Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   gewapende buschauffeurs (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100167)

forumspook 31 december 2007 14:27

gewapende buschauffeurs

Moet men de buschauffeurs uitrusten met een vuurwapen, en ze een speciale commando-opleiding laten volgen, zodat ze hun passagiers kunnen beschermen tegen rovers, verkrachters en andere dieven en geweldenaars ?
Of ze laten vergezellen van zo een lijfwacht, of twee mischien? Allochtonen mogen natuurlijk niet aangenomen worden voor deze job.Dat spreekt vanzelf, die maken eerder deel uit van de aanvallers (meestal toch).

An Arkos 31 december 2007 14:46

Liefst een wapendetector en flik op elke bus, aan elke halte van redelijk formaat ook een patrouille posteren en camera's aan élke halt (op de bussen hangen ze al).
Oja, en meer identiteitscontroles!

daiwa 31 december 2007 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3181389)
Moet men de buschauffeurs uitrusten met een vuurwapen, en ze een speciale commando-opleiding laten volgen, zodat ze hun passagiers kunnen beschermen tegen rovers, verkrachters en andere dieven en geweldenaars ?
Of ze laten vergezellen van zo een lijfwacht, of twee mischien? Allochtonen mogen natuurlijk niet aangenomen worden voor deze job.Dat spreekt vanzelf, die maken eerder deel uit van de aanvallers (meestal toch).

Gezien de alsmaar stijgende agressie tegen buschauffeurs zou een verdedigingsmiddel geen slecht gedacht zijn.

Duvelke 31 december 2007 15:03

forumspook, kent gij wel iets van de wapenwetgeving ?

Rudy 31 december 2007 15:05

Citaat:

Of ze laten vergezellen van zo een lijfwacht, of twee mischien?

Bij de MIVB zitten de chauffeurs afgesloten. Een soort loket in de bus.
Lijfwachten vind ik te duur.
Vuurwapens vind ik uit den boze.

the outlaw torn 31 december 2007 15:10

lang leve de politiestaat !!! :-P

the outlaw torn 31 december 2007 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3181473)
Bij de MIVB zitten de chauffeurs afgesloten. Een soort loket in de bus.
Lijfwachten vind ik te duur.
Vuurwapens vind ik uit den boze.

op de trammen van de lijn in gent ook ( elders mss ook, mr ik kan enkel over gent spreken )

en op sommige bussen ook, geloof ik, mr nt allemaal ( mr ik kan me vergissen )

the outlaw torn 31 december 2007 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3181451)
Gezien de alsmaar stijgende agressie tegen buschauffeurs zou een verdedigingsmiddel geen slecht gedacht zijn.

pepperspray mss, of waarom geen deo gebruiken, moet ook verdomd pieken als dat in de ogen komt.

ik zou zegge, in eerste instantie huis-tuin en keukenwapens :-P

MaGNiFiCaT 31 december 2007 19:01

Citaat:

Jah forumspook, zo scheer je ALLE allochtonen over dezelfde kam:roll:, en krijgen ze geen enkele kansen. Waardoor ze gedoemd zijn aan de onderkant vd maatschappij te leven.

En eerlijk gezegd: ik geloof dat allochtone lijfwachten en agenten juist een positief effect zal hebben.

the outlaw torn 31 december 2007 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3181907)
Jah forumspook, zo scheer je ALLE allochtonen over dezelfde kam:roll:, en krijgen ze geen enkele kansen. Waardoor ze gedoemd zijn aan de onderkant vd maatschappij te leven.

En eerlijk gezegd: ik geloof dat allochtone lijfwachten en agenten juist een positief effect zal hebben.

ik denk dat eigenlijk ook wel. vermits wit op allochtonen werkt als rood op een stier en we moeilijk alle agenten zwart kunnen verven, zullen we idd meer allochtonen moeten aanwerven.
het zou de allochtonen die willen meewerken aan een verdraagzame samenleving helpen en jobkansen geven.

en het beeld van de boze autochtoon bijschaven en tevens ook het beeld van de criminele allochtoon.

dan kunnen we mss eens eindelijk de problemen echt oplossen, omdat we dan hopelijk verlost zijn van dat poco-gedoe.

dus eigenlijk mogen allochtonen wel bij de politie etc. mr wel, indien het moslims zijn zonder hoofddoek, dat spreekt vr zich.

Savatage 31 december 2007 19:11

Geen slecht idee op zich.

forumspook 31 december 2007 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3181470)
forumspook, kent gij wel iets van de wapenwetgeving ?

Genoeg om te weten dat ze veranderd moet worden. Persoonlijk veeg ik er mijn voeten aan, aan die stomme wet: nood breekt wet.

forumspook 31 december 2007 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3181482)
lang leve de politiestaat !!! :-P

De burgers het recht geven zich zelf te verdedigen is nu wel net het tegenovergestelde van een politiestaat vind ik...

forumspook 31 december 2007 19:27

Citaat:

Goed zot!!! Die kerels ook nog bewapenen! Het eerste dat ze zullen doen is "eigen volk eerst" toepassen, d.w.z. de Vlamingen onderdrukken.

forumspook 31 december 2007 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3181487)
pepperspray mss, of waarom geen deo gebruiken, moet ook verdomd pieken als dat in de ogen komt.

ik zou zegge, in eerste instantie huis-tuin en keukenwapens :-P

hamer, schroevendraaier, engelse sleutel...

luc broes 31 december 2007 19:33

Citaat:

Racist! dat is discriminatie!

forumspook 31 december 2007 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 3181949)
Racist! dat is discriminatie!

Ja maar, het is positieve discriminatie. Positief voor de Vlamingen wil ik zeggen:-)

Rudy 4 januari 2008 06:59

Citaat:

Dat is inderdaad een oplossing. Allochtone agenten hebben het echter niet gemakkelijk, ze worden twee keer geviseerd: 1. door de autochtonen, probeer maar eens als allochtone agent tot de groep te behoren die tijdens een voetbalmatch de gemoederen moet bedaren, bijvoorbeeld. 2. door de allochtonen, want beschouwd worden als verrader is dan niet zo veraf.
Ik pleit eerder voor allochtone chauffeurs en ik stel vast dat dit wel werkt, vooral op plaatsen waar veel allochtone kinderen op de bus stappen.

luc broes 4 januari 2008 09:24

Citaat:

De wens is de vader van de gedachte.
Eerlijk gezegd, ik hoop dit ook.
Jammer genoeg worden allochtone agenten dikwijls als verraders gebrandmerkt door hun gemeenschap.
Veder is er het grote probleem dat te weinig allochtonen met een diploma de school verlaten vooral door gebrek aan taalkennis. Zo komen we weer bij de wortel van het probleem: Massale ongecontroleerde immigratie zeer dikwijls van mensen zonder opleiding en van een totaal andere cultuur.
Zolang dat probleem niet opgelost wordt wordt de toestand enkel maar erger.

alice 4 januari 2008 09:44

Het zou er juist niet toe mogen doen tot welke doelgroep iemand behoort, dus is het volslagen fout als gezag van een allochtoon wel en van een autochtoon niet wordt geaccepteerd!
Daar moeten we juist vanaf, dus nee: geen selectie op kleur maar op kwaliteit!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be