Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Wat...als iedereen geloofde in de Ruimteschepentheorie van HarrieChristus? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185477)

Kameraad Mauser 18 april 2013 20:16

Wat...als iedereen geloofde in de Ruimteschepentheorie van HarrieChristus?
 
Naar aanleiding van de pientere opmerking van forumlid Paulus, 'Wat als iedereen geloofde in Allah?', kon ik mij niet van deze nevengedachte ontdoen...

laat allen uw gezaghebbende argumentatie hier de vrije loop.

Nietzsche 18 april 2013 20:17

Mag ik eerst even vragen wat je met dit topic wilt? heb je ergens de hoop dat je hier een serieuze discussie van kan maken?

Zo niet, dan hoort dit thuis in koetjes & Kalfjes.

eno2 18 april 2013 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6605555)
Naar aanleiding van de pientere opmerking van forumlid Paulus, 'Wat als iedereen geloofde in Allah?', kon ik mij niet van deze nevengedachte ontdoen...

laat allen uw gezaghebbende argumentatie hier de vrije loop.

K&K

En Harriechristus ook.

Kameraad Mauser 18 april 2013 20:31

Mja, bij nader inzien heeft deze draad toch een ambigue karakter.

Het kan derhalve best wel een k&k gehalte bevatten.

Maar mocht er gevraagd worden naar enige verdediging waarom deze draad in dit subforum zou kunnen blijven: humor, dat is een ernstige zaak.

Nietzsche 18 april 2013 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6605576)
Mja, bij nader inzien heeft deze draad toch een ambigue karakter.

Het kan derhalve best wel een k&k gehalte bevatten.

Maar mocht er gevraagd worden naar enige verdediging waarom deze draad in dit subforum zou kunnen blijven: humor, dat is een ernstige zaak.

Alleen geen zaak van Godsdienst en Levensovertuiging.

........ Alhoewel. :rofl:

BonBon 18 april 2013 20:44

Ze zijn ten minste vredelievend en hebben geen 1000 of 2000 jaar oud voorbeeld om te volgen, da's het grootste voordeel.

Koenraad Noël 18 april 2013 20:46

Positief: Geen negatieve bagage uit het verleden, en Harrie is wel een toffe kerel.
Negatief: Geen redelijke filosofische onderbouw. Met "iedereen" als aanhanger zullen heel wat wetenschapstakken stilvallen. Het zou ook verdorie saai zijn mocht iedereen hetzelfde geloven.

eno2 18 april 2013 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6605607)
Positief: Geen negatieve bagage uit het verleden, en Harrie is wel een toffe kerel.
Negatief: Geen redelijke filosofische onderbouw. Met "iedereen" als aanhanger zullen heel wat wetenschapstakken stilvallen. Het zou ook verdorie saai zijn mocht iedereen hetzelfde geloven.

Harrie is de tofste supertrol zwanzer op het internet (in het Nederlands)

manta 18 april 2013 21:06

Er in geloven als in "de theorie begrijpen"? Of gewoon geloven dat hij gelijk heeft?

eno2 18 april 2013 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6605632)
Er in geloven als in "de theorie begrijpen"? Of gewoon geloven dat hij gelijk heeft?

Zever niet.

respublica 19 april 2013 00:40

Op moreel gebied zouden we moeten rekening houden met elk atoom, vermits elk atoom voor ons een ruimteschip zou zijn. Dat wil zeggen dat allerlei chemische reacties, waarbij atoomwezentjes omgezet worden in wezenloze energie, immoreel zouden worden, veronderstel ik. Maar welke reacties zijn dit zoal?

eno2 19 april 2013 00:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 6605999)
Op moreel gebied zouden we moeten rekening houden met elk atoom, vermits elk atoom voor ons een ruimteschip zou zijn. Dat wil zeggen dat allerlei chemische reacties, waarbij atoomwezentjes omgezet worden in wezenloze energie, immoreel zouden worden, veronderstel ik. Maar welke reacties zijn dit zoal?

Zever

harriechristus 20 april 2013 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6605607)
Positief: Geen negatieve bagage uit het verleden, en Harrie is wel een toffe kerel.
Negatief: Geen redelijke filosofische onderbouw.

Ik kan mijn atoomtheorie zeer goed filosofisch onderbouwen, en zit veel en veel beter in elkaar dan wat de wetenschap beweert.

Zo kan ik als eerste veel beter verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, niet op basis van primitieve natuurwetten (wat de wetenschap denkt), maar op basis van superintelligente microwezentjes.

Ten tweede heeft mijn atoomtheorie een toekomst in het heelal, terwijl de wetenschap het heelal onder laat gaan.

Ten derde kan ik het bestaan van God bewijzen.

harriechristus 20 april 2013 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6605632)
Er in geloven als in "de theorie begrijpen"? Of gewoon geloven dat hij gelijk heeft?

Mijn atoomtheorie is geen geloof, maar de hoogste vorm van wetenschap, de filosofie.

Het is dus een kwestie van denken en begrijpen.

harriechristus 20 april 2013 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 6605999)
Op moreel gebied zouden we moeten rekening houden met elk atoom, vermits elk atoom voor ons een ruimteschip zou zijn. Dat wil zeggen dat allerlei chemische reacties, waarbij atoomwezentjes omgezet worden in wezenloze energie, immoreel zouden worden, veronderstel ik. Maar welke reacties zijn dit zoal?

Hier klopt niet veel van.

Niet het atoom is een ruimteschip, maar de elementaire deeltjes daarvan.

En ook worden microwezentjes niet omgezet in energie, maar blijven gewoon bestaan bij chemische reacties.
En ook de ruimtescheepjes gaan daarvan niet kapot.

harriechristus 20 april 2013 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6605604)
Ze zijn ten minste vredelievend en hebben geen 1000 of 2000 jaar oud voorbeeld om te volgen, da's het grootste voordeel.

Zo is het, de nieuwe wereld voor de toekomst begint met mijn atoomtheorie.

En weg met al die achterlijke religies van het verleden.
Weg dus met Allah en Jezus, want die hebben nooit bestaan.

harriechristus 20 april 2013 07:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6605613)
Harrie is de tofste supertrol zwanzer op het internet (in het Nederlands)

Eno2 is rijp voor Allah, waar hij nooit over klaagt.

Knipp 20 april 2013 17:25

Het zou me nauwelijks opties laten als iedereen zoiets zou geloven.

Me terugtrekken in de diepzee ?

Traktaat schrijven over vinkensnavelmorfologie ?

Dubbele helixen tekenen op wc deuren ?

harriechristus 20 april 2013 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knipp (Bericht 6608219)
Het zou me nauwelijks opties laten als iedereen zoiets zou geloven.

Me terugtrekken in de diepzee ?

Traktaat schrijven over vinkensnavelmorfologie ?

Dubbele helixen tekenen op wc deuren ?

Ja, ja, de waarheid te geloven dat valt niet mee.

Het is net als met van Gogh: ten tijde dat hij zelf schilderde wilde niemand ook maar één schilderijtje van hem kopen.

De massa is nu eenmaal traag van begrip en loopt altijd een slag achter op het genie.

Another Jack 20 april 2013 19:06

Ruimteschepen ophangen boven de deuren!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be