![]() |
artikel 8§1 wet op de handelspraktijken ,
zegt dat op een geconditioneerde verpakking een nettohoeveeld moet vermeld staan , als ik een grootwarenhuis binnenga zie ik volop overal overtredingen op dit artikel , in een grootwarenhuis dat reclame maakt altijd de goedkoopste te zijn , heeft overal zo'n diepvriezerrij staan , het bevroren water en de plastiek verpakking word aan de kassa mee gewogen als biefstuk-dure vis-enz... wat gaat u daaraan doen zodat miljoenen mensen niet verder bedrogen worden ? |
Niemand verplicht u om in die winkels te gaan kopen. Ik vind dan ook die wet belachelijk.
|
Het is in ieder geval niet goed dat er wetten zijn die niet nageleefd worden.
Dus moet men ofwel die wet afschaffen ofwel controleren en bestraffen als hij niet nageleefd wordt. Alhoewel men zeker de "verbruikersdemocratie" (kopen waar je vind dat het goed is en niet waar het niet goed is) niet mag onderschatten en we dus inderdaad succesvol op die manier kunnen reageren, bestaat toch wel het gevaar dat er collusie is (oligopolie) tussen grote warenhuisketens waardoor de verbruikersdemocratie niet meer werkt. Dus: controles met fikse boetes. |
RD schreef:
Alhoewel men zeker de "verbruikersdemocratie" (kopen waar je vind dat het goed is en niet waar het niet goed is) niet mag onderschatten en we dus inderdaad succesvol op die manier kunnen reageren, bestaat toch wel het gevaar dat er collusie is (oligopolie) tussen grote warenhuisketens waardoor de verbruikersdemocratie niet meer werkt. Dus: controles met fikse boetes. -------------------------------------------------------------------------------------- Als je dit doortrekt naar alle vormen van fraude en misbruiken die het gevolg zijn van de oligo- of monopolievorming ben ik het volmondig met je eens. [/quote] |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be