Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Idiote "War On Drugs" veroorzaakt (zoals verwacht) echte oorlog. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237640)

BigF 3 maart 2017 16:55

Idiote "War On Drugs" veroorzaakt (zoals verwacht) echte oorlog.
 
Tegenstanders van legalisering of gedogen van cannabis vonden het een schitterend idee. Drugs hard aanpakken. Zo hard zelfs dat men het een 'war on drugs' ging noemen. Het ging het drugs'probleem' wel effe oplossen. Want de Grote Leider had het gezegd.

En hoewel deze aanpak nergens ter wereld ooit resultaat heeft opgeleverd geloofde men in Antwerpen en ruime omgeving heilig in deze aanpak.

Ondertussen zit men in Antwerpen met een echte 'war'. Zoals verwacht stijgt het geweld tussen drugsbendes exponentieel mee met de hardheid van de repressie. Gelukkig voorlopig zonder (onschuldige) slachtoffers maar hoe lang gaat dat nog duren? Vijf schietpartijen in de laatste drie maanden.
Of dat enkel 'collateral damage' en kan BDW best leven met deze evolutie?

"Moeten we de drugsbendes dan vrij spel geven?" hoor je een halfzatte idioot dan wel eens roepen?
"Nee, tuurlijk niet. Je moet ze het niet moeilijker maken hun markt te onderhouden, je moet hun markt gewoon afnemen door cannabis te legaliseren en de staat de markt laten regelen. Met gereguleerde kwekerijen en particulieren die hun eigen plantje kweken." is mijn antwoord dan meestal.

Gek genoeg krijgt mijn antwoord over het algemeen bijval van mensen die weten waar ze over praten. Criminologen bv.

Hoe komt het of wat zijn de achterliggende redenen dat de beleidsmakers in de metropool aan de Schelde blind blijven geloven in hun aanpak?
En hoe lang gaan ze nog volhouden dat hun aanpak uiteindelijk gaat slagen?

1207 3 maart 2017 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 8395197)
Je moet ze het niet moeilijker maken hun markt te onderhouden, je moet hun markt gewoon afnemen door cannabis te legaliseren en de staat de markt laten regelen.

vorige maand heeft men 1 ton heroïne en 200kg cocaïne gevonden, moet je dat ook legaliseren?
logisch dat het drugsmilieu zenuwachtig is

Xenophon 3 maart 2017 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 8395197)
Tegenstanders van legalisering of gedogen van cannabis vonden het een schitterend idee. Drugs hard aanpakken. Zo hard zelfs dat men het een 'war on drugs' ging noemen. Het ging het drugs'probleem' wel effe oplossen. Want de Grote Leider had het gezegd.

En hoewel deze aanpak nergens ter wereld ooit resultaat heeft opgeleverd geloofde men in Antwerpen en ruime omgeving heilig in deze aanpak.

Ondertussen zit men in Antwerpen met een echte 'war'. Zoals verwacht stijgt het geweld tussen drugsbendes exponentieel mee met de hardheid van de repressie. Gelukkig voorlopig zonder (onschuldige) slachtoffers maar hoe lang gaat dat nog duren? Vijf schietpartijen in de laatste drie maanden.
Of dat enkel 'collateral damage' en kan BDW best leven met deze evolutie?

"Moeten we de drugsbendes dan vrij spel geven?" hoor je een halfzatte idioot dan wel eens roepen?
"Nee, tuurlijk niet. Je moet ze het niet moeilijker maken hun markt te onderhouden, je moet hun markt gewoon afnemen door cannabis te legaliseren en de staat de markt laten regelen. Met gereguleerde kwekerijen en particulieren die hun eigen plantje kweken." is mijn antwoord dan meestal.

Gek genoeg krijgt mijn antwoord over het algemeen bijval van mensen die weten waar ze over praten. Criminologen bv.

Hoe komt het of wat zijn de achterliggende redenen dat de beleidsmakers in de metropool aan de Schelde blind blijven geloven in hun aanpak?
En hoe lang gaan ze nog volhouden dat hun aanpak uiteindelijk gaat slagen?

Ze blijven dat volhouden tot ze dood vallen, dat is nu eenmaal de natuur van fanatisme.

Xenophon 3 maart 2017 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 8395207)
vorige maand heeft men 1 ton heroïne en 200kg cocaïne gevonden, moet je dat ook legaliseren?
logisch dat het drugsmilieu zenuwachtig is

Maar man toch, 200 kilo coke, dat snuiven ze in Antwerpen alleen al op tijdens een verlengd weekeind.

geertvdb 3 maart 2017 17:28

1. Er is geen bewijs dat die schoten iets te maken hebben met drugs,
2. Mochten die schoten iets te maken hebben met drugs, is er geen bewijs dat die te maken hebben met de verstrenging van het drugsbeleid.

Allemaal pure speculatie die hier afgeschilderd wordt als waarheid.

En zelfs (met de nadruk op zelfs) al heeft het te maken met de verstrenging van het drugsbeleid, gaan we ons dan daaraan aanpassen? toegeven aan intimidatie? Toegeven aan drugsbendes?
No f*cking way!

JimmyB 3 maart 2017 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 8395197)
Tegenstanders van legalisering of gedogen van cannabis vonden het een schitterend idee. Drugs hard aanpakken. Zo hard zelfs dat men het een 'war on drugs' ging noemen. Het ging het drugs'probleem' wel effe oplossen. Want de Grote Leider had het gezegd.

En hoewel deze aanpak nergens ter wereld ooit resultaat heeft opgeleverd geloofde men in Antwerpen en ruime omgeving heilig in deze aanpak.

Ondertussen zit men in Antwerpen met een echte 'war'. Zoals verwacht stijgt het geweld tussen drugsbendes exponentieel mee met de hardheid van de repressie. Gelukkig voorlopig zonder (onschuldige) slachtoffers maar hoe lang gaat dat nog duren? Vijf schietpartijen in de laatste drie maanden.
Of dat enkel 'collateral damage' en kan BDW best leven met deze evolutie?

"Moeten we de drugsbendes dan vrij spel geven?" hoor je een halfzatte idioot dan wel eens roepen?
"Nee, tuurlijk niet. Je moet ze het niet moeilijker maken hun markt te onderhouden, je moet hun markt gewoon afnemen door cannabis te legaliseren en de staat de markt laten regelen. Met gereguleerde kwekerijen en particulieren die hun eigen plantje kweken." is mijn antwoord dan meestal.

Gek genoeg krijgt mijn antwoord over het algemeen bijval van mensen die weten waar ze over praten. Criminologen bv.

Hoe komt het of wat zijn de achterliggende redenen dat de beleidsmakers in de metropool aan de Schelde blind blijven geloven in hun aanpak?
En hoe lang gaan ze nog volhouden dat hun aanpak uiteindelijk gaat slagen?

Ik was totaal niet verwonderd toen ik het las. Ik heb dit altijd kortzichtig gevonden van BDW, nu wordt de rekening gepresenteerd.

Op vlak van ethische thema's scoort de NVA niet zo hoog bij mij.

quercus 3 maart 2017 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 8395197)
Tegenstanders van legalisering of gedogen van cannabis vonden het een schitterend idee. Drugs hard aanpakken. Zo hard zelfs dat men het een 'war on drugs' ging noemen. Het ging het drugs'probleem' wel effe oplossen. Want de Grote Leider had het gezegd.

En hoewel deze aanpak nergens ter wereld ooit resultaat heeft opgeleverd geloofde men in Antwerpen en ruime omgeving heilig in deze aanpak.

Ondertussen zit men in Antwerpen met een echte 'war'. Zoals verwacht stijgt het geweld tussen drugsbendes exponentieel mee met de hardheid van de repressie. Gelukkig voorlopig zonder (onschuldige) slachtoffers maar hoe lang gaat dat nog duren? Vijf schietpartijen in de laatste drie maanden.
Of dat enkel 'collateral damage' en kan BDW best leven met deze evolutie?

"Moeten we de drugsbendes dan vrij spel geven?" hoor je een halfzatte idioot dan wel eens roepen?
"Nee, tuurlijk niet. Je moet ze het niet moeilijker maken hun markt te onderhouden, je moet hun markt gewoon afnemen door cannabis te legaliseren en de staat de markt laten regelen. Met gereguleerde kwekerijen en particulieren die hun eigen plantje kweken." is mijn antwoord dan meestal.

Gek genoeg krijgt mijn antwoord over het algemeen bijval van mensen die weten waar ze over praten. Criminologen bv.

Hoe komt het of wat zijn de achterliggende redenen dat de beleidsmakers in de metropool aan de Schelde blind blijven geloven in hun aanpak?
En hoe lang gaan ze nog volhouden dat hun aanpak uiteindelijk gaat slagen?

Die aanpak blijkt toch te slagen. Nog maar een goeie week geleden hebben ze een ton heroïne uit een container gehaald en die daarna naar zijn bestemming gestuurd in Nederland. Daar heeft de Nederlandse politie zes smeerlappen bij de kraag kunnen vatten. Die strijd in de Antwerpse haven wordt steeds meer succesvol. Goed zo!

quercus 3 maart 2017 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8395211)
Ze blijven dat volhouden tot ze dood vallen, dat is nu eenmaal de natuur van fanatisme.

Jij vindt dus het onderscheppen van een ton heroïne gelijk staat met "fanatisme". Je beseft toch welke verwoestingen heroïne aanricht?

JimmyB 3 maart 2017 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8395233)
Die aanpak blijkt toch te slagen. Nog maar een goeie week geleden hebben ze een ton heroïne uit een container gehaald en die daarna naar zijn bestemming gestuurd in Nederland. Daar heeft de Nederlandse politie zes smeerlappen bij de kraag kunnen vatten. Die strijd in de Antwerpse haven wordt steeds meer succesvol. Goed zo!

Heeft totaal niets te maken met het beleid van BDW. Dit was gewoon bestemd voor de export en dit zal men moeten blijven doen, zelfs al worden drugs gelegaliseerd. Strenge straffen voor hoge pakkans en lage winsten, geen crimineel die er zich nog aan zal wagen.

JimmyB 3 maart 2017 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8395236)
Jij vindt dus het onderscheppen van een ton heroïne gelijk staat met "fanatisme". Je beseft toch welke verwoestingen heroïne aanricht?

Zeker, gezond is het niet. Alcohol ook maar verbieden dan? Al eens gezien welke verwoesting alcohol aanricht?

dalibor 3 maart 2017 17:46

De schietpartijen hebben te maken met het feit dat de politie enkele grote partijen heeft onderschept. Dat veroorzaakt deining in het milieu, waar dan schietpartijen van komen. Maar dat kan je de gerechtelijke aanpak toch niet aanrekenen?

Voor alle duidelijkheid: het ging niet om cannabis, maar om heroïne en cocaïne, waarvan ik aanneem dat haast niemand de legalisering bepleit.

quercus 3 maart 2017 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 8395237)
Heeft totaal niets te maken met het beleid van BDW. Dit was gewoon bestemd voor de export en dit zal men moeten blijven doen, zelfs al worden drugs gelegaliseerd. Strenge straffen voor hoge pakkans en lage winsten, geen crimineel die er zich nog aan zal wagen.

Ik associeer die drugvangsten in Antwerpen niet bepaald met BDW, te meer omdat de drugsmaffia doorgaans niet zinnens is de rotzooi die ze in containers stoppen uitsluitend in Antwerpen te versjacheren.

quercus 3 maart 2017 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 8395238)
Zeker, gezond is het niet. Alcohol ook maar verbieden dan? Al eens gezien welke verwoesting alcohol aanricht?

Ja maar moet je nu een dodelijke drug zoals heroïne een beetje gaan goed praten omdat er ook alcohol en tabak bestaat? Ik ben geen alcoholist en ik rook reeds veertig jaar niet meer. Maar waar ik wel zeker van ben is dat je van een alcohol- of een tabaksverslaving veel gemakkelijker zult verlost geraken dan van heroïne. Een heroïneverslaafde die achter de tralies wordt gezet zal na een paar dagen in zijn cel lopen te gillen en aan de tralies hangen zoals een chimpansee.

JimmyB 3 maart 2017 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8395242)
Ik associeer die drugvangsten in Antwerpen niet bepaald met BDW, te meer omdat de drugsmaffia doorgaans niet zinnens is de rotzooi die ze in containers stoppen uitsluitend in Antwerpen te versjacheren.

Je hebt gelijk, de schietpartijen blijken niet het gevolg te zijn van de lokale Antwerpse politiek.

JimmyB 3 maart 2017 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8395247)
Ja maar moet je nu een dodelijke drug zoals heroïne een beetje gaan goed praten omdat er ook alcohol en tabak bestaat? Ik ben geen alcoholist en ik rook reeds veertig jaar niet meer. Maar waar ik wel zeker van ben is dat je van een alcohol- of een tabaksverslaving veel gemakkelijker zult verlost geraken dan van heroïne. Een heroïneverslaafde die achter de tralies wordt gezet zal na een paar dagen in zijn cel lopen te gillen en aan de tralies hangen zoals een chimpansee.

Dit is juist, maar wat met cannabis? Dit blijkt minder verslavend dan alcohol en is toch verboden.

Bobke 3 maart 2017 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 8395238)
Zeker, gezond is het niet. Alcohol ook maar verbieden dan? Al eens gezien welke verwoesting alcohol aanricht?

Al eens gezien hoeveel alcohol te koop is ?
Wat zou het resultaat zijn als andere drugs even gemakkellijk te verkrijgen zijn?

Bobke 3 maart 2017 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 8395251)
Dit is juist, maar wat met cannabis? Dit blijkt minder verslavend dan alcohol en is toch verboden.

Waaruit blijkt dit?
En waarom vergelijkt ge het niet met roken ?

Xenophon 3 maart 2017 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8395233)
Die aanpak blijkt toch te slagen. Nog maar een goeie week geleden hebben ze een ton heroïne uit een container gehaald en die daarna naar zijn bestemming gestuurd in Nederland. Daar heeft de Nederlandse politie zes smeerlappen bij de kraag kunnen vatten. Die strijd in de Antwerpse haven wordt steeds meer succesvol. Goed zo!

Als je de mening toegedaan bent dat het krabben aan de oppervlakte de drughandel zal doen stoppen, ja, dan is dat beetje drugs dat ze onderschept hebben een groot succes.

Zo lang de vraag er is - en die is er voor altijd - zal de drughandel blijven bestaan.

dalibor 3 maart 2017 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8395265)
Als je de mening toegedaan bent dat het krabben aan de oppervlakte de drughandel zal doen stoppen, ja, dan is dat beetje drugs dat ze onderschept hebben een groot succes.

Zo lang de vraag er is - en die is er voor altijd - zal de drughandel blijven bestaan.

De koper van die partij is wel een pak geld kwijt. Dat resultaat heeft die vangst alvast.

JimmyB 3 maart 2017 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8395252)
Al eens gezien hoeveel alcohol te koop is ?
Wat zou het resultaat zijn als andere drugs even gemakkellijk te verkrijgen zijn?

Ik denk niet dat het dramatisch zou zijn, er zijn landen waar het gelegaliseerd is. Misschien moeten we daar eens gaan kijken.

We hebben ook gezien wat er gebeurt als men alcohol verbiedt, kijk naar de drooglegging in de VS.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be