Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Het Oosten 4 december 2020 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536352)
Lucifer was de naam van Satan toen hij nog als engel God diende. Daarom kan deze zich als een wezen van licht voordoen. New agers worden ook gelokt met alien interesses en voelen zich aangetrokken door de mystiek; die eerst goed, geborgen en wollig aanvoelt. Dan gaan de poppen aan het dansen en ben je op God en Zijn Zoon aangewezen voor redding of rijp voor het gesticht. Ervaringen in overvloed die bijna gelijk opgaan met ufo getuigenissen.

Dat zijn volgens mij -vooralsnog- hersenspinsels. Niemand weet of er engelen bestaan. Noch minder weet men, moesten ze bestaan, hoe een engel eruit ziet vermits ze geestelijke (= quid?) wezens zijn en dus niet zichtbaar zijn voor ons mensen die in een lichamelijke en materiële wereld leven. Eigenlijk hebben engelen geen lichaam indien we aannemen dat engelen louter geest zijn. En dus kunnen wij ons geen voorstelling maken van een engel.

Het verhaal dat engelen in opstand zouden zijn gekomen is een antropomorfisch verhaal. Wij kennen in dit verhaal menselijke en aardse drijfveren toe aan engelen. Maar engelen, moesten ze bestaan, zijn niet van deze wereld en hebben ook niet deze menselijke drijfveren. Het verhaal kan dus niet kloppen indien we aannemen dat engelen geestelijke wezens zijn.

CUFI 4 december 2020 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536359)
Dat zijn volgens mij -vooralsnog- hersenspinsels. Niemand weet of er engelen bestaan. Noch minder weet men, moesten ze bestaan, hoe een engel eruit ziet vermits ze geestelijke wezens zijn en dus niet zichtbaar zijn voor ons mensen die in een lichamelijke wereld leven. Eigenlijk hebben engelen geen lichaam indien we aannemen dat engelen louter geest zijn. En dus kunnen wij ons geen voorstelling maken van een engel.

Het verhaal dat engelen in opstand zouden zijn gekomen is een antropomorfisch verhaal. Wij kennen in dit verhaal menselijke en aardse drijfveren toe aan engelen. Maar engelen, moesten ze bestaan, zijn niet van deze wereld en hebben ook niet deze menselijke drijfveren. Het verhaal kan dus niet kloppen indien we aannemen dat engelen geestelijke wezens zijn.

Verander nu alle kernwoorden door aliens en je hebt hetzelfde betoog.
Ik heb gezocht en ik ben gevonden. Soli Deo Gloria.

Het Oosten 4 december 2020 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536362)
Verander nu alle kernwoorden door aliens en je hebt hetzelfde betoog.
Ik heb gezocht en ik ben gevonden. Soli Deo Gloria.

Zelfs dan klopt het verhaal niet. Opstand, het streven naar macht, mensen onderwerpen, de gelijke willen worden van de koning of aan de schepper zijn typisch menselijke aspiraties. Nogmaals, indien engelen bestaan en zij geestelijke wezens zijn, hebben ze die menselijke aspiraties niet. Zij kunnen er ook niet veel mee in hun wereld. Daar ga ik van uit.

parcifal 4 december 2020 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536352)
Lucifer was de naam van Satan toen hij nog als engel God diende. Daarom kan deze zich als een wezen van licht voordoen. New agers worden ook gelokt met alien interesses en voelen zich aangetrokken door de mystiek; die eerst goed, geborgen en wollig aanvoelt. Dan gaan de poppen aan het dansen en ben je op God en Zijn Zoon aangewezen voor redding of rijp voor het gesticht. Ervaringen in overvloed die bijna gelijk opgaan met ufo getuigenissen.

Het is een mythe, gebaseerd op vallende sterren.
Lucifer is een ook andere naam voor de Morgenster, Venus.

Er zijn ook grote gelijkenissen tussen Lucifer (de engel uit de mythologie) en Prometheus : ze droegen en brachten allebei het licht (de ratio) tot bij de mensen en kwamen daarbij in conflict met de pipo aan de top. :-D

kojak 4 december 2020 17:11

Djeezes..... Deze draad krijgt nu toch een heel andere wending zenne.
Om goed te zijn zou ik er nu ook nog de Islam & Mohammed en de 72 maagden bijsleuren. 8O

CUFI 4 december 2020 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9536366)
Het is een mythe, gebaseerd op vallende sterren.
Lucifer is een ook andere naam voor de Morgenster, Venus.

Er zijn ook grote gelijkenissen tussen Lucifer (de engel uit de mythologie) en Prometheus : ze droegen en brachten allebei het licht (de ratio) tot bij de mensen en kwamen daarbij in conflict met de pipo aan de top. :-D

Ik heb nooit begrepen hoe mensen van Lucifer naar “morgenster” zijn gegaan. Ik ben wel bekend met het feit dat mensen die sprong maken, maar waarop het zich baseert kan ik niet rijmen.

CUFI 4 december 2020 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536364)
Zelfs dan klopt het verhaal niet. Opstand, het streven naar macht, mensen onderwerpen, de gelijke willen worden van de koning of aan de schepper zijn typisch menselijke aspiraties. Nogmaals, indien engelen bestaan en zij geestelijke wezens zijn, hebben ze die menselijke aspiraties niet. Zij kunnen er ook niet veel mee in hun wereld. Daar ga ik van uit.

Ieder zijn mening en ervaringen. Ik weet door mijn geloof dat deze “aliens” een agenda tegen de mensheid voeren. Verwacht er maar geen groot cadeau van.

Het Oosten 4 december 2020 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9536371)
Djeezes..... Deze draad krijgt nu toch een heel andere wending zenne.
Om goed te zijn zou ik er nu ook nog de Islam & Mohammed en de 72 maagden bijsleuren. 8O


Dat komt omdat men (en de poster is niet de enige) een verband meent te moeten zien tussen ufo's, aliëns, en het Kwade. In bepaalde christelijke kerken wordt dit zo gepromoot. Dat is ook hun recht om de zaken zo te bekijken. Edoch, ik vind hiervoor tot nu toe geen of maar weinig aanwijzingen.

Moesten ze effectief hebben plaatsgehad, dan zijn de meeste 'close encounters of the third kind', vreedzaam verlopen. Tenminste indien we de getuigenissen mogen geloven. Wel is het zo dat de nogal wat mensen die het meemaakten voor een lange tijd getraumatiseerd bleven door het evenement.

Maar ja, ik weet ook niet alles.

Pandareus 4 december 2020 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9536371)
Djeezes..... Deze draad krijgt nu toch een heel andere wending zenne.
Om goed te zijn zou ik er nu ook nog de Islam & Mohammed en de 72 maagden bijsleuren. 8O

...om nog niet te spreken over het enige echte geloof :


Het Oosten 4 december 2020 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536379)
Ieder zijn mening en ervaringen. Ik weet door mijn geloof dat deze “aliens” een agenda tegen de mensheid voeren. Verwacht er maar geen groot cadeau van.

En hoe weet uw geloof dit? Uw geloof moet het toch ergens vandaan gehaald hebben, niet?

CUFI 4 december 2020 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536388)
En hoe weet uw geloof dit? Uw geloof moet het toch ergens vandaan gehaald hebben, niet?

Ja, lees Genesis eens en ga door tot de Openbaringen van Johannes.

Het Oosten 4 december 2020 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536392)
Ja, lees Genesis eens en ga door tot de Openbaringen van Johannes.

Dat is een vaag antwoord. Citeer een vers uit Genesis of Openbaring waaruit we duidelijk kunnen afleiden dat de ufo's of aliens synoniem zijn voor het Boze.

parcifal 4 december 2020 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536395)
Dat is een vaag antwoord. Citeer een vers uit Genesis of Openbaring waaruit we duidelijk kunnen afleiden dat de ufo's of aliens synoniem zijn voor het Boze.

Er is altijd wel een boek te vinden he. :D :D
Ook voor op het kerstlijstje?


parcifal 4 december 2020 17:49

Eenmaal je begint te geloven is het moeilijk ermee te stoppen natuurlijk.
De Stepping Stone theorie is echt.








Het Oosten 4 december 2020 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9536404)
Eenmaal je begint te geloven is het moeilijk ermee te stoppen natuurlijk.
De Stepping Stone theorie is echt.








Het is voor mij nog steeds een raadsel hoe Noach twee Tyranosaurussen Rex in zijn ark kreeg.

Pandareus 4 december 2020 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536383)
Dat komt omdat men (en de poster is niet de enige) een verband meent te moeten zien tussen ufo's, aliëns, en het Kwade. In bepaalde christelijke kerken wordt dit ook zo gepromoot. Dat is ook hun recht om de zaken zo te bekijken. Edoch, ik vind hiervoor tot nu toe geen enkele aanwijzing. Moesten ze effectief hebben plaatsgehad, dan zijn de meeste 'close encounters of the third kind', vreedzaam verlopen. Tenminste indien we de getuigenissen mogen geloven. Wel is het zo dat de nogal wat mensen die het meemaakten voor een lange tijd getraumatiseerd bleven door het evenement.

Maar ja, ik weet ook niet alles.

Ook diegenen die een anal probe kregen van de aliëns ?
Dat lijkt me anders toch wel vrij invasief te zijn... :?

We beschikken over een behoorlijk gedetailleerde getuigenis (Eric Cartman) en die leek dat toch niet als een pretje te ervaren.
https://www.facebook.com/ComedyCentr...5857222723517/

CUFI 4 december 2020 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536395)
Dat is een vaag antwoord. Citeer een vers uit Genesis of Openbaring waaruit we duidelijk kunnen afleiden dat de ufo's of aliens synoniem zijn voor het Boze.

Dat zou ik kunnen doen, maar je komt al ver als je leest van Genesis 1 tot en met 6. Of Genesis 3 tot en met 6. Voorkauwen is niet aan mij besteed, ik hoop dat de oprechte discussianten ook een effort plegen. Dan hoop ik dat ze mijn insteek begrijpen en vul ik eventuele gaten op.
Je ziet zelf welke uitspattingen wij gelovigen over ons heen krijgen door ons te outen en mee te delen.

Er is geen stepping stone Parcifal, enkel Christus en de heilige Bijbel.

CUFI 4 december 2020 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536406)
Het is voor mij nog steeds een raadsel hoe Noach twee Tyranosaurussen Rex in zijn ark kreeg.

Niet, daarom zijn ze uitgestorven.

Het Oosten 4 december 2020 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536412)
Niet, daarom zijn ze uitgestorven.

U lost het wel snel op.

CUFI 4 december 2020 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9536418)
U lost het wel snel op.

Ik niet neen. Maar je leest dat de gevallen engelen hybrides maken met mensen (Genesis 6) waardoor God alles schoonwast met water, behalve 1 familie en wat dieren.
Ook vandaag draait de eugenetica weer op volle toeren zoals in de dagen van Noach.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be