Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Defilé of .... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=37288)

khaled 21 juli 2005 18:21

Defilé of ....
 
Gentse feesten ?

www.hln.be

Defilé trekt 100.000 'kijklustigen', de Gentse feesten woensdag 250.000 man... Sorry sire, uw 8,7 miljoen echte belgen hadden blijkbaar wat beters te doen.




Verhofstadt heeft Albert flink bij de neus... Maar niet getreurd, Boudewijn zaliger houdt een oogje in het zeil.

Xenon 21 juli 2005 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Gentse feesten ?

www.hln.be

Defilé trekt 100.000 'kijklustigen', de Gentse feesten woensdag 250.000 man... Sorry sire, uw 8,7 miljoen echte belgen hadden blijkbaar wat beters te doen.



Het vrt-nieuws heeft het over 10.000 man, wat me iets dichter bij de realiteit lijkt. Op TV waren duidelijk enkele lege tribunes te zien. Pak al die oudstrijders en die hofnarren weg, en er stond geen kat meer.

rodeo 21 juli 2005 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Het vrt-nieuws heeft het over 10.000 man, wat me iets dichter bij de realiteit lijkt. Op TV waren duidelijk enkele lege tribunes te zien. Pak al die oudstrijders en die hofnarren weg, en er stond geen kat meer.

opnieuw: was u er? Ík heb geen lege tribunes gezien (maar ik sta natuurlijk open voor elke interpretatie)

ik heb het zo niet voor conclusies die eerder wishful thincking zijn :p

Mág ik er verder nog op wijzen dat de 250.000 man op woensdag werd gehaald (en nu zijn we donderdag)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by rodeo on 21-07-2005 at 19:33
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Het vrt-nieuws heeft het over 10.000 man, wat me iets dichter bij de realiteit lijkt. Op TV waren duidelijk enkele lege tribunes te zien. Pak al die oudstrijders en die hofnarren weg, en er stond geen kat meer.

opnieuw: was u er? Ík heb geen lege tribunes gezien (maar ik sta natuurlijk open voor elke interpretatie)

ik heb het zo niet voor conclusies die eerder wishful thincking zijn :p

Mág ik er verder nog op wijzen dat de 250.000 man op woensdag werd gehaald (en nu zijn we donderdag)[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Het vrt-nieuws heeft het over 10.000 man, wat me iets dichter bij de realiteit lijkt. Op TV waren duidelijk enkele lege tribunes te zien. Pak al die oudstrijders en die hofnarren weg, en er stond geen kat meer.

opnieuw: was u er? Ík heb geen lege tribunes gezien (maar ik sta natuurlijk open voor elke interpretatie)

ik heb het zo niet voor conclusies die eerder wishful thincking zijn :p[/size]
[/edit]

khaled 21 juli 2005 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
opnieuw: was u er? Ík heb geen lege tribunes gezien (maar ik sta natuurlijk open voor elke interpretatie)

ik heb het zo niet voor conclusies die eerder wishful thincking zijn :p

Mág ik er verder nog op wijzen dat de 250.000 man op woensdag werd gehaald (en nu zijn we donderdag)

Woensdag was inderdaad voor velen een werkdag.

Xenon 21 juli 2005 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
opnieuw: was u er?

Ik heb nog steeds niet dement. Dus, nee.
Citaat:

Ík heb geen lege tribunes gezien (maar ik sta natuurlijk open voor elke interpretatie)
De VRT heeft enkele mooi overzichtshots gemaakt waarin je duidelijk kan zien dat de tribunes rechts voor het paleis leeg waren.

rodeo 21 juli 2005 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Ik heb nog steeds niet dement. Dus, nee.

De VRT heeft enkele mooi overzichtshots gemaakt waarin je duidelijk kan zien dat de tribunes rechts voor het paleis leeg waren.

Misschien uren voor het Défilé genomen? Te weinig VIP's? ik heb het défilé moeten volgen achter 8 rijen mensen (op een vensterbankske ^^), een lege tribune past daar niet echt[size=1]


doet me aan de belangrijkste vraag voor brononderzoek denken: Was die man er??
[/size]

phoebe 21 juli 2005 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Ik heb nog steeds niet dement. Dus, nee.

De VRT heeft enkele mooi overzichtshots gemaakt waarin je duidelijk kan zien dat de tribunes rechts voor het paleis leeg waren.

Dat is misschien opzetelijk gedaan, anders vind Bertje zijne weg misschien niet terug naar huis.

phoebe 21 juli 2005 18:52

[quote=rodeo]Misschien uren voor het Défilé genomen? Te weinig VIP's? ik heb het défilé moeten volgen achter 8 rijen mensen (op een vensterbankske ^^), QUOTE]

dat moet dan een heel groot vensterbankje geweest zijn.
maar 8 rijen mensen is ook niet zo spectaculair he, 8 man op een rijtje...

rodeo 21 juli 2005 18:55

[quote=phoebe]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Misschien uren voor het Défilé genomen? Te weinig VIP's? ik heb het défilé moeten volgen achter 8 rijen mensen (op een vensterbankske ^^), QUOTE]

dat moet dan een heel groot vensterbankje geweest zijn.
maar 8 rijen mensen is ook niet zo spectaculair he, 8 man op een rijtje...

:rofl:

deze site steekt me hier wel tegen ze, als men al ne keer niet kan tóegeven dat er veel volk was.... zijn alle door VB-ers aangedragen argumenten even pertinent onwaar?

CutTheCrap 21 juli 2005 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Misschien uren voor het Défilé genomen? Te weinig VIP's? ik heb het défilé moeten volgen achter 8 rijen mensen (op een vensterbankske ^^), een lege tribune past daar niet echt[size=1]


doet me aan de belangrijkste vraag voor brononderzoek denken: Was die man er??[/size]

Dan moeten da wel heel erg dunne mensen geweest zijn als er acht op een rij op een vensterbankse kunnen, ofwel was het een heel er dik vensterbankske, ofwel waren alle peuter- & kleuter-tuinen weer paraat met een vlagske in hun pollen gestopt.

rodeo 21 juli 2005 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Dan moeten da wel heel erg dunne mensen geweest zijn als er acht op een rij op een vensterbankse kunnen, ofwel was het een heel er dik vensterbankske, ofwel waren alle peuter- & kleuter-tuinen weer paraat met een vlagske in hun pollen gestopt.

Deze bewering komt van een persoon die NIET aanwezig was. Er worden vragen gesteld omtrent de subjectiviteit van deze bron.

mulder7 21 juli 2005 19:01

Laat er veel volk geweest zijn: ieder diertje zijn pleziertje, en zeker in Broekzele, want daar wonen ongetwijfeld de laatste Belzen. Ik stel alleen maar vast, vanaf mijn standplaats, ergens diep in het Vlaamse binnenland, dat ik langs de weg nog geen één Belzieke vod heb gezien (en ik vond nota bene reeds dat er slechts weinig Vlaamse vaandels uithingen op 11 juli).

rodeo 21 juli 2005 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Laat er veel volk geweest zijn: ieder diertje zijn pleziertje, en zeker in Broekzele, want daar wonen ongetwijfeld de laatste Belzen. Ik stel alleen maar vast, vanaf mijn standplaats, ergens diep in het Vlaamse binnenland, dat ik langs de weg nog geen één Belzieke vod heb gezien (en ik vond nota bene reeds dat er slechts weinig Vlaamse vaandels uithingen op 11 juli).

Merk alvast het toonverschil met de posts hierboven op; mijn snelcursus psychologie komt hier boven:

first: fase of denial

Xenon 21 juli 2005 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Deze bewering komt van een persoon die NIET aanwezig was. Er worden vragen gesteld omtrent de subjectiviteit van deze bron.

Laat ons dan ook toe te twijfelen aan de waarachtigheid van een bron zoals een studentje dat kickt op Pokémon en militaire parades. ;-)
Maar inderdaad, ieder diertje zijn pleziertje. In Noord-Korea trekken zulke festiviteiten ook veel volk.

mulder7 21 juli 2005 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Merk alvast het toonverschil met de posts hierboven op; mijn snelcursus psychologie komt hier boven:

first: fase of denial

U zit er recht op: volgens mij en veel Vlaamsgezinden zitten de belgicisten momenteel in volop in die fase. Hoedanook, ik ga hier niet ontkennen dat 100000 man naar de normen van een belzieke feestdag enorm veel volk is.

Xenon 21 juli 2005 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Merk alvast het toonverschil met de posts hierboven op; mijn snelcursus psychologie komt hier boven:

first: fase of denial

Alles is relatief natuurlijk. Maar 10.000 man bijeen op een vrije dag in Brussel, vind ik niet zo veel. Zeker als je wet dat die stoet zelf al een paar duizend man telt (om dan nog maar van de toeristen te zwijgen)

rodeo 21 juli 2005 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Laat ons dan ook toe te twijfelen aan de waarachtigheid van een bron zoals een studentje dat kickt op Pokémon en militaire parades. ;-)
Maar inderdaad, ieder diertje zijn pleziertje. In Noord-Korea trekken zulke festiviteiten ook veel volk.

touché (moet dringen die avatar wijzigen, die bedreigt mijn geloofwaardigheid) ;)

soit, vind liever argumenten "waarom er zoveel volk kan zijn voor iets belgicistisch" :p

khaled 21 juli 2005 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Mág ik er verder nog op wijzen dat de 250.000 man op woensdag werd gehaald (en nu zijn we donderdag)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
first: fase of denial

Mag ik U er (opnieuw) op wijzen dat woensdag een werkdag was en vandaag (donderdag) een vrije dag?

Inderdaad, U (en U niet alleen) zit in de ontkenningsfase...

Nu we het toch over argumenten hebben. Kan jij mij een paar argumenten geven waarom op een doordeweekse dag bijna drie keer meer volk opdaagt in Gent (of all places) dan op een feestdag (en dan nog een speciale - 175 jaar) in Brussel (in aanwezigheid van de vorst) ?

(Merk op dat ik op het einde waarschijnlijk zelf al het beste argument gegeven heb...)

AyneRand 21 juli 2005 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Laat er veel volk geweest zijn: ieder diertje zijn pleziertje, en zeker in Broekzele, want daar wonen ongetwijfeld de laatste Belzen. Ik stel alleen maar vast, vanaf mijn standplaats, ergens diep in het Vlaamse binnenland, dat ik langs de weg nog geen één Belzieke vod heb gezien (en ik vond nota bene reeds dat er slechts weinig Vlaamse vaandels uithingen op 11 juli).

Mensen die achter een vlag lopen zijn diegene die nog maar pas hun neanthertaler periode achter zich hebben gelaten.

rodeo 21 juli 2005 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Kan jij mij een paar argumenten geven waarom op een doordeweekse dag bijna drie keer meer volk opdaagt in Gent (of all places) dan op een feestdag (en dan nog een speciale - 175 jaar) in Brussel (in aanwezigheid van de vorst) ? )

Clouseau?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be