![]() |
Het Vlaamse voorbeeld volgen?
Ik heb al een paar keer aangehaald dat heel wat Walen met meer den gewone belangstelling naar Vlaanderen kijken.
Wat lees ik bijv. vandaag in De Standaard? Minister Magnette: 'Ik kijk naar Vlaanderen en dat voorbeeld kan inspirerend werken. Ook als minister in de Waalse regering deed ik dat, ook al hadden wij veel minder geld te besteden dan Vlaanderen. Niet dat we het voorbeeld altijd volgden, maar we keken er wel naar.' |
Citaat:
|
Fijn, dan gaan we met Magnette onderhandelen over boedelscheiding en confederale samenwerkingscontracten.
Voor echte Vlaams Waalse solidariteit. |
Ik zal het nog even herhalen voor de hardleersen onder ons. Er komt geen Vlaamse verzoening met "België" en geen Vlaamse goede wil tegenover Wallonië zonder volgende voorwaarden:
- dat de Walen stoppen met zich met de Vlaamse deelstaat te bemoeien en met de racistische Anschluss-eisen van de Brusselse bourgeoisie te steunen - dat de Walen bereid zijn het "1 man 1 stem" principe en de eenvoudige meerderheidsregel op federaal vlak te accepteren. |
Citaat:
|
Citaat:
Die eenvoudige meerderheisregel is niet nodig. We gaan gewoon confederaal, het belgische bestuursniveau is niet nodig. |
Citaat:
Het steekt de Vlamingen de ogen uit dat er met onze "solidariteit" nogal los wordt omgesprongen... |
Citaat:
En redelijke, echte solidariteit voor echte problemen. |
Citaat:
|
Citaat:
Zolang daar geen eind aan komt, is er geen dialoog mogelijk. |
Citaat:
Het is niet omdat iedereen in het parlement de EU grondwet goedkeurde dat alle burgers daar ook in meerderheid achterstonden. |
Citaat:
Als ze echt een volwaardige alliantie met de Vlamingen willen, zullen de Walen zelf een eind moeten maken aan die toestand. Eerder is er geen gesprek mogelijk. |
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat we 'minister House' in de gaten moeten houden, ik denk dat hij in de toekomst een steeds grotere rol zal spelen binnen de PS. |
Citaat:
Anderzijds heeft het Vlaams kartel het niet zo slecht gedaan als het erop aankwam bepaalde Vlaamse verzuchtingen te vertolken op het machtsniveau, maar dat terzijde. |
Citaat:
|
Citaat:
Een bevolking die haar politici in de gaten houdt is onontbeerlijk in een goed functionerende democratie. :-) |
Citaat:
En dat heeft niets met democratie te maken. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be