Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   (!) Nieuwe Politieke Partij Komt Uit De Grond (!) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100117)

Ongetemde Leeuw 29 december 2007 19:00

(!) Nieuwe Politieke Partij Komt Uit De Grond (!)

Ik heb een plan om later een nieuwe politieke partij op te richten die noch "links" noch "rechts" is.
We zullen ons gewoon bezighouden met het welzijn van de mensen en geen standpunten aanpassen om aan het rechtse of linkse profiel te voldoen.

De standpunten zelf heb ik nog niet helemaal uitgepluisd maar ik zou me willen bezighouden met oa energie (kerncentrales niet sluiten, maar alternatieve energie promoten naast deze energie); staatshervormingen; waalse en brusselse economie bevorderen, de faciliteiten; de minimuminkomens verhogen; sociale uitkeringen laten uitbetalen door de staat en niet door de vakbonden ("dubbel doppen" vermijden); meer autonomie voor de beide gemeenschappen, justitie en politie hervormen etc etc...

In dit forum zou ik graag horen welke standpunten jullie belangrijk vinden voor een partij, concrete zaken aub.
Het mag zelfs extreem links/rechts zijn, zolang de Belgische/Vlaamse bevolking er baat bij heeft maar de partij focust zich op "gematigd rechts" en "centrum-links" alhoewel andere standpunten ook interessant kunnen zijn.

Ook zou ik nog een naam nodig hebben, het moet de Vlaamse identiteit onderstrepen, maar mag niet uitdagend zijn tov Wallonië (bvb. Forza Fiandre is jammer genoeg geen optie dus =p ). Dank voor de hulp en het uiten van jullie ideeën.

Ludo

Kim 29 december 2007 19:02

Zijn er nog niet genoeg politieke partijen?

Ik bewonder je motivatie e.d. maar ik vrees dat het weinig zal uithalen...

Ongetemde Leeuw 29 december 2007 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3178336)
Zijn er nog niet genoeg politieke partijen?

Ik bewonder je motivatie e.d. maar ik vrees dat het weinig zal uithalen...

Er zijn genoeg partijen, maar teveel die fout bezig zijn.

StevenNr1 29 december 2007 19:13

Hoe kunt ge nu standpunten formuleren zonder ideologie of op zijn minst een zekere uitgangspositie/moraal/... ?

straatrue 29 december 2007 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw (Bericht 3178358)
Er zijn genoeg partijen, maar teveel die fout bezig zijn.

... volgens jou.

Heftruck 29 december 2007 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw (Bericht 3178332)
We zullen ons gewoon bezighouden met het welzijn van de mensen

Ik zal mij zelf wel bezighouden met mijn welzijn, zoals vele andere mensen dat ook doen met het hunne. Mijn welzijn is mijn zaak.

roger verhiest 29 december 2007 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 3178377)
Ik zal mij zelf wel bezighouden met mijn welzijn, zoals vele andere mensen dat ook doen met het hunne. Mijn welzijn is mijn zaak.

Een alleszins fraai uitgangspunt : sociale zekerheid afschaffen (hoeft men er niet over te dubben wie die moet uitbetalen). Laat de mensen zich zelf verzekeren, er zelf voor opdraaien. De lasten op lonen verminderen daardoor gevoelig, alsook de beroemruchte "transferten".

Naam voor de partij ? Populistische Vlaamse Belastingspartij

Nog ?

-Wegenbelastingen afschaffen
- subsidies voor openbaar vervoer
- Scholen privatizeren, onderwijssubsidies afschaffen
- Sociale woningen verkopen, markteconomie voor oningenverhuur invoeren
- overheidsdiensten inkrimpen, post en spoor privatizeren

Verplichte getto-vorming voor niet-christelijke godsdiensten & mensen met een andere huidskleur en/of kledingsgewoontes

..

Zoals gezegd : een partij die noch links noch rechts is maar vooral Vlaams
(films die publiek vertoond orden moeten zonder ondertiteling gesynchronizeerd zijn, door acteurs van onverdachte vlaamse afkomst).

Ontaarde kunst moet geeerd orden uit de theaters en muzea.

Nog niet genoeg ?

Creatie van een speciale politiemacht om toe te zien dat er geen "onvlaams" gedrag vertoond wordt - kapitaal investeren in "vreemde ondernemingen" bv. Dat diegenen die in "lage loonlanden" geld steken.. dat ze er gaan wonen verdomme...

Tot (bijna) slot : eenzijdig uitroepen van de onafhankelijkheid, uit de EU, Navo, VN, UNICEF, UNESCO en al die communistisch-zionistische samenweringsclubjes treden..

Na deze maatregelen zal men geen geld meer moeten steken in emigratie van ongeenste elementen, die komt dan wel vanzelf op gang.

Jazeker 29 december 2007 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3178442)
Een alleszins fraai uitgangspunt : sociale zekerheid afschaffen (hoeft men er niet over te dubben wie die moet uitbetalen). Laat de mensen zich zelf verzekeren, er zelf voor opdraaien. De lasten op lonen verminderen daardoor gevoelig, alsook de beroemruchte "transferten".

Naam voor de partij ? Populistische Vlaamse Belastingspartij

Nog ?

-Wegenbelastingen afschaffen
- subsidies voor openbaar vervoer
- Scholen privatizeren, onderwijssubsidies afschaffen
- Sociale woningen verkopen, markteconomie voor oningenverhuur invoeren
- overheidsdiensten inkrimpen, post en spoor privatizeren

Verplichte getto-vorming voor niet-christelijke godsdiensten & mensen met een andere huidskleur en/of kledingsgewoontes

..

Zoals gezegd : een partij die noch links noch rechts is maar vooral Vlaams
(films die publiek vertoond orden moeten zonder ondertiteling gesynchronizeerd zijn, door acteurs van onverdachte vlaamse afkomst).

Ontaarde kunst moet geeerd orden uit de theaters en muzea.

Nog niet genoeg ?

Creatie van een speciale politiemacht om toe te zien dat er geen "onvlaams" gedrag vertoond wordt - kapitaal investeren in "vreemde ondernemingen" bv. Dat diegenen die in "lage loonlanden" geld steken.. dat ze er gaan wonen verdomme...

Tot (bijna) slot : eenzijdig uitroepen van de onafhankelijkheid, uit de EU, Navo, VN, UNICEF, UNESCO en al die communistisch-zionistische samenweringsclubjes treden..

Na deze maatregelen zal men geen geld meer moeten steken in emigratie van ongeenste elementen, die komt dan wel vanzelf op gang.

Waar slaat dit in godsnaam allemaal op? 8O

Zijne Heerlijkheid 29 december 2007 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3178448)

Tot en met dat puntje over het inkrimpen van overheidsdiensten en zo, vind ik het best wel goed klinken. :-)

Jammer van al dat onzinnig geleuter erna.

roger verhiest 29 december 2007 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid (Bericht 3178459)
Tot en met dat puntje over het inkrimpen van overheidsdiensten en zo, vind ik het best wel goed klinken. :-)

Jammer van al dat onzinnig geleuter erna.

Oorzakelijke verbanden en zo ...
De oude spreuk dat er aan een muntstuk 2 kanten zitten, er geen voordelen zonder nadelen zijn.. of geoon dat als men utopisch il denken men gerust mag doordenken..

Wat als...

Het is vooral een reaktie op Heftruck's opmerking dat hij wel voor zichzelf kan zorgen & inderdaad : als iedereen voor zijn eigen deur zou vegen is de stad proper of zoals Voltaire zei : "Il faut cultiver son jardin" (maar dan moet je dat el in de juiste context zien nl. die van de beste mogelijke wereld aarin alles om ter best is.

ericferemans 29 december 2007 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw (Bericht 3178332)
Ik heb een plan om later een nieuwe politieke partij op te richten die noch "links" noch "rechts" is.

We zijn er ondersteboven van. Echt.

Ongetemde Leeuw 29 december 2007 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3178448)

Gewoon, een gefrustreerd manneke die op dit forum zijn ongenoegen wil uiten door andere mensen af te kraken en dan maar hopen dat het iets heeft uitgehaald.

Ongetemde Leeuw 29 december 2007 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans (Bericht 3178476)
We zijn er ondersteboven van. Echt.

Ja echt, nu passen partijen hun ideologiën telkens aan om beter in een links/rechts profiel te passen zodat ze nog steeds genoeg stemmen zouden ronselen. Ipv gewoon te doen wat goed is voor hun eigen, Belgische (inderdaad, u leest mij correct) volk, doen ze gewoon wat goed is voor de partij. En laat het net dat zijn, mijn beste, dat vooruitgang en meer welzijn voor het volk in de weg staat.

L. J. Brutus 29 december 2007 20:57

Lees je eerst eens wat in in wat links/rechts nu eigenlijk inhoudt in plaats van het in de sloot te gooien.

Ongetemde Leeuw 29 december 2007 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3178552)
Lees je eerst eens wat in in wat links/rechts nu eigenlijk inhoudt in plaats van het in de sloot te gooien.

Ik weet zeer goed wat links/rechts inhoudt, maar een rechtse partij die tevens linkse partijpunten kan hebben kan toch niet slecht zijn? Trouwens, het is alleen maar een voorstel.

L. J. Brutus 29 december 2007 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw (Bericht 3178713)
Ik weet zeer goed wat links/rechts inhoudt, maar een rechtse partij die tevens linkse partijpunten kan hebben kan toch niet slecht zijn? Trouwens, het is alleen maar een voorstel.

Dan neem je wel een positie in.

Breda 29 december 2007 22:50

Citaat:

de dag dat Rechts Linkse punten overneemt is de dag dat ik tot Paus word gekozen ;-)

the outlaw torn 29 december 2007 22:58

Citaat:

dan word je centrum, of nt ?

MonKannon1 29 december 2007 23:16

Ikstel mij kandidaat voor Minister van Mobiliteit
Hier kort en bondig mijn programma
http://www.dethecusdrama.com/users/f...p_her_ride.wmv

Allemaal een Gelukkig Nieuwjaar :-D

De schoofzak 29 december 2007 23:26

Je eigen partij oprichten ... wie denk je wel dat je bent, Dedekker ??

Enfin, geeft hier wel een kans om volgend idee nog eens in de verf te zetten.

Schaf zoveel mogelijk domme kontroles en domme administratie vanwege de staat af. Maak het veel simpeler.
Belast werk niet, belast in plaats van werk dan de konsumptie maar.

Het vivant-model.

Het leven zal wel duurder worden, zeker lukse produkten;
maar arbeid zal veel lonender worden, vermits bruto gelijk staat met netto.
(natuurlijk worden overgangsmaatregelen verzekerd: je pensioenrechten die je nu opgebouwd hebt, blijven gelden. Wat had je gedacht?)

En iedereen die meerderjarig is, krijgt 500 € per maand.

Werk je vb. één dag per week, dan komt je inkomen neer op die dag bruto-loon èn die 500 €; werk je zes dagen per week: dan verdien je dik geld. Voorbeeld om wat spaargeld bijeen te schrapen voor je huis. Eens je dat huis hebt, werk je minder, zodat je zelf een aantal dingen kan doen in dat huis.

Enzovoorts: kijk op de diverse websites daarover.

Het sisteem is meer sosiaal dan je vermoedt.
Het sisteem zal je bij gelijke werkomstandigheden niet zoveel meer inkomsten geven, maar wel meer kansen en vrijheid om het te doen zoals het je op dat ogenblik best uitkomt.
Meer welzijn dus.

Maar ja, welke politieke zuil zal zijn eigen machtsbastion afbreken: liever de overbodige administratie en zinloze kontroles (gij leeft sinds gisteren samen met uw lief, dus gij krijgt veel minder werkloosheid of moet zoveel meer belastingen betalen; gij werkt een uur bij zonder dat die werkgever daar honderd dingen voor geregeld heeft ... enz. ) in stand houden.
Let wel, de kontrole op konsumptiegoederen zal wel degelijk gereglementeerd moeten zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be