![]() |
Een miljard € voor oudere langdurige werklozen
Een miljard € voor de recyclage van oudere langdurige werklozen trekt de EU uit als België er evenveel bovenoplegt.
Wedden dat ik er geen frank van zien van die 2O.OOO€ (er zijn in België 1OO.OOO oudere langdurig werklozen)? |
Citaat:
|
Citaat:
We zijn 26 maand later. Vermenigvuldig uw uitkering met 26 en dan zie je hoeveel je gekregen hebt. Dat je er nog geen frank van gezien hebt is logisch, maar tenzij je geen uitkering krijgt als oudere werkloze, heb je er zeker al een euro van gezien. |
Citaat:
Plus vermeld dan ook ineens hoeveel je de laaste jaren aan steun hebt ontvangen zonder iets te moeten doen. En dan nog komen klagen dat ie niet genoeg krijgt, jezus .. |
Citaat:
Tussen 2007 en nu heb je dat bedrag waarschijnlijk al maandelijks gekregen. Dat bedragt dient om oudere werklozen te activeren. Richt je pijlen anders eens op onze federale minister van Werk, die de extra premies voor het aanwerven van ouderen wil tenietdoen aangezien dat toch enkel een Vlaams probleem is. Gelukkig is er nog een Vlaams minister van Werk die zoiets niet zal laten gebeuren. |
Citaat:
Werkgevers die een +50 werkloze aannemen ontvangen daarvoor zo'n 24.000€ verspreid over 24maanden. Een +50 werkloze die terug aan de slag gaat, krijgt voor de rest van zijn loopbaan 182€ per maand extra uitbetaald van de federale overheid. Dat eno2 daar niets van ziet, begrijp ik best. Dat geld dient namelijk niet om werklozen meer te betalen, maar om ze terug aan het werk te helpen. Dus niet luisteren naar het geklaag van eno2, hij moet maar werk zoeken. |
we zullen eno2 eens helpen met werk vinden eh.
al wie eno2 graag als collega of werknemer zou hebben, steke zijn hand op. |
Citaat:
Want je kan hem moeilijk te werk stellen als automecanieker, terwijl hij een topograaf is. |
Citaat:
Ook voor mij heeft mijn werkgever zo'n bijdrage gekregen, ik heb het even opgezocht : de tewerkstellingspremie 50 + voor iemand in mijn loongroep bedraagt 1000 € per maand. De werkgever ontvangt dit gedurende een maximale periode van 4 kwartalen, de werknemer moet wel 5 kwartalen in dienst blijven. Wel, de termijn klopt precies ... ik heb er iets meer dan 5 kwartalen gewerkt (incl. opzegperiode). Welke eerlijke kansen krijgt een oudere werkloze eigenlijk? :cry: |
Citaat:
|
Citaat:
Nét dat heeft hij hier al ten overvloede bewezen.... |
Citaat:
|
Citaat:
Da's zo'n beetje zoals de Miet Smet banenpremies van indertijd (ik weet niet of die nu nog gelden). Indien men niet minstens een jaar werkloos was was het voor een bedrijf (non profit) niet interessant om je in dienst te nemen. |
[quote]
Citaat:
Citaat:
En het RVA liet evenmin iets weten. Bovendien , wat ben je daarmee, als je 200€per maand tekort komt om te overleven op je onleefbaar loon? En als niemand je nog wil aanwerven tegen een decent loon? Citaat:
Ze moesten zo eens boven dearmoededrempel uitkomen, dan ging er niemand meer werken.. Citaat:
En dan ook nog werk met een decent loon waar je kan op overleven, in tegenstelling tot de 7% werkende armen. Toch gemakkelijk hé, de werklozen moeten maar werk zoeken en klaar is Kees, en klaar is Jantje... dank zij de meest clichématige van alle cklichés.:x.... |
Citaat:
|
Citaat:
Zoals de federale minister van tewerkstelling het nu voorheeft worden vaste 50 plussers vervangen door .......... vijftigplussers die meer dan een jaar werkloos zijn. Het ergst van al, al de premies worden betaald met geld dat men moet lenen. |
Zonder kostenverlagende maatregelen was hier al lang niemand nog aan de slag.
Men vergeet dat dikwijls wel eens. Maar soit premie of geen premie, de doorgewinterde stempelaar die blijft toch stempelen. |
Citaat:
|
Citaat:
maar het is beter dan niets. |
Citaat:
De RVA doet namelijk de controle en werkgevers het vervangingssysteem toepassen moeten zelfs de eerste premie terugbetalen met interest. Het is dus niet zo dat een werkgever om de zoveel maanden nieuwe werknemers kan aanwerven enkel voor de premies. Trouwens een nieuwe werknemer moet eerst ingewerkt en kost een bedrijf dus eerst geld voor die geld opbrengt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be