Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Liberalisme omverwerpen ....hoe ?? doen we het alleen ?? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100124)

Breda 29 december 2007 22:40

Liberalisme omverwerpen ....hoe ?? doen we het alleen ??

hoe gaan we het Liberalisme omverwerpen ??
gaan wij het alleen doen of gaan we samenwerking met andere die ook niks moeten hebben van het Liberalisme ??

iedereen die Anti Liberaal is ....ik wacht op uw mening ;-)

Pavolini 30 december 2007 15:56

Nieuw-solidaristen hebben geen probleem met samenwerking met anti-systeemkrachten. Om maar 1 voorbeeld te geven: in Brugge hebben de VJW op geen enkel moment acties ondernomen tegen de linkse Lappersforters omdat we eveneens tegen de uitbreiding van het industrieterrein zijn. Dat neemt niet weg dat we niet akkoord gaan met de wijze waarop of de mentaliteit bij hen.

Daat er een zwart-rood front moge ontstaan tegen blauw.

Ambiorix 30 december 2007 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini (Bericht 3179973)
Nieuw-solidaristen hebben geen probleem met samenwerking met anti-systeemkrachten. Om maar 1 voorbeeld te geven: in Brugge hebben de VJW op geen enkel moment acties ondernomen tegen de linkse Lappersforters omdat we eveneens tegen de uitbreiding van het industrieterrein zijn. Dat neemt niet weg dat we niet akkoord gaan met de wijze waarop of de mentaliteit bij hen.

dat soort consequentie mis ik bij de linkse radicalen:cry:

Percalion 30 december 2007 22:25

Het is een fuckin' stort met bomen op. Er ligt een kanaal, treinsporen en een industrieterrein naast. Kom zeg.

Nynorsk 30 december 2007 22:52

gewoon even op blazen.

netslet 31 december 2007 01:39

Ik zou graag van dit forum gebruik willen maken om te melden dat ook kaartersclub "Vrank en Vrij" geen problemen maakt van samenwerking met anti-systeemkrachten. Onder fameuze druk vanuit de basis heeft zelfs zij onder geen enkel beding en op geen enkel moment acties ondernomen tegen de linkse Lappersforters.

reinaert68 31 december 2007 02:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 3180805)
Ik zou graag van dit forum gebruik willen maken om te melden dat ook kaartersclub "Vrank en Vrij" geen problemen maakt van samenwerking met anti-systeemkrachten. Onder fameuze druk vanuit de basis heeft zelfs zij onder geen enkel beding en op geen enkel moment acties ondernomen tegen de linkse Lappersforters.

:rofl:

Waar hebde die site gevonde?

Dieterius 31 december 2007 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 3180572)
Het is een fuckin' stort met bomen op. Er ligt een kanaal, treinsporen en een industrieterrein naast. Kom zeg.

Maar ja, mensen die niet van Brugge zijn, en zo'n voorbeeld willen gebruiken, weten soms niet alles :P :lol:

Nog erger zelfs: er heeft iemand zelfs een huis gebouwd in het Lappersfortbos, én daar zeggen de lappersforters niets op, vreemd toch, alhoewel het daar zonevreemd staat (hoogstwaarschijnlijk).
:roll:

Jantje 31 december 2007 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini (Bericht 3179973)

Wie of wat zijn Nieuw-solidaristen en waarom noem jij ze zwart van kleur.

Want zwart staat voor de ectreem rechtse partij en die is nu niet bepaald solidaristisch, maar eerder liberaal-egoïstisch.

guerin 31 december 2007 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 3178711)
hoe gaan we het Liberalisme omverwerpen ??
gaan wij het alleen doen of gaan we samenwerking met andere die ook niks moeten hebben van het Liberalisme ??

iedereen die Anti Liberaal is ....ik wacht op uw mening ;-)

Liberalisme is een tijdelijk politiek bestel en zal plaats ruimen omdat het te individualistisch ingesteld is en geen antwoord heeft op vragen als:"wat is de zin van het leven?".

Jonas Elossov 31 december 2007 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3180886)

Want zwart staat voor de ectreem rechtse partij en die is nu niet bepaald solidaristisch, maar eerder liberaal-egoïstisch.

Er is een verschil tussen solidair en solidaristisch... Het solidarisme is een fascistische ideologie waarbij met iedereen dwingt tot klassencollaboratie - je weet wel; baas en werknemers hebben altijd gelijklopende belangen, nl die van de baas - en die als doe het belang van de "natie" stelt.

Jonas Elossov 31 december 2007 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guerin (Bericht 3180901)
"wat is de zin van het leven?".

De vraag stellen is ze oplossen... Vanaf dat je die vraag stelt kan je beter aan zelfmoord beginnen denken.:-)

lombas 31 december 2007 10:15

Als het liberalisme is omver geworpen, krijg ik dan eindelijk wat meer rust voor mezelf?

Ambiorix 31 december 2007 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3180886)

kleurkes, kleurkes..:roll:
blauw is liberaal, en in economische termen is dat réchts. Punt uit.

Ambiorix 31 december 2007 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 3180923)
Het solidarisme is een fascistische ideologie ..

Leer toch eens wat intellectueel eerlijk discussieren Elossov.
Het solidarisme is helemaal niet fascistisch, de fascisten hebben wel gebruik gemaakt van deze grondbeginselen.
Het Daensisme kan bijvoorbeeld als een solidaristische variant gezien worden, gezien het enerzijds een militante arbeidersbeweging was, maar zich anderzijds afzette tegen het marxisme.
Ik ben op economisch vlak echt geen tegenstander van u, dat weet ge best. Ik ben zelf trouwens ook geen solidarist. Maar probeer aub niet zo'n blunders te slaan.

Ambiorix 31 december 2007 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3180936)
Als het liberalisme is omver geworpen, krijg ik dan eindelijk wat meer rust voor mezelf?

Allé, de gebruikelijke libertarische onzin moet hier ook weer verschijnen zeker:roll:

Stratcat 31 december 2007 10:28

Is het liberalisme aan de macht dan?

Ambiorix 31 december 2007 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guerin (Bericht 3180901)
Liberalisme is een tijdelijk politiek bestel en zal plaats ruimen omdat het te individualistisch ingesteld is en geen antwoord heeft op vragen als:"wat is de zin van het leven?".

er is geen antwoord op die vraag

btw, anarchisten zijn ook individualistisch!
Anarchisme leidt m.i. alleen tot een agressief neoliberaal tot libertarisch machtsvacuüm. Wat zeg ik? staatsmachtvacuüm, wat ruimschoots gecompenseerd wordt door individuele en private machtsverhoudingen.

Het natuurrecht dus:roll:

Ambiorix 31 december 2007 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat (Bericht 3180955)
Is het liberalisme aan de macht dan?

in heel West-Europa zelfs

Stratcat 31 december 2007 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 3180964)
in heel West-Europa zelfs

In dat geval ben ik ook tegen liberalisme.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be