Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Moeder van Syriëstrijders klaagt Belgische staat aan. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248271)

Universalia 25 april 2019 11:32

Moeder van Syriëstrijders klaagt Belgische staat aan.
 
Moeder van Syriëstrijders klaagt Belgische staat aan.

Citaat:

Zes jaar na het vertrek van haar twee zonen naar Syrië klaagt hun moeder, zelf verdacht van het financieren van terrorisme, de Belgische staat aan.
Ik hoop dat de rechtbank zich aan dat soort van gevallen niet laat vangen maar de blunders van de Belgische rechtbank gingen die de laatste jaren niet een beetje in stijgende lijn?

Het is overduidelijk dat die geld willen zien rollen. :roll:

Citaat:

Alexis Deswaef, de advocaat van Ghita B., richt de klacht tegen de overheidsdiensten van de ministers van Justitie, Binnenlandse Zaken en Buitenlandse Zaken. “Zodat niemand de hete aardappel naar de ander kan doorschuiven”, zegt Deswaef. Hij eist 10.000 euro morele en 50.000 euro materiële schadevergoeding.
Citaat:

In die beginjaren van de strijd in Syrië deden wel meer ouders hun beklag over het gebrek aan ingrijpen door de Belgische overheid, maar voor het eerst trekt een van hen ook naar de rechtbank.
Omdat wij daar eigenlijk geen boodschap aan hebben aan die toestanden ver van ons bed misschien?

Citaat:

De enige minister die toen op dezelfde stoel zat, onder de regering-Di Rupo, was Didier Reynders (MR). “Die zei twee weken na het vertrek van Ismaïl in een interview dat wie ging vechten tegen Assad ooit een standbeeld zou moeten krijgen”, zegt Ghita B. “Nu zegt hij dat ze ginder berecht moeten worden.”
Zo zie je maar dat het opletten geblazen is als Minister met uitspraken te doen die kant noch wal raken.

De ouders deden een poging om hun kinderen tegen te houden maar het was al te laat.

Dan is het kalf verzopen en is het who cares voor het verdere verloop, zelf gezocht de problemen, daar kan men onze mensen niet met de vinger voor wijzen daar ze allemaal al teveel aan humanitaire hulp gekregen hebben, die humanitaire hulp die TIJDELIJK was.

Gelijk het land uitzetten die bende of klinkt dat te dramatisch? :|

p.s.

Hopelijk zijn er niet teveel copy-cats die op die manier aan centjes proberen te geraken en het even gaan nadoen wat die vrouw doet.

DewareJakob 25 april 2019 13:41

Zoals altijd: Het is de fout van een ander, nooit van onszelf.
Lafheid 100%
Verantwoordelijkheidsgevoel nul%

Zipper 25 april 2019 13:45

Wij houden godvd hun bakkes open, maar het is onze schuld dat ze terrorist worden. :roll:

Universalia 25 april 2019 18:34

Misschien reageerde ik te pikant maar dat is gekomen door dat ik van mening ben dat wij mensen (autochtonen) niet de schuld moeten krijgen van de onderlinge 'oorlogen' die anderen op ons grondgebied komen uitvoeren want daar komt onze eigen veiligheid zwaar met in de problemen met die wagenwijd openstaande asielcentra.

Citaat:

DewareJakob Zoals altijd: Het is de fout van een ander, nooit van onszelf.
U bent blijkbaar van mening dat het 'onze' fout is of las ik dat verkeerd? :|

Anna List 25 april 2019 18:36

Afvoeren.

kojak 25 april 2019 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8998923)

Da mens heeft wel lef... :roll:
Ze is ondertussen ook in verdenking gesteld voor het steunen van die extremisten. :lol:

Universalia 25 april 2019 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8999476)
Da mens heeft wel lef... :roll:
Ze is ondertussen ook in verdenking gesteld voor het steunen van die extremisten. :lol:

Er moet inderdaad een voorgeschiedenis geweest zijn in de moeder haar geval. :?

Dadeemelee 25 april 2019 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8999148)
Zoals altijd: Het is de fout van een ander, nooit van onszelf.
Lafheid 100%
Verantwoordelijkheidsgevoel nul%

Je hebt gelijk, het is een typisch NVA profiel: het is de schuld van de anderen. ;-)

Universalia 25 april 2019 22:28

Zou men de voorgeschiedenis kunnen zoeken in dat de moeder in onmin is geraakt bij één of andere 'groep' die daarna de zwakste schakel is gaan viseren en uitschakelde, een kind, om zo de pijn en het leed erger te maken?

Zoek ik dat weer te ver? :|

kojak 26 april 2019 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8999397)
...
U bent blijkbaar van mening dat het 'onze' fout is of las ik dat verkeerd? :|

Ik denk dat DewareJakob ff sprak uit naam van die vrouw.
Dus net het tegenovergestelde van wat jij er van gemaakt hebt. ;)
( tenzij ik ook mis ben... )

Als je als ouder je kinderen niet meer de baas kan, de schuld dan maar steken op 'een ander'.
( En ondertusen is ze zelf blijkbaar ook nog serieus in de fout gegaan ook ... )

cookie monster 26 april 2019 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8998923)

Ongelooflijk !!

Universalia 26 april 2019 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8999628)
Ik denk dat DewareJakob ff sprak uit naam van die vrouw.
Dus net het tegenovergestelde van wat jij er van gemaakt hebt. ;)
( tenzij ik ook mis ben... )

Als je als ouder je kinderen niet meer de baas kan, de schuld dan maar steken op 'een ander'.
( En ondertusen is ze zelf blijkbaar ook nog serieus in de fout gegaan ook ... )

Dat zou ook best kunnen. :|

Skobelev 26 april 2019 08:22

't Is toch altijd onze schuld? Misschien alle islamitische wijven verplicht steriliseren op hun 9 zodat ze geen jongen kunnen werpen die later radicaliseren?

TV-verslaafde 26 april 2019 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8999628)
Ik denk dat DewareJakob ff sprak uit naam van die vrouw.
Dus net het tegenovergestelde van wat jij er van gemaakt hebt. ;)
( tenzij ik ook mis ben... )

Als je als ouder je kinderen niet meer de baas kan, de schuld dan maar steken op 'een ander'.
( En ondertusen is ze zelf blijkbaar ook nog serieus in de fout gegaan ook ... )

2.

Veel fail moeders bij moslims.

Goede moeder leert kinderen ook iets over discipline. En laat het niet allemaal zo een beloop gaan...

DewareJakob 26 april 2019 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8999554)
Je hebt gelijk, het is een typisch NVA profiel: het is de schuld van de anderen. ;-)

Off topic.
Neen, ik had het over de moslims. Leer lezen binnen de context.

DewareJakob 26 april 2019 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8999628)
Ik denk dat DewareJakob ff sprak uit naam van die vrouw.
Dus net het tegenovergestelde van wat jij er van gemaakt hebt. ;)
( tenzij ik ook mis ben... )

Als je als ouder je kinderen niet meer de baas kan, de schuld dan maar steken op 'een ander'.
( En ondertusen is ze zelf blijkbaar ook nog serieus in de fout gegaan ook ... )

Ik had ECHT verwacht dat ze dat hadden verstaan.8O Maar ja, weer eens de mensen(?) overschat...;-)

Universalia 26 april 2019 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8999713)
't Is toch altijd onze schuld? Misschien alle islamitische wijven verplicht steriliseren op hun 9 zodat ze geen jongen kunnen werpen die later radicaliseren?

Dat lijkt mij best ene goed plan maar zou men niet beter zijn ze allemaal de deur te wijzen (zij die de 'rules & regulations' van de landen waar ze in verzeild geraakt zijn weigeren te volgen) richting land(en) van herkomst, geen werk, geen kindergelden, geen kans om duistere winkeltjes op te starten, geen kans op Moskeeën bouwen, geen kans op VZW's op elke hoek van de straat in te planten, straffen in land van oorsprong laten uitzitten, geen andere voordelen.

Naar alle waarschijnlijkheid zal bovenstaande zin niet gesmaakt worden en zou de 'mogelijk uit de lucht gegrepen gedachte' best wel veel tegenstand kunnen krijgen uit welke hoek(en) dan ook allemaal? :|

TREBRON 27 april 2019 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8999811)
Dat lijkt mij best ene goed plan maar zou men niet beter zijn ze allemaal de deur te wijzen (zij die de 'rules & regulations' van de landen waar ze in verzeild geraakt zijn weigeren te volgen) richting land(en) van herkomst, geen werk, geen kindergelden, geen kans om duistere winkeltjes op te starten, geen kans op Moskeeën bouwen, geen kans op VZW's op elke hoek van de straat in te planten, straffen in land van oorsprong laten uitzitten, geen andere voordelen.

Naar alle waarschijnlijkheid zal bovenstaande zin niet gesmaakt worden en zou de 'mogelijk uit de lucht gegrepen gedachte' best wel veel tegenstand kunnen krijgen uit welke hoek(en) dan ook allemaal? :|

Niet smaken????? Man man toch toch ik krijg bijna een orgasme als ik hem lees en de zever loopt uit mijn mondhoeken. Spijtig dat het een natte droom is omdat de Vlaming nu éénmaal een lijdend voorwerp is en zich daar ondanks gegrom en geblaf goed bij voelt als hij maar naar de voetbal en de koers kan gaan.

Universalia 27 april 2019 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9000445)
Niet smaken????? Man man toch toch ik krijg bijna een orgasme als ik hem lees en de zever loopt uit mijn mondhoeken. Spijtig dat het een natte droom is omdat de Vlaming nu éénmaal een lijdend voorwerp is en zich daar ondanks gegrom en geblaf goed bij voelt als hij maar naar de voetbal en de koers kan gaan.

Ik slaagde gewoon met grote onderscheiding in mijn opzet bij het typen van een zin waar ik voor het grootste gedeelde wel achter sta.

Slagen in mijn opzet dat kan ik afleiden uit het miniem aantal reacties.

Dus ga ik van het standpunt uit dat iedereen er zich reeds bij neergelegd heeft dat ons land, de EU, blijft overspoelen met lieden die we eigenlijk liever kwijt dan rijk zijn?

Hopelijk zie ik dat verkeerd maar toch ... :roll:

Oma 27 april 2019 13:29

Haar gebrek aan opvoeding en haar geloofsovertuiging: islam, dat ze haar zonen door de strot duwde is de oorzaak dat haar zonen terroristen werden en vertrokken zijn naar oorlogsgebied, ma heeft ze zelfs gefinancierd en dus aangemoedigd....met deze aanklacht meent ze zeker haar financiering aan terrorisme te kunnen recupereren? :evil:

Het lef om anderen te verwijten wat ze zelf deed is weer typisch moslim...haar eigen verantwoordelijkheid en schuld om van haar zonen terroristen te maken, afschuiven op de belgische staat om weer te proberen er munt uit te slaan want de staat had haar zonen maar moeten tegenhouden om te gaan waar ze wilden?

In dat geval kon ze dan verwijten en aanklagen dat de staat niet het recht heeft haar zonen te verhinderen om naar syrië te reizen?

Krijgen we nu ook aanklachten van alle andere moslimouders waarvan de belgische staat verhinderd heeft dat hun geradicaliseerde domoren vertrokken naar oorlogsgebied? 8O
Het moet niet gekker worden met dat opportunistische moslim crapuul dat blijft spartelen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be