Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Een miljard € voor oudere langdurige werklozen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100030)

eno2 27 december 2007 15:19

Een miljard € voor oudere langdurige werklozen

Een miljard € voor de recyclage van oudere langdurige werklozen trekt de EU uit als België er evenveel bovenoplegt.
Wedden dat ik er geen frank van zien van die 2O.OOO€ (er zijn in België 1OO.OOO oudere langdurig werklozen)?

eno2 19 februari 2010 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3173407)
Een miljard € voor de recyclage van oudere langdurige werklozen trekt de EU uit als België er evenveel bovenoplegt.
Wedden dat ik er geen frank van zien van die 2O.OOO€ (er zijn in België 1OO.OOO oudere langdurig werklozen)?

Ik hab daar inderdaad nog altijd geen frank van gezien.:x

fox 19 februari 2010 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4606751)

We zijn 26 maand later. Vermenigvuldig uw uitkering met 26 en dan zie je hoeveel je gekregen hebt. Dat je er nog geen frank van gezien hebt is logisch, maar tenzij je geen uitkering krijgt als oudere werkloze, heb je er zeker al een euro van gezien.

Savatage 19 februari 2010 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4606785)
We zijn 26 maand later. Vermenigvuldig uw uitkering met 26 en dan zie je hoeveel je gekregen hebt. Dat je er nog geen frank van gezien hebt is logisch, maar tenzij je geen uitkering krijgt als oudere werkloze, heb je er zeker al een euro van gezien.

²

Plus vermeld dan ook ineens hoeveel je de laaste jaren aan steun hebt ontvangen zonder iets te moeten doen.

En dan nog komen klagen dat ie niet genoeg krijgt, jezus ..

backfire 19 februari 2010 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4606751)

Wat had je gedacht, dat je eventjes 20 000 euro toegestopt ging krijgen?
Tussen 2007 en nu heb je dat bedrag waarschijnlijk al maandelijks gekregen.

Dat bedragt dient om oudere werklozen te activeren.
Richt je pijlen anders eens op onze federale minister van Werk, die de extra premies voor het aanwerven van ouderen wil tenietdoen aangezien dat toch enkel een Vlaams probleem is.
Gelukkig is er nog een Vlaams minister van Werk die zoiets niet zal laten gebeuren.

Jantje 19 februari 2010 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4607000)

Dat bedrag dient om oudere werklozen te activeren.
Richt je pijlen anders eens op onze federale minister van Werk, die de extra premies voor het aanwerven van ouderen wil tenietdoen aangezien dat toch enkel een Vlaams probleem is.
Gelukkig is er nog een Vlaams minister van Werk die zoiets niet zal laten gebeuren.

Werkgevers die een +50 werkloze aannemen ontvangen daarvoor zo'n 24.000€ verspreid over 24maanden.

Een +50 werkloze die terug aan de slag gaat, krijgt voor de rest van zijn loopbaan 182€ per maand extra uitbetaald van de federale overheid.

Dat eno2 daar niets van ziet, begrijp ik best.
Dat geld dient namelijk niet om werklozen meer te betalen, maar om ze terug aan het werk te helpen.

Dus niet luisteren naar het geklaag van eno2, hij moet maar werk zoeken.

Nynorsk 19 februari 2010 14:56

we zullen eno2 eens helpen met werk vinden eh.
al wie eno2 graag als collega of werknemer zou hebben, steke zijn hand op.

Jantje 19 februari 2010 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4607094)

Zullen we dan niet eerst achter zijn kennis en ervaringen moeten vragen?

Want je kan hem moeilijk te werk stellen als automecanieker, terwijl hij een topograaf is.

Marie van de koster 19 februari 2010 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4607000)

Dat bedragt dient om oudere werklozen te activeren.

Nu zie ik mijn ontslag vorig jaar plots met andere ogen.
Ook voor mij heeft mijn werkgever zo'n bijdrage gekregen, ik heb het even opgezocht : de tewerkstellingspremie 50 + voor iemand in mijn loongroep bedraagt 1000 € per maand. De werkgever ontvangt dit gedurende een maximale periode van 4 kwartalen, de werknemer moet wel 5 kwartalen in dienst blijven.
Wel, de termijn klopt precies ... ik heb er iets meer dan 5 kwartalen gewerkt (incl. opzegperiode).
Welke eerlijke kansen krijgt een oudere werkloze eigenlijk? :cry:

BitterSweet 20 februari 2010 01:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4606881)
²

Plus vermeld dan ook ineens hoeveel je de laaste jaren aan steun hebt ontvangen zonder iets te moeten doen.

En dan nog komen klagen dat ie niet genoeg krijgt, jezus ..

Mss heb je jezus ooit nog eens nodig als je zelf zonder werk valt

Svennies 20 februari 2010 01:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 4607112)
Zullen we dan niet eerst achter zijn kennis en ervaringen moeten vragen?

Want je kan hem moeilijk te werk stellen als automecanieker, terwijl hij een topograaf is.

Maar om boomstammen door te zagen kan hij wél dienen...

Nét dat heeft hij hier al ten overvloede bewezen....

Another Jack 20 februari 2010 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4607094)

Ik pas.

Karma 20 februari 2010 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 4607856)
Ook voor mij heeft mijn werkgever zo'n bijdrage gekregen, ik heb het even opgezocht : de tewerkstellingspremie 50 + voor iemand in mijn loongroep bedraagt 1000 € per maand. De werkgever ontvangt dit gedurende een maximale periode van 4 kwartalen, de werknemer moet wel 5 kwartalen in dienst blijven.
Wel, de termijn klopt precies ... ik heb er iets meer dan 5 kwartalen gewerkt (incl. opzegperiode).

Inderdaad ... het wordt bijzonder aantrekkelijk om werknemers "te vervangen" zodat men premies kan binnen rijven.
Da's zo'n beetje zoals de Miet Smet banenpremies van indertijd (ik weet niet of die nu nog gelden). Indien men niet minstens een jaar werkloos was was het voor een bedrijf (non profit) niet interessant om je in dienst te nemen.

eno2 20 februari 2010 14:17

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 4607060)
Werkgevers die een +50 werkloze aannemen ontvangen daarvoor zo'n 24.000€ verspreid over 24maanden.

Voor het aannemen van een werkloze jongere krijgen ze krak hetzelfde, ge moet dus goed zot zijn als baas om dan een ouwe zak aan te werven.

Citaat:

Een +50 werkloze die terug aan de slag gaat, krijgt voor de rest van zijn loopbaan 182€ per maand extra uitbetaald van de federale overheid.
Waarom heeft die overheid me dat niet laten weten, toen ik nog werkloos was? ?
En het RVA liet evenmin iets weten.

Bovendien , wat ben je daarmee, als je 200€per maand tekort komt om te overleven op je onleefbaar loon?
En als niemand je nog wil aanwerven tegen een decent loon?

Citaat:

Dat eno2 daar niets van ziet, begrijp ik best.
Dat geld dient namelijk niet om werklozen meer te betalen, maar om ze terug aan het werk te helpen.
Natuurlijk, voor werklozen is er nooit iets, die mogen creperen.
Ze moesten zo eens boven dearmoededrempel uitkomen, dan ging er niemand meer werken..

Citaat:

Dus niet luisteren naar het geklaag van eno2, hij moet maar werk zoeken.
Idem dito voor de 10% werklozen en de 17 miljoen in de EU

En dan ook nog werk met een decent loon waar je kan op overleven, in tegenstelling tot de 7% werkende armen.

Toch gemakkelijk hé, de werklozen moeten maar werk zoeken en klaar is Kees, en klaar is Jantje... dank zij de meest clichématige van alle cklichés.:x....

eno2 20 februari 2010 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4608126)
Inderdaad ... het wordt bijzonder aantrekkelijk om werknemers "te vervangen" zodat men premies kan binnen rijven.
Da's zo'n beetje zoals de Miet Smet banenpremies van indertijd (ik weet niet of die nu nog gelden). Indien men niet minstens een jaar werkloos was was het voor een bedrijf (non profit) niet interessant om je in dienst te nemen.

Klopt als een miljard hamers.

guido 007 21 februari 2010 18:18

Citaat:

Net daarom wil Muyters niet dat er aan het doelgroepenbeleid ivm de 50 plussers geraakt wordt.

Zoals de federale minister van tewerkstelling het nu voorheeft worden vaste 50 plussers vervangen door .......... vijftigplussers die meer dan een jaar werkloos zijn.

Het ergst van al, al de premies worden betaald met geld dat men moet lenen.

Mambo 21 februari 2010 19:57

Zonder kostenverlagende maatregelen was hier al lang niemand nog aan de slag.
Men vergeet dat dikwijls wel eens.

Maar soit premie of geen premie, de doorgewinterde stempelaar die blijft toch stempelen.

eno2 22 februari 2010 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4610237)
Zonder kostenverlagende maatregelen was hier al lang niemand nog aan de slag.
Men vergeet dat dikwijls wel eens.

Maar soit premie of geen premie, de doorgewinterde stempelaar die blijft toch stempelen.

Er komen er zelfs dagelijks honderden bij die ook een poging mogen wagen.

backfire 22 februari 2010 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 4607856)

Ik heb nét hetzelfde voorgehad, maar dan als jongere. Nadat de termijn van de premie was afgelopen, kon ik beschikken.

maar het is beter dan niets.

Jantje 22 februari 2010 10:51

Citaat:

Er zit wel een addertje onder het gras voor de werkgevers.

De RVA doet namelijk de controle en werkgevers het vervangingssysteem toepassen moeten zelfs de eerste premie terugbetalen met interest.

Het is dus niet zo dat een werkgever om de zoveel maanden nieuwe werknemers kan aanwerven enkel voor de premies.

Trouwens een nieuwe werknemer moet eerst ingewerkt en kost een bedrijf dus eerst geld voor die geld opbrengt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be