Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Reclaaaaaame !!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100219)

Boadicea 2 januari 2008 20:30

Reclaaaaaame !!!!

RRR ... ik ben het zat, die lawaaierige reclamebanners op het internet. Die klikklak camera als je iets wil bekijken op eBay ... dat tandartsapparaat op de MSN startpagina ... roepende smiley's in een vertaalprogramma ...

Een muziekje op de achtergrond opzetten lukt niet meer. Ik begin stilaan hoe langer hoe meer het internet te mijden met deze praktijken. Mijn pop up blokker wordt blijkbaar omzeild door deze praktijken.

hurricane 2 januari 2008 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 3184454)
RRR ... ik ben het zat, die lawaaierige reclamebanners op het internet. Die klikklak camera als je iets wil bekijken op eBay ... dat tandartsapparaat op de MSN startpagina ... roepende smiley's in een vertaalprogramma ...

Een muziekje op de achtergrond opzetten lukt niet meer. Ik begin stilaan hoe langer hoe meer het internet te mijden met deze praktijken. Mijn pop up blokker wordt blijkbaar omzeild door deze praktijken.

Voel volledig met je mee.
Je kan er zelfs niet omheen als je languit voor de tv wil liggen.
Tussen de reklamespots door, zie je een béétje film.
De meest degoutante reklamespots sporen mij eerder aan om product X NIET te kopen.

Boadicea 2 januari 2008 20:48

Yep, ik ging juist meer op de computer werken, om die commercials te mijden. Het is erg.

Jazeker 2 januari 2008 20:51

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/?from=getfirefox
+
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865

DannyS 2 januari 2008 23:19

Citaat:

eBay, ... Microsoft, ... vertaalprogramma's? Vertaalprogramma's? Je kan toch niet menen dat je vertaalprogramma's gebruikt? Die ook? En dat in een browser van ook Microsoft, waarschijnlijk?
Ben je nog te redden?
Microsoft is trouwens verboden voor communicatie met de burger. Wie is eigenlijk hier in België de voorlichtende overheid, of beroepsvereniging? Gates? Google, die de betalende charlatans als voornaamste zoekresultaat voorschotelt?

Paracelsus 2 januari 2008 23:39

Ik gebruik ook Mozilla en ben zeer tevreden. Hun JavaSript blocker is ook heel handig, bij iedere site die bezocht wordt wordt javascript geblokkeerd. Wat je vertrouwt of regelmatig bezoekt laat je automatisch toe terwijl alle mogelijke soorten flitsende reclamevakjes, pop-up scripts, willekeurige advertenties, en vijandige scripts op verdachte sites kunnen worden geblokkeerd.

http://noscript.net/

@lpha 2 januari 2008 23:48

idd + NoScript !!! ....

http://noscript.net/

Nynorsk 2 januari 2008 23:49

ik kan mij daar precies allemaal nie aan ergeren.

Heftruck 2 januari 2008 23:55

Ik heb daar persies nog nooit last van gehad.

Maar kom, ik gebruik degelijke programma's.

C2C 3 januari 2008 00:14

Idem ditto. Gewoon mozilla gaan.

Maar ge brengt een interessant probleem aan: hoe kunt ge geld verdienen met internetwebsites zonder aan de reclame-stroom te zuigen. Facebook heeft maar net een revolte tegen reclame overleefd.

Ik zie voorlopig geen oplossing. De toekomst zit wellicht in het zo klein en discreet mogelijk houden van reclame. Sites met het minst reclame zullen het halen van de vandaag populaire sites die steeds vervuilder raken.

Misschien komt er ooit wel een "ad-free web", waar ge, mits een kleine maandelijkse fee op kunt en al uw favoriete sites kunt bekijken zonder reclame.

De allerbeste strategie is wellicht gewoon uw brein trainen om reclame niet te zien. Zoals Nynorsk heb ik er zelf ook geen last van: ik zie gewoon reclame niet langer, of toch niet op een bewuste manier. Ik merk die vuiligheid gewoon niet op.

the outlaw torn 3 januari 2008 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3184822)
ik kan mij daar precies allemaal nie aan ergeren.

ik eigenlijk ook nt echt. zolang alles marcheert, no prob for me.

en ja, als je pop-ups hebt, doe ze dan toch gewoon weg ?

en reclame op tv ? digicorder, neem een film op, en kijk erna, dan spoel je gewoon verder.

ik heb zo eens een tijd ( deze zomer ) elke dag american chopper, american hot rod, british biker build off en car dealer op discovery opgenomen en achteraf gekeken.
digicorder is trouwens ook handig als je op reis bent, als je thuis komt kan je een hele tijd je favo-progs. zien, als je die opgenomen hebt tenminste.

discovery is meer reclame dan iets anders, dus da's de oplossing.

vr films is een digicorder dé uitvinding, gewoon verderspoelen die reclame.

ik was er eerst nt zo voor dat die digibox er kwam,mr ik moet zeggen .... ik was er wel het snelst verslaafd aan.

C2C 3 januari 2008 00:23

De vraag is ook: waarom werkt reclame wél op sommige breinen en zenuwen (zoals die van Boadicea) en op die van andere niet.

Dat is waarschijnlijk socio-cultureel bepaald. Mijn opvoeding heeft mij geleerd dat er absoluut niks zinnigs bestaat aan reclame voor zestien verschillende soorten badschuim of lelijke polshorloges. Veel mensen hebben geleerd daar compleet onverschillig tegenover te staan.

Maar veel op consumptie gerichte kinderen kwijlen waarschijnlijk bij elk reclamebord dat ze zien. Een gruwelijk bestaan moet dat zijn.

Kortom, er is dus niet enkel een objectieve zijde aan dit probleem (de aanwezigheid van onnozeliteit in de vorm van reclame), maar ook een subjectieve: de gevoeligheid van het brein aan die onnozeliteit. Ik, en blijkbaar vele anderen, zijn immuun voor de lullige uitingen van de zever-economie, zoals reclame.

DannyS 3 januari 2008 01:25

En hoe ga jij dan tewerk in je zoektocht naar informatie of ontspanning tussen al die zever? Staan al de sites die je bezoekt reeds jaren in je lijst van favorieten, bijvoorbeeld, of heb je nog hoop iets nieuws te vinden?

Wolf 3 januari 2008 03:14

Ik gebruik ook al geruime tijd Mozilla en dat zal waarschijnlijk zo blijven tot het einde ter tijden. Het is een uiterst gemakkelijk en gebruiksvriendelijk systeem.

Mozilla = NO BULLSHIT :clapping::clapping::clapping:

Andro 3 januari 2008 07:27

Geen last van.

@lpha 3 januari 2008 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3184895)
De vraag is ook: waarom werkt reclame wél op sommige breinen en zenuwen (zoals die van Boadicea) en op die van andere niet.

Dat is waarschijnlijk socio-cultureel bepaald. Mijn opvoeding heeft mij geleerd dat er absoluut niks zinnigs bestaat aan reclame voor zestien verschillende soorten badschuim of lelijke polshorloges. Veel mensen hebben geleerd daar compleet onverschillig tegenover te staan.

Maar veel op consumptie gerichte kinderen kwijlen waarschijnlijk bij elk reclamebord dat ze zien. Een gruwelijk bestaan moet dat zijn.

Kortom, er is dus niet enkel een objectieve zijde aan dit probleem (de aanwezigheid van onnozeliteit in de vorm van reclame), maar ook een subjectieve: de gevoeligheid van het brein aan die onnozeliteit. Ik, en blijkbaar vele anderen, zijn immuun voor de lullige uitingen van de zever-economie, zoals reclame.

Tssss.... tis ver gekomen dat zelfs marxisten zich niet meer storen aan de uitspattingen vanhet kapitalisme ;-)

Chipie 3 januari 2008 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door @lpha (Bericht 3185157)
Tssss.... tis ver gekomen dat zelfs marxisten zich niet meer storen aan de uitspattingen vanhet kapitalisme ;-)

Scheten latende communisten zijn zelf uitspattingen van het kapitalisme...

De stinkerds... :-D

Rudy 3 januari 2008 13:13

Citaat:

Een popup-blokker is dépassé. Internet Explorer onder Vista heeft voldoende voorzieningen.

Jazeker 3 januari 2008 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3184874)
De allerbeste strategie is wellicht gewoon uw brein trainen om reclame niet te zien. Zoals Nynorsk heb ik er zelf ook geen last van: ik zie gewoon reclame niet langer, of toch niet op een bewuste manier. Ik merk die vuiligheid gewoon niet op.

Ik denk dat je uitleg opgaat voor de gewone banners e.d. waar ik me ook weinig aan stoor. Het moment dat die beginnen uit te klappen over de tekst die je probeert te lezen en dan ineens irritante geluiden of muziek of gekakel beginnen voortbrengen, dan wordt het wel irritant.

Rudy 3 januari 2008 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3185430)
Ik denk dat je uitleg opgaat voor de gewone banners e.d. waar ik me ook weinig aan stoor. Het moment dat die beginnen uit te klappen over de tekst die je probeert te lezen en dan ineens irritante geluiden of muziek of gekakel beginnen voortbrengen, dan wordt het wel irritant.

Oh, ik lig er niet meer wakker van. Verloren moeite. Communisten zijn nu eenmaal per definitie tegen alles wat Amerikaans is. Kwaliteit doet in dit opzicht niets meer ter zake.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be