![]() |
Gezocht: bestemming in de VS
Ik overweeg om in 2008 eens naar het landje genaamd de Verenigde Staten van Amerika te reizen. Alleen is dat landje nogal groot uitgevallen en ken ik het ook maar van horen zeggen. Ik zoek een regio (een staat of enkele staten of steden die dicht tegen elkaar aanliggen) die goed scoort op cultuur, architectuur, historische relevantie en/of sociale curiositeit en slecht scoort op skyscrapers, natuur, canyons, orkanen, gevaarlijke mensen en grizzlyberen. Aangezien 2008 een verkiezingsjaar is, wil ik ook wel iets van de heersende koorts opvangen. Iemand die voor mij een geschikte bestemming weet? Iets om 4 weken te vullen. Hou tevens rekening met: mijn bescheiden fysieke conditie, mijn dito budget en mijn afhankelijkheid van openbaar vervoer.
Alvast bedankt. :-) |
Ik heb eens van horen zeggen dat er een goed Thais restaurant is in New York.
|
vier weken volstaat voor volgende tour :
San francisco => Yosemite => Death Valley => Las Vegas => Bryce & Zion Canyon NP => Salt Lake City => Arches NP => Mesa Verde => Monument Valley => Grand Canyon => Flagstaff (aan route66) => zuidwaarts richting Tucson en een woestijreservaat. auto = wij betaalden een 500€ voor een jeep. tel daar 5 US$ bij om je rijbewijs te halen :p |
Citaat:
|
ik zou voor new york kiezen.
manhatten, the bronx, queens, new jersey... ofwel chicago. scoren goed op al je criteria behalve, skyscrapers. |
Citaat:
cultuur, yups, hispanic, indian, american, mormon architectuur, yups : Frisco, Vegas, Salt Lake City historische relevantie yups, zeker en vast en/of sociale curiositeit : Frisco is de gay-capital van de USA niet : en slecht scoort op skyscrapers, tussen de steden staan er géén :-P natuur, ze doen flink hun best alles uit te roeien maar die dekselse natuur wil ni meerwerken. canyons, efkes uw hoofd wegdraaien en ge rijdt er zo voorbij zonder dat gat te zien liggen orkanen, check gevaarlijke mensen ge zit ni in NewYork en grizzlyberen géén grizzlys. Alleen een paar zwarte beren. ik vind dat er in de mate van het mogelijke aan je voorwaarden is voldaan:-P |
Eerst en vooral wanneer(maand) ben je van plan te komen? New England lijkt me een aanrader voor je interesses tijdens de warmere maanden. Austin ook, great music scene!:-P
|
Citaat:
|
noordoostelijke steden kiezen.
chicago, philadelphia of new york. 'democrat' steden met openminded people. |
Citaat:
Ik vind dat persoonlijk één van mijn betere pogingen tot humor. |
ik vind de Oostkust steden wel te gek.
Echt interessant is zelfs Pittsburgh. Mooi ook. Vredig. |
Het Zuiden, maar dan je evengoed naar Mexico gaan, veel goedkoper allemaal.:-D
|
Citaat:
(Ook de anderen mogen gerust wat meer details geven. Op basis daarvan kan ik nagaan of het de moeite loont mij op eigen kracht wat meer te gaan verdiepen in de betrokken regio. Alvast bedankt. ;-) ) |
Citaat:
De beste dingen aan reizen zijn niet beschreven in woorden. Als dat zou kunnen zouden we alleen nog boeken lezen. ![]() |
kutforum, lukt niet.:twisted:
|
Simpele versie USA:
BOSSEN STEDEN STEDEN VLAKTES WARM Bovenaan is het Noorden.;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be