Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

GandalftheGrey 18 januari 2014 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6978054)
Aha, er is " waarschijnlijk " leven buiten onze aarde volgens jou, maar het is " onwaarschijnlijk " dat dat buitenaards leven intelligenter is dan wijzelf, en het middel gevonden heeft om sneller dan wij in de ruimte te reizen, snel genoeg voor van hun planeet naar de onze te komen en omgekeerd ?
Voor een middeleeuwse monnik zou het ook nogal " onwaarschijnlijk " geklonken hebben als je hem verteld had over naar de Maan reizen, of machine's naar Mars sturen, of een duikboot uitgerust met kernkoppen die een heel land kan opblazen...Denk je niet ?:lol:
Besef je niet dat jouw enge wereldbeeld niet overeenkomt met de werkelijkheid ? Kan dit niet doordringen in het zagemeel onder je hersenpan ?

Mijn enige punt is, maar dat lijkt jou te ontgaan, dat jullie 'believers' snel tevreden zijn met het aangereikte bewijs.
Of vind je van jezelf dat je je heel kritisch opstelt tegenover de alien-visit argumenten ?

meneer 18 januari 2014 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey (Bericht 6978641)
Mijn enige punt is, maar dat lijkt jou te ontgaan, dat jullie 'believers' snel tevreden zijn met het aangereikte bewijs.
Of vind je van jezelf dat je je heel kritisch opstelt tegenover de alien-visit argumenten ?

Ik denk al heel lang dat de zogenaamde goden in feite Aliens zijn.
Mensen met een technologisch zwak ontwikkelde beschaving hebben altijd de neiging om technologisch gevorderden als magische wezens, goden enz te beschouwen.
Neem nu de Cargo -cultus, een typisch voorbeeld daarvan :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cargocult
Citaat:

Cargocult

Ga naar: navigatie, zoeken

Een ceremonieel kruis van de John Frum cargocult
Cargocult (Engels: transportgoederen-cultus) is een verzamelnaam voor diverse religieuze bewegingen die vanaf het einde van de negentiende eeuw ontstonden in Melanesië.

Via Europese kolonisten maakten de Melanesiërs kennis met westerse luxegoederen die van overzee werden aangevoerd. Ze konden niet bevatten hoe mensen zulke goederen zouden kunnen vervaardigen. Verkondigers van de cargocults schreven de herkomst daarom toe aan overleden voorouders. Die voorouders hadden de goederen naar de Melanesiërs gezonden maar de blanken hadden er de macht over verkregen. Aanhangers van de cargocults probeerden dit recht te zetten door het gedrag van de blanken te imiteren, bijvoorbeeld door hun militaire parades na te doen.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog bereikten de cargocults hun hoogtepunt, met name op het eiland Tanna waar regelmatig goederen werden afgeleverd op een Amerikaanse vliegbasis. Met eenvoudige materialen als hout en riet bouwden de eilandbewoners er een compleet vliegveld na, inclusief verkeerstoren met antennes, radio's en koptelefoons. Ze hoopten de voorouders daarmee te overreden hun lading bij hen te droppen; van de techniek die achter de nagebouwde installaties schuilging hadden ze echter geen besef. Vergelijkbare taferelen speelden zich af op de stranden van dit gebied, waar grote delen van de plaatselijke bevolking – aanhangers van John Frum – soms wekenlang bleven wachten totdat "hun" schip met cargo aankwam. Het leidde tot lethargie onder de bevolking, maar vooral ook frustratie en dikwijls geweld tegen Europeanen en Amerikanen.

Deze activiteiten maakten deel uit van een uitgebreide cultus die ook door de verhalen van christelijke missionarissen werd beïnvloed: de messiaanse figuur John Frum, Koning van Amerika en Tanna, (mogelijk een verbastering van John from America) zou volgens zijn aanhangers op een dag naar Tanna terugkeren om de blanken te verjagen, de oude gebruiken te herstellen en zijn rijkdommen met de bevolking te delen.

Na de Tweede Wereldoorlog stierven de meeste cargocults uit. Op Tanna is wel nog steeds de John Frumbeweging actief. Jaarlijks op 15 februari bereidt men de komst van John Frum voor. Ook de beweging die na het Britse staatsbezoek van 1974 op Tanna ontstond en waarbinnen Philip Mountbatten als een messianistische godheid wordt beschouwd, wordt tot de cargocults gerekend.
De zuid amerikaanse autochtonen, alhoewel deel uitmakend van een hoog ontwikkelde beschaving, zagen de eerste aangespoelde Spanjaarden ook als godellijke wezens aan, met hun geweren, kanonnen en paarden .
De Indische goden bezaten vliegende tuigen en wapens die bliksems afschoten, en dergelijke zaken kwam je bij de Scandinavische goden ook tegen...De lijst is lang, men kan dergelijke mythes en legendes op alle werelddelen waarnemen, en door de hele geschiedenis heen...
En d�*t, beste Gandalf, noem ik dus sterke aanwijzingen, alhoewel geen onweerlegbare bewijzen, toegegeven.
Maar om zich over mijn overtuiging nu zo vrolijk te maken als was het klinkbare onzin, zoals een aantal zichzelf heel intelligent vindende leeghoofden dat al de hele draad door doen, dat vind ik toch van weinig verstand getuigen. Want weet je...Het zou best waar kunnen zijn !:-)

parcifal 18 januari 2014 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6978054)
Aha, er is " waarschijnlijk " leven buiten onze aarde volgens jou, maar het is " onwaarschijnlijk " dat dat buitenaards leven intelligenter is dan wijzelf, en het middel gevonden heeft om sneller dan wij in de ruimte te reizen, snel genoeg voor van hun planeet naar de onze te komen en omgekeerd ?
Voor een middeleeuwse monnik zou het ook nogal " onwaarschijnlijk " geklonken hebben als je hem verteld had over naar de Maan reizen, of machine's naar Mars sturen, of een duikboot uitgerust met kernkoppen die een heel land kan opblazen...Denk je niet ?:lol:

Oh, maar een beetje snuggere monnik had misschien ook wel al door dat appels nIet vanzelf omhoog vallen en dat verbrandde asse niet terug tot houtblok kan worden gemaakt welke bewerking je er ook mee doet.

Dat soort dingen heb jij blijkbaar nog niet door, of je vindt het hoogstens een vervelende techniciteit die een magisch alienras met een tentakelknip oplost, nietwaar?

Citaat:

Besef je niet dat jouw enge wereldbeeld niet overeenkomt met de werkelijkheid ?
Jij begrijpt niet eens wat we werkelijkheid noemen en wat niet, dat is jouw probleem.

meneer 18 januari 2014 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6979335)
Oh, maar een beetje snuggere monnik had misschien ook wel al door dat appels nIet vanzelf omhoog vallen en dat verbrandde asse niet terug tot houtblok kan worden gemaakt welke bewerking je er ook mee doet.

Dat soort dingen heb jij blijkbaar nog niet door, of je vindt het hoogstens een vervelende techniciteit die een magisch alienras met een tentakelknip oplost, nietwaar?


Jij begrijpt niet eens wat we werkelijkheid noemen en wat niet, dat is jouw probleem.

Waar beweer ik dat appels omhoog vallen, en dat asse terug een houtblok kan worden ?
Ik denk echter wél dat er asse in jouw hoofd zit, inplaats van hersens, en dat je dus minder verstand hebt als een appel, ook al is dit wetenschappelijk niet verklaarbaar.
Je ziet dus dat de wetenschap soms voor een raadsel staat, je bent er het levende ( ? ) bewijs van.:-)

Another Jack 18 januari 2014 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6979430)
Waar beweer ik dat appels omhoog vallen, en dat asse terug een houtblok kan worden ?
Ik denk echter wél dat er asse in jouw hoofd zit, inplaats van hersens, en dat je dus minder verstand hebt als een appel, ook al is dit wetenschappelijk niet verklaarbaar.
Je ziet dus dat de wetenschap soms voor een raadsel staat, je bent er het levende ( ? ) bewijs van.:-)

Jij kan niet bewijzen dat appels niet omhoog vallen en dat asse terug hout kan worden!

Another Jack 18 januari 2014 22:59

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6979462)
Jij kan niet bewijzen dat appels niet omhoog vallen en dat asse terug hout kan worden!

Meneer denkt even na...

parcifal 18 januari 2014 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6979430)
Waar beweer ik dat appels omhoog vallen, en dat asse terug een houtblok kan worden ?)

Ben je nu echt zo reddeloos dom, of speel je een spelletje? :lol: :lol:

Another Jack 18 januari 2014 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6979467)
Ben je nu echt zo reddeloos dom, of speel je een spelletje? :lol: :lol:

Laat de man nu eens nadenken!:roll:

Ik denk dat we misschien op het punt staan een copernicaanse omwenteling "live" mee te maken!

Another Jack 18 januari 2014 23:17

Eerst gaat hij in een andere draad een deskundig oordeel vellen op de Spaanse landbouwsector...

meneer 19 januari 2014 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6979467)
Ben je nu echt zo reddeloos dom, of speel je een spelletje? :lol: :lol:

Heb je nu al bewijs gevonden dat appels omhoog vallen ? Of is dat teveel gevraagd aan de asse in je hoofd ? :lol:
Sla anders eens een paar keer met een flinke houtblok op je koppekke, naar het schijnt helpt dat bij gasten zoals jij.

Peche 19 januari 2014 08:17

Hoe iets dat de mensheid dichterbij mekaar kan brengen ons zover uit een kan drijven. It's a mad thing!

Peche 19 januari 2014 08:34

http://forum.politics.be/showthread.php?t=197136

Could it be linked to...

Massive UFO or Planet Size Life Refuelling Or Communicating
http://www.youtube.com/watch?v=watdtkyFQL0

Another Jack 19 januari 2014 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6979467)
Ben je nu echt zo reddeloos dom, of speel je een spelletje? :lol: :lol:

Deze keer dat ik echt dat de vonk zou aanslaan.

Helaas...

parcifal 19 januari 2014 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6979755)
Deze keer dat ik echt dat de vonk zou aanslaan.

Helaas...

Het hooi is nog altijd veel te nat blijkbaar.

parcifal 19 januari 2014 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6979430)
Waar beweer ik dat appels omhoog vallen, en dat asse terug een houtblok kan worden ?

Bwa, telkens als je beweert dat aliens hier kunnen geraken, terwijl de fundamenteelste natuurwet zegt dat dat onmogelijk, tenzij ze daar een paar duizend jaar zouden willen over doen, als ze toevallig niet al te ver wonen.

Als jij zegt dat c geen echte limietsnelheid is, dan zeg je uiteraard iets analoogs dat appels omhoogvallen en asse terug hout kan worden.

GandalftheGrey 19 januari 2014 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6979113)
Ik denk al heel lang dat de zogenaamde goden in feite Aliens zijn.
Mensen met een technologisch zwak ontwikkelde beschaving hebben altijd de neiging om technologisch gevorderden als magische wezens, goden enz te beschouwen.
Neem nu de Cargo -cultus, een typisch voorbeeld daarvan :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cargocult

De zuid amerikaanse autochtonen, alhoewel deel uitmakend van een hoog ontwikkelde beschaving, zagen de eerste aangespoelde Spanjaarden ook als godellijke wezens aan, met hun geweren, kanonnen en paarden .
De Indische goden bezaten vliegende tuigen en wapens die bliksems afschoten, en dergelijke zaken kwam je bij de Scandinavische goden ook tegen...De lijst is lang, men kan dergelijke mythes en legendes op alle werelddelen waarnemen, en door de hele geschiedenis heen...
En d�*t, beste Gandalf, noem ik dus sterke aanwijzingen, alhoewel geen onweerlegbare bewijzen, toegegeven.
Maar om zich over mijn overtuiging nu zo vrolijk te maken als was het klinkbare onzin, zoals een aantal zichzelf heel intelligent vindende leeghoofden dat al de hele draad door doen, dat vind ik toch van weinig verstand getuigen. Want weet je...Het zou best waar kunnen zijn !:-)

Je hebt teveel Erich von Däniken gelezen.
Die mythen zijn antwoorden op oa natuurlijke fenomenen die men niet begreep. Ik dacht dat we ondertussen wel zoveel 'ervaring' hadden opgedaan om niet weer overhaast tot conclusies te komen bij elk onbekend of aanvankelijk onverklaarbaar verschijnsel.
Ipv overtuigd te roepen 'ze zijn er!' zou uw voorbeeld van die cargocultus eerder tot gereserveerdheid en terughoudendheid moeten stemmen.

Het klopt dat alle opties overwogen moeten worden maar dan wel in een wetenschappelijke context. Als ik hier reacties lees die het hebben over 'het astrale zelf' of iets dergelijks, dan vrees ik dat we in de benadering van de niet verklaarde verschijnselen de verkeerde toer op gaan. (en dan ontsnappen mij termen als 'onzin').

Zoals ik al eerder heb aangegeven vind ik het thema rond UFO's fascinerend. Vooral door het potentieel aan onverklaarde natuurkundige fenomenen dat eruit blijkt.
En als het werkelijk over buitenwereldse -intelligente- objecten gaat, dan kijk ik vol verwachting uit naar het eerste harde, onontkenbare bewijs daarvoor.

En met ... "Het zou best waar kunnen zijn !" ... schieten we niet bijster veel op, toch ?

meneer 19 januari 2014 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6979830)
Bwa, telkens als je beweert dat aliens hier kunnen geraken, terwijl de fundamenteelste natuurwet zegt dat dat onmogelijk, tenzij ze daar een paar duizend jaar zouden willen over doen, als ze toevallig niet al te ver wonen.

Als jij zegt dat c geen echte limietsnelheid is, dan zeg je uiteraard iets analoogs dat appels omhoogvallen en asse terug hout kan worden.

Je hebt nog steeds iets - fundamenteels - helemaal niet begrepen. Dat is dat indien Aliens tot hier geraakt zijn, dit betekent dat zij de natuurwetten beter begrijpen als wij.
Zoals de eerste mens die de zee op wou zich tevreden stelde met een paar met lianen aan mekaar gebonden boomstammen, vond een andere mens de zeilboot uit, en daarna het stoomschip, en vandaag een door olie gebruikende motors aangedreven schip.
Vandaag hebben wij ruimteschepen, die in de ogen der Aliens op die aan mekaar gebonden boomstammen moeten doen denken. Die van hen gaan ontzettend veel sneller. Hoe ? Dat weet ik ook niet. Misschien iets heel eenvoudigs, zo van " doemme toch, dat ik d�*�*r nooit aan gedacht heb !":lol:
Maar nee, parcifalluske, die heeft zulke twijfels niet, die stelt zich geen vragen, en stelt zich tevreden met wat de huidige wetenschap hem voorkauwt. Hij kan dat dan napraten, en doen alsof hij zélf enige verdienste heeft in wat er tot vandaag toe allemaal uitgevonden is.
En dan over al de rest zeggen " DA KAN NI ". Want anders hadden wij het a lang uitgevonden.:lol:

meneer 19 januari 2014 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey (Bericht 6979915)
Je hebt teveel Erich von Däniken gelezen.
Die mythen zijn antwoorden op oa natuurlijke fenomenen die men niet begreep. Ik dacht dat we ondertussen wel zoveel 'ervaring' hadden opgedaan om niet weer overhaast tot conclusies te komen bij elk onbekend of aanvankelijk onverklaarbaar verschijnsel.
Ipv overtuigd te roepen 'ze zijn er!' zou uw voorbeeld van die cargocultus eerder tot gereserveerdheid en terughoudendheid moeten stemmen.

Het klopt dat alle opties overwogen moeten worden maar dan wel in een wetenschappelijke context. Als ik hier reacties lees die het hebben over 'het astrale zelf' of iets dergelijks, dan vrees ik dat we in de benadering van de niet verklaarde verschijnselen de verkeerde toer op gaan. (en dan ontsnappen mij termen als 'onzin').

Zoals ik al eerder heb aangegeven vind ik het thema rond UFO's fascinerend. Vooral door het potentieel aan onverklaarde natuurkundige fenomenen dat eruit blijkt.
En als het werkelijk over buitenwereldse -intelligente- objecten gaat, dan kijk ik vol verwachting uit naar het eerste harde, onontkenbare bewijs daarvoor.

En met ... "Het zou best waar kunnen zijn !" ... schieten we niet bijster veel op, toch ?

Ik kijk ook uit naar dat harde, onontkenbare bewijs. Verschil tussen ons is dat ik denk dat het bestaat, en jij denkt van niet.

parcifal 19 januari 2014 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6980442)
Je hebt nog steeds iets - fundamenteels - helemaal niet begrepen. Dat is dat indien Aliens tot hier geraakt zijn, dit betekent dat zij de natuurwetten beter begrijpen als wij.

Indien? Dus je bent niet meer zo zeker van je stuk?
En het gaat niet eens over beter begrijpen. Het is een fundamentele wet. Die kan je niet beter begrijpen. Dat is zoals zeggen : ha, aliens begrijpen wiskunde beter dan wij. Die kunnen 1 + 1 wel gelijk aan 3,5 maken, omdat ze het zo goed begrijpen. Ridicuul, nietwaar?


Citaat:

Zoals de eerste mens die de zee op wou zich tevreden stelde met een paar met lianen aan mekaar gebonden boomstammen, vond een andere mens de zeilboot uit, en daarna het stoomschip, en vandaag een door olie gebruikende motors aangedreven schip.
Vandaag hebben wij ruimteschepen, die in de ogen der Aliens op die aan mekaar gebonden boomstammen moeten doen denken. Die van hen gaan ontzettend veel sneller. Hoe ? Dat weet ik ook niet. Misschien iets heel eenvoudigs, zo van " doemme toch, dat ik d�*�*r nooit aan gedacht heb !":lol:
Maar nee, parcifalluske, die heeft zulke twijfels niet, die stelt zich geen vragen, en stelt zich tevreden met wat de huidige wetenschap hem voorkauwt. Hij kan dat dan napraten, en doen alsof hij zélf enige verdienste heeft in wat er tot vandaag toe allemaal uitgevonden is.
Je doet me denken aan een kindje van een jaar of 4 : als je maar hard genoeg met je armen flappert kan je vliegen als de vogeltjes. :-D
Misschien moet je toch eens leren aanvaarden dat sommige mensen dingen weten, na jarenlange studie. Te koop lopen met je grenzeloze onwetendheid is nogal schaamtelijk vind ik.

GandalftheGrey 19 januari 2014 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6980446)
Ik kijk ook uit naar dat harde, onontkenbare bewijs. Verschil tussen ons is dat ik denk dat het bestaat, en jij denkt van niet.

Fijn dat je inziet dat dat er -nog- niet is.

En verder denken we er elk het onze van.
En dat is prima.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be