Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Slachtoffer van schijnhuwelijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=216128)

De gemuilkorfde 21 maart 2015 12:49

Slachtoffer van schijnhuwelijk
 
Ik probeer het nogmaals.
Deze keer zijn er geen dubbelnicks meer over.

Ik ben slachtoffer van een schijnhuwelijk, het laatste bericht dat ik gelezen had was dat iemand zei dat ze hier 3 jaar zou moeten gewoond hebben om haar F kaart te kunnen behouden na een scheiding.
Klopt dit ?
Volgens mijn advocaat wordt een F-kaart zelden terug ingetrokken, tenzij de Staat er persoonlijk belang bij heeft (als ze steuntrekker aan het OCMW zou zijn bijv.)

vlaams realist 21 maart 2015 13:31

Jij hebt een slecht huwelijk meegemaakt . Je bent niet meer slachtoffer dan de vele duizenden lotgenoten .
Dat er bij een slecht huwelijk wrange gevoelens zijn , veel kosten , en gekwetste gevoelens . Dat is zo .
En als je ex zichzelf kan onderhouden , dan is de belastingbetaler niet gepakt .
Gratis goede raad ; zet je er over , maak plezier , lach en zever tegen de vrouwen in je buurt . Als er dan eentje voor je valt , dan moet je niet twijfelen van valt ze nu voor mijn persoon , of voor de Belgische papieren ?
Iets waar je in het verleden beter eens over getwijfeld had .

Deo 21 maart 2015 13:45

Wie gaat er in de fout bij het halen van buitenlandse vrouwen?
Zij in ieder geval niet.(99% zoeken een financieel beter leven)
Meer dan 50% van die mannen vallen nadien op hun bek.
Een in een malletje gegoten vrouw van begin 20 en een man van hier in de 50.
Is om miserie vragen.

De gemuilkorfde 21 maart 2015 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7583450)
Jij hebt een slecht huwelijk meegemaakt . Je bent niet meer slachtoffer dan de vele duizenden lotgenoten .

Een slecht huwelijk is niet hetzelfde als een schijnhuwelijk.
Mocht het een gewoon huwelijk geweest zijn dat spaak gelopen was nadat we het beiden oprecht geprobeerd hadden, dan was dat ook pijnlijk geweest, maar toch heel iets anders.
Ik voel mij misbruikt, emotioneel mishandeld, ik denk dat het een gelijkaardig gevoel is als een vrouw heeft nadat ze verkracht is.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7583450)
En als je ex zichzelf kan onderhouden , dan is de belastingbetaler niet gepakt .

Dat schijnt precies het belangrijkste te zijn tegenwoordig.
Gerechtigheid dat telt niet meer, als de Staat er niet bij inschiet, dan mag het.
Topcriminelen kunnen ook hun straffen afkopen tegenwoordig, straffen van minder dan 1 jaar willen ze nu ook afschaffen.
Dat recht en rechtvaardigheid niet altijd samenvallen is geweten, maar in dit land gaat het wel heel ver.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7583450)
Gratis goede raad ; zet je er over , maak plezier , lach en zever tegen de vrouwen in je buurt . Als er dan eentje voor je valt , dan moet je niet twijfelen van valt ze nu voor mijn persoon , of voor de Belgische papieren ?
Iets waar je in het verleden beter eens over getwijfeld had .

Er waren wel degelijk twijfels, maar het feit dat haar zus hier al 5 jaar getrouwd was, gaf mij de indruk dat de familie wel te vertrouwen was.
Die zus spreekt overigens goed de taal, en heeft al een paar keer gewerkt.
Ver uit mijn buurt wonen zij niet, en ik heb haar op die manier hier in België ontmoet.
Het idee om nog eens met iemand te trouwen zonder papieren is voor mij definitief van de baan, het was ook niet iets dat ik oorspronkelijk van plan was.
Ik denk niet dat ik overigens nog ooit zal trouwen.
Een LAT relatie of samenleven lijkt mij veel haalbaarder.

Plezier maken is op dit moment wat moeilijk.
Zoiets moet je eerst verwerken.
En het helpt niet als je iedere keer op onbegrip stuit, en de slachtoffers van dergelijke misdaden belachelijk gemaakt worden, en daarmee het misdrijf gebagatelliseerd wordt.
Ik heb het al gezegd, er zijn mensen die 10 jaar lang geregeld omgingen met zo iemand, en er dan pas mee trouwden, en dan direct prijs hadden.

circe 21 maart 2015 13:52

Een ooit-poetsvrouw van me, toen 55, drie volwassen zonen, geloofde ook dat ze de liefde van haar leven had gevonden: een afrikaanse jongen van toen 23.

Het was gemeend zei ze, want hij bleef al vier jaar bij haar wonen (nu ja, kost en inwoon gratis, wat wil je). en neen hij had geen job wegens illegaal.

Ik kom ze spijt genoeg niet meer tegen, ben ondertussen wel al heel benieuwd of de liefde is gebleven.

De gemuilkorfde 21 maart 2015 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deo (Bericht 7583465)
Wie gaat er in de fout bij het halen van buitenlandse vrouwen?
Zij in ieder geval niet.(99% zoeken een financieel beter leven)

Dus als je het financieel niet zo goed hebt, dan is het maar OK van via bedrog het land binnen te komen, en daarbij een ander financieel uit te buiten ?
Zijn jullie echt allemaal zo gehersenspoeld dat jullie zich uitsloven in het goedpraten van die zaken ?
Nogmaals, de Overheid zelf verspreidt folders waarin ze zeggen "U ben het slachtoffer van een misdrijf. Dien klacht in."
Maar eens je dat doet zegt men dat het bijna onmogelijk te bewijzen is, en de buitenwereld, in al haar simplisme, maakt het dan nog belachelijk ook.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deo (Bericht 7583465)
Meer dan 50% van die mannen vallen nadien op hun bek.

Pardon, er zijn ook heel wat vrouwen die voor zo'n schijnhuwelijk vallen.
Volgens dat ik lees zijn het meer vrouwen dan mannen overigens.
Maakt dat een verschil voor jou ?
Is het OK als het een man is en erg als het een vrouw is ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deo (Bericht 7583465)
Een in een malletje gegoten vrouw van begin 20 en een man van hier in de 50.
Is om miserie vragen.

De leeftijden hier waren 31 en 45, het ging dus niet meer om een piepjong dingetje, en haar zus is na 5 jaar nog altijd samen met haar Belgische man, waar het leeftijdsverschil zo ongeveer even groot is.
En wie zegt dat ik haar in een malletje gegoten heb ?

De lijst van vooroordelen is toch enorm groot, zonder dat jullie mij of haar kennen word ik direct in een hokje geduwd, en wordt haar gedrag direct goedgepraat en het mijne verafschuwd.
Ik kan dit alleen wijten aan het jarenlange werk van de media.
Problemen worden hier nauwelijks ernstig behandeld, het aantal programma's waarin lacherig gedaan wordt over dergelijke zaken is veel te talrijk in verhouding tot het aantal programma's waarin er ernstig over gepraat wordt, en dan nog is men er kampioen in om het te minimaliseren.

SDX 21 maart 2015 14:02

Valt inderdaad moeilijk te bewijzen.

vlaams realist 21 maart 2015 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 7583467)
Een slecht huwelijk is niet hetzelfde als een schijnhuwelijk.
Mocht het een gewoon huwelijk geweest zijn dat spaak gelopen was nadat we het beiden oprecht geprobeerd hadden, dan was dat ook pijnlijk geweest, maar toch heel iets anders.
Ik voel mij misbruikt, emotioneel mishandeld, ik denk dat het een gelijkaardig gevoel is als een vrouw heeft nadat ze verkracht is.


Dat schijnt precies het belangrijkste te zijn tegenwoordig.
Gerechtigheid dat telt niet meer, als de Staat er niet bij inschiet, dan mag het.
Topcriminelen kunnen ook hun straffen afkopen tegenwoordig, straffen van minder dan 1 jaar willen ze nu ook afschaffen.
Dat recht en rechtvaardigheid niet altijd samenvallen is geweten, maar in dit land gaat het wel heel ver.


Er waren wel degelijk twijfels, maar het feit dat haar zus hier al 5 jaar getrouwd was, gaf mij de indruk dat de familie wel te vertrouwen was.
Die zus spreekt overigens goed de taal, en heeft al een paar keer gewerkt.
Ver uit mijn buurt wonen zij niet, en ik heb haar op die manier hier in België ontmoet.
Het idee om nog eens met iemand te trouwen zonder papieren is voor mij definitief van de baan, het was ook niet iets dat ik oorspronkelijk van plan was.
Ik denk niet dat ik overigens nog ooit zal trouwen.
Een LAT relatie of samenleven lijkt mij veel haalbaarder.

Plezier maken is op dit moment wat moeilijk.
Zoiets moet je eerst verwerken.
En het helpt niet als je iedere keer op onbegrip stuit, en de slachtoffers van dergelijke misdaden belachelijk gemaakt worden, en daarmee het misdrijf gebagatelliseerd wordt.
Ik heb het al gezegd, er zijn mensen die 10 jaar lang geregeld omgingen met zo iemand, en er dan pas mee trouwden, en dan direct prijs hadden.

Ik heb begrip voor je gekwetste gevoelens , je redelijke haat op dit moment .
Maar dit kan je ook meemaken in gewone huwelijken .
En eens een vrouw zich van je afkeert , daar is niks aan te doen .
Meeste mannen zien dat niet in . Proberen te herstellen , doen daar moeite voor . 20 kg afvallen , vriendenkring laten vallen , hobby's opgeven , naar de dansles gaan . Sorry boy , niets helpt .
Maar eens er een njet in haar breintje is verschenen , ben je beter af om geen contact meer te hebben .

De gemuilkorfde 21 maart 2015 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7583482)
Ik heb begrip voor je gekwetste gevoelens , je redelijke haat op dit moment .
Maar dit kan je ook meemaken in gewone huwelijken .

Het is toch wel anders als iemand met voorbedachten rade een huwelijk afsluit, en dan al direct dat gedrag zich verandert.
Ik had er een slecht gevoel bij, maar zij is een zeer geslepen persoontje, die er heel goed in is de schuld bij een ander te leggen.
Bovendien, wat die haat betreft, vind jij het dan niet normaal dat iemand die via een schijnhuwelijk het land binnenkomt die F-kaart weer verliest ?
Is dat dan omdat ik haar haat, of uit wraakgevoelens ?
Een dief moet gestolen waar toch ook teruggeven ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7583482)
En eens een vrouw zich van je afkeert , daar is niks aan te doen .
Meeste mannen zien dat niet in . Proberen te herstellen , doen daar moeite voor . 20 kg afvallen , vriendenkring laten vallen , hobby's opgeven , naar de dansles gaan . Sorry boy , niets helpt .
Maar eens er een njet in haar breintje is verschenen , ben je beter af om geen contact meer te hebben .

Wil ik gerust geloven.
Maar toen ze hier was en iets wilde bekomen heeft ze 3 weken gedaan alsof ze de relatie wilde redden, en alles leek quasi perfect in die 3 weken.
Tot ik haar datingprofiel ontdekte.
Dat is dus iets anders dan wat jij schetst.
Zij speelde dus komedie naar gelang het haar uitkwam, en dat kon ze makkelijk langere periodes volhouden als er maar iets was dat ze nodig had.

vlaams realist 21 maart 2015 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 7583496)
Het is toch wel anders als iemand met voorbedachten rade een huwelijk afsluit, en dan al direct dat gedrag zich verandert.
Ik had er een slecht gevoel bij, maar zij is een zeer geslepen persoontje, die er heel goed in is de schuld bij een ander te leggen.
Bovendien, wat die haat betreft, vind jij het dan niet normaal dat iemand die via een schijnhuwelijk het land binnenkomt die F-kaart weer verliest ?
Is dat dan omdat ik haar haat, of uit wraakgevoelens ?
Een dief moet gestolen waar toch ook teruggeven ?


Wil ik gerust geloven.
Maar toen ze hier was en iets wilde bekomen heeft ze 3 weken gedaan alsof ze de relatie wilde redden, en alles leek quasi perfect in die 3 weken.
Tot ik haar datingprofiel ontdekte.
Dat is dus iets anders dan wat jij schetst.
Zij speelde dus komedie naar gelang het haar uitkwam, en dat kon ze makkelijk langere periodes volhouden als er maar iets was dat ze nodig had.

Tja , je hebt nu net de kracht van een vrouw ontdekt .
Ze kan liefhebbend , troostend en onderdanig zijn .
Terwijl ze al beslist heeft dat ze niet met jou verder wil .
En daar is nix aan te doen .

De gemuilkorfde 21 maart 2015 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7583542)
Tja , je hebt nu net de kracht van een vrouw ontdekt .
Ze kan liefhebbend , troostend en onderdanig zijn .
Terwijl ze al beslist heeft dat ze niet met jou verder wil .
En daar is nix aan te doen .

Ze wou van in het begin niet verder, het was allemaal berekend en ingecalculeerd.
Ze koos mij omdat ze dacht dat ze in mij een slachtoffer zag om op een makkelijke manier aan een visum te komen.
Daarna heeft ze dat plannetje gewetensloos verder gespeeld.

vlaams realist 21 maart 2015 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 7583574)
Ze wou van in het begin niet verder, het was allemaal berekend en ingecalculeerd.
Ze koos mij omdat ze dacht dat ze in mij een slachtoffer zag om op een makkelijke manier aan een visum te komen.
Daarna heeft ze dat plannetje gewetensloos verder gespeeld.

Sorry boy , waarschijnlijk heb je gelijk . Je ex heeft je gespeeld .
Maar jij hebt toch de papieren getekend .
Een beetje gedwongen door je sex partner .
En nu wil je medelijden ? Toen je fallus plezier had , had je toen mn hulp nodig ?

De gemuilkorfde 21 maart 2015 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7583585)
Sorry boy , waarschijnlijk heb je gelijk . Je ex heeft je gespeeld .
Maar jij hebt toch de papieren getekend .
Een beetje gedwongen door je sex partner .
En nu wil je medelijden ? Toen je fallus plezier had , had je toen mn hulp nodig ?

Sex partner ?
Ben jij zo seksueel gefrustreerd dat je denkt dat dat dan het enige is in een relatie ?
Of ben jij de huistrol ?

vlaams realist 21 maart 2015 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 7583596)
Sex partner ?
Ben jij zo seksueel gefrustreerd dat je denkt dat dat dan het enige is in een relatie ?
Of ben jij de huistrol ?

Och , de warme band , de goede sex , de knuffels , dat zijn de redenen .
Blijkbaar kon je ze niet hier vinden , maar in Z-Amerika ben je een dikke vis.
Net zoals ik een dikke vis ben in armoede-gebieden .
Denk jij nu echt dat ze je een leuke man vond ?

En nee , sex is niet het belangrijkste in een relatie , vertrouwen is 10 x
zo belangrijk .

Another Jack 21 maart 2015 16:59

Ach, de gemuilkorfde zoekt gewoon een manier om na te trappen, wraakgevoelens hebben is nu éénmaal een stadium in het verwerkingsproces...

De gemuilkorfde 21 maart 2015 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7583621)
Och , de warme band , de goede sex , de knuffels , dat zijn de redenen .
Blijkbaar kon je ze niet hier vinden , maar in Z-Amerika ben je een dikke vis.
Net zoals ik een dikke vis ben in armoede-gebieden .
Denk jij nu echt dat ze je een leuke man vond ?

Je hebt hier wel 30 berichten gepost om te zeggen dat het geen schijnhuwelijk was, en nu ga je precies het tegenovergestelde beweren, om wat te kunnen afbreken.
De vrouw in kwestie was in eigen land zeker rijkelijk bediend, vergeet niet dat een vriend van mij met haar zus getrouwd is, en via die bron er serieuze inkomsten naar daar vloeiden.

De gemuilkorfde 21 maart 2015 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7583637)
Ach, de gemuilkorfde zoekt gewoon een manier om na te trappen, wraakgevoelens hebben is nu éénmaal een stadium in het verwerkingsproces...

Ik kan het 100 keer herhalen, had zij goede bedoelingen gehad, dan zou ik niet hierover posten.
Elke relatie kan mislukken, net zoals je bij een kaartspel kunt verliezen.
Als de kaarten natuurlijk gemerkt zijn, wordt het een ander verhaal.
Maar vinden jullie het dan allemaal OK om naar hier te komen, en daarvoor iemand te misbruiken (M/V) om aan een verblijfsvergunning te geraken ?
Je zou bijna denken dat jullie allemaal zo veel mogelijk vreemdelingen die zich zo min mogelijk willen integreren in huis willen halen.

Another Jack 21 maart 2015 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 7583647)
Ik kan het 100 keer herhalen, had zij goede bedoelingen gehad, dan zou ik niet hierover posten.
Elke relatie kan mislukken, net zoals je bij een kaartspel kunt verliezen.
Als de kaarten natuurlijk gemerkt zijn, wordt het een ander verhaal.
Maar vinden jullie het dan allemaal OK om naar hier te komen, en daarvoor iemand te misbruiken (M/V) om aan een verblijfsvergunning te geraken ?
Je zou bijna denken dat jullie allemaal zo veel mogelijk vreemdelingen die zich zo min mogelijk willen integreren in huis willen halen.

Straks zal het nog mijn fout ook zijn, zeker?
Je moet gewoon wat geduld hebben, het laatste stadium is onverschilligheid.

vlaams realist 21 maart 2015 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 7583643)
Je hebt hier wel 30 berichten gepost om te zeggen dat het geen schijnhuwelijk was, en nu ga je precies het tegenovergestelde beweren, om wat te kunnen afbreken.
De vrouw in kwestie was in eigen land zeker rijkelijk bediend, vergeet niet dat een vriend van mij met haar zus getrouwd is, en via die bron er serieuze inkomsten naar daar vloeiden.

Iemand , jij dus , is een klaagverhaal begonnen .
En ik heb daarop gereageerd .
Mocht je de liefde van je leven ontmoet hebben , dan zou je hier niet klagen .
Ik heb zeker geen 30 keer een schijnhuwelijk beweert .
Vergeet niet dat een vriend van jou serieuze inkomsten opstuurt .
Kwé ni , 500 euro bij een goede pijpbeurt , 1000 bij een "full service " .
Dat lijkt me schappelijk .

De gemuilkorfde 21 maart 2015 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7583651)
Straks zal het nog mijn fout ook zijn, zeker?
Je moet gewoon wat geduld hebben, het laatste stadium is onverschilligheid.

Ja, ik weet wel, een relatie die eindigt is als iemand die sterft.
Maar natrappen is een vies woord, het geeft de indruk van iets oneerlijks, en dat is het niet.
In deze is er een bedrieger en een bedrogene, ik ben die laatste.
Bij een gewone relatie (heb dat al een paar keer gezien in mijn omgeving bij anderen) is het vaak niet zo.
Dan groeit het koppel gewoon uit elkaar, zonder dat er van een van de twee kanten kwaad opzet in het spel was, en je merkt dat daar die gevoelens van kwaadheid veel minder aanwezig zijn.
Ze weten van elkaar dat ze het oprecht gemeend en oprecht geprobeerd hebben, maar dat het niet gelukt is.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be