Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De reactie van de autoriteiten op Bhutto's dood (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100081)

Samsa 28 december 2007 18:32

De reactie van de autoriteiten op Bhutto's dood

http://english.aljazeera.net/NR/exer...49D6106BC6.htm

en vooral volgende twee passages:

The government has ordered paramilitary forces, or rangers, to shoot on sight those engaged in the disturbances in Karachi.

Major Athar Ali, a spokesman for the force, said: "Paramilitary rangers have been given orders to shoot on sight if they see miscreants indulging in anti-state activities, attacking government property or setting on fire private property."

...

"Television images soon after Bhutto's assassination showed fire engines hosing down the crime scene, in what can only be considered a calculated washing away of forensic evidence," Hussain Haqqani, a Pakistan analyst, wrote on Friday.

Musharraf maakt zichzelf maw verder verdacht

Jazeker 28 december 2007 18:52

Citaat:

Telefoongesprek moet schuld Al Qaeda aantonen

'Erg moedige jongens die haar gedood hebben'

ISLAMABAD - De Pakistaanse overheid wijst Baitullah Mehsud, een talibanleider uit Zuid-Waziristan aan als de aanstoker van de moord op Benazir Bhutto. In een onderschept telefoongesprek zou hij zijn mensen feliciteren met de aanslag.
Dit is een vertaling van het gesprek, dat gevoerd werd in het Pashtu, zoals vrijgegeven door het Pakistaanse ministerie van Binnenlandse Zaken. Het gesprek werd gevoerd tussen Baiitullah Mehsud en een zekere Maulvi.

Maulvi: Vrede zij met u.
Baitullah Mehsud: Vrede zij met u.
Maulvi: Leider, hoe gaat het met u?
Mehsud: Goed.
Maulvi: Gefeliciteerd. Ik pas sinds vannacht terug.
Mehsud: Jij ook. Het waren onze mensen.
Maulvi: Waren onze mensen daar?
Mehsud: Wie was er daar?
Maulvi: Saeed. Bilal van Badar. Ikramullah was er ook.
Mehsud: Hebben ze het alle drie gedaan?
Maulvi: Ikramullah en Bilal hebben het gedaan.
Mehsud: Dan feliciteer ik je.
Maulvi: Waar ben je? Ik wil je ontmoeten.
Mehsud: Ik ben in Makeen. Kom. Ik ben in het huis van Anwar Shah.
Maulvi: Oké. Ik kom.
Mehsud: Licht zijn huishouden voorlopig niet in.
Maulvi: Oké.
Mehsud: Goed werk. Erg moedige jongens die haar gedood hebben.
Maulvi: Wanneer ik kom, zal ik je inlichten over de details.
Mehsud: Ik verwacht je. Gefeliciteerd, nogmaals gefeliciteerd.
Maulvi: Jij ook.
Mehsud: Kan ik iets voor je doen?
Maulvi: Dankjewel.
Mehsud: Vrede zij met u.
Maulvi: Vrede zij met u.

PollyCorrect 28 december 2007 19:15

:shock: ik zat dit te lezen, Jaz, en dacht dat je een parodietje had geschreven :oops:

Rammelluh was erbij.
Allahbum ook.

PollyCorrect 28 december 2007 19:16

En Ikgevanerammal ook.

circe 28 december 2007 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3176516)
En Ikgevanerammal ook.

:lol: :lol: :lol: Ik hoorde dat Ixenwèg is gaan lopen! Maar Allahmalploeff is met heel zijn gezin gebleven!

Geert C 28 december 2007 20:20

Het schijnt dat Al Qaeda de aanslag heeft opgeëist... Benieuwd of we C2C vanavond nog zullen zien. :lol:

Jonas Elossov 28 december 2007 20:20

Ik heb er zo mij twijfels mee of Musharaf wel achter die aanslag zit... Dat hij ze niet degelijk beschermd zal hebben zal wel het geval zijn, maar er zijn toch wel een aantal bedenkelijke zaken.

Ik kopieer hier nog eens een stukje dat ik op een ander forum al had gezet over hetzelfde onderwerp.

Citaat:

Ik denk niet dat Musharaf achter deze aanslag zat om volgende redenen:

-Het land destabiliseren is nooit in het voordeel van een militaire dictator - en dat is het logische gevolg van deze aanslag
-Deze moord zou hem bovendien op een bijzonder slecht blaadje zetten bij de VS wiens vriendschap begint te tanen
-Er waren afspraken gemaakt tussen Mussharaf en Bhutto
-Een dictator die aan de macht is kan veel beter verkiezingen vervalsen dan oppositieleiders neerleggen (zie naar Putin)

Ik denk bijvoorbeeld dat Shariff een veel grotere baat heeft bij die moord dan Musharraf.

PollyCorrect 28 december 2007 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3176596)
Het schijnt dat Al Qaeda de aanslag heeft opgeëist... Benieuwd of we C2C vanavond nog zullen zien. :lol:

:lol: C2C die zit nooit zonder inspi voor een goeie Stalin Parodie.

Oh en trouwens, is Al Qaeda niet voor de gelegenheid hetzelfde als CIA?

Jazeker 28 december 2007 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 3176597)
Ik heb er zo mij twijfels mee of Musharaf wel achter die aanslag zit... Dat hij ze niet degelijk beschermd zal hebben zal wel het geval zijn, maar er zijn toch wel een aantal bedenkelijke zaken.

Ik kopieer hier nog eens een stukje dat ik op een ander forum al had gezet over hetzelfde onderwerp.

Citaat:

Ik denk niet dat Musharaf achter deze aanslag zat om volgende redenen:

-Het land destabiliseren is nooit in het voordeel van een militaire dictator - en dat is het logische gevolg van deze aanslag

Exactamundo. En zeker niet zo net voor verkiezingen.

Jonas Elossov 28 december 2007 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3176596)

Al Quaeda bestaat "as such" niet... Het is een enorm verspreid, gedecentraliseerd geheel... Er zijn links van islamisten met zowel Musharaf als Shariff alsook andere groeperingen uit Pakistan...

Iedereen kan trouwens bij wijze van spreken aanslagen opeisen 'in naam van Al Quaeda'. Het is bovendien niet omdat ze opgeëist worden dat ze het ook effectief gedaan hebben. Er zijn heel wat aanslagen gebeurd die werden opgeëist door verschillende individuen en groeperingen - De moord op lahaut in België is daarvan een concreet voorbeeld.

Jonas Elossov 28 december 2007 20:27

Shariff kan zich nu bovendien voorstellen als hét gezicht van de oppositie, hij is én een concurrente kwijt en kan bovendien haar populariteit mee overnemen door te zeggen dat hij haar werk wil verderzetten...

Het is eigenlijk erg om het hier in zekere zin die afgrijselijke dictator te moeten verdedigen - maar het is nu eenmaal de logica zelve... Laat het misschien een troost zijn dat Shariff geen cent beter is, en Buttho waarschijnlijk ook niet veel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be