Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Johnny Blaze 20 april 2010 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4703017)
Niet correct.
Je bent welkom, alleen je voegt niets toe.

Als je zou lezen zou je weten dat ik het bestaan van buitenaards leven absoluut niet uitsluit. Een driehoek met lichtjes die ze niet kunnen pakken is toch nét niet genoeg bewijs voor het bestaan er van.

Spit eens door de draad vriend, ik heb hier al een hoop toegevoegd. Af en toe mag een mens ook eens inpikken op bepaalde punten he.

Harde bewijzen zul je over dit onderwerp vrees ik niet dadelijk vinden, alhoewel dat er toch een hoop aanwijzingen zijn die sturen in de richting van vreemde verschijnselen in onze atmosfeer en verhalen over bezoekers uit de lucht/hemel whatever, en dit al zolang we in staat zijn dingen te registreren (tekenen, schrijven, opnames van radar...).

Hoe anderen hier conclusies uittrekken maakt mij niet veel uit, ik trek er geen conclusies uit. Ik ben wel gefascineerd door de vele verhalen (zowel van in de préhistorie tot nu) die er zijn en heb zo wel mijn eigen mening over dit alles.

Cdude 20 april 2010 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 4703033)
Spit eens door de draad vriend, ik heb hier al een hoop toegevoegd. Af en toe mag een mens ook eens inpikken op bepaalde punten he.

Harde bewijzen zul je over dit onderwerp vrees ik niet dadelijk vinden, alhoewel dat er toch een hoop aanwijzingen zijn die sturen in de richting van vreemde verschijnselen in onze atmosfeer en verhalen over bezoekers uit de lucht/hemel whatever, en dit al zolang we in staat zijn dingen te registreren (tekenen, schrijven, opnames van radar...).

Hoe anderen hier conclusies uittrekken maakt mij niet veel uit, ik trek er geen conclusies uit. Ik ben wel gefascineerd door de vele verhalen (zowel van in de préhistorie tot nu) die er zijn en heb zo wel mijn eigen mening over dit alles.

Daarrrrrrr heb ik weinig aan toe te voegen. Alleen durf ik, als die hard SF fan, gerust te zeggen dat ik zelfs HOOP dat ze gelijk hebben.
Zolang ze het ook kunnen bewijzen.

(en kom aub niet af met Von Daniken :evil:)

Johnny Blaze 20 april 2010 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4703038)
Daarrrrrrr heb ik weinig aan toe te voegen. Alleen durf ik, als die hard SF fan, gerust te zeggen dat ik zelfs HOOP dat ze gelijk hebben.
Zolang ze het ook kunnen bewijzen.

(en kom aub niet af met Von Daniken :evil:)

Awel, Von Daniken heb ik nog nooit gelezen en ik betwijfel dat ik het ooit zal doen. Het lijken mij leuke SciFi boeken, maar te 70s, weet je.

Eentje die mij nu te binnen schiet die ik wel interessant vond was Zecharia Sitchin. (Lees goed, interessant vinden ≠ geloven, dit moet hier op dit forum soms wel écht duidelijk gemaakt worden)

Micele 20 april 2010 15:41

[quote=Cdude;4703032]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 4703023)
Idd, waar een officieel rapport over bestaat opgesteld door de Belgische Luchtmacht (vertaald uit het Engels) , ttz de NATO (vanuit CRC Glons) was leader bij de Belgian UFO Case; 18 interceptiepogingen (2 F16 x 9) en alle ingezette radarmogelijkheden van dat moment leidden tot niets, de UFO´s speelden kat en muis met "de NATO" en dit tijdens 2 dagen 30-31 maart 1990 (tussen 23.00 hr -0100 hr), NVG of nachtkijkers voor de piloten waren toen nog niet ingevoerd.

Deze?

Waarom ? 8O
Waar haal je die foto ? Wil je een val stellen ? :?
Let op de datum ?

Ik had al een post met de foto´s:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2951

Lees die tekst nu eens rustig en volledig, of tenminste tot de technische data van de F16-trackingradar.

Uw foto lijkt me niet de originele foto die door internationale wetenschappers voor authentiek is verklaard, het zou deze zijn:

http://www.ufoevidence.org/photograp...s/photo219.htm
Background Information / Description:

Taken at Petit Rechain during the famous Belgium UFO sightings of March, 1990.
Source / Credit:
Photograph ID: 219
FAIR USE NOTICE: This page may contain copyrighted material the use of which has not been specifically authorized by the copyright owner. This website distributes this material without profit to those who have expressed a prior interest in receiving the included information for research and educational purposes. We believe this constitutes a fair use of any such copyrighted material as provided for in 17 U.S.C § 107.

of deze wel verkleind of bewerkt, uit de Belgische link.



Edit: gewoon lezen en begrijpen aub.

Citaat:

3. Chronologische opsomming van de gebeurtenissen gedurende de nacht van 30-31 maart 1990.

Aantekening: lokale tijd = GMT + 2.

30 maart:

23:00: De supervisor (MC) verantwoordelijk voor het Glons CRC (Control Reporting Center) ontvangt een telefoontje van mr. A. Renkin, gendarmerie.

MDL, welke verklaart vanaf zijn huis in Ramillies drie ongewone lichten te zien in de richting van Thorembais - Gembloux. Deze lichten zijn beslist meer intens dan sterren en planeten, ze bewegen niet en zijn gepositioneerd aan de hoeken van een gelijkzijdige driehoek. Hun kleuren veranderen: rood, groen en geel.

23:05: Het CRC van Glons vraagt de gendarmerie van Wavre een patrouille naar die plaats te sturen om de waarneming te bevestigen.

23:10: Een nieuw telefoontje van mr. Renkins wijst op een nieuw fenomeen: drie andere lichten bewegen zich naar de eerste driehoek. Eén van deze lichten is veel helderder dan de anderen. Het CRC van Glons observeert inmiddels een ongeïdentificeerd radarcontact, ongeveer 5km ten noorden van de luchthaven van Beauvechain. Het contact beweegt zich op ongeveer 25 knopen naar het westen.

23:28: Een patrouille van de gendarmerie waaronder zich Captain Pinson bevindt, is op het terrein van mr. Renkin en bevestigt de waarneming. Captain Pinson beschrijft het geobserveerde fenomeen als volgt: De heldere punten hebben de afmetingen van een grote ster; de kleur ervan verandert continue. De overheersende kleur is rood; dan verandert het zich in blauw, groen, geel en wit, maar niet altijd in dezelfde volgorde. De lichten zijn heel helder, alsof het verkeerslichten zijn: dat zorgt ervoor dat ze te onderscheiden zijn van sterren.

23:30 – 23:45: De drie nieuwe lichten zijn in de tussentijd dichter bij de eerst waargenomen driehoek gekomen. Op hun beurt, na een serie van grillige manoeuvres, arrangeren zij zichzelf ook in een driehoekige formatie.

Ondertussen observeert het CRC van Glons het fenomeen op radar.

23:49 – 23:59: Het Semmerzake TCC/RP (Traffic Center Control/Reporting Post) bevestigt op haar beurt dat ze een duidelijk radarcontact op dezelfde positie heeft alwaar het CRC van Glons op heeft gewezen.

23:56: Na noodzakelijke samenspraak met de SOC-II en nadat aan alle voorwaarden is voldaan om een QRA opstijgen mogelijk te maken, geeft het CRC van Glons de order aan 1 J Wing op te stijgen.

23:45 – 00:15: De heldere punten zijn nog steeds heel duidelijk vanaf de grond waar te nemen. Hun respectievelijke positie verandert niet. De hele formatie lijkt in vergelijking met de sterren langzaam te bewegen. De ooggetuigen op de grond nemen waar dat de UFO’s van tijd tot tijd korte en meer intense lichtsignalen afgeven. Ondertussen worden twee zwakkere verlichte punten waargenomen in de richting van Eghezee. Deze tonen, net als de andere, korte en grillige bewegingen.


31 maart:

00:05: Twee F-16’s, QRA van J Wing, AL 17 en AL 23, stijgen op.

Tussen 00:07 en 00:54 worden door de gevechtsvliegtuigen, onder controle van het CRC, in totaal negen interceptiepogingen ondernomen. De vliegtuigen hebben verschillende malen kort radarcontact met de doelen die zijn aangewezen door het CRC. In drie gevallen lukt het de piloten om het doel gedurende een paar seconden op hun radar vast te zetten (lock on)( doel zoeken en automatisch volgen), wat, elke keer, een drastische verandering teweegbrengt in het gedrag van de UFO’s. In geen enkel geval hebben de piloten visueel contact met de UFO’s gehad.

00:13: Eerste ‘lock on’ op het doel dat is aangewezen door het CRC. Positie: (afstand) precies 6 NM (Nautical Miles), 9000 voet (hoogte), (kompas)richting: 250. De snelheid van het doel verandert in minieme tijd van 150 naar 970 knopen, de hoogte wordt lager van 9000 tot 5000 voet, dan omhoog naar 11.000 voet en kort daarna naar grondniveau. Daaruit resulteert na enkele seconden een ‘break lock’ en de piloot verliest zijn radarcontact. De radars van Glons laten zien dat op het moment van de break lock de gevechtsvliegtuigen zich boven de positie van het doel bevinden.

+/- 00:19 – 00:30: Het Semmerzake TCC heeft net als het CRC van Glons het contact met het doel verloren. Van tijd tot tijd verschijnt er een contact in het gebied, maar die zijn te weinig om er een duidelijk spoor uit op te maken. Ondertussen nemen de piloten via de VHF contact op met de radio van het burgerluchtvaartverkeer, om zodoende hun bewegingen te coördineren met het TMA van Brussel.

Het radiocontact op UHF met het CRC van Glons is gehandhaafd.

00:30: AL 17 heeft een radarcontact op 5000 voet, 20 NM vanaf Beauvechain (Nivelles), richting 255. Het doel beweegt op zeer hoge snelheid (740 knopen). De lock on duurt 6 seconden en op het moment van break lock, verschijnt er een stoorsignaal op het scherm.

+/- 00:30: De twee getuigen op de grond zien drie maal de F-16’s passeren. Gedurende de derde passage zien ze de vliegtuigen rondcirkelen rondom het centrum waar de grote formatie oorspronkelijk was waargenomen. Tezelfdertijd valt hun het verdwijnen op van de kleine driehoek, terwijl de helderste, westelijke punt van de grote driehoek zeer snel beweegt, mogelijk naar boven. Dit punt zendt gedurende de manoeuvre, op een herhalende wijze, krachtige, rode signalen uit. De twee andere punten van de grote driehoek verdwijnen kort daarna. De heldere punten boven Eghezee zijn niet langer zichtbaar, slechts de westelijke, heldere punt van de driehoek kan nog worden waargenomen.

00:32: De radars van Glons en Semmerzake hebben een contact op 110/6NM van Beauvechain, dat op 7000 voet op hoge snelheid in de richting van Bierset koerst.

De geregistreerde snelheden gaan van 578 tot 690 knopen. Het contact wordt verloren boven Bierset. De radarcontrole van Maastricht heeft geen contact gemaakt met deze UFO.

00:39 – 00:41: Het CRC van Glons meldt een mogelijk contact op 10NM vanaf de vliegtuigen op een hoogte van 10.000 voet. De piloten hebben een radarcontact op 7NM. Opnieuw wordt een acceleratie van de doelen opgemerkt van 100 naar 600 knopen. De lock on duurt enkel een paar seconden en zowel de vliegtuigen als het CRC verliezen het radarcontact.

00:47: RAPCON van Beauvechain meldt een radarcontact op 6500 voet hoogte in een positie van 160/5NM vanaf Beauvechain. Het CRC van Glons heeft eveneens een contact op dezelfde positie. Dit contact wordt waargenomen tot 00:56.

00:45 – 01:00: Er worden enkele pogingen ondernomen de UFO’s te onderscheppen. De vliegtuigen registreren slechts enkele zeer korte radarcontacten.

De waarnemers op de grond zien de laatste UFO verdwijnen in de richting van Louvain-la-Neuve (NNW). Rond 01:00 is de UFO geheel uit zicht verdwenen.

01:02: AL 17 en AL 23 verbreken het contact met het CRC van Glons en keren terug naar hun basis.

01:06: De gendarmerie van Jodoigne meldt aan het CRC van Glons dat men zojuist een fenomeen heeft waargenomen dat lijkt op dat wat werd gezien door mr. Renkin om 23:15.

01:10: Landing van AL 17.

01:16: Landing van AL 23.

01:18: Captain Pinson, die in de tussentijd naar de gendarmerie van Jodoingne is gegaan, beschrijft zijn observatie als volgt: “Vier lichtgevende witte punten aan de hoeken van een vierkant en onder het centrum daarvan ligt Jodoigne. De UFO gezien in de richting van Orp-Jauche (ZW van Jodoigne) is de helderste en heeft een rood/gele kleur. De lichtgevende punten bewegen in schokkerige en korte bewegingen.”

+/- 01:30: De UFO’s verliezen hun helderheid en lijken te verdwijnen in vier aparte richtingen.
Knopen is nM/uur = 1,85 km/h
25 knopen = 46 kmh
970 knopen = 1800 kmh

Een F16 of geen enkel vliegtuig kan aan 46 kmh vliegen en even later tot 1800 kmh vliegen op "lage hoogte".

en F16 haalt maar mach 1,2 of 1470 kmh op lage hoogte !

Superhelikopters kunnen dat ook niet ;-)

De break lock komt ofwel door een ongekende storing, en-/ ofwel staat de UFO stil te laag bij de grond (achter de groundclutter) of is geland.

Cdude 20 april 2010 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 4703044)
Awel, Von Daniken heb ik nog nooit gelezen en ik betwijfel dat ik het ooit zal doen. Het lijken mij leuke SciFi boeken, maar te 70s, weet je.

Eentje die mij nu te binnen schiet die ik wel interessant vond was Zecharia Sitchin. (Lees goed, interessant vinden ≠ geloven, dit moet hier op dit forum soms wel écht duidelijk gemaakt worden)

Nee hoor, ik kan nl lezen en PROBEER me zo goed en wetenschappelijk mogelijk uit te drukken als het over "feiten" gaat.

Net eens gaan piepen naar ZS, spijtig dat NIBIRU niet bestaat.

Mijn favo theorie over het ontstaan van leven hier is die van Asimov.
Ik vind het artikel niet maar volgens hem is het leven ontstaan uit bacterieën uit alien shit. :rofl: (en het is een mogelijkheid, er drijft nl nu al veel rond de aarde uit de ISS)

Cdude 20 april 2010 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 4703044)
Awel, Von Daniken heb ik nog nooit gelezen en ik betwijfel dat ik het ooit zal doen. Het lijken mij leuke SciFi boeken, maar te 70s, weet je.

Eentje die mij nu te binnen schiet die ik wel interessant vond was Zecharia Sitchin. (Lees goed, interessant vinden ≠ geloven, dit moet hier op dit forum soms wel écht duidelijk gemaakt worden)

Ooh zeker eens lezen.
Of de docu van't net vissen (als je het uithoudt;) Er worden vele interessante dingen getoond.
Vooral die Maya op z'n ruimteschip is me bijgebleven

http://www.ancient-hebrew.org/ancientman/03_maya.html

Cdude 20 april 2010 15:51

[quote=Micele;4703051]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4703032)
Waarom ? 8O
Waar haal je die foto ? Wil je een val stellen ? :?

Niet flippen eh.
Ik hoef dat echt niet te lezen aangezien ik dit reeds meerdere keren deed in de toenmalige pers geen ENKEL bezwaar heb tegen de waarnemingen of twijfel aan hun authenciteit. Ik was er nl ook, rond die periode ;)
Het zijn alleen de ALIEN CONCLUSIES die me m'n zwaard doen trekken.


GODMILJAAR

Heb je er nu weer zo'n belachelijk lange post van gemaakt om je (ex)job kennis te bewijzen?

Johnny Blaze 20 april 2010 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4703056)
Nee hoor, ik kan nl lezen en PROBEER me zo goed en wetenschappelijk mogelijk uit te drukken als het over "feiten" gaat.

Net eens gaan piepen naar ZS, spijtig dat NIBIRU niet bestaat.

Mijn favo theorie over het ontstaan van leven hier is die van Asimov.
Ik vind het artikel niet maar volgens hem is het leven ontstaan uit bacterieën uit alien shit. :rofl: (en het is een mogelijkheid, er drijft nl nu al veel rond de aarde uit de ISS)

Ik neem aan dat je hier niet letterlijk bedoeld "uit de kak van buitenaardsen". Panspermie is echter een heel aannemelijke theorie, het is ondertussen al aangetoond dat bacteriën een ruimtereis kunnen overleven.

Cdude 20 april 2010 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 4703070)
Ik neem aan dat je hier niet letterlijk bedoeld "uit de kak van buitenaardsen". Panspermie is echter een heel aannemelijke theorie, het is ondertussen al aangetoond dat bacteriën een ruimtereis kunnen overleven.

Hij wel, gebaseerd op problemen met het ISS afval maar ik vind het artikel niet meer :evil:

Bacteriën zijn bacteriën , ook in de "kak" :lol:

Yep,
Citaat:

The Surveyor probes were the first U.S. spacecraft to land safely on the Moon. In November, 1969, the Surveyor 3 spacecraft's microorganisms were recovered from inside its camera that was brought back to Earth under sterile conditions by the Apollo 12 crew.
The 50-100 organisms survived launch, space vacuum, 3 years of radiation exposure, deep-freeze at an average temperature of only 20 degrees above absolute zero, and no nutrient, water or energy source. (The United States landed 5 Surveyors on the Moon; Surveyor 3 was the only one of the Surveyors visited by any of the six Apollo landings. No other life forms were found in soil samples retrieved by the Apollo missions or by two Soviet unmanned sampling missions, although amino acids - not necessarily of biological origin - were found in soil retrieved by the Apollo astronauts.)

Maarschalk_Zjoekov 20 april 2010 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4703056)
spijtig dat NIBIRU niet bestaat.

Zwarte planeet dat rondreist?

Micele 20 april 2010 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4703068)
Heb je er nu weer zo'n belachelijk lange post van gemaakt om je (ex)job kennis te bewijzen?

Niet flippen hé ;-)

Dat is geen belachelijke post, ik wijs er nog eens op (nu eens op de geregistreerde snelheid) van die UFO´s omdat anderen hier ook lezen, je bent niet alleen.

Kennis bewijzen 8O ? , wat is er kennis aan te willen zeggen dat er geen vlieg t u i g e n bestaan die op lage hoogte aan 45 kmh kunnen vliegen en even later aan 1800 kmh...

Micele 20 april 2010 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4703068)
Ik hoef dat echt niet te lezen aangezien ik dit reeds meerdere keren deed in de toenmalige pers geen ENKEL bezwaar heb tegen de waarnemingen of twijfel aan hun authenciteit. Ik was er nl ook, rond die periode ;)
Het zijn alleen de ALIEN CONCLUSIES die me m'n zwaard doen trekken.

Waarom wijk je dan steeds uit op andere dingen ?

Ik heb mijn vragen gesteld, je kunt ze beantwoorden of niet.

Nog eens:

Wie vloog die UFO´s ? Waren ze onbemand ? OK

Vanwaar werden ze dan gederigeerd binnen onze atmosfeer ?

Hoe wijken ze de massa´s vliegverkeer uit ?

Verschijnen ze daarom meestal ´s nachts - in minderbewoonde gebieden - of in eerder verlaten gebieden overdag ?

Maarschalk_Zjoekov 20 april 2010 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 4703104)
Niet flippen hé ;-)
Kennis bewijzen 8O ? , wat is er kennis aan te willen zeggen dat er geen vlieg t u i g e n bestaan die op lage hoogte aan 45 kmh kunnen vliegen en even later aan 1800 kmh...

We weten toch niet welke nieuwe straaljagers Rusland, Amerika en China (die van Amerika en Rusland nieuwe technologie steelt) aan het uittesten zijn...

Cdude 20 april 2010 16:14

Gewoon even 10 min luisteren en genieten :)

http://www.youtube.com/watch?v=C5MHKgHHIH0

Cdude 20 april 2010 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 4703127)
Ik heb mijn vragen gesteld, je kunt ze beantwoorden of niet.

Heb dit al gedaan zagevent.

Robot ruimteschip met automatische besturing : verkenner
Lost ineens probleem van afstanden op.

Happy? :twisted:

Cdude 20 april 2010 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maarschalk_Zjoekov (Bericht 4703129)
We weten toch niet welke nieuwe straaljagers Rusland, Amerika en China (die van Amerika en Rusland nieuwe technologie steelt) aan het uittesten zijn...

Jaweeeeel , HIJ(de mecanieker) weet alles.

Micele 20 april 2010 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maarschalk_Zjoekov (Bericht 4703129)
We weten toch niet welke nieuwe straaljagers Rusland, Amerika en China (die van Amerika en Rusland nieuwe technologie steelt) aan het uittesten zijn...

Maar de NATO wel, en die sluiten al die testdingen uit, leest jij dat dan niet ? 8O

Of ontken je het Be-militair rapport van de Nato ? 8O

Straaljager aan 45 kmh dan aan 1800 km, en dan die even stilstaat in de lucht voor de foto... Hallo.

Micele 20 april 2010 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4703140)
Jaweeeeel , HIJ(de mecanieker) weet alles.

Toevallig wel. :-)

Cdude 20 april 2010 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 4703144)
Maar de NATO wel, en die sluiten al die testdingen uit, leest jij dat dan niet ? 8O

Of ontken je het Be-militair rapport van de Nato ? 8O

Straaljager aan 45 kmh dan aan 1800 km, en dan die even stilstaat in de lucht voor de foto... Hallo.

Als de NATO het weet is het niet geheim eh dumbo

Cdude 20 april 2010 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 4703146)
Toevallig wel. :-)

QED :roll:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be