![]() |
Zou het niet beter zijn een paar miljoen vervuilende auto's te vernietigen?
Zou het niet beter zijn een paar miljoen vervuilende auto's te beginnen vernietigen, ipv een paar miljoen hectare regenwoud om er palm-bio-olie
te kweken voor auto's? En, nu ik toch domme vragen aan het stellen ben: hoe komt het dan toch, dat palmolie vroeger zo'n duur luxeproduct was en nu plots goedkoop genoeg om in de tank gekapt te worden? Antwoord: Door criminele maffia-praktijken... |
Citaat:
Hell no. En thank god dat die kans miniem is ook. Met die redenering kan je evengoed tonnen fabrieken beginnen sluiten. |
Citaat:
In nog geen jaar tijd. Nog zo'n schandelijk en schadelijk product... Suiker. Een halve eeuw lang schadelijk enschandelijk gesubsidieerd. In De VS zouden ze die bieten in de autotanks kappen... De autofabrieken in de VS kunnen trouwens nu al niet meer mee. Dan beter sluiten... |
JAAAAAAH
Op een groot vuur, publiek liefst. Maar dan zitten we wel met rook dat ook vervuild... :? |
Citaat:
|
Palmolie wordt DUURDER
Het is doordat de olieprijs,waarvan het prijsniveau nog steeds door OPEC(lees Saudi-Arabie) vastgezet wordt,al een jaar lang ruim boven de 70 dollar per barrel zit dat al die alternatieven,van steenkool-olie,tot teerzandolie tot allerlei derivaten uit plantaardige materialen "interessant" geworden zijn.. Gezien de immer stijgende vraag naar motorbrandstoffen (zeker de helft van alle ruwe olie wordt gedestilleerd tbv motorbrandstoffen) zal de OPEC dus absoluut geen last hebben van "aletrnatieven" .Meer nog,moest het pijnlijk worden,dan kunnen ze rustig de olieprijs weer laten zakken tot onder de 40 dollar per barrel en blijven ze uitermate winstgevend.De produktiekost van ruwe olie is binnen OPEC tussen de 1,5 a 5 dollar per barrel en de exploratiekosten schijnen iets van 0,2 dollar per barrel te bedragen(volgens een artikel op The New Atlantis)...tel uit je winst ;-) Een paar miljoen vervuilende autos...hm...alleen al in de EU zijn er een honderd miljoen motorvoertuigen,en aan de andere kant van het Euraziatisch continent,in China zitten ze momenteel op 8 voertuigen per duizend mensen,dat kunnen er binnen twee decennia ,en met aangehouden Chinese economische groei een kwart miljard zijn! Enkel een vervanging van aardoliedestillaten kan serieuze milieuimpact hebben,maar inderdaad,oerwoud kappen om monoculturen te installeren is...euh.....idioot.. Alle hoop ligt nu op het proces dat herkauwers dagelijks illustreren,het omzetten van cellulose (in gelijk welk plantenmateriaal te vinden) tot suikers waaruit dan ethanol gewonnen kan worden..of een fel verbeterde methanol-winning..... we zijn er nog niet,dus ziet het er niet goed uit voor de Indonesische wouden (palmolie) en de Braziliaanse brousse (rietsuiker-alcohol) :-( |
Citaat:
|
Citaat:
hehehe laten we eens proberen :-D |
Misschien eerst eens beginnen met het vliegverkeer aan banden te leggen. Vandaag de dag kan men gewoon iedere dag vanuit ieder land naar ieder land vliegen. Hoeveel duizenden vliegtuigen zijn er dus dagelijks niet in de lucht maar het valt me op dat daar steeds angstvallig over wordt gezwegen.
|
Citaat:
Als ik goed gelezen heb beschikt België over één pomp waar bio-brandstof kan worden getankt. Er moet dus ook voldoende aanbod zijn. |
Ik mag niet stemmen in deze peiling,anders zou ik het wel weten hoor ;)
Zolang ik niet mag mee stemmen onthou ik mij van verdere commentaar |
Citaat:
|
Citaat:
ironie oh zoete ironie |
Rijd met een 14 jaar oude mazoutstoof. Tot vandaag ben ik er tevreden van en hoop er nog minstens 10 jaar mee te rijden. De uitstoot willen ze niet, de 1250€ jaarlijkse taks wel. Rijd er ong. 8000km per jaar mee.
|
Ja, maar op één voorwaarde, als we de atoombom mogen inzetten, ik wil me wreken op de Amerikanen!:twisted:
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bayer |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja, maar... de mijne niet! :lol:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be