Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hulp gevraagd: korte vragenlijst voor universiteitsopdracht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100085)

Joske Pauwels 28 december 2007 22:16

Hulp gevraagd: korte vragenlijst voor universiteitsopdracht
 
Hey,

Ik ben volop bezig met het schrijven aan een paper voor een vak marketing. Ik mag hiervoor indien nodig verzonnen gegevens gebruiken, maar echte data wordt als een groot pluspunt beschouwd.

Zouden jullie me daarom willen helpen door onderstaande vragenlijst gauw even in te vullen?
Het is volledig anoniem en het invullen duurt echt niet lang.

Je moet ook zeker niet lang twijfelen over antwoorden,
het belangrijkste voor mij is dat ik op korte tijd (tussen nu en overmorgen) al ietwat data verzameld heb.

Enorm bedankt!

De vragenlijst kan hier afgenomen worden

Weezer 28 december 2007 22:20

Win ik nu een ontharingskuur?

Derk de Tweede 28 december 2007 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 3176721)
Win ik nu een ontharingskuur?

Als het maar wel gratis is!
Ons ben zuunig! :roll:

Joske Pauwels 28 december 2007 22:33

Helaas, er zit geen commerce achter :-)

maar superhard bedankt dat jullie hem afgenomen hebben!

Dronkoers 28 december 2007 23:06

unief is voor nerds :twisted:



Die wss later m'n baas worden :evil:

Patriot! 28 december 2007 23:25

Graag gedaan

Dronkoers 28 december 2007 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 3176814)
Graag gedaan


Maar uw verstand komt ook nog wel! :-D

Aeternitas 28 december 2007 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joske Pauwels (Bericht 3176716)
Hey,

Ik ben volop bezig met het schrijven aan een paper voor een vak marketing. Ik mag hiervoor indien nodig verzonnen gegevens gebruiken, maar echte data wordt als een groot pluspunt beschouwd.

Zouden jullie me daarom willen helpen door onderstaande vragenlijst gauw even in te vullen?
Het is volledig anoniem en het invullen duurt echt niet lang.

Je moet ook zeker niet lang twijfelen over antwoorden,
het belangrijkste voor mij is dat ik op korte tijd (tussen nu en overmorgen) al ietwat data verzameld heb.

Enorm bedankt!

De vragenlijst kan hier afgenomen worden

Vooruit dan. Maar enkel omdat het voor de KUL is.

sn00py 28 december 2007 23:53

Sjonge jonge, al die zever. Ik moet mij scheren omdat een baard bij mij verschrikkelijk jeukt. En da's al. anders had ik er een tot aan mijn knieëen

Joske Pauwels 28 december 2007 23:56

Over het onderzoek...
 
Tnx iedereen!

**LET OP, onderstaande uitleg niet lezen als u de enquête nog wil afleggen!!

Voor wie het wil weten: informatie over mijn onderzoek
Bij lichaamsontharing denk ik dat er een groeiende, en nog niet volledig benutte markt is van mannen die vinden dat ze teveel lichaamsbeharing hebben. Er bestaan wel producten zoals de Philips Bodygroom en Veet for men, maar die vind je niet zo vaak terug in de winkel en lijken me niet enorm bekend.

De survey vraagt enkele algemene gegevens, en indien de respondent een man is wordt er gevraagd naar zijn lichaamsbeharing, zijn "ideale lichaamsbeharing", wat hij er evt. al tegen gedaan heeft etc. Indien het een vrouw is, wordt gevraagd of ze een mannelijke partner heeft. Indien ja, krijgt ze dezelfde vragen maar dan in de vorm "heeft uw partner...".

Mijn hypotheses zijn daarom de volgende:
  1. H1: Zwaar behaarde borsten en ruggen zijn minder in de mode dan vroeger.
    De markt van lichaamsontharing voor mannen is dus een groeiende. Ik hoop daarom in de survey een significant % mannen te vinden die vinden dat ze van nature teveel lichaamsbeharing hebben.
  2. H2: Vrouwen houden miner van lichaamsbeharing dan mannen.
    Zij moeten de man immers aantrekkelijk vinden, en zijn meer vertrouwd met het concept "lichaam ontharen". Indien de hypothese klopt, zou ik ook adverteren in vrouwenbladen, zodat zij hun man aansporen zich te ontharen met mijn product.
  3. H3: mannen die zich "nat" scheren, zullen eerder iets in die richting zoeken voor hun lichaam, ipv elektrisch
    Momenteel scheert 48% van de mannen zich nat, en hun aandeel stijgt. Wanneer mijn product onder de merknaam Gillette (het grootste natte scheermerk) verschijnt, zullen zij hier eerder naar grijpen dan een aparaat als de Philips Bodygroom
  4. H4: Mannen die zichzelf teveel behaard vinden zijn gemiddeld ouder dan 30
    Deze hypothese haalt het waarschijnlijk niet, wegens vertekening in het publiek. (Ik heb hem echter ook naar familie etc gestuurd)
    Ik heb gelezen dat een veranderende hormonenspiegel in de twintiger jaren zorgt voor toenemende lichaamsbeharing. Dit heeft belangrijke consequenties voor de promotie.
  5. H5: huidige ontharingscrèmes voor mannen zoals Veet for men en Silx Ontharingscrème zijn weinig bekend
    Als deze hypothese klopt, aangevuld met het voordeel van een sterk mannelijk merk als Gillette t.o.v. een vrouwenmerk als Veet, dan zou het product meteen een competitief voordeel hebben.
Welk product heb ik nu in gedachten?
Dit wordt natuurlijk sterk beïnvloed door de resultaten, maar als mijn hypotheses (grotendeels) kloppen, zou het zoiets worden:
  • Een product van Gillette, met een sterk mannelijke look dat in de supermarkt bij het scheergerei ligt.
  • Een ontharingscrème die zo niet genoemd word, en verpakt wordt als een bus scheerschuim. (wel duidelijke vermelding dat het geen scheerschuim is)
  • Ipv een "mieterig" spateltje om na x minuten het product en de haren weg te schrapen, komt het product met een soort extension die op de houder van het Gillette Mach3/Fusion scheerhandvat past. Dit lijkt dus op een soort scheermesje, maar is eigenlijk gewoon een extra handig spateltje.
  • Chemische ontharing blijft langer (halve week ongeveer) en laat minder scherpe haarstompjes achter dan scheren
  • Door de merknaam, de point-of-purchase, de scheer-achtige handeling,... hoop ik dat het ontharen alle vrouwelijke connotaties verwijderd, en voor mannen een aanvaardbare oplossing wordt.
  • Het product zou dan "Gillette Body" noemen.
Laat gerust weten wat jullie ervan denken. Alle suggesties en feedback zijn welkom. Ik ben in ieder geval benieuwd of er een markt is voor zulke dingen!

Hashiwokakero 29 december 2007 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3176784)
unief is voor nerds :twisted:



Die wss later m'n baas worden :evil:

:lol: Tegen dan ben jij toch al dood, gewoon blijven door drinken en het zal ze niet lukken.;-)

Uh-Huh 29 december 2007 00:10

Wat heb je aan de antwoorden van een vrouw die geen man heeft? :D

Joske Pauwels 29 december 2007 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3176938)
Wat heb je aan de antwoorden van een vrouw die geen man heeft? :D

Weinig, maar wel iets.

Zij krijgt vanzelfsprekend geen vragen over haar partner, maar wel over de ontharingsmiddelen die ze kent, en welk ze het beste vindt. Dat geeft toch al info over de merkbekendheid van de concurrenten.

jules 29 december 2007 00:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3176938)
Wat heb je aan de antwoorden van een vrouw die geen man heeft? :D

weten of ie in de smaak valt bij jou :-P

sn00py 29 december 2007 00:47

U had het anders moeten aanpakken:

De survey vraagt enkele algemene gegevens, en indien de respondent een moslima is wordt er gevraagd naar haar lichaamsbeharing, haar "ideale lichaamsbeharing", wat zij er evt. al tegen gedaan heeft etc. Indien het een moslim is, wordt gevraagd of hij een vrouwelijke partner heeft. Indien ja, krijgt hij dezelfde vragen maar dan in de vorm "heeft uw partner...".

Mijn hypotheses zijn daarom de volgende:
  1. H1: Zwaar behaarde borsten en ruggen zijn minder in de mode dan vroeger.
    De markt van lichaamsontharing voor moslima's is dus een groeiende. Ik hoop daarom in de survey een significant % moslima's te vinden die vinden dat ze van nature teveel lichaamsbeharing hebben.
  2. H2: moslims houden minder van lichaamsbeharing dan moslima's.
    Zij moeten de moslima immers aantrekkelijk vinden, en zijn meer vertrouwd met het concept "lichaam ontharen". Indien de hypothese klopt, zou ik ook adverteren in vrouwenbladen, zodat zij hun moslima's aansporen zich te ontharen met mijn product.
  3. H3: moslima's die zich "nat" scheren, zullen eerder iets in die richting zoeken voor hun lichaam, ipv elektrisch
    Momenteel scheert 48% van de moslima's zich nat, en hun aandeel stijgt. Wanneer mijn product onder de merknaam Gillette (het grootste natte scheermerk) verschijnt, zullen zij hier eerder naar grijpen dan een aparaat als de Philips Bodygroom
  4. H4: moslima's die zichzelf teveel behaard vinden zijn gemiddeld ouder dan 3
    Deze hypothese haalt het waarschijnlijk niet, wegens vertekening in het publiek. (Ik heb hem echter ook naar familie etc gestuurd)
    Ik heb gelezen dat een veranderende hormonenspiegel in de twintiger jaren zorgt voor toenemende lichaamsbeharing. Dit heeft belangrijke consequenties voor de promotie.
  5. H5: huidige ontharingscrèmes voor moslima's zoals Veet for men en Silx Ontharingscrème zijn weinig bekend
    Als deze hypothese klopt, aangevuld met het voordeel van een sterk moslima-merk als Gillette t.o.v. een vrouwenmerk als Veet, dan zou het product meteen een competitief voordeel hebben.
Welk product heb ik nu in gedachten?
Dit wordt natuurlijk sterk beïnvloed door de resultaten, maar als mijn hypotheses (grotendeels) kloppen, zou het zoiets worden:
  • Een product van Gillette, met een sterk mohamedaanse look dat in de supermarkt bij het scheergerei ligt.
  • Een ontharingscrème die zo niet genoemd word, en verpakt wordt als een bus scheerschuim. (wel duidelijke vermelding dat het geen scheerschuim is maar kamelekwijl)
  • Ipv een "mieterig" spateltje om na x minuten het product en de haren weg te schrapen, komt het product met een soort extension die op de houder van het Gillette Mach3/Fusion scheerhandvat past. Dit lijkt dus op een soort scheermesje, maar is eigenlijk gewoon een extra handig spateltje.
  • Chemische ontharing blijft langer (halve week ongeveer) en laat minder scherpe haarstompjes achter dan scheren
  • Door de merknaam, de point-of-purchase, de scheer-achtige handeling,... hoop ik dat het ontharen alle westerse connotaties verwijderd, en voor moslima's een aanvaardbare oplossing wordt.
  • Het product zou dan "Gillette Haram" noemen.

Duupje 29 december 2007 02:32

Waxen blijft nog altijd de beste manier. Het blijft dan tenminste langer weg, je hebt geen last van die terugkomende prikkelende stoppels die jeuken.
Trouwens, meer en meer mannen vinden hun weg naar de schoonheidscentra om zich te laten ontharen.
Wie prult er nu nog in godsnaam met Veet en scheermesjes edm ?

skaldis 29 december 2007 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joske Pauwels (Bericht 3176908)
Tnx iedereen!

**LET OP, onderstaande uitleg niet lezen als u de enquête nog wil afleggen!!

Voor wie het wil weten: informatie over mijn onderzoek
Bij lichaamsontharing denk ik dat er een groeiende, en nog niet volledig benutte markt is van mannen die vinden dat ze teveel lichaamsbeharing hebben. Er bestaan wel producten zoals de Philips Bodygroom en Veet for men, maar die vind je niet zo vaak terug in de winkel en lijken me niet enorm bekend.

De survey vraagt enkele algemene gegevens, en indien de respondent een man is wordt er gevraagd naar zijn lichaamsbeharing, zijn "ideale lichaamsbeharing", wat hij er evt. al tegen gedaan heeft etc. Indien het een vrouw is, wordt gevraagd of ze een mannelijke partner heeft. Indien ja, krijgt ze dezelfde vragen maar dan in de vorm "heeft uw partner...".

Mijn hypotheses zijn daarom de volgende:
  1. H1: Zwaar behaarde borsten en ruggen zijn minder in de mode dan vroeger.
    De markt van lichaamsontharing voor mannen is dus een groeiende. Ik hoop daarom in de survey een significant % mannen te vinden die vinden dat ze van nature teveel lichaamsbeharing hebben.
  2. H2: Vrouwen houden miner van lichaamsbeharing dan mannen.
    Zij moeten de man immers aantrekkelijk vinden, en zijn meer vertrouwd met het concept "lichaam ontharen". Indien de hypothese klopt, zou ik ook adverteren in vrouwenbladen, zodat zij hun man aansporen zich te ontharen met mijn product.
  3. H3: mannen die zich "nat" scheren, zullen eerder iets in die richting zoeken voor hun lichaam, ipv elektrisch
    Momenteel scheert 48% van de mannen zich nat, en hun aandeel stijgt. Wanneer mijn product onder de merknaam Gillette (het grootste natte scheermerk) verschijnt, zullen zij hier eerder naar grijpen dan een aparaat als de Philips Bodygroom
  4. H4: Mannen die zichzelf teveel behaard vinden zijn gemiddeld ouder dan 30
    Deze hypothese haalt het waarschijnlijk niet, wegens vertekening in het publiek. (Ik heb hem echter ook naar familie etc gestuurd)
    Ik heb gelezen dat een veranderende hormonenspiegel in de twintiger jaren zorgt voor toenemende lichaamsbeharing. Dit heeft belangrijke consequenties voor de promotie.
  5. H5: huidige ontharingscrèmes voor mannen zoals Veet for men en Silx Ontharingscrème zijn weinig bekend
    Als deze hypothese klopt, aangevuld met het voordeel van een sterk mannelijk merk als Gillette t.o.v. een vrouwenmerk als Veet, dan zou het product meteen een competitief voordeel hebben.
Welk product heb ik nu in gedachten?
Dit wordt natuurlijk sterk beïnvloed door de resultaten, maar als mijn hypotheses (grotendeels) kloppen, zou het zoiets worden:
  • Een product van Gillette, met een sterk mannelijke look dat in de supermarkt bij het scheergerei ligt.
  • Een ontharingscrème die zo niet genoemd word, en verpakt wordt als een bus scheerschuim. (wel duidelijke vermelding dat het geen scheerschuim is)
  • Ipv een "mieterig" spateltje om na x minuten het product en de haren weg te schrapen, komt het product met een soort extension die op de houder van het Gillette Mach3/Fusion scheerhandvat past. Dit lijkt dus op een soort scheermesje, maar is eigenlijk gewoon een extra handig spateltje.
  • Chemische ontharing blijft langer (halve week ongeveer) en laat minder scherpe haarstompjes achter dan scheren
  • Door de merknaam, de point-of-purchase, de scheer-achtige handeling,... hoop ik dat het ontharen alle vrouwelijke connotaties verwijderd, en voor mannen een aanvaardbare oplossing wordt.
  • Het product zou dan "Gillette Body" noemen.
Laat gerust weten wat jullie ervan denken. Alle suggesties en feedback zijn welkom. Ik ben in ieder geval benieuwd of er een markt is voor zulke dingen!

Volgens mij is er geen markt voor maar zal je met de nodige reclamegelden wel een (tijdelijke) markt kunnen creeeren. Zo gaat dat. Bweirk.

Joske Pauwels 29 december 2007 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 3177155)
Waxen blijft nog altijd de beste manier. Het blijft dan tenminste langer weg, je hebt geen last van die terugkomende prikkelende stoppels die jeuken.
Trouwens, meer en meer mannen vinden hun weg naar de schoonheidscentra om zich te laten ontharen.
Wie prult er nu nog in godsnaam met Veet en scheermesjes edm ?

Denk dat dat inderdaad klopt, maar onderschat de psychologische factor toch niet. Ik denk dat een hele hoop mannen niet meteen een beauty salon instappen en zoiets doen. En om met een vrouwenontharingscreme bezig te zijn, moet je toch ook al behoorlijk sterk in je schoenen staan.

Het is dus idd vooral psychologisch. Net zoals Coca Cola Zero ook gewoon Cola Light is, maar dan als mannenproduct gemarket ipv voor dieetvrouwen...

Ik verwacht dus drie soorten behaarde mannen te vinden:
1) de "hippie": heeft graag al dat haar, geen interessante doelgroep dus.
2) de "narcist": is heel openlijk bezig met zijn uiterlijk. Dit is dan het type dat nu naar het beauty salon gaat, vrouwen-veet gebruikt,...
3) de "insecure" man: hier zou ik me op richten. Hij is bezorgd dat het overvloedige lichaamshaar hem onaantrekkelijk maakt, maar hij weet weinig van de materie, en zal de stap niet snel maken.

Die nr 3 moet echt wel over de streep te trekken met een mannelijk Gillette product dat complementair is aan zijn huidige scheergerei...

Althans, dat hoop ik uit de resultaten te kunnen halen :-)

Derk de Tweede 29 december 2007 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joske Pauwels (Bericht 3177534)
1) de "hippie": heeft graag al dat haar, geen interessante doelgroep dus.
:-)

:twisted: :twisted: :twisted:

PollyCorrect 29 december 2007 14:38

sn00py :lol: ::::::::::::::::::::


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be