziet of aliens.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be