![]() |
Spaarlampen werken écht!
Ik kreeg vandaag mijn afrekening van de gas-electra maatschappij (Electrabel/Sibelga), en krijg 52€ terug!
In plaats van gestegen zoals dat vaak de evolutie is, is mijn faktuur flink gedaald, en wordt mijn basissom in 08 ook minder duur! Yo! Joy to the World! |
Citaat:
hoeveel hebben die spaarlampen je gekost? |
Citaat:
Maar ze gaan wel jaren mee! :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Vraag me niet naar de kwaliteit. |
In de Hema zijn ze ook niet duur.
|
Citaat:
wow dat is goedkoop. Ik dacht dat die dingen veel meer kosten. Bestaan er eigenlijk ook dimbare exemplaren? En zijn die betaalbaar? |
Megaman spaarlampen zijn dimbaar. Maar die zijn dan wel €10 per stuk in de Gamma.
Maar ook hier is het merkbaar hoor. Zelfs met 2 computers aan 16u of meer per dag, hebben we in 2007 onze factuur zien zakken. Op dat vlak zie ik 2008 ook niet slecht tegemoet. |
Citaat:
Je kan die zelfs al in de Colruyt vinden voor nog geen 3€ |
Citaat:
Dat is niet goed voor mij hoor, straks gaat de prijs ook nog naar beneden en dan...... he ja en dan???? |
baby you were right !
but baby i was lonely ! :'( |
Een paar weken geleden kreeg ik ook de afrekening voor 2007: dankzij rationeel energieverbruik (o.a. spaarlampen) kreeg ik bijna 200 Euro terug voor gas & electriciteit.
En daaronder dan het bericht dat voor volgend jaar mijn maandelijkse bijdrage stijgt van 93 naar 96 euro, terwijl ik dus bij nacalculatie maar 71 Euro/maand verbruikt heb. Na belletje hoe dat komt : "haja, dat is wegens de verwachtte prijsstijgingen" Het zijn echt wel Fuckers, bij Nuon. :-( |
Citaat:
en nu lees k over spaarlampen (sorry mijn nagellak droogt) dat die schlecht zijn voor het miljeu! |
Gebruik spaarlampen wijs, maar sla er geen voorraad van in; de ledlampen zijn op komst.
In mijn toilet heb ik twee ledspots die qua hoeveelheid licht vergelijkbaar zijn met twee halogeenspots van 30 W. Ze hebben een geschatte levensduur van 50 000 h, je mag ze zoveel in- en uitschakelen als je wilt en ze geven onmiddellijk vol licht (geen opwarmtijd zoals spaarlampen). Verbruik: 2 x 3W. Nadeel: de prijs is nog te hoog (ze zijn nog te recent): 22 euro per stuk. Niet te verwarren met de chinese led-rommel die je soms vindt in de aldi of lidl. Die geven geen licht. Binnen enkele jaren is dit standaard. |
led = ongezellig licht, just gelijk spaarlampen.
ik dus betalen eh :p |
Citaat:
Er is wel een groot verschil in lichtspreiding. Ze zijn meer gericht, minder strooilicht naar plafond en zijmuren. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
't Stinkt naar vis en 't hangt aan de muur.
Een kutklok van den hema. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be