Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Spaarlampen werken écht! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100165)

PollyCorrect 31 december 2007 13:49

Spaarlampen werken écht!

Ik kreeg vandaag mijn afrekening van de gas-electra maatschappij (Electrabel/Sibelga), en krijg 52€ terug!

In plaats van gestegen zoals dat vaak de evolutie is, is mijn faktuur flink gedaald, en wordt mijn basissom in 08 ook minder duur!

Yo!

Joy to the World!

fox 31 december 2007 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3181275)
Ik kreeg vandaag mijn afrekening van de gas-electra maatschappij (Electrabel/Sibelga), en krijg 52€ terug!

In plaats van gestegen zoals dat vaak de evolutie is, is mijn faktuur flink gedaald, en wordt mijn basissom in 08 ook minder duur!

Yo!

Joy to the World!

hoeveel hebben die spaarlampen je gekost?

PollyCorrect 31 december 2007 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 3181323)

goeie. :) :evil:

Maar ze gaan wel jaren mee! :lol:

manta 31 december 2007 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3181336)
goeie. :) :evil:

Maar ze gaan wel jaren mee! :lol:

Zolang je ze niet laat vallen bedoel je :-P

cor 31 december 2007 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 3181323)

Ik had vanmorgen nog een folder in de hand van gamma / brico of zo, 'k weet het niet meer, met spaarlampen 11W voor 1,59 euro.
Vraag me niet naar de kwaliteit.

PollyCorrect 31 december 2007 15:16

In de Hema zijn ze ook niet duur.

fox 31 december 2007 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cor (Bericht 3181472)
Ik had vanmorgen nog een folder in de hand van gamma / brico of zo, 'k weet het niet meer, met spaarlampen 11W voor 1,59 euro.
Vraag me niet naar de kwaliteit.

wow dat is goedkoop. Ik dacht dat die dingen veel meer kosten. Bestaan er eigenlijk ook dimbare exemplaren? En zijn die betaalbaar?

maddox 31 december 2007 15:49

Megaman spaarlampen zijn dimbaar. Maar die zijn dan wel €10 per stuk in de Gamma.

Maar ook hier is het merkbaar hoor. Zelfs met 2 computers aan 16u of meer per dag, hebben we in 2007 onze factuur zien zakken.

Op dat vlak zie ik 2008 ook niet slecht tegemoet.

Jantje 31 december 2007 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 3181535)
wow dat is goedkoop. Ik dacht dat die dingen veel meer kosten. Bestaan er eigenlijk ook dimbare exemplaren? En zijn die betaalbaar?

spaarlampen kosten tegenwoordig zelfs minder dan gewone lampen en ja, er zijn betaalbare dimbare spaarlampen.
Je kan die zelfs al in de Colruyt vinden voor nog geen 3€

Jantje 31 december 2007 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 3181557)
Megaman spaarlampen zijn dimbaar. Maar die zijn dan wel €10 per stuk in de Gamma.

Maar ook hier is het merkbaar hoor. Zelfs met 2 computers aan 16u of meer per dag, hebben we in 2007 onze factuur zien zakken.

Op dat vlak zie ik 2008 ook niet slecht tegemoet.

Verdomme, nog een die minder begint te verstoken.
Dat is niet goed voor mij hoor, straks gaat de prijs ook nog naar beneden en dan...... he ja en dan????

Duvelke 31 december 2007 15:54

baby you were right !

but baby i was lonely ! :'(

parcifal 31 december 2007 16:24

Een paar weken geleden kreeg ik ook de afrekening voor 2007: dankzij rationeel energieverbruik (o.a. spaarlampen) kreeg ik bijna 200 Euro terug voor gas & electriciteit.

En daaronder dan het bericht dat voor volgend jaar mijn maandelijkse bijdrage stijgt van 93 naar 96 euro, terwijl ik dus bij nacalculatie maar 71 Euro/maand verbruikt heb.

Na belletje hoe dat komt : "haja, dat is wegens de verwachtte prijsstijgingen"

Het zijn echt wel Fuckers, bij Nuon. :-(

PollyCorrect 31 december 2007 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 3181660)
Een paar weken geleden kreeg ik ook de afrekening voor 2007: dankzij rationeel energieverbruik (o.a. spaarlampen) kreeg ik bijna 200 Euro terug voor gas & electriciteit.

En daaronder dan het bericht dat voor volgend jaar mijn maandelijkse bijdrage stijgt van 93 naar 96 euro, terwijl ik dus bij nacalculatie maar 71 Euro/maand verbruikt heb.

Na belletje hoe dat komt : "haja, dat is wegens de verwachtte prijsstijgingen"

Het zijn echt wel Fuckers, bij Nuon. :-(

jezus, dat fukt zeg!

en nu lees k over spaarlampen (sorry mijn nagellak droogt) dat die schlecht zijn voor het miljeu!

cor 31 december 2007 17:09

Gebruik spaarlampen wijs, maar sla er geen voorraad van in; de ledlampen zijn op komst.
In mijn toilet heb ik twee ledspots die qua hoeveelheid licht vergelijkbaar zijn met twee halogeenspots van 30 W. Ze hebben een geschatte levensduur van 50 000 h, je mag ze zoveel in- en uitschakelen als je wilt en ze geven onmiddellijk vol licht (geen opwarmtijd zoals spaarlampen). Verbruik: 2 x 3W.
Nadeel: de prijs is nog te hoog (ze zijn nog te recent): 22 euro per stuk.
Niet te verwarren met de chinese led-rommel die je soms vindt in de aldi of lidl. Die geven geen licht.

Binnen enkele jaren is dit standaard.

The Paulus Experience 31 december 2007 17:14

led = ongezellig licht, just gelijk spaarlampen.

ik dus betalen eh :p

cor 31 december 2007 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 3181762)
led = ongezellig licht, just gelijk spaarlampen.

Qua lichtkleur is een 'warmwit' spotje niet zo verschillend van een halogeentje. Slechts iets witter, perfect voor wc, keuken en badkamer.
Er is wel een groot verschil in lichtspreiding. Ze zijn meer gericht, minder strooilicht naar plafond en zijmuren.

Derk de Tweede 31 december 2007 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3181492)
In de Hema zijn ze ook niet duur.

Hebben ze in Brussel ook een HEMA, met echte rookworsten?

PollyCorrect 31 december 2007 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3181797)
Hebben ze in Brussel ook een HEMA, met echte rookworsten?

Ha Derk is terug! Ja, wel Hema, maar zonder rookworst. :(

cor 31 december 2007 17:44

't Stinkt naar vis en 't hangt aan de muur.

Een kutklok van den hema.

duveltje382 31 december 2007 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3181275)

Yo!

Joy to the World!

²

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be