Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Kernwapenschuif (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100078)

eno2 28 december 2007 17:13

Kernwapenschuif

Kernwapenschuif?
Ja, om de gevaarlijk en ongewenste kernwapens in te leveren zoals die van Pakistan, en die van België (die niemand wil).

Het moet niet altijd een vondelingenschuif zijn. Laten we daarnaast ook eens een kernwapenschuif installeren...

Geert C 28 december 2007 18:42

België heeft geen kernwapens, het zijn Amerikaanse kernwapens die (officieel niet) op Kleine Brogel liggen.

In Europa hebben, als ik me niet vergis, alleen de Fransen en de Britten een eigen kernarsenaal.

Stardust 28 december 2007 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3176351)
Kernwapenschuif?
Ja, om de gevaarlijk en ongewenste kernwapens in te leveren zoals die van Pakistan, en die van België (die niemand wil).

Het moet niet altijd een vondelingenschuif zijn. Laten we daarnaast ook eens een kernwapenschuif installeren...

Welk seizoen van 24 heb je gezien *knip*? :lol:

Daimanta 28 december 2007 20:47

Citaat:

Kernwapenschuif?

Zodat iemand onopvallend een 15 meter lange, 2 ton wegende raket in de 20 meter lange schuif stopt ;)

Jazeker 28 december 2007 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3176624)
Zodat iemand onopvallend een 15 meter lange, 2 ton wegende raket in de 20 meter lange schuif stopt ;)

Gaan we praktisch worden, ja? ;-)

eno2 29 december 2007 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3176474)
België heeft geen kernwapens, het zijn Amerikaanse kernwapens die (officieel niet) op Kleine Brogel liggen.

In Europa hebben, als ik me niet vergis, alleen de Fransen en de Britten een eigen kernarsenaal.

Dat ze ze toch maar in de vondelingenschuif leggen, dan zijn we er vanaf, van die wapens die er wel-niet staan...

eno2 29 december 2007 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3176624)

Het mag ook een schuif-af zijn, die schuif, dat schuift wat gemakkelijker.

Geert C 29 december 2007 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3177728)
Het mag ook een schuif-af zijn, die schuif, dat schuift wat gemakkelijker.

En wat als zo'n kernbom iets te hard neerkomt? 8O

eno2 29 december 2007 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3177738)

Dan kunnen we eindelijk oud-premier Martens terecht terecht stellen als massamoordenaar, je weet wel, , die van dat dubbel-besluit van welles-nietes kernbommen installeren in België.
Maar je kan ook een ouwe matras in die kernschuif gaan dumpen, als je zo bekommerd bent over het lot van België, dan valt ze wat zachter.

Geert C 29 december 2007 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3177751)
Dan kunnen we eindelijk oud-premier Martens terecht terecht stellen als massamoordenaar, je weet wel, , die van dat dubbel-besluit van welles-nietes kernbommen installeren in België.
Maar je kan ook een ouwe matras in die kernschuif gaan dumpen, als je zo bekommerd bent over het lot van België, dan valt ze wat zachter.

Dat ging over de kruisraketten in Florennes, die zijn slechts een paar jaar later weer weggehaald en vernietigd. :-)

eno2 29 december 2007 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3177906)
Dat ging over de kruisraketten in Florennes, die zijn slechts een paar jaar later weer weggehaald en vernietigd. :-)

Jij hebt ze zien wegvliegen zeker?
En Kleinen Brogel?

Daimanta 29 december 2007 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3177738)

Wees maar gerust. Als zo'n ding niet op scherp staat dan mag je er zo hard op slaan als je wilt maar dan gaat zo'n ding dus NIET af. Zelfs als zon raket met 1000 km/u per uur op iets afvliegt zal dat nog niet gebeuren. Dan krijg je enkel een raket die deukt als een colablikje.

Geert C 29 december 2007 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3177911)
Jij hebt ze zien wegvliegen zeker?

Neen, als onderdeel van het INF-verdrag van '87 tussen de VS en de SU werden ze weggehaald en vernietigd.

Citaat:

En Kleinen Brogel?
Dat zijn naar verluid geen raketten en zouden er al zijn sinds 1963. :?

Geert C 29 december 2007 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3177912)
Wees maar gerust. Als zo'n ding niet op scherp staat dan mag je er zo hard op slaan als je wilt maar dan gaat zo'n ding dus NIET af. Zelfs als zon raket met 1000 km/u per uur op iets afvliegt zal dat nog niet gebeuren. Dan krijg je enkel een raket die deukt als een colablikje.

Als ik me niet vergis geldt dat alleen voor kernkoppen met het PALS-systeem, Pakistaanse kernwapens hebben dat systeem niet. :?

eno2 29 december 2007 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3177917)
Neen, als onderdeel van het INF-verdrag van '87 tussen de VS en de SU werden ze weggehaald en vernietigd.

Dat zijn naar verluid geen raketten en zouden er al zijn sinds 1963. :?

Aangezien deze raketten door de bevolking niet gewild zijn en er officieel niet staan (alle vragen in het parlement daarover worden stelselmatig onbeantwoord gelaten door de regering, stel je voor) is een kernwapenvondelingschuif geen overbodige luxe, me dunkt.

Geert C 29 december 2007 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3177925)
Aangezien deze raketten door de bevolking niet gewild zijn en er officieel niet staan (alle vragen in het parlement daarover worden stelselmatig onbeantwoord gelaten door de regering, stel je voor) is een kernwapenvondelingschuif geen overbodige luxe, me dunkt.

"Bondgenootschappelijke verplichtingen". :evil:

eno2 29 december 2007 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3177950)
"Bondgenootschappelijke verplichtingen". :evil:

Zonder parlementaire democratische controle?
De schuif in ermee.

C2C 29 december 2007 16:35

Citaat:

Kernwapenschuif?

Die giga-gleuf moet dan wel groot genoeg zijn voor de 10,000 kernkoppen van Amerika - het enige land dat ooit kernwapens heeft gebruikt en er vrij uitdeelt aan levensgevaarlijke terroristische staten als Israel.

Maar ik heb altijd wel een zwak gehad voor grote gleuven in combinatie met machtige koppen en stevige pretraketten. Laat ze maar, eh, komen, zou ik zeggen.

eno2 29 december 2007 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3178050)
Die giga-gleuf moet dan wel groot genoeg zijn voor de 10,000 kernkoppen van Amerika - het enige land dat ooit kernwapens heeft gebruikt en er vrij uitdeelt aan levensgevaarlijke terroristische staten als Israel.

Maar ik heb altijd wel een zwak gehad voor grote gleuven in combinatie met machtige koppen en stevige pretraketten. Sexy idee.

Amerika, waar alles het grootst is, bezit dat ook de grootste gleuf ter wereld. Alles daarin!

C2C 29 december 2007 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3178053)
Amerika, waar alles het grootst is, bezit dat ook de grootste gleuf ter wereld. Alles daarin!

Amerika, de hoer van de beschaving: een groot donker gat. Alle afval daarin. Akkoord.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be